بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
دانستن اینکه چه مواد غذایی و خوراکی منجر به زیبایی و جذاب شدن میشوند برای همه افراد ضروری است در ادامه با مواد غذایی که شما را جذابتر می‌کند آشنا شوید.

همان گونه که می گویند شما همان چیزی هستید که می خورید. غذا خوردن صحیح به مراقبت از یک زندگی سالم و همین طور محافظت از چهره ای سالم کمک می کند. هنگامی که حس مطلوبی در مورد چیزهایی که می خورید دارید.

در این مطلب از سوربان ما ۱۶ ماده غذایی که نه فقط به شما کمک میکند حس خوبی داشته باشید، بلکه سبب می شود چهره ای جذاب هم داشته باشید را به شما معرفی میکنیم.

چی بخوریم خوشگل بشیم؟!【 16 ماده غذایی که شما را جذابتر میکند】

16 ماده غذایی که شما را جذابتر می‌کند

ذغال اخته ؛ ضد تیرگی دندان

بذر کتان ؛ اکسیر جوانی پوست

کلم قرمز ؛ ضد چین و چروک پوست

کیوی ؛ میوه‌ی دوستدار لثه

برگه زردآلو ؛ نگهبان رنگ پوست

مرکبات ؛ کپسول ضدپیری

چی بخوریم خوشگل بشیم؟!【 16 ماده غذایی که شما را جذابتر میکند】

آلو ؛ ضامن ناخن های سفت و محکم

سیر ؛ جوان کننده پوست

تمشک ؛ خداحافظی با ورم صورت

آووکادو ؛ میوه جوانی

غلات کامل ؛ پاک کننده پوست

چی بخوریم خوشگل بشیم؟!【 16 ماده غذایی که شما را جذابتر میکند】

غلات کامل به کدام غلات میگویند؟

غلات کامل از سه قسمت عمده تشکیل می‌شود که شامل سبوس، جوانه و اندوسپرم ویا درون‌دانه است. سبوس، لایه سخت بیرونی غلات است که شامل فیبر، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است. جوانه، هسته غنی از مواد مغذی آن است که حاوی کربوهیدرات، چربی‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی گیاهی مختلف می‌شود.

جوانه بخش جنینی گیاه است، یعنی بخشی که موجب به‌وجود آمدن یک گیاه جدید می‌شود. اندوسپرم یا درون‌دانه، بزرگترین بخش از دانه است که بیشتر شامل کربوهیدرات در قالب نشاسته و پروتئین است. در غلات تصفیه شده، سبوس و جوانه حذف شده و فقط اندوسپرم باقی می‌ماند. به غیر از جوی دوسر، معمولاً تمام غلات به‌صورت تصفیه شده مصرف می‌شوند و فقط جوی دوسر است که به صورت کامل خورده می‌شود.

غلات کامل از فیبر و مواد مغذی بالاتری برخوردار است، برای همین از نظر سلامتی برای بدن فواید بیشتری دارد و بر طول عمر، جلوگیری از چاقی، جلوگیری از دیابت نوع دو، جلوگیری از بیماری قلبی و همچنین جلوگیری از سرطان روده بزرگ اثر زیادی دارند.

غلات سبوس دار یا همان غلات تصفیه نشده یا غلات کامل، غلاتی هستند که سبوس و جوانه آن جدا نشده است؛ و شامل آرد سبوس‌دار، نان سنگک، بلغور گندم‌، بلغور جوی دوسر، بلغور ذرت کامل و برنج قهوه‌ای هستند.

استفاده از غلات سبوس دار در غذای رژیمی به تامین مواد مورد نیاز بدن شما از نظر مواد معدنی، پروتئین و کربوهیدرات و ویتامین‌ها کمک می‌کند. این غلات علاوه‌بر، در بر داشتن مواد ذکر شده، دارای فیبر بالایی نیز هستند که در تنظیم و تسهیل عملکرد دستگاه گوارش فایده دارند.

سنبل هندی ؛ مهار کننده استرس

سنبل هندی به دلیل دارا بودن خواص آرام‌بخشی و تأثیر آن روی سیستم عصبی شهرت زیادی دارد. بنابراین این گیاه برای افراد مضطرب و تحت استرس و افرادی که بدخوابی دارند مفید است. مصرف یک فنجان چای این گیاه بعد از غذا برای داشتن خوابی راحت و کاهش استرس مفید است.

انبه و هویج ؛ هدیه هایی برای پوست

چی بخوریم خوشگل بشیم؟!【 16 ماده غذایی که شما را جذابتر میکند】

شیر سویا ؛ داشتن ناخن هایی بلند و محکم

لبنیات کم چرب ؛ ناخن هایی محکم که نمیشکنند.

گوحه فرنگی ؛ درخشان شدن پوست



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 3.5 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز