بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
یکی از رویایی ترین روزهایی که هر شخصی در زندگی خود انتظار آن را می کشد و دوست دارد به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی و اجرا شود، مراسم عقد محضری است. به این ترتیب برای آنکه بتوانید یک عقد محضری بی عیب و نقص را برگزار کنید که هم برای خودتان و هم برای میهمانانتان خاطره ساز شود، باید یکسری لوازم و تجهیزات را تهیه کنید. به این ترتیب لازم است با لیست خرید مراسم عقد محضری آشنا شوید و بدانید برای عقد محضری چه چیزهایی باید خرید.

لیست کامل وسایل ضروری در خرید عقد محضری

یکی از رویایی ترین روزهایی که هر شخصی در زندگی خود انتظار آن را می کشد و دوست دارد به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی و اجرا شود، مراسم عقد محضری است. به این ترتیب برای آنکه بتوانید یک عقد محضری بی عیب و نقص را برگزار کنید که هم برای خودتان و هم برای میهمانانتان خاطره ساز شود، باید یکسری لوازم و تجهیزات را تهیه کنید. به این ترتیب لازم است با لیست خرید مراسم عقد محضری آشنا شوید و بدانید برای عقد محضری چه چیزهایی باید خرید!

اما خرید عقد محضری، دنیای بزرگی دارد و ممکن است زوج های جوان را در انتخاب ها و تصمیم گیری هایشان سرگردان کند. در این مقاله از سوربان ، به عنوان راهنمای شما در این مسیر، به طور کامل به بررسی موارد لازم برای خرید عقد برای عروس  و داماد خواهیم پرداخت و شما را در این گام مهم یاری خواهیم کرد.

خرید عقد محضری و 10 آیتم واجب که نباید فراموش کنید!

علاوه بر ارائه ی لیست کامل وسایل عقد، نکات مهم و کاربردی نیز در این مقاله گنجانده شده است که مطالعه ی آنها به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

پس از مطالعه ی این مطلب، شما به طور کامل با وسایل مورد نیاز برای عقد محضری و مراحل تهیه ی آن آشنا خواهید شد و می توانید با خیالی آسوده، برای این روز به یاد ماندنی برنامه ریزی کنید.

برای عقد محضری چه وسایلی باید بخرید؟

تعداد وسایل مورد نیاز و آیتم های مهم مراسم عقد خصوصا عقد محضری ممکن است بسته به فرهنگ های مختلف و وضعیت مالی خانواده ها متغیر باشد اما وجود تعدادی از این لوازم پایه و اساس مراسم عقد بوده و تقریبا در تمامی قومیت و فرهنگ ها خرید آنها ضروری می باشد که این وسایل شامل :

۱. حلقه ازدواج

حلقه ازدواج ، نمادی از تعهد و وفاداری زوجین به یکدیگر است و در تمام فرهنگ‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. جنس حلقه‌ها معمولاً از طلا یا پلاتین است و می‌توان آنها را به صورت ساده یا طرح‌دار انتخاب کرد. هنگام خرید حلقه ازدواج، باید به سلیقه و بودجه خود توجه داشته باشید.

۲. سرویس طلا به عنوان هدیه عروس

خرید عقد محضری و 10 آیتم واجب که نباید فراموش کنید!

هدیه دادن طلا به عروس، از رسوم دیرینه در بسیاری از فرهنگ‌ها است. این هدیه می‌تواند به عنوان سرویسی از طلا، مانند گردنبند، دستبند و گوشواره باشد و یا به صورت تک‌فروشی قطعات مجزا انتخاب شود.

۳. لباس عروس و داماد

انتخاب لباس عروس و داماد، یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی برای مراسم عقد است. لباس عروس باید زیبا، برازنده و متناسب با سلیقه عروس باشد. لباس داماد نیز باید شیک و هماهنگ با لباس عروس باشد.

۴. آینه و شمعدان

آینه و شمعدان از اقلام ضروری سفره عقد هستند و نمادی از روشنایی و صفا در زندگی مشترک زوجین به شمار می‌روند. آینه و شمعدان در طرح‌ها و جنس‌های مختلف موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و تم عروسی خود، آنها را انتخاب کنید.

۵. لوازم آرایشی

عروس خانم در روز عقد باید ظاهری بی‌نقص و آراسته داشته باشد. برای این منظور، به لوازم آرایشی باکیفیت نیاز دارد. کرم پودر، رژ لب، سایه چشم، ریمل و خط چشم از جمله لوازم آرایشی ضروری برای عروس خانم در روز عقد هستند.

خرید عقد محضری برای عروس و داماد

خرید عقد محضری و 10 آیتم واجب که نباید فراموش کنید!

همان‌طور که مطلع هستید، جشن عقد بدون تشریفات و آداب برگزار نمی‌شود. حتی اگر بخواهید به طور ساده آن را برگزار کنید.

برای تهیه وسایل عقد محضری فهرست از پیش تعیین شده‌ای وجود دارد که بیشتر با توجه به همان فهرست، وسایل عقد عروس انجام می‌شود. این فهرست شامل اقلامی می‌باشد که هر دو خانواده عروس و داماد باید نسبت به تهیه و خریداری آنها اقدام کنند.

لیست خرید عقد محضری برای عروس

خرید عقد برای عروس و خریدهایی که برای عروس انجام می شود بر عهده داماد است و  اقلام ذکر شده در آن متداول و وسایل عقد عروس می‌باشد به شرح زیر است:

  • قرآن و جانماز
  • سرویس طلا برای عروس
  • حلقه
  • ساعت
  • آینه و شمعدان
  • لباس عقد و نامزدی
  • لوازم آرایشی مورد استفاده
  • عطر و ادکلن
  • لباس مجلسی یا پارچه
  • مانتو و روسری
  • کفش و کبف
  • چادر مشکی و مجلسی

البته موارد ذکر شده برای وسایل عقد برای عروس با توجه به وسع مالی و رسومات خانواده‌ها تهیه خواهند شد.

خرید عقد برای داماد

خرید عقد محضری و 10 آیتم واجب که نباید فراموش کنید!

در کنار خرید عقد برای عروس، برای داماد هم می توانید هدایایی تهیه کنید. لوازم و وسایل خرید عقد برای داماد شامل مواردی مانند شمع، قرآن، گل و عطرهای مردانه می‌شود. انتخاب این موارد نیز برای داماد مهم است و معمولاً با توجه به سلیقه شخصی انتخاب می‌شوند.

لیست خرید عقد برای داماد بر عهده عروس می‌باشد که وسایل عقد برای داماد است بدین شرح می‌باشد:

  • جا نماز
  • کت و شلوار
  • ست کمربند و کیف و کراوات
  • پیراهن دامادی
  • کفش
  • حلقه داماد
  • ساعت
  • عطر و ادکلن
  • ست لباس دامادی

البته باید اضافه کنیم که لیست خرید عقد با گذشت زمان با تغییر و تحولات زیادی مواجه شده است. این فهرست بیشتر با توجه به نیازهای عروس و داماد تهیه می‌شود و رسم و عادات خانواده‌ها و منطقه زندگی آنان نیز در مقدار و میزان و نوع آنها دخیل است.

لازم به یادآوری است تهیه لیست خرید عقد ربطی به مکان برگزاری آن ندارد و عقدکنان در سالن عقد باشد یا در خانه، در هر صورت فهرست خرید عقد باید تهیه شود.

تفاوت خرید عقد و عروسی

تفاوت خرید عقد و عروسی بسیار زیاد است که در ادامه به شما توضیحات لازم را می‌دهیم. خرید عقد از آنجایی که پس از عقد زندگی مشترک شروع نمی‌شود و عروس و داماد همچنان در خانه والدین خود زندگی می‌کنند کمتر است مثلاً نیازی به تهیه چمدان عروس و چمدان داماد نیست یا از خریدهایی مثل ست حوله و دیگر خریدهایی که بیشتر در مورد لباس و وسایل شخصی است رها می‌شوید پس در نتیجه خرید عروسی سخت‌تر با تعداد اقلام بیشتر می‌باشد.

یک عروس و داماد زرنگ، خریدهایی که ممکن است در طول مدت نامزدی به عنوان خرید عروسی انجام شود در مناسبت ها و بهانه های مختلف تهیه می کنند و در پایان در خریدهای عروس و داماد قرار می دهند. برای داشتن یک زندگی مشترک پایدار و استوار، اهمیت دارد که راه‌ها و روش‌های مناسب برای درک متقابل را پیدا کنیم.

رسم و رسوم خرید عقد

خرید عقد محضری و 10 آیتم واجب که نباید فراموش کنید!

در واقع لیست خرید مراسم عقد محضری از گذشته تا به امروز بوده و همه طبقات جامعه برای تهیه کردن آن اقدام می کنند. البته لازم به ذکر است که این تجهیزات و وسایل مخصوص اتاق عقد می باشند، و باید تالار و یا باغی که رزرو می کنید، دارای اتاق عقد باشد تا بتوان به بهترین شکل از این وسایل استفاده کرد. از ابتدایی ترین نیازهای عقد محضری برای عروس و داماد، می توان به کت و شلوار، پیراهن عروس، حلقه های ازدواج اشاره کرد که باید در اولین فرصت تهیه شوند.

تهیه کردن لیست خرید، از مهمترین برنامه ریزی‌های عقد و ازدواج محسوب می شود که باید برای آن خودتان را آماده کنید. البته تهیه کردن این لیست با توجه به وقت گیر بودن، بسیار لذت بخش است و هزینه‌هایی را نیز در پی دارد که طرفین می توانند در پرداخت میزان هزینه‌های آن با یکدیگر به توافق برسند. بهترین کار برای تهیه کردن این لیست، این است که عروس و داماد خودشان به اتفاق یکدیگر برای تهیه کردن این اقلام اقدام کنند.

وسایل مورد نیاز و آیتم های ضروری مراسم عقد محضری ممکن است بسته به فرهنگ های مختلف خانواده ها و وضعیت مالی آنها و همچنین رسم و رسوم خرید عقد محضری در شهر ها و قومیت های مختلف، متغییر باشد.

کلام آخر

شما برای خرید عقد محضری هم خیلی موارد را می‌توانید اضافه کنید و هم کم کنید و هیچ اجباری در آن وجود ندارد. مثلا خریدی مثل جا حلقه‌ای هم می‌تواند انجام شود و هم نشود چون اکثر محضرها جا حلقه‌ای دارند اما خوب اگر می‌خواهید به سلیقه خودتان باشد می‌توانید آن را تهیه کنید. به هر حال منظور این است که خود را از استرس و این شلوغی‌ ها راحت کنید و شرایط را برای خودتان سخت نکنید و آسان بگیرید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز