بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
کسانی که آرزوی داشتن یک رابطه مادام العمر و موفق را دارند لازم است پیش از ازدواج بر سر برخی مسائل مهم به توافق برسند در ادامه به شما خواهیم گفت این مسائل مهم کدامند.

اگر قبل از ازدواج حساب برخی اصول اساسی را روشن کنید و در موردشان با همسر آینده خود به توافق برسید و البته اگر تا پایان راه بر این توافق پایبند باشید، می‌توانید به طولانی بودن عمر عشق‌تان هم امیدوار شوید.

شاید حرف زدن در مورد این اصول، شما را در آغاز مضطرب یا نگران کند و اختلاف‌ نظر‌ هایی که در این موارد با آنها مواجه می‌شوید، میانه‌تان را چند ساعت یا چند روزی شکرآب کند  اما مطمئن باشید این دلخوری‌های کوچک می‌تواند مانع روبه‌رو شدن‌تان با مشکلات بزرگ‌تر شود.

برای داشتن یک ازدواج موفق لازم است تا از همان ابتدای عمر درباره موارد مهمی توافق کنید در ادامه این مطلب از سوربان ما به شما خواهیم گفت قبل از ازدواج بر سر چه مواردی باید به توافق برسید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

توافقات مهم قبل از ازدواج | 14 مورد مهم که باید پیش از ازدواج بر سر آنها به توافق برسید!

 14 مورد مهم که باید پیش از ازدواج بر سر آنها به توافق برسید

1. چگونه پول خود را خرج کنیم؟

برنامه ریزی برای مدیریت درآمد پس از ازدواج بسیار مهم است. هر کدام می توانید پس انداز جداگانه داشته باشید، به علاوه یک حساب مشترک که هر دو هر ماه به آن پول اضافه می کنید. می توانید در مورد میزان پولی که باید هر ماه بر اساس درآمدتان به حساب مشترک خود اضافه کنید، صحبت کنید و توافق کنید. علاوه بر این، شما همچنین باید در مورد اینکه چه زمانی می توانید از حساب مشترک خود خرج کنید صحبت کنید.

2. آیا بدهی و قسط دارید؟

توافقات مهم قبل از ازدواج | 14 مورد مهم که باید پیش از ازدواج بر سر آنها به توافق برسید!

دانستن بدهی ها و قسط های یکدیگر می تواند به هر دوی شما کمک کند تا از قبل برای مدیریت آنها برنامه ریزی کنید. هیچکس دوست ندارد پس از ازدواج از بدهی های همسر جدیدش غافلگیر شود. پی بردن به میزان واقعی بدهی های شریک زندگی خود پس از ازدواج باعث می شود هر کسی احساس کند به او خیانت شده است. به علاوه، واقعاً می تواند بر اعتماد یک فرد به شریک زندگی خود تأثیر بگذارد.

3. چگونه برای دوران بازنشستگی خود پس انداز کنیم؟

همه ما روزی بازنشسته خواهیم شد. و هنگامی که متاهل هستید، باید یکدیگر را در برنامه های بازنشستگی خود بگنجانید. شما باید حداقل برای دو نفر برنامه ریزی کنید و هزینه های احتمالی درمان خود را در صورت بیماری در نظر بگیرید.

4. آیا به بچه‌دار شدن فکر می‌کنید؟

توافقات مهم قبل از ازدواج | 14 مورد مهم که باید پیش از ازدواج بر سر آنها به توافق برسید!

همه ی کسانی که ازدواج می کنند قصد بچه دار شدن ندارند. و حتی اگر هر دویتان بچه بخواهید هم مسائلی هست که باید درباره ی آن ها با یکدیگر صحبت کنید، مثلاً شیوه ی تربیت فرزند، اینکه در صورت معلولیت داشتن فرزندان چه کار خواهید کرد، یا اینکه اگر فرزندان آن چیزی بار نیامدند که انتظار داشتید چه واکنشی خواهید داشت.

5. اگر هرگز بچه‌دار نشویم چه خواهی کرد؟

برای برخی افراد داشتن فرزند یک ضرورت است. بنابراین اگر زوجی به هر دلیلی موفق به بچه دار شدن نشدند باید به فکر قدم بعدی خود باشند. آنها ممکن است تصمیم بگیرند که فرزندی را به فرزندی قبول کنند، به رحم اجاره ای متوسل شوند، لقاح مصنوعی را امتحان کنند یا حتی با شخص دیگری جدا شوند و ازدواج کنند.

6. چطور کارهای خانه را تقسیم کنیم؟

توافقات مهم قبل از ازدواج | 14 مورد مهم که باید پیش از ازدواج بر سر آنها به توافق برسید!

کار خانه ممکن است به نظر یک موضوع بی اهمیت به نظر برسد که ارزش صحبت در مورد آن را نداشته باشد، اما می تواند باعث بحث شود. دلیلش این است که ممکن است فرد احساس کند نمی تواند تمام کارهای خانه را به تنهایی انجام دهد. برای اطمینان از آرامش در خانه، ایده خوبی است که در مورد نحوه تقسیم کارهای خانه صحبت کنید.

7. تعریف تو از خیانت چیست؟

ممکن است فکر کنیم همه افراد تعریف یکسانی از خیانت دارند، اما برای هر فردی می تواند معنای متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است شخصی یک بوسه را خیانت بداند، در حالی که فرد دیگر ممکن است دیدار با عشق قدیمی خود را غیرقابل قبول بداند. علاوه بر این، کسانی هستند که راضی کردن شخص دیگری را خیانت می دانند. بنابراین زوجین باید در مورد اینکه تا چه حد در رابطه همسرشان با جنس مخالف مشکلی ندارند صحبت کنند تا سوءتفاهم پیش نیاید.

8. چه برنامه و اهدافی برای آینده دارید؟

“5 تا 30 سال دیگر خودت را کجا می بینی؟” ممکن است به نظر یک سوال مصاحبه باشد، اما خواسته های یک فرد ممکن است با درک شریک زندگی خود از شادی مطابقت نداشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک نفر از تلاش برای موفقیت در حرفه خود راضی باشد، در حالی که فرد دیگری ممکن است به سادگی به دنبال یک زندگی با ثبات با درآمد پایدار باشد. پرسیدن این سوال می تواند به افراد کمک کند تا آینده زندگی مشترک خود را تصور کنند.

9. چه مسائلی برای شما غیرقابل تحمل است؟

توافقات مهم قبل از ازدواج | 14 مورد مهم که باید پیش از ازدواج بر سر آنها به توافق برسید!

برای همه افراد چیزهای غیر قابل تحملی وجود دارد که باید در مورد آنها با یکدیگر صحبت کنند تا زندگی مشترکشان با مشکل مواجه نشود. به عنوان مثال، ممکن است یک نفر نیاز داشته باشد که همه چیز را تمیز و مرتب نگه دارد، در حالی که شریک زندگی او در

یک محیط شلوغ احساس راحتی بیشتری می کند. اگر این موضوعات را زودتر از موعد مورد بحث قرار دهید، با هم به توافق خواهید رسید.

10. برنامه شما برای مراقبت از والدین خود چیست؟

والدین پیر می شوند و حتی ممکن است بیمار شوند، به این معنی که ممکن است به مراقبت نیاز داشته باشند. این که آیا می خواهید با آنها زندگی کنید، چه کسی از آنها مراقبت می کند یا اینکه چقدر پول می خواهید برای آنها خرج کنید، از جمله مواردی است که زوج ها قبل از ازدواج باید در نظر بگیرند.

11. سابقه پزشکی جسمی و روانی شما چگونه است؟

توافقات مهم قبل از ازدواج | 14 مورد مهم که باید پیش از ازدواج بر سر آنها به توافق برسید!

زوج ها باید از نظر بیولوژیکی با یکدیگر سازگار باشند، به خصوص اگر قصد بچه دار شدن دارند. آنها باید در مورد سابقه سلامت جسمی و روانی خود صادق باشند که شامل اعضای خانواده می شود. با این کار قادر خواهید بود از نظر ذهنی خود را برای اتفاقاتی که ممکن است در آینده رخ دهد آماده کنید.

12. قرار است کجا زندگی کنیم؟

ممکن است واضح به نظر برسد، اما ممکن است قبل از ازدواج در مورد آن صحبت نشود. اگر می خواهید در شهر یا کشور دیگری زندگی کنید، این موضوع تاثیر زیادی در زندگی مشترک آینده شما خواهد داشت. حتی اختلاف نظر زوجین در مورد نوع خانه ای که می خواهند در آن زندگی کنند می تواند باعث نارضایتی در زندگی مشترک آنها شود. علاوه بر این، اگر یکی بخواهد در نزدیکی خانواده یا دوستان زندگی کند، در حالی که دیگری معتقد است که خانه چیزی بیش از یک سکونت موقت نیست، این وضعیت می تواند باعث ایجاد درگیری شود.

13. چقدر باید با هم وقت بگذرانیم؟

توافقات مهم قبل از ازدواج | 14 مورد مهم که باید پیش از ازدواج بر سر آنها به توافق برسید!

اگرچه ازدواج معمولاً به معنای زندگی مشترک است، اما این بدان معنا نیست که زوج ها باید 24 ساعته با هم باشند. آنها هنوز هم افراد مجزا با نیازهای منحصر به فرد خود هستند. گاهی مجبورند خودشان را تنها بگذارند تا با خودشان وقت بگذرانند. ممکن است برخی افراد به این فرصت بیشتر نیاز داشته باشند. به همین دلیل بهتر است بدانید قبل از ازدواج چه انتظاراتی از یکدیگر دارید.

14. از زندگی اجتماعی ما چه انتظاری دارید؟

پس از ازدواج، از زوجین انتظار می رود که در برخی شرایط با هم مشارکت کنند. اما گاهی اوقات افراد متأهل هم دوست دارند بدون حضور همسرشان وقت خود را با دوستان خود بگذرانند. به همین دلیل، باید با هم صحبت کنید که امیدوارید در چه موقعیت هایی با هم باشید و بعد از ازدواج با چه کسانی معاشرت خواهید کرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز