بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برنامه ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن جشن عروسی از واجبات برگزاری مراسم عروسی است گاهی چند ریز نکته وجود دارد که ممکن است فراموش کنید ما در ادامه مهمترین نکات برای برنامه ریزی جشن عروسی که اغلب فراموش می‌شوند را به شما یادآور خواهیم شد.

مهمترین نکات در برنامه ریزی عروسی

بسیاری از زوجین جوان با قرارگیری در موقعیت ازدواج و نزدیک شدن مراسم عروسی دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود تسلط‌ آنها بر موضوعات مختلف از بین برود. عروس و داماد به دنبال برگزاری کامل عروسی می‌باشند. کلیه اقدامات و نکات عروسی باید شب قبل از عروسی مورد توجه قرار بگیرد.

نکات عروسی باید در لیست برنامه ریزی عروسی قید شوند. در این صورت می‌توانید با تمرکز بیشتری به کارهای شخصی برسید.

از نکات مهم عروسی باید به برنامه ریزی در مورد عروسی اشاره کرد. برنامه ریزی در مورد عروسی می‌تواند استرس عروس و داماد و اقوام درجه یک را کم کند و همه چیز را برای عروس و داماد مرتب نماید. شما می‌توانید با انجام کارهای ساده یک عروسی خاص داشته باشید پس حتما این مقاله از سایت سوربان را ، تا انتها بخوانید.

بررسی 10 نکته ضروری در برنامه ریزی عروسی که شاید فراموشتان شوند!

نکات ضروری عروسی که نباید فراموش کنید.

  • عروسی را آخر هفته یا ایام تعطیل برگزار کنید.

تعیین کردن زمان عروسی به معنای آماده شدن برای جشن عروسی و از مهم ترین نکات عروسی است. برای تعیین زمان عروسی باید تمام جوانب را مورد توجه قرار دهید. زمان عروسی معمولاً در روزهای تعطیل، آخر هفته و اعیاد مذهبی انتخاب می‌شود.

ایام تعطیل می‌تواند گزینه مناسبی برای حضور در مهمانی باشد. در این صورت مهمانان شما می‌توانند به راحتی و بدون گرفتن مرخصی به جشن بیایند و نگران دیر رسیدن به مراسم نباشند. تعداد مهمانان و گرم بودن مراسم اهمیت زیادی دارد.

بنابراین بیشتر زوجین تمایل دارند تمامی مهمانان دعوت شده به مراسم در مجلس حضور یابند. حضور تمامی مهمانان از مهم ترین نکات عروسی است و اهمیت زیادی در باشکوه برگزار شدن مراسم دارد. اگر روزهای کاری یا میانه هفته را برای جشن عروسی انتخاب کنید، احتمالاً با مهمانان کمتری مواجه خواهید شد.

انتخاب آتلیه عکاسی عروس از مهم ترین نکات عروسی است. زمان زیادی از وقت عروس و داماد با فیلم و عکس سپری می‌گردد و مهم ترین بخش عروسی یعنی یادگار عروسی تان در دست عکاسان و فیلمبرداران عروسی است، فیلمبردار و عکاس حرفه ای مدیریت خوبی در زمان دارد و می‌تواند کمترین زمان را به فیلمبرداری و عکاسی اختصاص دهد.

ضمن اینکه فیلمبردار و عکاس باید به گونه ای در برپایی جشن عروسی عمل نماید که اجازه ندهد عروس و داماد خسته و کلافه شوند. در غیر این صورت خستگی و کلافگی عروس و داماد در عکس های روز عروسی نیز به خوبی نشان داده می‌شود. قطعا هیچ عروس و دامادی تمایل ندارد در روز عروسی خسته و بی حال به نظر برسد.

توجه داشته باشید که فیلمبرداری و عکاسی بخشی از روند جشن عروسی می‌باشند نه همه آن. بنابراین باید مدت زمان مشخصی را به ثبت عکس و فیلم اختصاص داد و از تداخل برنامه های جشن با هم جلوگیری نمود.

بررسی 10 نکته ضروری در برنامه ریزی عروسی که شاید فراموشتان شوند!

  • توجه به جزئیات

توجه به جزئیات می‌تواند مهم ترین رکن در نکات عروسی باشد. اگر شما فردی کلی نگر هستید، بهتر است امروز قدری ظریف بین و جزئی عمل کنید. در روز عروسی یک عکس ویژه از لباس دامادی یا عروسی گرفته می‌شود. این لباس باید به شکل مرتب شده بر روی چوب رختی زیبا و شیک قرار بگیرد. چنین دیزاینی می‌تواند زیبایی لباس دامادی یا عروسی را دوبرابر کند.

در عکاسی و فیلمبرداری خلاق باشید. فراموش نکنید که روز عروسی به عنوان یک روز تکرار نشدنی و به یادماندنی اهمیت دارد. بنابراین بهتر است از ایده های دلخواه خود برای عکاسی عروس و داماد بهره مند شوید. ایده های مورد نظر خود برای ژست های تک نفره و دونفره عروس و داماد را به گروه آتلیه پیشنهاد دهید. قطعا ژست های عکاسی منتخب شما به حوصله و تمایل بیشتر به حضور در عکس ها ختم می‌گردد.

  • مدیریت فضا برای میهمانان خاص

صندلی های اطراف و مجاور عروس و داماد از اهمیت زیادی در تالارهای عروسی برخوردار هستند. بیشتر این صندلی ها به شکل رزرو شده برای اشخاص و بزرگان فامیل مدنظر قرار می‌گیرند. رزرو صندلی برای بزرگان فامیل، اهمیت زیادی برای مهمانان و برپایی بهتر مجلس دارد. این موضوع نشان می‌دهد که شما برای بزرگان فامیل ارزش قائل هستید.

در واقع بهتر است فامیل های درجه یک به عروس و داماد نزدیک باشند. در این صورت می‌توانند برای عکس گرفتن و حضور در کنار عروس و داماد، زودتر همراه شوند. بهتر است از جایگاه بزرگان و نکات عروسی غافل نشوید. جایگاه بزرگان حالت رسمی تری به جشن عروسی خواهد داد.

  • نکات مهم برای رفتن به ماه عسل

بررسی 10 نکته ضروری در برنامه ریزی عروسی که شاید فراموشتان شوند!

اگر قرار است بعد از برپایی عروسی به مسافرت دونفره یا ماه عسل بروید، بهتر است یک روز قبل را به آن اختصاص دهید. صبح روز بعد از عروسی از روزهای خاص برای عروس و داماد است. بنابراین اگر قرار است به مسافرت بروید، از انجام نکات عروسی مربوط به آن غافل نشوید.

برای صبح روز بعد از عروسی یا مسافرت وسایل بهداشتی، لباس مناسب برای مسافرت، لباس زیر، کت، دمپایی و ... کنار بگذارید.

  • گوشی و شارژر فراموش نشود

گوشی تلفن همراه از مهم ترین نکات عروسی است. در واقع موبایل ها از چنان اهمیتی برخوردار هستند که حتی نمی‌توان در شب عروسی هم از‌ آنها غافل شد. موبایل های عروس و داماد به عنوان چراغ راهنمای سایر اقوام هستند. بسیاری از اقوام با عروس و داماد برای پیدا کردن آدرس محل عروسی، آرایشگاه یا تالار تماس می‌گیرند.

همچنین بسیاری از دوستان و همکاران عروس و داماد با‌ آنها تماس می‌گیرند و به عروس و داماد تبریک می‌گویند. ممکن است مادر عروس یا داماد سوالاتی در مورد زمان ورود به تالار و برگشت از آرایشگاه داشته باشد. بنابراین نمی‌توانید تلفن همراه را از نکات عروسی حذف کنید.

  • داشتن کفش راحتی

بررسی 10 نکته ضروری در برنامه ریزی عروسی که شاید فراموشتان شوند!

از دیگر نکات عروسی باید به یک جفت کفش راحتی اشاره کرد. قطعاً شما در مجلس عروسی مدت زمان زیادی را با کفش پاشنه دار یا کفش دامادی گذرانده اید. بنابراین به پادرد و پاهای ورم کرده دچار شده اید. با رفتن مهمانان و به اتمام رسیدن جشن عروسی بهتر است سریعاً کفش های عروسی را با کفش راحتی تعویض کنید.

  • هدیه های عروسی

برای دریافت هدایای مهمانان در شب عروسی نیاز به یک فرد قابل اعتماد دارید. این فرد قابل اعتماد از مهم ترین نکات عروسی منظم است. فردی که کادوها و هدایا را دریافت می‌کند، باید اسم کادو دهنده را اعلام یا یادداشت کند. در این صورت شما نگران کادوها و هدایای دریافتی نخواهید بود.

  • شام عروسی و دیزاین میزها

بررسی 10 نکته ضروری در برنامه ریزی عروسی که شاید فراموشتان شوند!

از دیگر نکات عروسی باید به شام عروسی و دیزاین آن اشاره کرد. شام عروسی را از مکان ها و رستوران های معتبر سفارش دهید. شام عروسی نباید سرسری تهیه شود. فراموش نکنید شام عروسی به عنوان یکی از تدارکات و نکات عروسی مهم تلقی می‌شود و عکس العمل مهمانان را به همراه دارد. بنابراین بهتر است اجازه دهید شام عروسی توسط افراد خبره و کارآمد تهیه شود. در این صورت مزه شام عروسی تا ابد در ذهن و خاطر مهمانان باقی خواهد ماند و شب عروسی را برای تمام فامیل به یادماندنی خواهد کرد.

توجه داشته باشید دیزاین میزهای شام نیز می‌تواند به عنوان بخشی از نکات عروسی حائز اهمیت باشد. در واقع چیدمان میزها و گل آرایی می‌تواند به معنای احترام بیشتر به مهمانان باشد. از ریخت و پاش در روز عروسی اجتناب کنید. این موضوع می‌تواند مخارج زیادی برای شما به همراه داشته باشد.
لزومی ندارد چند نوع غذا برای تشریفات بهتر عروسی سفارش دهید. حتماً میز سلف سرویس را برای شام عروسی در نظر بگیرید. سلف سرویس برای پذیرایی بهتر و رضایت بیشتر مهمانان مدنظر قرار می‌گیرد. اگر مهمانان شما زیاد هستند، بهتر است چند میز سلف سرویس را برای‌ آنها در نظر بگیرید.

  • مجلسی آبرومندانه با مدیریت درست

برگزاری آبرومندانه عروسی از دیگر نکات عروسی است. شما باید فرد قابل اعتمادی را برای نظارت بر امور مختلف از جمله کارکرد کارکنان پذیرایی داشته باشید. اعضای خانواده عروس و داماد گزینه خوبی برای نظارت بر امور می‌باشند. جشن عروسی با وسایل و تجهیزات خاصی همراه است.

بخشی از تجهیزات مربوط به جشن عروسی و بعضی دیگر مربوط به پذیرایی عروسی می‌باشند. شیرینی، میوه و ... باید به موقع به تالار آورده شوند. در پایان مراسم نیز باید وسایل پذیرایی، دیزاین جشن، تزیینات و ... از سالن عروسی و تالار جمع آوری شود. توجه به این امور بخش مهمی از نکات عروسی را شامل می‌شود. عدم توجه به این امور می‌تواند باعث گم شدن بسیاری از تجهیزات شود. عروس و داماد باید قبل از برپایی جشن عروسی، افراد مورد نظر برای جمع آوری تزیین و وسایل را انتخاب کنند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز