بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
نامزدم خسیسه چیکار کنم؟ با همسر خسیس چگونه باید رفتار کرد؟ نحوه صحیح رفتار با مرد خسیس چگونه است؟ اگر این موارد سوال شما نیز هست این مطلب را از دست ندهید.

یکی از بدترین ویژگی های انسان ها خساست است که هم به خود فرد و هم اطرافیان فرد ضربه های روحی و روانی زیادی وارد میکند شخص خسیس علاوه بر اینکه خود را آزار و اذیت میکند اطرافیان خود را نیز در تنگنا قرار میدهد خصوصا اگر این فرد همسر یا نامزد شما باشد!

رفتارهای خسیس گونه مردان مخصوصا در دوران نامزدی و عقد ضربات جبران ناپذیری به رابطه  وارد میکند و صمیمیت رابطه را کاهش میدهد و حتی ممکن است باعث جدایی شود اگر پارتنر شما خسیس است و رفتار های خسیس طور دارد و شما نمیدانید چطور با او رفتار کنید و چه کنید تا دست از خساست بردارد تا انتهای این مقاله از سایت سوربان همراه ما باشید چراکه در ادامه به تشریح دلایل اصلی خساست مردان پرداخته و همچنین راهکار های رفتار درست با مرد خسیس را برای شما بازگو کرده ایم.

نامزدم خسیسه چیکار کنم؟ / 12 روش تضمینی درمان خساست مردان!

نشانه های اصلی مرد خسیس

امروزه زنان زیادی از خساست همسر یا نامزد خود شکایت دارند آنها از این موضوع شاکی هستند که همسرم خرج نمیکند و سر هر بار پول دادن دعوا و بحثی در خانه به پا میکند.

اما خوب است بدانید که همه زنان همیشه قضاوت درستی درباره این موضوع ندارند؛ گاهی خساست مشاهده شده، به دلیل نوع دیدگاه زن است، گاهی زن و مرد با هم تفاوت فرهنگی دارند و گاهی زن بیش از حد ولخرج است!

گاهی یک مرد دلیل منطقی برای خرج نکردن دارد؛ به طور مثال شرایط مالی بدی دارد و سعی می‌کند پول خود را برای روز مبادا نگه دارد. گاهی نیز فرد تلاش می‌کند این پول را در مسیر بهتری خرج کند، به طور مثال می‌خواهد به جای خرید یک لوستر گران‌قیمت، یک وسیله کاربردی‌تری برای خانه خود بخرد. حتی گاهی اوقات می‌خواهد جلوی ولخرجی‌های اعضای خانواده را گرفته و به آن‌ها بگوید هر شب رستوران رفتن و هر ماه لباس نو خریدن اشتباه است.

اما در هر صورت اگر حق با شما باشد و شوهر خسیس و بداخلاق‌ تان باعث سلب آسایش شما شده است، باید به سرعت به فکر چاره باشید. اما سؤال اینجاست که از کجا بفهمیم یک همسر خسیس دارید، برای شناخت دقیق نشانه های رفتاری یک مرد خسیس از شما دعوت میکنیم مقاله نشانه های نامزد خسیس را مطالعه کنید چراکه به طور مفصل در مورد نشانه های رفتاری مردان خسیس صحبت کرده ایم.

نامزدم خسیسه چیکار کنم؟ / 12 روش تضمینی درمان خساست مردان!

دلایل اصلی خساست مردان چیست؟

بعد از دانستن علائم و نشانه های رفتاری یک مرد خسیس باید بدانید چرا یک فرد دچار خساست می‌شود و دلیل اصلی این رفتار چیست! در این صورت می‌توانید درک بهتری از رفتارهای همسر خود داشته باشید و بهترین رفتار را با او داشته باشید. این دلایل بسیار زیاد هستند اما مهمترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

۱. عدم بلوغ عاطفی: اگر می‌بینید که همسر خسیس شما به غیر از نحوه خرج کردن پول در زندگی، در شرایط بسیار دیگری نیز ناسازگاری دارد و نمی‌تواند رفتار درست داشته باشد، احتمالا فرد به بلوغ عاطفی نرسیده است.

۲. اختلال روانی: برخی از اوقات خساسیت ریشه روانی دارد. در این صورت ممکن است همسر خسیس شما دچار یک ناامنی روانی شده و به پول به عنوان پشتوانه هویتی نگاه می‌کند و در صورت نداشتن آن دچار اضطراب و استرس می‌شود.

۳. دیدگاه‌های اشتباه: ممکن است همسر خسیس ما شان و منزلت اجتماعی را به داشتن پول بداند. بنابراین دوست داشته باشد پول بیشتری جمع کند تا بتوانید مورد احترام افراد جامعه باشد.

با نامزد خسیس خود چگونه رفتار کنیم؟

داشتن یک همسر خسیس می‌تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. اما این دلیل نمی‌شود که زندگی را با همین شرایط تحمل کنید. باید برای بهبود رابطه و متعادل کردن رفتار او تلاش کنید. اگر سؤال شما نیز این است که چگونه مرد خسیس را اصلاح کنیم و چطور با او رفتار کنیم راهکارهای زیر می‌تواند برایتان بسیار کارساز باشد.

۱. در مورد این رفتار با او صحبت کنید.

نامزدم خسیسه چیکار کنم؟ / 12 روش تضمینی درمان خساست مردان!

اینکه سکوت کنید و خود را راضی نشان دهید هیچ فایده‌ای ندارد. در مقابل بحث و جدل نیز می‌تواند نتیجه‌ای معکوس داشته باشد. بهتر است در یک شرایط آرام و به طور کاملا منطقی در مورد نیازهای خود صحبت کنید. همچنین باید احساس خود را نسبت به همسر خسیس‌تان به‌طور واضح بیان کنید تا او متوجه شود با این رفتار چه آسیبی به شما و رابطه‌تان می‌زند.

۲. پنهان کاری نکنید.

سعی نکنید با لجبازی و مخفی کاری شرایط را بدتر کنید. در هر شرایطی باید به او بگویید قصد دارید فلان محصول را بخرید، دوستان خود را به خانه دعوت کنید یا برای انجام برخی از امور به آرایشگاه بروید. پنهان کاری تنها می‌تواند مشکل عدم اعتماد و شک را به مشکلات شما اضافه کند.

۳. علت خساست او را دریابید.

همانطور که پیش‌تر گفتیم دلایل مختلفی باعث بروز خساست می‌شود. به عنوان یک همسر و فردی که از رفتار همسر خسیس تاثیر می‌پذیرد باید دلایل این رفتار را پیدا کنید. گاهی درآمد همسرتان پایین است، گاهی کسب و کار او کساد شده است. در هر صورت بهتر است با او واضح و شفاف صحبت کنید و از او بخواهید از ترس‌هایش با شما حرف بزند.

۴. واقعیت را بپذیرید!

این را بپذیرید که شما یک همسر خسیس دارید؛ اما فراموش نکنید که باید نیازهای خود را نیز برآورده کنید و چیزهایی که می‌خواهید را بخرید. اگر می‌توانید بر سر این مسائل با همسر خود صحبت کنید. لازم است هر دوی شما کمی از مواضع‌تان پایین بیایید تا به یک نقطه مشترک و یک حد تعادل برسید. به طور مثال به همسرتان نشان دهید که پس انداز برای شما مهم است، اما در مقابل به او بگویید که باید پولی برای تفریحات و مسافرت کنار بگذارید.

۵. با رفتار خود به او بیاموزید.

نامزدم خسیسه چیکار کنم؟ / 12 روش تضمینی درمان خساست مردان!

اگر یک زن شاغل هستید و می‌توانید به طور مستقل یا نیمه مستقل خرج کنید، بهتر است با رفتار و نحوه خرج کردن پول به او یاد بدهید که گاهی ولخرجی برای شما لازم است. سعی کنید به او نشان دهید که به خاطر خساستی که دارد دیگر حاضر نیستید از او پول بخواهید؛ در مقابل به او نشان دهید که پول خود را صرف خرید چه چیزهایی می‌کنید و به چه چیزهایی نیاز دارید.

۶. بودجه بندی و صرفه جویی را آغاز کنید.

اگر همسر خود را دوست دارید و می‌خواهید لحظات شیرین را جایگزین دعوا بر سر پول و بحث‌های طولانی بر سر خساست او کنید، بهتر است خودتان دست به کار شوید و برای هر ماه برنامه بودجه بندی تنظیم کنید.

در این صورت می‌توانید رفتن به کافه‌های گران‌قیمت را به خوردن چایی در یک کافه ارزان‌تر تقلیل دهید و به جای آن پولی که برایتان می‌ماند را صرف خرید ضروریات زندگی کنید. در این صورت همسر شما در طول ماه آرامش بیشتری داشته و نسبت به کم نیاوردن پول تا آخر ماه خاطر جمع است.

۷. تنهایی خرید کنید.

نامزدم خسیسه چیکار کنم؟ / 12 روش تضمینی درمان خساست مردان!

خرید کردن با یک همسر خسیس می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. او به جای کیفیت و زیبایی به قیمت نگاه می‌کند، خرید همه چیز را غیر ضروری می‌داند و این رفتارها می‌تواند اوضاع را هر روز بدتر کند. بنابراین برای اینکه آرامش بیشتری داشته باشید، اگر برایتان امکان دارد بهتر است به تنهایی نسبت به خرید چیزهایی که به آن نیاز دارید و نظر او در خرید آن‌ها دخیل نیست اقدام کنید.

۸. سازش کنید اما بدون اینکه خوشبختی خود را قربانی کنید.

درست است که باید سازش کنید تا زندگی‌تان پابرجا بماند، اما لازم نیست در زندگی با یک همسر خسیس خودتان را اذیت کنید. اگر می‌بینید نیاز دارید یک لباس گران‌قیمت بخرید سالی یک یا دوبار اینکار را انجام دهید. برخی از اوقات نیز باید خودتان را به یک شام در یک رستوران خوب دعوت کنید یا یک مهمانی در خانه خود برگزار کرده و خلاف میل او رفتار کنید. اما در عوض می‌توانید به او قول بدهید که هزینه‌های زندگی را در هفته‌های دیگر کاهش می‌دهید.

۹. تهدید کردن ممنوع!

به عنوان همسر یک مرد خسیس باید بدانید تهدید هیچگاه نمی‌تواند مشکل شما را حل کرده و رفتارهای همسرتان را تعدیل کند. تهدید ممکن است شرایط را برای شما سخت‌تر کند. بهتر است از ایجاد حس گناه بیشتر از تهدید استفاده کنید. به طور مثال به او بگویید “عزیزم آخرین بار کی چنین درخواسته از تو داشتم”، “می‌دانی که اگر پول داشتم هرگز از تو کمک نمی‌خواستم”، “پس من چطور نیازهای خود را برآورده کنم” یا “من روز تو حساب می‌کردم”.

۱۰. برای او هدیه بخرید.

نامزدم خسیسه چیکار کنم؟ / 12 روش تضمینی درمان خساست مردان!

گاهی همسر شما به دلیل داشتن خصلت خساست نمی‌داند که باید شما را خوشحال کند؛ بنابراین به طور قطع نمی‌داند که شما نیاز به هدایای مادی دارید و با آن‌ها انگیزه می‌گیرید. پس بهتر است به جای دست روی دست گذاشتن رفتار درست را به او یاد بدهید. باید به مناسبت‌های مختلف برای او هدیه بگیرید و او را شگفت زده کنید.

کلام آخر

در این مطلب ما روش های صحیح رفتار با مرد خسیس را برای شما برشمردیم اما گاهی عرصه بر شما به گونه‌ای تنگ می‌شود که نمی‌توانید زندگی با همسر خسیس تان را تحمل کنید. گاهی نیز با وجود تمام راهکارهای بالا نمی‌توانید مشکلتان را حل کنید و فکر می‌کنید برای رهایی از این وضعیت باید جدا شوید.

اما بهتر است بی گدار به آب نزنید، چراکه در اکثر مواقع با صحبت با یک فرد متخصص می‌توانید مشکلتان را حل کرده یا دست کم با اطمینان بیشتری تصمیم خود را علنی و عملی کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز