بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
از کجا بفهمم نامزدم رفیق بازه؟ ازدواج با مرد رفیق باز چه پیامد هایی دارد؟ رفیق بازی چه تعریفی دارد؟ آیا ازدواج با مرد رفیق بار اشتباه است؟ چطور باید از رفیق باز بودت نامزد کم کرد و او را به سمت زن و زندگی کشاند؟!

از کجا بفهمم نامزدم رفیق بازه؟ ازدواج با مرد رفیق باز چه پیامد هایی دارد؟ رفیق بازی چه تعریفی دارد؟ آیا ازدواج با یک مرد رفیق باز اشتباه است؟ چطور باید از رفیق باز بودن نامزد کم کرد و او را به سمت زن و زندگی کشاند؟

یکی از توصیه های مهم و دائمی روانشناسان این است که اگر در مرحله انتخاب همسر هستید بهتر است که قید مردان رفیق باز را بزنید!

نامزدم وقت کمی برای من میگذارد! فکر میکردم آدم اجتماعی است، نمیدانستم بیشتر رفیق باز است! او بیشتر وقتش را با دوستانش سپری میکند میترسم بعد از ازدواج هم همینطور باشد حتی بدتر شود!! چه باید کرد؟؟

اگر این ها شکایت های شما نیز هست ممکن است با یک مرد رفیق باز نامزد کرده باشید این شخص کسی است که زندگی با او ممکن است کم کم برایتان آزاردهنده شود اما قبل از هر چیزی باید بدانیم آیا واقعا پارتنر شما رفیق باز است یا شما اینطور فکر میکنید!

در ادامه این مطلب از سوربان به سراغ این مبحث رفته ایم و میخواهیم به شما بگوییم مردان رفیق باز کسانی هستند و چه مشخصاتی دارند از کدام مردان رفیق باز بایر دوری کرد و در چه شرایطی میشود با مرد رفیق باز کنار آمد و او را اصلاح کرد تا انتها همراه این مقاله باشید.

چطور بفهمم نامزدم رفیق بازه یا نه؟/تشخیص رفیق باز بودن مرد

زندگی با مرد رفیق باز

همتنطور که پیشتر نیز گفتیم یکی از توصیه های همیشگی روانشناسان خانواده این است که اگر در مرحله انتخاب همسر هستید قید مردان رفیق باز را بزنید! زندگی با چنین مردانی یک ریسک بزرگ است که یک تنهایی ناتمام و دنیایی از مسئولیت را برای شما به ارمغان می آورد‌.

مردان رفیق ،باز همان قدر که در زندگی رفقایشان تنیده شده اند، از زن و فرزند خودشان کم می‌گذارند. آنها ممکن است به خاطر رفاقت کارهای پرهزینه ای انجام
دهند که باید زندگی مشترکتان تاوان آن را بپردازد این مردان در دسترس نیستند، شما را نادیده میگیرند و خیلی وقت ها بار رفیق بازی هایشان را به همسرانشان تحمیل می کنند.

تشخیص رفیق باز بودن مرد

بگذارید همین اول کار یک نکته را به شما بگوییم ؛ رفیق بازی اگرچه طبق عرف تعریف میشود اما تشخیص آن تا حدود زیادی بستگی به خود شما نیز دارد اگر خودتان هم اهل معاشرت زیاد با دوستانتان باشید تحمل یک مرد رفیق باز برایتان  به مراتب ساده تر می شود. اما اگر شما درونگرا باشید، دوستان کمی داشته باشید و وقت گذراندن با خانواده را به ارتباط با دوستان بیشتر ترجیح دهید زندگی با مردی که بیشتر وقتش را برای دوستانش صرف میکند قطعا بدجور آزارتان خواهد داد.

از کجا بفهمم نامزدم رفیق بازه؟

چطور بفهمم نامزدم رفیق بازه یا نه؟/تشخیص رفیق باز بودن مرد

برای تشخیص دادن رفیق باز بودن نامزد یا خواستگارتان در هنگام آشنایی یا در جلسات خواستگاری از طرف مقابلتان این سری سوال ها را بپرسید:

1-  در طول روز یا هفته چند ساعت با دوستانتان وقت می گذراید؟

2-  اعتقاد شما درباره ارتباط با دوستان پس از ازدواج چیست؟ آیا شکل این ارتباط و مدت زمان آن تغییری میکند؟

3-  تا کجا پای یک دوست می ایستید و چقدر اجازه می دهید به زندگی تان وارد
شود؟

4-  دوستان شما اولویت چندم زندگی تان هستند؟

5-  اگر همسرتان با دوستانش زیاد ارتباط داشته باشد شما چه عکس العملی نشان می دهید؟

بعد از ازدواج ارتباط همسران باید با دوستان دوران مجردیشان کمتر شود.

علل اصلی رفیق باز بودن مردان چیست؟

چطور بفهمم نامزدم رفیق بازه یا نه؟/تشخیص رفیق باز بودن مرد

از علت های اصلی رفیق باز بودن مردان میتوان موارد زیر را نام برد ؛

  • شخصیتهایی که پختگی کافی را ندارند و برای تأمین اعتبار و ابراز خود به دوستان وابسته می شوند.
  • افرادی که در خانواده دوران مجردی یا زندگی متاهلی فعلی شان صمیمیت و رابطه شاد را تجربه نکرده اند.
  • افرادی که باور نکرده اند دوران مجردی تمام شده است و نمی دانند متاهلی چه نیازها و ضرورت هایی دارد!
  • افرادی که الگوی رفیق بازی را دیده و یا با آن الگو بزرگ شده اند.

با نامزد رفیق باز چطور رفتار کنیم؟

اگر خودتان هم اهل معاشرت زیاد با دوستانتان باشید تحمل یک مرد رفیق باز برایتان ساده تر می شود شما میتوانید یک نه بگویید و همه چیز را به هم بزنید اما نباید به همین زودی به فکر جدایی بیفتید.

اگر نامزدتان رفیق باز ،است شاید بد نباشد برای اصلاح او تلاش کنید. تغییرات ذره ذره ایجاد می شوند، به شرطی که خود او نیز آمادگی تغییر را داشته باشد و ضرورت آن را حس کند.

روش های اصلاح یک مرد رفیق باز

چطور بفهمم نامزدم رفیق بازه یا نه؟/تشخیص رفیق باز بودن مرد

اقداماتی که در ادامه مطرح میکنیم میتواند برای اصلاح نامزد رفیق باز شما کمک کننده باشد.

۱.  بعد از ازدواج ارتباط همسران باید با دوستان دوران مجردیشان کمتر شود و اولویتشان همراهی با همسرشان باشد اما توقع قطع کامل این رابطه های دوستانه را هم نداشته باشید به او اجازه دهید در زمان های مشخی مثلا آخر هفته ها یا یک روز در هفته با دوستانش سپری کند و بقیه وقتش را صرف شما کند.

۲.  انرژی تان را صرف حذف دوستان او یا حذف ارتباط او با دوستانش نکنید بلکه جذابیت های دو نفرگی و با هم بودن را آنقدر زیاد کنید تا او ترجیح دهد روابط متاهلی داشته باشد، و بیشتر وقتش را با شما باشد یا کنار خانواده وقت بگذراند.

۳.  به دنبال علاقه های مشترك، حل مسئله های مشترک و وقت گذرانی های جذاب بگردید وقتی با هم هستید از کمبودها، انتظارات به زمین مانده و غرغرهای همیشگی حرفی نزنید. بیشتر با هم شاد باشید و بخندید.

۴.  دوستان مشترکی پیدا کنید که بتوانید رابطه خانوادگی با آنها بسازید و به نوعی شما هم در رفت و آمد او با دوستان متاهلش شریک شده و او را در روابط خود با دوستان متاهل‌تان وارد کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد راهکار های اصلاح مرد رفیق باز به شما پیشنهاد میکنیم مقاله نامزد رفیق باز خود را با این 5 راهکار طلایی مرد زندگی کنید ، را مطالعه کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز