بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

بایدها و نبایدهای لباس و آرایش شب خواستگاری

شب خواستگاری هم یکی از آن شب های مهم است که در دلتان غوغایی به پاست، قطعا لباس و آرایش و مدل مو در این شب اهمیت ویژه ای برای دختر خانم دارد، شما میخواهید در نگاه اول زیباییتان به چشم آید و مهر تائید بخورید پس این به اهمیت نوع لباسی که انتخاب میکنید اضافه میکند!

در این مقاله از سایت سوربان قرار است چند مورد از باید و نباید های لباس و آرایش شب خوایتگاری را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

جلسه اول خواستگاری چی بپوشم تا دل خانواده شوهرو ببرم؟ (8 نکته مهم برای تازه عروس ها)

مهمترین بایدها و نبایدهای لباس و آرایش شب خواستگاری

۱. رنگ های جیغ نپوشید!

یکی از نکات مهم در انتخاب لباس برای خواستگاری بهتر است در اولین جلسه خواستگاری از پوشیدن لباس‌ های سر تا پا سفید رنگ پرهیز کنید و این رنگ را برای مراسم‌های بعدی نگه دارید. اما این بدان هم معنی نیست که سراغ رنگ‌های جیغ مثل قرمز یا رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای بروید. در عوض می‌توانید از تناژ رنگی سبز، کرم شکلاتی و صورتی ملایم استفاده کنید.

۲. آرایش های تند و زننده ممنوع!

زیبایی مهم است، اما مهم‌تر از آن زیبایی طبیعی است. خودتان را زیر خروارها ماده آرایشی پنهان نکنید. همانی که هستید باشید. سعی کنید از آرایش‌های تند و زننده پرهیز کنید و به یک آرایش ملایم و طبیعی و متناسب با رنگ پوستتان بسنده کنید تا زیبایی را در کنار سادگی داشته باشید.

جلسه اول خواستگاری چی بپوشم تا دل خانواده شوهرو ببرم؟ (8 نکته مهم برای تازه عروس ها)

۳. شینیون موی ساده و باز را انتخاب کنید.

این نکته را فراموش نکنید که در زمان انتخاب لباس برای خواستگاری باید به مدل موهای خود نیز توجه کافی داشته باشید. اما از شینیون کردن یا مدل موهای شلوغ برای موهای خود خودداری کنید؛ سراغ مدل‌های ساده و باز بروید. به عنوان مثال موهای خود را کرلی کنید.

لباس مناسب خواستگاری دخترانه

۴. لباس رسمی گزینه مناسبی است.

توجه داشته باشید خواستگاری یک مراسم رسمی است پس بهتر است از پوشیدن لباس‌های اسپرت و تنگ دوری کنید. سراغ استایل‌هایی بروید که رسمی‌ است. به عنوان مثال میمی‌توانید از کت و شلوار، اورال، شومیز و شلوار استفاده کنید.

۵. استفاده از کفش و توربان مجلسی توصیه نمیشود!

جلسه اول خواستگاری چی بپوشم تا دل خانواده شوهرو ببرم؟ (8 نکته مهم برای تازه عروس ها)

برای خواستگاری بهتر است از صندل‌های راحتی یا کفش‌هایی با پاشنه های کوچک استفاده کنید. کفش‌های پاشنه بلند مناسب این مراسم نیست. اگر قصد داریم در این مراسم حجاب داشته باشید سراغ توربان‌های مجلسی با طیف رنگی جیغ نروید و به جای آن می‌توانید از مدل‌های مختلف بستن شال و روسری استفاده کنید. اکسسوری‌ها نیز به ظاهر شما زیبایی می‌بخشد اما بهتر است سراغ آیتم های ساده بروید تا بیشتر بدرخشید.

۶. هرطوری که هستید لباس بپوشید.

لباس شما نشانه هایی از شخصیت شما دارد زمانی  که میخواهید لباس مناس شب خواستگاری انتخاب کنید باید توجه کنید که اگر طف مقابلتان را پیش تر میشناختید میتوانید با حساسیت کمتری لباس انتخا بکنید اما اگر ازدواج شما سنتی است یا پدر و مادر خواستگارتان تا به حال شما را ندیده اند حساسیت کمی بیشتر است.

در ادامه موضوع بایدها و نبایدهای لباس خواستگاری برای دختر باید بگوییم که انتخاب لباس برای این شب پر اهمیت در وهله اول باید به پوشش همیشگیتان نگاه کنید حساسیت شما بر مسائل اعتقادی به چه میزان است؟ لباس راحتی و با پوشش کمتر میپسندید یا لباس پوشیده؟ هر چیزی که کلیات زندگی شماست، باید در شب خواستگاری همان باشید. شما قرار نیست خودتان را پنهان کنید و یا کسی را گول بزنید، قرار است برای سالیان سال زندگی کنید، پس همان که هستید باشید. خواستگار شما یا میپسندد یا خیر، اما اگر شما خلاف چیزی که هستید باشید، اگر پسندیده شوید، آن ظاهر و شخصیت پسندیده شده نه شخصیت و ظاهر همیشگی شما.

۷. مدل لباستان را دخترانه انتخاب کنید.

شما نه خانم خانه هستید و نه یک زن متاهل، شما یک دختر جوان هستید که حالا  میخواهید در اولین قدم از چرخه ی ازدواج قرار بگیرید پس لباس مناسب و زیبا اما دخترانه انتخاب کنید.

۸. لباس خواستگاری را بر اساس فرم اندامتان انتخاب کنید.

در هر حال اندام شما اهمیت زیادی در زیبا به نظر رسیدن شما دارد، اگر اندام پری دارید لباسی بپوشید که لاغر تر نشانتان دهد، اگر هم خیلی لاغر هستید لباسی بپوشید که کمی پر تر نشانتان دهد.

جلسه اول خواستگاری چی بپوشم تا دل خانواده شوهرو ببرم؟ (8 نکته مهم برای تازه عروس ها)

کلام آخر

یکی از مسائلی که بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند و یا کم اهمیت میدانند اهمیت انتخاب لباس برای شب خواستگاری است که رابطه مستقیمی با اعتماد به نفس دارد! هر چقدر که شما در لباس خود راحت‌تر باشید، ذهن شما کمتر درگیر آن شده و با اعتماد به نفس بیشتری در مراسم حضور پیدا خواهید کرد.

لازم به ذکر است نحوه پوشش شما در درجه اول به سلیقه شما مرتبط است و پس از آن به ویژگی‌ها و اعتقادات و سنت دو خانواده. توجه به مواردی که در این مقاله با عنوان بایدها و نبایدهای لباس و آرایش شب خواستگاری ذکر شد به زیبایی شما می‌افزاید. برای ساختن یک شب به یاد ماندنی بهتر است به آنچه بر تن می‌کنید توجه کنید تا علاوه بر احترام به خانواده‌ها، در این مجلس بدرخشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز