بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چیکار کنم منافذ پوستم بسته بشه؟ منافذ باز پوست را چگونه درمان کنیم؟ بهترین روش درمان منافذ باز پوست کدام است؟ روش‌های بستن منافذ پوست چیست؟ اگر از پوست شما پرتقالی شده، حتماً دقت کردید که این منافذ باز گاهی بیشتر به چشم می آیند و بزرگتر دیده می شوند. بدتر اینکه، با آرایش هم نمی توانید آن ها را بپوشانید، در ادامه به درمان منافذ پوستی پرداخته ایم که مطالعه آن می تواند به شما کمک کند پوستی زیبا و یکدست داشته باشید.

چیکار کنم منافذ پوستم بسته بشه؟ 7 راه برای بستن منافذ باز پوست صورت

چیکار کنم منافذ پوستم بسته بشه؟ | 7 بهترین روش درمان منافذ باز پوست - بستن منافذ پوستی

ژل شست و شوی صورت، بهترین گزینه پاک کردن ارایش است

اگر شب با آرایش بخوابید منافذ پوست تان مسدود می شوند؛ چرا که مواد آرایشی، چربی و باکتری ها در منافذ پوست روی هم جمع می شوند.  شوینده ها و پاک کننده های دیگری مثل صابون، ممکن است موادی داشته باشند که در منافذ پوستی باقی بمانند و چربی پوست را بیشتر کنند. اما، ژل شستشوی صورت کمک می کند تا چربی منافذ پوست را تمیز کنیم.

 از محصولات آرایشی و بهداشتی غیرکمدوژنیک استفاده کنید

وقتی منافذ پوست بسته شوند، بزرگتر دیده می شوند و بیشتر به چشم می آیند. پس، برای مسدود نشدن منافذ پوست، محصولاتی که برای صورت خود استفاده می کنید باید این عبارات را داشته باشد:

  • فاقد چربی (oil free)
  • غیر کمدوژنیک (non-comedogenic)
  • منافذ را مسدود نمی کند (Won’t clog pores)

هر روز صورت خودتان را با اب خالی بشویید

شستشوی صورت از ایجاد آکنه پیشگیری می کند و بهبود التهاب پوستی و افزایش سلامت آن را به دنبال دارد. اگر پوستی چرب باشد، منافذ بزرگتر دیده می شوند، از این رو حتما صورت تان  را دو بار در روز بشویید تا منافذ با آلودگی‎ ها مسدود نشده و چربی پوست کاهش پیدا کند. این نکته مهمترین راه حل برای بستن منافذ پوستی خواهد بود.

لایه برداری

اسکراب پوست چرب باعث می شود آلودگی هایی مقل گرد و خاک، سلول های مرده پوست و چربی اضافی از منافذ پوست حذف شوند.  اگر پوست چربی دارید، هفته ای یک یا دو بار لایه برداری کنید. نباید بیشتر از دو بار در هفته پوست را لایه برداری کنید چون پوست خشک می شود.

از ضد آفتاب استفاده کنید

ضد آفتاب باعث بسته شدن منافذ پوستی می شود، استفاده از ضد آفتاب سبب محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید می شود و می تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک کند. اگر از یک کرم ضد آفتاب طیف گسترده با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید، تا حد زیادی پوست خود را در برابر آسیب های آفتاب محافظت می کنید. پس، برای محافظت از پوستتان، هر روز (حتی روزهای بارانی و یا سرد) از ضد آفتاب استفاده کنید.

کلاژن پوست را حفظ کنید

کلاژن حامی مهم پوست است و از آویزان شدن پوست جلوگیری می کند. چیکار کنم منافذ پوستم بسته بشه؟ غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ث مانند فلفل دلمه ای قرمز بخورید. ویتامین C در کلاژن سازی به بدن ما کمک می کند، ویتامین ث از التهاب پوست و در نتیجه، از پیرشدن پوست جلوگیری می کند.

با پوستتان مهربان باشید

چیکار کنم منافذ پوستم بسته بشه؟ دست زدن به صورت، فشار آوردن به پوست یا کَندن موادی که در منافذ آن گیر افتاده، موجب آزار پوست می شود.  مالِش و ساییدن پوست صورتتان آن را تمیزتر نمی کند بلکه، باعث آسیب دیدن پوست می شود و منافذ آن را بزرگ تر نشان می دهد. هرگز پوست خود را نسایید، مالش ندهید، با آن ور نروید یا مواد گیر افتاده در منافذ آن را تخلیه نکنید. پس، برای بستن منافذ باز پوست یا جلوگیری از ایجاد آن با پوستتان مهربان باشید.

از مرطوب کننده استفاده کنید

مرطوب کردن پوست باعث می شود منافذ پوست با چربی مسدود نشوند و کوچکتر دیده شوند. شاید مرطوب کردن روزانه پوست چرب، کار نامناسبی به نظر بیاید. اما، این کار از باز شدن منافذ پوستی جلوگیری می کند. این کار باعث می شود که چربی (سبوم) به جای اینکه روی سطح منافذ پوست بنشیند، به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کند.   توصیه های دیگر برای کوچک کردن منافذ پوست علاوه بر سه صابونی که برای بستن منافذ پوست به شما معرفی کردیم، اقداماتی وجود دارد که در رسیدن به این هدف به شما کمک می کند. موثرترین این اقدامات به شرح زیر است:

  •  آیا پوستتان نیاز به لایه برداری دارد؟ آیا پوست چرب دارید؟ آیا زیاد عرق می کنید؟ درواقع لازم است که دلیل باز شدن روزنه های پوست خود را بفهمید تا بتوانید بهترین درمان مناسب شخص خودتان را به کار بگیرید.
  • یخ، اثر سفت کنندگی روی پوست داشته و این همان قابلیتی است که به کوچک شدن منافذ بزرگ کمک می کند. یخ همچنین با افزایش گردش خون در صورت، سلامت پوست شما را بهبود می بخشد.
  • محصولات مبتنی بر آب به پاکسازی سبوم یا همان چربی پوست از منافذ کمک می کنند و ظاهر پوست را بهبود می بخشند. اینگونه محصولات به ویژه برای کسانی که پوست چرب دارند، عالی عمل می کنند.
  • از پاک کننده های حاوی الکل به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • وقتی که پوست خود را مرطوب می کنید، سبوم یا چربی کمتری تولید می شود، تا خشکی را جبران کند. بنابراین منافذ پوست باز نمی شود.
  • از محصولاتی که ویتامین A دارند بیشتر استفاده کنید. اینگونه محصولات به بستن منافذ پوست کمک می کند.
  • با تمیز کردن پوست صورت شما، هرگونه کثیفی یا آلودگی و سلول های مرده پوست از بین می رود. هر چند وقت یکبار پوست خود را لایه برداری کنید.

  در این مطلب به سوال چیکار کنم منافذ پوستم بسته بشه؟ پاسخ دادیم و امیدواریم توانسته باشیم با راه حل های خوبی که ارائه کردیم بتوانید پوست زیبا و سالم تری داشته باشید. در بخش نظرات با ما همراه شوید و بگویید نظر شما چیست؟ شما از چه روشی برای بستن منافذ باز پوست خود استفاده کرده اید؟



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز