بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر خواستگار یا نامزد شما در جلسات اول آشنایی تعدادی از نشانه های زیر را دارد، احتمالا با مرد خسیسی روبرو هستید!

عموما آدم های خسیس زندگی شادی ندارند چراکه از داشته های خود خوشحال و راضی نیستند به همین دلیل پسر خسیس از نظر دختران کیس مناسب برای ازدواج نیست و قطعا هر دختری دوست دارد با مردی دست و دلباز ازدواج کنند.

تشخیص خواستگار یا نامزد خسیس در جلسات آشنایی کار دشواری نیست، چرا که مردان خسیس نشانه های رفتاری و کلامی دارند که این ویژگی را بر ملا میکند. در این مقاله از سایت سوربان شرح میدهیم چطور میتوانید در جلسات خواستگاری و ملاقات آشنایی تشخیص دهید نامزدتان خسیس است یا خیر!

نشانه های نامزد خسیس ؛ 13 رفتار هشدار دهنده که نشان میدهد با یک آدم فوقِ خسیس طرفید!

خساست یا مدیریت اقتصادی؟

توجه داشته باشید که نباید فرد اقتصادی را با فرد خسیس اشتباه گرفت. زیرا همانطور که خساست و بخیل بودن ویژگی منفی برای نامزد و همسر است، نداشتن مدیریت اقتصادی و ولخرجی بی حد و مرز نیز میتواند بسیار مشکل ساز باشد.

نکته بسیار مهم دیگر این است که در تشخیص خواستگار خسیس، لازم است وضعیت اقتصادی و معیشتی پسر را نیز در نظر بگیرید. مسلما مردی که در حال حاضر وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد،‌ نمیتواند برای شما زیاد ولخرجی کند، اما این موضوع نشانی بر خساست او نیست. بلکه آنچه اهمیت دارد این است که او برای شما ارزش قائل باشد و هرآنچه در توان دارد صادقانه دریغ نکند.

نشانه های هشدار دهنده نامزد خسیس

به طور کلی اگر خواستگار یا نامزد شما در جلسات آشنایی تعدادی از نشانه های زیر را دارد، احتمالا با مرد خسیسی روبرو هستید:

  • اصرار به ملاقات در مکان های ارزان قیمت

مردان خسیس عموما با وجود توان مالی مناسب اصرار دارند تا قرار های ملاقات خود را در مکان هایی مثل پارک یا کوه بگذارند تا از صرف هزینه فرار کنند.

  • استفاده از جملاتی مانند ؛ من که میل ندارم شما چطور؟!

پسری که در جلسات آشنایی میگوید “من میل ندارم چیزی بخورم” یا “قبل از آمدن به ملاقات چیزی خوردم و الان سیر هستم”، معمولا پسر خسیسی است که صرفا میخواهد خرج غذا روی دستش نماند. او با گفتن این جملات شما را نیز برای سفارش غذا در رودربایسی قرار میدهد تا چیزی سفارش ندهید.این نوع بهانه ها معمولا ساختگی هستند چرا که وقتی یک نفر می‌داند که قرار است بیرون غذا بخورد، چرا خودش را در خانه سیر کند؟

اگر نامزدتان شما را برای صرف غذا به رستوران دعوت کرده باشد، طبعاً باید خودش را برای پرداخت هزینه‌ی آن نیز آماده کند. غذا خوردن در کنار شریک آینده‌ی زندگی تجربه‌ای دلنشین است، اگر خواستگارتان هر بار به بهانه‌ای از زیر بار غذا خوردن درمی‌رود، بدانید که باید خودتان را برای زندگی با یک مرد خسیس و تنگ‌نظر آماده کنید.

  • به راحتی قبول میکند که صورتحساب را شما پرداخت کنید.

هیچ چیز بدتر از مردی نیست که شما را به صرف شام یا ناهار دعوت می‌کند و ناگهان هنگام پرداخت صورت حساب یاد بحث “برابری زنان با مردان” می‌افتد. این موضوع کاملا درست است که بانوان عصر مدرن می‌توانند مخارج زندگی خودشان را تامین کنند و حتی شاید پیش خودتان فکر کنید که با چه مرد دوست داشتنی و به روزی آشنا شده‌اید که برخلاف مردان دیگران پرداخت دنگی صورت حساب را توهینی به غرور مردانه‌اش نمی‌داند، اما قاعده‌ی کلی در جلسات آشنایی این است که هر کس دعوت کرده، باید هزینه را هم پرداخت کند.

شما همیشه میتوانید به حکم رعایت ادب کیف پول خود را درآورده و تعارف کنید که اینبار صورت حساب را پرداخت میکنید. اما پذیرفته شدن این تعارف از طرف پسر، مخصوصا در جلسات اولیه آشنایی اصلا نشانه خوبی نیست و میتواند یکی از نشانه های بارز خساست مرد باشد.

  • کیف پولش را همیشه جا میگذارد.

نشانه های نامزد خسیس ؛ 13 رفتار هشدار دهنده که نشان میدهد با یک آدم فوقِ خسیس طرفید!

فراموش کردن و جا گذاشتن کیف پول برای یکی دوبار بار قابل قبول است. البته هر پسری که سرش به تنش بیارزد، از قرار گرفتن در چنین موقعیتی از خجالت آب می‌شود. اما فراموش کردن مکرر کیف پول علامت این است که با مردی خسیس، بی‌توجه، وابسته یا ترکیبی از این سه طرف هستید.

اگر خواستگار یا نامزدتان دائماً پول را فراموش می‌کند، احتمالاً این فراموشکاری او در آینده برایتان دردسرساز خواهد شد. یک مرد عاشق یادش می‌ماند که پول همراه داشته باشد تا بتواند با آن نیازهای معشوقش را برآورده کند.

  • استفاده از بن تخفیف در همان جلسات اول آشنایی

درست است که ملاقات های آشنایی در رستوران و کافه میتواند هزینه هایی برای پسر به همراه داشته باشد. اما استفاده از بن تخفیف در این جلسات به دور از ادب و نشانه ای از خساست است. اگرچه مسلما خرید با بن تخفیف به خودی خود مشکلی ندارد، اما اهمیت جلسات خواستگاری و آشنایی بیشتر از آن است که کسی بخواهد برای هزینه های آن به فکر گرفتن تخفیف باشد. علاوه بر این شما بعد از ازدواج فرصت کافی برای استفاده از این بن ها را خواهید داشت، پس بهتر است حداقل فعلا فکر آن را از سرتان بیرون کنید.

  • همیشه فقط چای میل دارد.

در جلسات اولیه خواستگاری مشکلی ندارد دعوت به صرف چایی در کافی شاپ، اما اگر او بعد از پشت سر گذاشتن جلسات اولیه باز هم پول بیشتری خرج نمی‌کند، وقتش است که از خودتان بپرسید او چقدر برای هم‌نشینی با شما ارزش قائل است. همچنین یک نامزد خسیس ممکن است به شما پیشنهاد دهد یک وعده غذایی را با هم شریک شوید.

شریک شدن پیش‌غذا یا دسر با نامزد خیلی هم عاشقانه و رمانتیک است، اما غذای اصلی چطور؟ شریک شدن غذای اصلی نشانه‌ی این است که این مرد خسیس برنامه دارد تا چیزهای بسیار بیشتر و مهم‌تری، مانند زمان، انرژی، تمام صورت‌حساب‌ها و … را هم در آینده‌ی نزدیک تقسیم کند.

  • چانه زدن های بیش از حد

ساعت‌ها چک و چانه زدن اصلاً برای افراد خسیس مهم نیست. آنها بسیار صبورند و با سماجت‌شان می‌توانند از هر فروشنده‌ای تخفیف بگیرند. تنها زمانی که مردان خسیس از سرنوشت‌شان رضایت کامل دارند، وقتی است که یک نفر دیگر برای پرداخت صورتحساب پیشقدم می‌شود.

وقتی یک نفر همیشه در تقلای گرفتن تخفیف بر روی جنسی است که واقعاً جای تخفیف ندارد، این خساست نشانه‌ی آن است که چنین مرد تنگ‌نظری هیچ وقت به حق خودش قانع نیست.

  • از خرید هدیه برای شما فرار میکند.

نشانه های نامزد خسیس ؛ 13 رفتار هشدار دهنده که نشان میدهد با یک آدم فوقِ خسیس طرفید!

هرچند اگر جلسه اول آشنایی بدون هدیه، گل یا شیرینی از سوی خواستگار یا نامزدتان برگزار شود الزاما به معنی خسیس بودن پسر نیست، اما اگر در جلسه و جلسات بعدی نیز هیچ خبری از یک شاخه گل نباشد، میتوان نتیجه گرفت که با پسر خسیسی روبرو هستید.

نفرت داشتن از خرید هدیه نیز علامت دیگر خساست در مردان است. مردان خسیس مهارت بالایی در بهانه تراشیدن برای نخریدن هدیه دارند و معتقدند که خرید هدیه هدر دادن پول است. آنها خطابه‌های طولانی و غرایی را در مذمت خریدن هدایای مادی که به مرور زمان بی‌ارزش می‌شود و مهم بودن احساس قلبی ایراد می‌کنند.

جشن تولد، سالگرد و مناسبت‌های خاص ناراحت کننده‌ترین و تنش‌زاترین زمان‌ها برای مرد خسیسی است که به دنبال راهی برای فرار از پول خرج کردن می‌گردد. اگر نامزدتان حتی روز تولد یا ولنتاین هم برای شما هدیه نمی‌خرد و دست خالی به دیدن‌تان می‌آید، به خسیس بودن او ایمان بیاورید. حتی ممکن است یک مرد خسیس وقتی مجبور به هدیه دادن شود، کادوی قدیمی یک نفر دیگر را کادوپیچ کند و از طرف خودش به شما و دیگران بدهد.

  • اصرار به شاغل بودن شما دارد.

مسلما یک مرد خسیس ترجیح میدهد با زن شاغل ازدواج کند نه زنی خانه دار. البته اینکه مردی تمایل داشته باشد همسرش شاغل باشد الزاما به معنی خساست او نیست، اما اگر روی حقوق شما حساب کند و از شروط او برای ازدواج شاغل بودن شما باشد باید کمی به دست دل و باز بودن نامزدتان شک کنید.

  • پوشیدن لباس های کهنه و زیادی تکراری!

مردان معمولاً چندان اهل خرید نیستند و خودشان را برای خرید لباسهای جدید به دردسر نمیاندازند، اما اگر کمد لباسهای نامزدتان تداعی کننده ی اصطلاح “لباسهای عمری” است، باید به دست و دلبازی او شک کنید.

اگر خواستگار یا نامزدتان وضعیت مالی خوبی دارد، اما به ندرت لباس جدیدی برای خودش میخرد، مطمئن باشید آدم خسیسی است که در آینده برای شما هم لباسهای نو نخواهد خرید.

  • همیشه ارزانترین راه رفت و آمد را انتخاب میکند.

نشانه های نامزد خسیس ؛ 13 رفتار هشدار دهنده که نشان میدهد با یک آدم فوقِ خسیس طرفید!

اگر با مرد خسیسی که ماشین ندارد، قرار آشنایی بگذارید، باید خودتان را برای پیاده روی های طولانی آماده کنید. او همه چیز را دربارهی فواید پیاده روی برای سلامتی میداند.

پس اگر هر بار که با هم بیرون میروید، او ترجیح میدهد که به جای تاکسی گرفتن شما را به پیاده روی، به عنوان یک ورزش مفرح ترغیب کند، به دست و دلبازیاش شک کنید.

همچنین یک مرد خسیس برای سفرهای طولانی تر اتوبوس را که ارزانترین روش حمل و نقل عمومی است، انتخاب میکند. برای یک مرد پول دوست اصلاً مهم نیست که ساعتها منتظر رسیدن اتوبوس بماند تا به این ترتیب بتواند چند هزار تومنی صرفه جویی کند.

  • از مکالمه تلفنی طولانی فراری اند.

افراد خسیس معمولا دقت زیادی دارند تا مبلغ قبض تلفن همراهشان زیاد نشود. به همین خاطر اصلا دور از ذهن نیست که وقتی او با شما تماس میگیرد تمام تلاشش بر این باشد که مکالمه را کوتاه تر کند و به سرعت خداحافظی کند تا هزینه زیادی بر او تحمیل نشود. همچنین اگر در شبکه های اجتماعی برای نامزد خسیستان کلیپ یا موسیقی بفرستید، احتمالا متوجه خواهید شد علاقه ای به مصرف حجم بسته اینترنتی برای این موارد ندارد و آن را بیهوده میداند.

  • به کسی کمک مالی نمیکند.

اگر متوجه شدید که خواستگارتان علیرغم داشتن وضعیت مالی خوب، به والدین و خواهرها و برادرهایش رسیدگی نمیکند، بدانید که با یک مرد خسیس طرف هستید. همچنین اگر شما دچار مشکل مالی شدهاید و او میتواند به شما کمک کند، اما ترجیح میدهد که شما را به دعا کردن دعوت کند، در خساست او شک نکنید.

کلام آخر

مواردی که در این مقاله مطرح کردیم نشانه های هشدار دهنده ای هستند که نشان میدهد نامزد یا همسر شما خسیس است پس اگر اکثر این نشانه های رفتاری را در او دیدید به دست و دلبازی او شک کنید!



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: