بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برخی از خوراکی ها و مواد غذایی به مرور باعث تیره و برنزه شدن پوست میشوند اگر دوست دارید بدانید این مواد خوراکی کدام هستند این مطلب را از دست ندهید.

عوارض نور خورشید، از سرطان پوست گرفته تا پیری زودرس، تا حدی جدی است که آفتاب گرفتن و برنزه کردن در روزهای تابستانی کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. خبر خوب اینکه افزودن برخی میوه‌ها و سبزیجات به رژیم غذایی می‌تواند به پوست شما درخششی شبیه برنزه شدن در ساحل بدهد.

یک مطالعه اخیر در دانشگاه لیدز نشان داد افرادی که به صورت طبیعی با رژیم غذایی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص برنزه می‌شوند، نسبت به کسانی که با نور خورشید برنزه شده‌اند، جذابیت بیشتری دارند. در این مقاله از سوربان به معرفی غذاهایی که پوست را تیره می‌کند، می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه مطلب کاربردی پیش رویتان را از دست ندهید.

خوراکی های برنزه کننده‌ی پوست را بشناسید!

با مواد غذایی که پوست را تیره میکند آشنا شوید

سیب زمینی شیرین

این نوع سیب زمینی دارای بالاترین میزان کاروتنوئیدها در مقایسه با سایر سبزیجات است؛ یعنی همان ماده مغذی که مسئول برنزه کردن پوست شماست. همچنین زمینی شیرین سرشار از ویتامین B6 و پتاسیم است که برای تقویت سلامت قلب ضروری هستند.

هویج

خوراکی های برنزه کننده‌ی پوست را بشناسید!

بسیاری از افراد هویج را با خاصیت تغییردهنده رنگ پوست می‌شناسند، اما برخلاف تصور رایج هویج شما را نارنجی نمی‌کند. درعوض، سطوح بالای کاروتنوئیدهای آن‌ها به شما درخشش جذاب و برنزه‌ای را می‌دهد که همه به دنبال آن هستند.

همچنین هویج دارای مقادیر زیادی ویتامین A است که می‌تواند بینایی را بهبود بخشد و از پوست شما در برابر آسیب‌های خورشید محافظت کند.

کلم پیچ

احتمالا تاکنون میلیون‌ها بار به شما گفته شده که کلم پیچ یکی از مغذی‌ترین سبزیجات موجود است و فواید بسیاری برای کل بدن شما دارد. یک مزیت کمتر شناخته شده دیگر نیز برای کلم پیچ وجود دارد که به ظاهر شما مربوط می‎شود. کلم پیچ هم دارای سطوح بالایی از کاروتنوئیدهاست که رنگ پوست را بهبود می‌بخشد.

طالبی

خوراکی های برنزه کننده‌ی پوست را بشناسید!

طالبی حدود 90 درصد آب است و رنگ نارنجی خود را از کاروتنوئیدهای موجود می‌گیرد. بنابراین، برای جلوگیری از اثرات کم‌آبی و در عین حال برنزه شدن طالبی را فراموش نکنید‌.

کلم بروکلی

مرکبات تنها چیزهایی نیستند که می‌توانید میزان ویتامین C موردنیاز خود را از آن‌ها بگیرید. یک فنجان بروکلی بیش از دو برابر یک لیموترش کامل ویتامین C دارد. مصرف به اندازه کافی ویتامین C برای محافظت در برابر نقص سیستم ایمنی بدن و همچنین افزایش تولید کلاژن مهم است.

ترکیب کاروتنوئیدها و ویتامین C موجود در کلم بروکلی می‌تواند رنگ و عملکرد پوست شما را بهبود بخشد و مصرف این سبزی راه دیگری برای برنزه شدن شماست.

انبه

خوراکی های برنزه کننده‌ی پوست را بشناسید!

این میوه استوایی را می‌توان در هر منوی اسموتی در سراسر کشور پیدا کرد و دلیل خوبی دارد. انبه نه تنها سرشار از کاروتنوئیدهای برنزه کننده است، بلکه دارای آنتی اکسیدان‌هایی (مانند کورستین، آستراگالین و اسید گالیک) است که ثابت شده از سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان خون پیشگیری می‌کند.

فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز، رنگ خود را از کاروتنوئیدها دریافت می‌کند، اما خوردن آن‌ها به معنای قرمز شدن پوست شما نیست. این کاروتنوئیدها مانند سایر سبزیجات عمل می‌کنند و درخشش برنزی و تابستانی مورد علاقه‌تان را به شما می‌دهند. در کنار این کاروتنوئیدها سطوح بالای ویتامین C و A وجود دارد که فلفل قرمز را به ماده فوق العاده‌ای برای مراقبت از پوست و مواردی مانند رفع تیرگی لب تبدیل می‌کند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز