بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

هر کسی داستان خودش را از گل‌های رنگارنگ قالی خانه دارد. از کودکی تا بزرگسالی هر زمان که پا روی فرش گذاشتیم، احساسات قشنگی در وجود ما برانگیخته شد. انگار که فرش پیوندی قدیمی با ریشه‌ها و سنت‌های ما دارد. راستی چرا فرش پیش ما ایرانی‌ها، این‌همه محبوب و خواستنی است؟ شهر فرش این سوال را از شما می‌پرسد.

به چرا فرش شهر فرش پاسخ دهید!

تا حالا به این فکر کردید چرا فرش برای ما ایرانی‌ها با هر کالا و لوازم‌خانگی دیگری فرق دارد؟ لابه‌لای تار و پودهای فرش داستان‌ها و خاطرات زیادی پنهان است. زمان کودکی و موقعی که تازه نقاشی کشیدن را شروع کرده بودیم، یکی از اولین نقاشی‌ها کشیدن گل‌های قالی بود. بازی‌های روی قالی تا کثیف‌کاری‌ها و دسته‌گل‌هایی که روی فرش به آب دادیم، محال است هیچ‌وقت فراموش شوند.

بزرگ‌تر که شدیم گرمای خانه و محبت سفره پهن کردن و خوردن غذای دسته‌جمعی روی فرش را بیشتر احساس کردیم. انگار که در فرهنگ ما ایرانی‌ها، آن غذا جور دیگری می‌چسبد. خنده‌هایی که در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی در شب‌های یلدا ردوبدل می‌کردیم، خاطراتش هنوز با ماست. انگار جواب‌دادن به این سؤال که چرا فرش این‌همه برای ما مهم است، خیلی کار راحتی نیست.

چرا فرش؟ چرا شهر فرش؟

شهر فرش می‌خواهد با کمک شما راز مهم بودن فرش را برای خانواده‌های ایرانی بفهمد. به همین بهانه و در یلدای امسال به کسانی که به #چرافرش شهر فرش پاسخ دهند، طی یک قرعه‌کشی جوایز نفیسی اهدا می‌کند. برای اینکه نام شما در فهرست شرکت‌کنندگان در قرعه‌کشی قرار بگیرد، صفحات «شهر فرش» و «شهر فرش دستباف» را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

سپس یک استوری با هشتگ‌های #چرافرش و #شهرفرش منتشر کنید. اگر قصد انتشار عکس دارید، تصویر قبل و بعد از پهن کردن فرش را بارگذاری کنید. در متنی که می‌نویسید حتماً دلیل مهم بودن فرش را از دیدگاه خودتان شرح دهید. در پایان هم برای پستی که در همین رابطه در شبکه اجتماعی شهر فرش منتشر شده، این توضیح را بنویسید: #چرافرش من منتشر شد. می‌توانید اطلاعات این جشن بزرگ را در این لینک مشاهده کنید.

به چرا فرش شهر فرش پاسخ دهید!

شهر فرش به‌عنوان مرجع تخصصی فرش، همیشه توجه ویژه‌ای به فرهنگ‌ها و سنت‌های ایران‌زمین داشته است. برای آشنایی بیشتر با این فروشگاه و خرید از آن می‌توانید به شعب مختلف آن واقع در شهرهای تهران، اصفهان و ساری مراجعه کنید. شعبه اصلی شهر فرش در تهران بعد از میدان آزادی روبروی تهرانسر واقع است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز