بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در برگزاری مراسم عقد محضری چند اشتباه رایج و پرتکرار وجود دارد که انجام این اشتباهات باعث میشود مراسم شما آنطور که دلتان میخواهد پیش نرود اما این اشتباهات کدام اند؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.

برای عقد محضری این 8 اشتباه رایج رو انجام نده!

اشتباهات عقد محضری کدام اند؟ اشتباهات مهم عقد محضری کدام اند؟ رایج ترین اشتباهات در عقد محضری چه مواردی هستند؟ مراسم عقدکنان یکی از مراحل ازدواج جوانان ایرانی است که بعد از خواستگاری رسمی و قرار و مدارهای بله برون اجرا می‌شود. این مراسم شیرین و دلنشین، برای زوجین بسیار خاطره انگیز می‌باشد. تا جایی که اکثر ما خاطرات آن روز بیاد ماندنی را از زبان پدربزرگ و مادربزرگ هایمان بسیار شنیده ایم.

با توجه به اینکه اکثریت خانواده‌ها خود برای برگزاری چنین مراسماتی اطلاعاتی نسبی دارند ولی باز در این میان همه ما خواهان برگزاری یک مراسم عالی بدون کم و کاست هستیم. برای محقق شدن چنین امری باید بدانیم برای برگزاری عقد محضری ممکن است چه اشتباهاتی مرتکب شویم و اشتباهات رایج عقد محضری چیست تا در برگزاری مراسم عقد محضری این اشتباهات را تکرار نکنیم و یک مراسم عقد بی نقص و بی نظیر را برگزار کنیم.

برای عقد محضری حواست به این 8 اشتباه رایج و پرتکرار باشه!

اشتباهات مهم عقد محضری

۱. محضر عقد را خیلی شلوغ نکنید.

یکی از اشتباهات عقد محضری شلوغ کردن بیش از حد محضر و سالن عقد است ، اگر قرار است مراسم عقد خود را در محضر عقد برگزار کنید تعداد مهمانانی که قرار است برای این اتفاق مهم دعوت شوند را یادداشت کنید و به دفتر خانه اطلاع دهید. در نظر داشته باشید در مراسم عقد محضری حضور بزرگان دو خانواده کافی است پس لازم نیست همه را با فرزندانشان در نظر بگیرید. ساعت دقیق برگزاری مراسم و نحوه برگزاری مراسم عقد در محضر را از دفترخانه بپرسید و براساس همین پرسش مهمانانتان را دعوت کنید. زیرا ممکن است قبل یا بعد از شما خانواده دیگری آنجا مراسم داشته باشند و دیر یا زود رفتن شما ازدحام و بی نظمی ایجاد کند.

۲. برای عقد حتما آرایشگاه برو و میکاپ کن.

از دیگر اشتباهات مهم عقد محضری میکاپ نکردن است سبک های مختلفی برای آرایش عقد محضری برای عروس خانم ها وجود دارد، مانند آرایش طبیعی، کلاسیک، فانتزی و … اما چه سبکی را بیشتر از همه دوست دارید؟ وقتی صحبت از تصمیمات مربوط به عروسی و عقد می شود، لازم است نکات مهمی را در نظر داشته باشید.

آرایش فرایندی اختیاری است، اما توصیه می شود بیشتر از مقدار معمول در روز عقد خود؛ میکاپ نداشته باشید. آرایش می تواند به راحتی در اثر تعریق، اشک و در آغوش گرفتن از بین برود، بنابراین مهم است که با یک برنامه ریزی درست میکاپ کنید. از آن جایی که زیبایی عروس در عکس ها برجسته می شود، لذا لازم است آرایشی طبیعی اما چشم نواز را در روز عقد خود داشته باشید.

برای عقد محضری حواست به این 8 اشتباه رایج و پرتکرار باشه!

۳. آهنگ ورود عروس و داماد به محضر عقد یا سالن عقد

بی‌شک صحنه‌ی ورود عروس و داماد به محضر عقد و سالن عقد یکی از رمانتیک‌ترین و باشکوه‌ترین قسمت مراسم عقد می‌باشد، صحنه‌ای که تا سالیان سال فیلم‌ها و عکس‌های آن می‌تواند جانی تازه به رابطه عاشقانه شما ببخشد.

برای اینکه صحنه ورود عروس و داماد به مراسم عقد و سالن عقد همانطور که شما میخواهید برگزار شود حتما از قبل آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و روی یک فلش بریزید و به مسئول محضر بدهید تا هنگام ورود عروس و داماد به مجلس آهنگ مورد علاقه شما پخش شود.

۴. بله گفتن

حتما از قبل نحوه بله گفتن خود را با داماد تمرین و هماهنگ کنید (برای انتخاب جمله زیبا خاص و جدید برای بله گفتن سر سفره عقد به این مقاله مراجعه کنید)

۵. لباس عروس پر زرق و برق و شلوغ انتخاب نکنید.

یکی از دغدغه‌هایی که بسیاری از عروس‌ها برای مراسم عقد خود با آن مواجه هستند، انتخاب لباس مناسب و زیباست. افرادی که قصد دارند مراسم عقد خود را در دفترخانه‌ها و به صورت محضری برگزار کنند، عمدتا به سراغ لباس عروس‌های پر زرق و برق نرفته و لباس‌های ساده‌تر و متناسب با محیط را انتخاب می‌کنند.

از جمله فاکتورهای مهمی که می‌تواند یک لباس را برای برگزاری مراسم عقد محضری مناسب کند سادگی آن می‌باشد در واقع انتخاب لباس پرزرق و برق و شلوغ یکی دیگر از اشتباهات رایج عقد محضری است که بسیاری از عروس خانم ها مرتکب میشوند امروزه لباس‌های مجلسی بسیار زیادی در بازار وجود داشته که علی‌رغم سادگی از طراحی خاص و زیبایی برخوردار هستند. این طراحی خاص سبب می‌شود تا لباس در عین سادگی بسیار زیبا و شیک به نظر برسد. از جمله بهترین انتخاب‌ها برای لباس عقد محضری، لباس‌های دوخته شده با پارچه‌های سبک مانند ساتن و حریر است.

۶. عکس یادت نره!

تایم برگزاری مراسم عقد در سالن عقد یا محضر عقد کوتاه است سعی کنید با داماد و عکاس مراسمتان زودتر از مهمانان به سالن عقد بروید و تا بتوانید عکس و فیلم های خود را بگیرید.

برای عقد محضری حواست به این 8 اشتباه رایج و پرتکرار باشه!

۷. حتما عکاس و فیلمبردار داشته باش.

جشن عقد شما فقط یکبار است و باید برای روز عقد تان عکاس و فیلمبردار با تجربه و خوب انتخاب کنید تا بتوانید لحظات زیبا و خاطره انگیز را بخوبی مدیریت کرده و به تصویر بکشند.

هرگز عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عقد خود را به اقوام یا دوستان نسپارید این امر نیز یکی از اشتباهات عقد محضری است چراکه ممکن است در آن روز دیگران هم سرشان شلوغ باشد و نتواند و وقت نکند آنطور که باید و دوست دارید از مراسمتان عکاسی و فیلمبرداری کنند.

۸. مدارک را فراموش نکنید.

در گیر و دار مراسم عقد ممکن است مدارک لازم برای عقد را فراموش کنید پس حتما از شب قبل مدارک را تکمیل و در کیفی دم دست قرار دهید تا روز عقد آن ها را فراموش نکنید .

مدارک لازم عروس:

اصل کارت ملی
دو قطعه عکس 3 در 4
کارت ملی و شناسنامه پدر
گواهی فوت پدر در صورت (فوت شدن پدر عروس خانم)
سند طلاق در صورت (مطلقه بودن عروس خانم)
گواهی فوت همسر در صورت (بیوه بودن عروس خانم)
فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
اصل شناسنامه (شناسنامه باید دارای عکس باشد)

مدارک لازم داماد:

اصل شناسنامه عکس دار
کارت ملی
فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
دو قطعه عکس 3 در 4

برای عقد محضری حواست به این 8 اشتباه رایج و پرتکرار باشه!

کلام آخر

روزهای قبل از عقد و عروسی روزهایی بسیار شلوغ و پرکاری هستند که هم شمارا بسیار خسته می‌کند هم‌حجم بالای کارها ممکن است باعث فراموشی برخی چیزها و یا کارهای مهمی شوید در این مقاله ما به مهمترین و رایج ترین اشتباهات عقد محضری اشاره کردیم اگر مراسم عقد محضری در پیش دارید حواستان به این اشتباهات پرتکرار باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز