بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
چگونگی رفتار پسر در مراسم خواستگاری شخصیت و خصوصیات رفتاری‌اش را بروز می‌دهد. برای داشتن خواستگاری موفق ما به شما می‌گوییم چطور رفتار کنید!

چگونگی رفتار پسر در مراسم خواستگاری شخصیت و خصوصیات رفتاری‌اش را بروز می‌دهد. برای داشتن خواستگاری موفق رعایت نکاتی که در ادامه این مطلب از سوربان ارائه میکنیم ضروری می‌باشد.

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری چگونه باید باشد؟ | اینطوری "بله" رو میگیری!

ابتدا بگوییم که همه ما یک سری آداب و اصول رفتاری داریم که در هر خانواده ای و با هر فرهنگی پذیرفته شده هستند و شما قطعا باید این چیزها را رعایت کنید. اما ممکن است اساس آشنایی قبلی‌تان با خانواده طرف مقابل متوجه شوید که آنها روی یکسری رفتارهای واقعا پراهمیت برای شما بیش از حد حساسیت دارند مثلا اینکه خانواده دختر از اینکه آقا ظاهر مذهبی داشته باشد، بدش می آید.

در این شرایط راستش اگر نظر من را بخواهید میگویم به جای اینکه سعى کنید خودتان را تا حد زیادی تغییر داده و تظاهر کنید به چیزی که نیستید، کمی بیشتر در مورد این خواستگاری فکر کنید چراکه این اختلاف فرهنگی زیاد بین خانواده شما و خانم ممکن است دردسرساز شود.

اگر هم مطمئنید که خانم با سلیقه شما موافق است، سعی کنید کمی بیشتر با او آشنا شوید و اطمینان پیدا کنید که قرار نیست در آینده نظر خانواده اش را در زندگیتان دخیل کرده و شرایط را بر هم بریزد. خب به سراغ اصل مطلب برویم ؛

رفتار پسر در جلسه خواستگاری چگونه باید باشد؟

۱.  پیش نیازهای ورود به جلسه خواستگاری

قبل از رفتار شما باید به یکسری پیش نیازهای ورود به جلسه خواستگاری توجه کنید:

  • حتما برای گرفتن زمان جهت خواستگاری با بزرگترهای خانه تماس بگیرید و سرزده مراجعه نکنید.
  • اگر از قبل آشنایی کافی ندارید بهتر است مادر یا یکی از اعضای خانواده تان یکبار به خانه آنها مراجعه کرده و دختر را ببیند. چون پرسیدن سوالاتی مثل قد و وزن و.... پشت تلفن کار درستی نیست.
  • بعضی از آقایان ترجیح میدهند بدون خرید گل به خواستگاری بروند. حواستان باشد، چون بسیاری از خانواده ها این رفتار را بی احترامی به خودشان میدانند در مورد شیرینی هم به همین شکل.
  • مهم نیست اگر لباسهایتان نو نباشد، اما از نظر ظاهری به خودتان و لباسها برسید و اجازه ندهید آثاری از کثیفی روی آن باقی بماند.
  • ترجيحا حین ورود به خانه کفشهایتان را در یک گوشه دیوار جفت کنید.
  • اگر به خانه آپارتمانی میروید، از اطرافیان بخواهید خیلی سر و صدا نکنند و همینطمور ترجیحا بچه کوچک همراه خودتان نبرید.
  • به طور کلی مخصوصا در جلسه اول خواستگاری سعی کنید با تعداد اندک مراجعه کنید.
  • در جلسه با موبایل کار نکنید و حتی ترجیحا صدای آن را ببندید.
  • زمان مناسب برای جلسات خواستگاری اصولا عصر و شب است و ترجیحا صبح زود و موقع ناهار به خواستگاری نروید.

۲.  برای معرفی خودتان کاملا آماده شوید.

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری چگونه باید باشد؟ | اینطوری "بله" رو میگیری!

مهمترین سوالی که در یک جلسه خواستگاری ایرانی بیان میشود سوال در مورد شغل و تحصیلات آقا و همینطور میزان درآمد اوست پیشنهاد میکنم به جای اینکه در جواب این سوال به سادگی خودتان را معرفی ،کنید از قبل آماده شده و جملات تاثیرگذاری به زبان بیاورید.چطور؟

یعنی به جای اینکه مثلا بگویید در یک کارگاه تولید محصولات فایبرگلاس کار میکنید بگویید من ۳ سال است در کارگاه مصنوعات فایبرگلاس و به عنوان متخصص کار با مواد شیمیایی مشغول به کارم در این کارگاه ما محصولاتی مثل گلدان ، سقف ویلا و.... تولید میکنیم.

در واقع معرفی شما باید علاوه بر احساس اطمینان دادن کمی هم باعث بالا رفتن مرتبه و جایگاه خودتان شود. در مورد تحصیل هم همینطور. حتی اگر در حال حاضر کار ندارید باید در مورد برنامه ریزیها آینده شغلی و تحصیلی تان صحبت کنید.

۳.  احترام نشان بدهید.

خانواده های سطح بالا از زمان ورود به خانه تا انتهای جلسه خواستگاری، شما را زیر نظر می گیرند با توجه به این اهمیت زیادی دارد که نشان بدهید انسان محترمی بوده و به دیگران احترام میگذارید مثلا :

  • حتما بعد از بزرگترها وارد خانه شوید.
  • اگر فردی همراهتان است که سن بالایی دارد، او را تا نشستن همراهی کنید.
  • به اطرافیانی مثل پدر و مادر توجه نشان بدهید.
  • اگر لازم بود کفشهای پدر و مادرتان را حین ورود و خروج جفت کنید.
  • در وسط حرف دیگران نپرید.

۴.  روی زبان بدنتان کار کنید‌.

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری چگونه باید باشد؟ | اینطوری "بله" رو میگیری!

آدمها در کمتر از ۳۰ ثانیه طرف مقابلشان را صرفا از روی چند جزء ،کوچک قضاوت میکنند و اغلب این قضاوت تا حد زیادی اغراق آمیز است.

این یعنی اگر در جلسه اول سرتان را پایین انداخته و یک گوشه بنشینید، احتمالا می گویند این پسر خجالتی است در مقابل اگر با صدای خیلی بلند صحبت کنید، بخندید و به راحتی میوه بخورید هم باز ممکن است قضاوت دیگری بکنند بنابراین:

  • استوار راه بروید.
  • با سینه سپر روی زمین یا مبل بنشینید.
  • اگر میخواهید نگاه مستقیم به اطراف نداشته باشید نیاز نیست گردنتان را به پایین خم ،کنید کافی است پایین را نگاه
  • کنید.
  • ترجیحا دست به سینه ننشینید. همینطور دستهایتان را در جیبتان نکنید.

۵.  مراقب رفتارتان باشید.

متاسفانه بسیاری از آقایان در جلسات اول سعی میکنند با شوخی کردن خودشان را یک انسان خنده رو و جذاب نشان بدهند. در حالی که اغلب مواقع این شوخیها باعث میشود شما یک انسان گستاخ به نظر برسید! بنابراین بهتر است نهایت شوخ بودن و جذابیتتان را با لبخندی روی لب، آنهم حين صحبت کردن با دیگران نشان بدهید و نه بیشتر.

۶.  کمی حرف برای گفتن داشته باشید.

در عین اینکه ممکن است زیاد صحبت کردن آقا باعث شود بقیه فکر کنند کمی پررو یا گستاخ ،است کم حرفی زیاد هم به شدت میتواند ناراحت کننده باشد. مخصوصا برای
خانم ها چون اغلب خانمها به مردی علاقه دارند که اعتماد به نفس بالایی داشته باشد.

با توجه به این حداقل قبل از جلسه یک موضوع را انتخاب کرده و کمی در موردش تمرین سخنرانی کنید تا در خواستگاری لحظه ای بحث را در دست گرفته و نشان بدهید که توانایی صحبت کردن دارید مثلا در مورد ،کارتان شرایط مالی یا هر چیزی که ممکن است در یک جلسه خواستگاری از آن صحبت شود.

۷.  برای گفتگوی دو نفره آماده شوید.

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری چگونه باید باشد؟ | اینطوری "بله" رو میگیری!

البته ممکن است بعضی خانواده ها جلسه اول خواستگاری را صرفا برای آشنایی قرار داده و در جلسات بعدی اجازه صحبت کردن بدهند اما در هر حال باید برای گفتگوی ۲ نفره آماده شوید. اصولا در جلسه اول خانم بیشتر سوال میکند و آقا در جلسات بعدی سوالاتش را میپرسد. اما باید حداقل لیست چند تا از مهمترین سوالات و البته موضوعات را مد نظر داشته
باشید. مثلا:

  • اینکه برای شما اهمیت زیادی دارد خانمتان شاغل باشد نباشد.
  • اینکه حجاب داشتن یا نداشتن خانم تا چه مقدار برایتان مهم است.
  • اینکه موافق ادامه تحصیل خانم هستید یا نیستید.

۸.  به او نشان بدهید سردرگمی اش را درک میکنید.

شما از همان جلسات اول باید نشان بدهید که یک مرد حمایتگر هستید و به تصمیمات طرف مقابل احترام میگذارید. مثلا در انتهای گفتگوی ۲ نفره تان، به او بگویید که حق دارد در مورد تصمیم گیری برای ازدواج مردد باشد و قطعا حاضرید برای چندین جلسه خواستگاری مهمانشان شده و حتی برای گفتگوی ۲ نفره به کافه و... بروید؛ نه اینکه الزاما بخواهید در همان جلسه اول جواب بگیرید.

۹.  ابراز علاقه نکنید.

اغلب عشقهای در نگاه اول و همینطور عشقهایی که در جلسات خواستگاری شکل میگیرند، احساسی و آتشین هستند! منظورم همان عشقهایی است که بعد از مدتی سریع فروکش میکنند.

اما حتی اگر عشقتان به طرف مقابل واقعی هم باشد پیشنهاد میکنم در جلسات خواستگاری این عشق را به او ابراز نکنید چراکه اغلب نتیجه خوبی ندارد. بنابراین بیشتر از اینکه بخواهید با جملاتی مثل دوستت دارم و عاشقت هستم دل طرف مقابل را به دست بیاورید سعی کنید به دیگر جزئیات بالا توجه نشان بدهید.

اگر به دنبال بله گرفتن هستید؛ آماده پله های دادگاه باشید.

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری چگونه باید باشد؟ | اینطوری "بله" رو میگیری!

طی این چند سال مشاوره، به یک نکته جالب :رسیدم پسرهایی که به اصطلاح عاشق یک خانمی شده بودند و این عشق کورشان کرده بود حاضر میشوند در جلسه خواستگاری در مورد همه چیز دروغ بگویند از عقاید و مذهب تا عادتها و حتی بدتر از آن وعدههای دروغین هم بدهند. البته در ابتدا اینطور توجیه میکنند که خب در آینده فلان رفتار را کنار میگذارم، وعده ام را عملی میکنم و.... .

اما نکته اینجاست که این افراد اغلب بلوغ کافی ندارند و اصلا این نکته را نپذیرفته اند که یک رابطه در بهترین حالت هم با تعارضات و مشکلات زیادی همراه است. بعد از این و بعد از ورود به رابطه هم اینطور توجیه میکنند که اصلا این زن آن چیزی که من میخواستم نیست پس نیاز نیست تلاشی برای تغییر خودم کنم.

در هر حال خواستم یادآوری کنم اگر امروز برای جواب بله گرفتن و ارضا کردن احساسات مختلف‌تان در حال زدن به هر دری هستید بدانید احتمالا قرار است در آینده دائم راههای دادگاه خانواده را بالا و پایین کنید!

بنابراین در این جلسات مهم خواست.اری خودتان باشید نه خودتان را گول بزنید و نه طرف مقابل را بلکه تلاش کنید خود واقعیتان را به نمایش گذاشته و خود واقعی طرف مقابل را بشناسید.

کلام آخر

در نهایت یادتان باشد تمامی محتوای این مقاله در بهترین حالت کمک میکند یک بله از طرف مقابل بگیرید اما اصل ماجرا مسیر ساختن یک ازدواج موفق و رمانتیک است. در این مسیر قطعا جلسات مشاوره قبل از ازدواج کمک زیادی به شما خواهد کرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز