بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
ارمنستان مقصدی مقرون به صرفه برای سفر است که می تواند گزینه مناسبی برای گردشگرانی باشد که به دنبال سفر و همچنین خریدی ارزان و لذت بخش هستند.

چرا باید به ارمنستان سفر کنیم؟ یقینا دلایل زیادی برای انتخاب این کشور به‌عنوان مقصد سفر وجود دارد اما یکی از دلایلی که گردشگران را به سمت کشور ارمنستان هدایت می‌کند که خرید ارزان است، در این کشور مراکز خرید زیادی وجود دارد که انواع کالاها را می‌توانید در آنها پیدا کنید اما اگر بخواهید خریدی ارزان و مقرون به صرفه در سفر با تور ارمنستان داشته باشید باید بدانید که چیزی را از این کشور بخرید. در این مطلب قصد داریم مراکز خرید ارزان و کالاهای ارزان در این کشور را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید و یا قصد سفر به ارمنستان را دارید و فکر می‌کنید به اطلاعات مربوط به خرید در ارمنستان نیاز خواهید داشت، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چه چیزی در ارمنستان ارزان است؟

مراکز خرید ارزان ارمنستان

هر کشوری هم مرکز خرید ارزان و هم مرکز خرید لوکس و گران‌قیمت دارد. ارمنستان هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه چند از مورد از بازارها و مراکز خرید ارمنستان که می‌توانید در آنها خرید ارزان داشته باشید را به شما معرفی خواهیم کرد و سپش بررسی می‌کنیم که چه چیزی می‌توانید از این مراکز با قیمت کمتر خریداری کنید.

بازار مالاتیا؛ پیش به سوی ارزان‌ ترین بازار ارمنستان

اولین بازار در ارمنستان که برای خرید ارزان و مقرون به صرفه باید به سراغ آن بروید، بازار مالاتیا است که به آن بازار بنگلادشی‌ها هم می‌گویند. این بازار که وسعت بسیار زیادی دارد از قدیم منبع اصلی برای خرید ارزان محسوب می‌شده و هنوز هم همینطور است. شما می‌توانید در این مرکز خرید همه چیز پیدا کنید و در کنار خرید خوراکی‌های خوشمزه نیز بخورید. توصیه می‌شود از این بازار لباس خریداری کنید زیرا لباس‌های بنگلادشی با قیمت بسیار کم و کیفیت نسبتا خوبی در این بازار به فروش می‌رسد.

بازار هزاردان؛ جایی برای خرید سوغاتی

یکی از بهترین مراکز خریدی که می‌توانید در ارمنستان برای خرید سوغاتی با قیمت ارزان به سراغ آن بروید، بازار هزاردان است. این مرکز خرید در خیابان آتن و بین استادیوم هرازدان و مرکز خرید دالما قرار دارد. در این بازار می‌توانید به راحتی سوغاتی‌ها و یادگاری‌های موردنظرتان را خریداری کنید و با تهیه صنایع دستی ارمنستان به عنوان یادگاری یا هدیه به اقتصاد بومی این کشور هم کمک کنید.

چه چیزی در ارمنستان ارزان است؟

میدان گارگین نژده؛ لباس‌هایتان را ارزان بخرید

اگر می‌خواهید در سفر به ارمنستان لباس‌های یکسال‌تان را با قیمت ارزان خریداری کنید، باید سری به میدان گارگین نژده بزنید. اطراف این میدان را مغازه‌های ارزان‌قیمت لباس فرا گرفته‌اند و از آنجایی که این مغازه‌ها ظاهری زیباتر و تمیزتر نسبت به بازارهای سنتی ایروان دارند، بیشتر مورد استقبال مردم و گردشگران قرار می‌گیرند. بنابراین توصیه می‌شود در طول سفرتان به ارمنستان برای خرید ارزان لباس حتما سری به این میدان و مغازه‌های اطراف آن بزنید.

از ارمنستان چی بخریم؟

حالا باید به بررسی این موضوع بپردازیم که بهتر است در طول سفر به ارمنستان چه چیزهایی بخریم که به صرفه‌تر باشد. به‌طور کلی در سفر به ارمنستان خرید لباس، خوراکی و صنایع دستی بیشتر از هر چیز دیگر توصیه می‌شود. در ادامه این موارد را بیشتر بررسی خواهیم کرد:

خرید صنایع دستی؛ کمک به اقتصاد ارمنستان

یکی از چیزهایی که می‌توانید در طول این سفر با قیمت نسبتا ارزان خریداری کنید، صنایع دستی است. صنایع دستی ارمنی‌ها شامل ظروف سفالی، عروسک‌های پارچه‌‌ای، ساز دوک ارمنی، خاچکار، قالی ارمنی و... می‌شود. با خرید صنایع دستی ارمنستان هم یک خرید ارزان خواهید داشت و هم به اقتصاد بومی مردم این کشور کمک خواهید کرد.

خرید لباس؛ ارزان‌تر از هرجا!

مورد بعدی که می‌توانید با قیمت ارزان در این کشور پیدا کنید، لباس است. در مراکز خرید این کشور برندهای معتبری همچون زارا، پوما و... شعبه دارند اما در کنار آن لباس‌های بنگلادشی نیز با قیمت پایین در بازارهای محلی و میدان گارگین به فروش می‌رسند. حتما می‌دانید که برخی لباس‌های بنگلادشی خصوصا تیشرت‌هایشان جنس خوبی دارند و تا مدت زیادی برایتان کار می‌کنند.

چه چیزی در ارمنستان ارزان است؟

خوراکی‌ هایی که هیچ کجا پیدا نمی‌شوند!

مورد سوم که می‌توانید با قیمت ارزان در ارمنستان بخرید، خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند میوه خشک غرق در شکلات، مربا و یا قهوه است. این نوع خوراکی‌ها را هم می‌توانید به عنوان سوغاتی تهیه کنید و هم خودتان در طول سفر و وقت‌های دیگر نوش جان فرمایید. این خوراکی یک جورهایی ویژه ارمنستان هست و اگرچه میوه خشک را در کشورهای دیگر و حتی ایران هم می‌توانید پیدا کنید اما قطعا آغشته به شکلات و خوراکی‌های دیگر نیست.

چگونه در ارمنستان خرید ارزان‌تر داشته باشیم؟

اگر تصمیم دارید در طول سفرتان به ارمنستان خرید ارزان‌تری انجام دهید، جدا از اینکه می‌توانید به مراکز خرید ارزان قیمت مراجعه کنید، راه‌های دیگری هم وجود دارد. یکی از این راه‌ها این است که در زمان حراجی‌ها به ارمنستان سفر کنید. معمولا در این کشور هم مانند همه جای دنیا آخر فصل‌ها محصولات با تخفیف‌های ویژه به فروش می‌رسند تا فروشگاه‌ها بتوانند برای محصولات خود را بفروشند و برای فصل جدید کالاهای جدید بخرند. اگر بتوانید در این ایام به ارمنستان سفر کنید، امکان یک خرید ارزان و به صرفه برایتان وجود دارد. مورد دوم که برای داشتن یک خرید با قیمت مناسب اهمیت دارد، این است که کالاهایی را از ارمنستان بخرید که در این کشور با قیمت کمتری نسبت به ایران به فروش می‌رسند. برای مثال لباس یکی از این اجناس است. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که نمی‌توانند از خرید کردن در طول سفر بگذرید، بهتر است به این دو راه توجه ویژه‌ای داشته باشید.

آیا از ارمنستان خرید کنیم؟

خرید کردن یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر سفری است. همه دوست دارند در طول سفرشان به هر کشور خرید کنند و حداقل یک یادگاری از آن کشور با خود ببرند. اینکه بدانیم از کجا چه چیزی بخریم اهمیت زیادی دارد. در این مقاله این مساله را درباره ارمنستان بررسی کردیم و به این نکته اشاره نمودیم که بهتر است در طول سفر به این کشور برای خرید به سراغ لباس، صنایع دستی و خوراکی برویم. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز