بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
هزینه های پنهان عروسی⚡️ همیشه فکر میکنید همه هزینه های عروسی را حساب کرده اید اما تجربه نشان داده که همیشه یک سری مخارج مهم هستند که اغلب نادیده گرفته میشوند!

هزینه های پنهان عروسی

برگزاری یک مراسم عروسی بی نقص و آبرومند تنها با مدیریت و برنامه ریزی اصولی و انجام درست کار هاست به شکلی که حتی کوچکترین و ریرترین مسائل که شاید برای خیلی ها کم اهمیت و حتی بی اهمیت باشند نیز مورد بررسی و مدیریت قرار گیرند.

یکی از مهمترین موارد هنگام برگزاری جشن عروسی مدیریت مالی و بودجه بندی مناسب برای برگزاری عروسی است به شکلی که مقدار پول کنار گذاشته شده برای تدراک مراسم درست و طبق برنامه هزینه شود. اما در بیشتر مواقع تنها کارهای نمایان و مشخص برای تخمین هزینه عروسی در نظر گرفته می‌شوند در حالی که هزینه‌ های پنهانی نیز وجود دارند که ممکن است عروس و داماد از آن غافل شوند و هنگام برگزاری جشن به شکلی غافلگیر شده و انتظار این تغییرات را در میزان هزینه‌های صورت گرفته نداشته باشند.

اما نگران این مسئله نباشید چراکه ما امروز در این مقاله از سایت سوربان به توضیح این موضوع پرداخته ایم در ادامه به شما خواهیم گفت چه هزینه های پنهانی برای برگزاری عروسی ممکن است وجود داشته باشد که شما از آن بی خبرید، پس برای اطلاع از هزینه های پنهان عروسی تا انتها همراه ما باشید.

10 هزینه پنهان عروسی که اغلب فراموش میکنید!

هزینه های پنهان عروسی چیست؟

برنامه ریزی درست و اصولی برای هزینه های عروسی منجر خواهد شد شما در طی تدارک دیدن برای یک جشن باشکوه و آبرومندانه دیگر نگرانی از بابت کسری بودجه نداشته باشید و بتوانید به صورت دقیق و طبق محاسبات انجام شده به تمام کارها و هزینه های خود برسید.

اما برخی عروس و دامادها و والدین آنها در هنگام برنامه ریزی برای هزینه‌ های عروسی فقط به موارد مهم و اصلی میپردازند برای مثال : شام عروسی، لباس عروس، تالار عروسی، آرایشگاه و… و از توجه به مسائل ریزی که ممکن است از دید آن‌ها پنهان باشد غافل می‌مانند.

هزینه های پنهان عروسی بیشتر اوقات در برنامه ریزی عروسی از لیست مخارج خط خورده و حذف میشوند اما بعضی از این هزینه ها جزو ملزومات برگزاری عروسی بوده و برای برگزاری یک مراسم بی نقص و رضایت بخش وجود آنها الزامی است.

علت اهمیت هزینه های پنهان عروسی چیست؟

هزینه های پنهان عروسی ممکن است در نگاه اول بی اهمیت جلوه کند و افراد آن‌ها را در لیست مخارج و بودجه بندی مراسم وارد نکنند و از آنها چشم پوشی کنند اما شما نباید این عناصر را تنها به صورت جداگانه در نظر داشته باشید بلکه با جمع شدن آن‌ها روی هم مقدار قابل توجهی از بودجه را به خود اختصاص خواهند داد!

۱۰ هزینه پنهان عروسی

۱. خدمات آرایشگاه

10 هزینه پنهان عروسی که اغلب فراموش میکنید!

هر چقدر هم موقع عقد قرارداد از موارد اضافی خودداری کنید باز هم در روز عروسی به پیشنهاد آرایشگر مواردی اضافه خواهد شد که هزینه میکاپ عروس را بیشتر خواهد کرد.

۲. هزینه های اضافی عکاسی

عکس برداری در برخی امکان عمومی مثل پارک ها به مجوز نیاز دارد که باید هزینه هایی برای دریافت آن مجوز پرداخت کنید.

۳. هزینه های اضافی تالار پذیرایی

هر چقدر که مراسم بیشتر از ساعت مقرر در آخر شب طول بکشد تالار عروسی مازاد هزینه را از شما دریافت خواهد کرد.

۴. مالیات بر ارزش افزوده

از تشریفات عروسی یا تهیه غذای خود بپرسید قیمتی که برای منوی غذای خود در نظر میگیرند قیمت کل میباشد یا مالیات بر ارزش افزوده جداگانه حساب میشود! از تمام شرکت های خدماتی که برای عروسی قصد دارید با آنها قرارداد ببندید نیز این سوال را بپرسید.

۵. انعام

10 هزینه پنهان عروسی که اغلب فراموش میکنید!

در جشن عروسی همه از داماد انتظار دارند تا یک زمان هایی بنا بر آداب اجتماعی به مهمانان انعام دهد نیروهای مهماندار و خدماتی پول زیادی از تشریفات نمیگیرند بد نیست مبلغی را برای انعام به آنها نیز در نظر بگیرید.

همچنین برای رقص چاقو و موارد دیگر باید مقداری پول نقد همراه داشته باشید تا در آن زمان ها غافلگیر نشوید. همچنین عروس خانم باید از صبح با خود پول نقد داشته باشد تا به نیروی خدماتی آرایشگاه در ازای کمک هایی که میکند انعام بدهد.

۶. هزینه های بعد از قرارداد تشریفات

معمولا بعد از عقد قرارداد با تشریفات تا شب عروسی و حتی بعد از آن همچنان هزینه ها ادامه دارد یعنی عقد قرارداد به معنی هزینه نهایی نیست و ممکن است با اضافه کردن مواردی به آن لازم باشد بودجه خود را افزایش دهید.

افزایش میزان گل آرایی تبدیل شربت به آب میوه طبیعی افزایش ناگهانی تعداد مهمان‌ها اضافه کردن سفره عقد به عروسی تبدیل کوکتل میوه به میوه کامل، افزودن عصرانه به منو، افزایش سایر تزئینات و ... مواردی است که ممکن است تشریفات شما را قانع کند به جشن عروسی خود اضافه کنید.

۷. اضافه کردن آپشن های آتلیه

10 هزینه پنهان عروسی که اغلب فراموش میکنید!

آتلیه نیز مانند تشریفات برای اضافه کردن هزینه ها تا بی نهایت جا دارد اضافه کردن وسایل حرکتی مانند هلی شات و کرین، اضافه کردن برگه به آلبوم فرمالیته، انتخاب لوکیشن گرانتر برای عکاسی و فیلمبرداری و... مواردی است که هزینه های آتلیه را افزایش میدهد. خودتان را برای تبلیغات آتلیه برای اضافه کردن این آپشنهادات آماده کنید و احتمال دهید تعدادی از این پیشنهادات را بپذیرید.

۸. افزایش خدمات آرایشگاه

اگر قرار باشد برای یک میکاپ معمولی سیصد هزار تومان هزینه کنید زمانی که از آرایشگاه بیرون میآیید متوجه میشوید چهارصد یا پانصد هزار تومان هزینه کرده اید این اتفاق در آرایشگاه های زنانه معمول است چه برسد به زمانی که عروس هستید و متاسفانه چنگالها برای گرفتن پول از شما تیز شده است.

انتخاب مژه های دانه ای به جای مژه های یکسره، رژ لبی که از ترس پاک شدن رژ لب خود از آرایشگر میخرید رنگ مو رنگ ابرو کاشت ناخن به جای ناخن مصنوعی فون بدن، شیو صورت و اصلاح ابرو و... همگی مواردی هستند که ممکن است در قرارداد نباشد اما در روز عروسی متحمل هزینه های آنها شوید.

۹. مهمانان راه دور

هر مراسمی یک سری مهمان راه دور دارد که برای عروسی به شهر شما میآیند حتی اگر این مهمانان برای خود در شهر شما خانه دارند یا خودشان هزینه هتل را تقبل کردند رسم ادب است که حداقل یک وعده را با آنها بگذرانید چرا که آنها به خاطر شما برنامه ریزی کردند و راه دوری را برای مراسم شما طی کرده اند به نسبت تعداد این افراد و سایر موارد مبلغی را در نظر بگیرید تا بعد از عروسی به این ترتیب از آنها تشکر کنید.

۱۰. مادرزن سلام

10 هزینه پنهان عروسی که اغلب فراموش میکنید!

بعضی از عروس و دامادها بعد از عروسی برای تشکر برای والدین خود هدایایی میخرند و به منزل آنها می برند. اما رسم معمول این است که فردای عروسی یا یکی دو روز بعد از آن به مادر عروس هدیه ای میدهند و او نیز از عروس و داماد پذیرایی میکند.

بهتر است پیش از عروسی مبلغی از بودجه خود را به خرید این هدیه اختصاص دهید یا هدیه را از قبل تهیه کنید و بعد از عروسی به او بدهید.

کلام آخر

در این مقاله ما به تشریح هزینه های پنهان عردسی پرداختیم در هنگام بودجه بندی و تخمین هزینه ها برای برگزاری یک مراسم شکیل و مناسب تنها هزینه موارد مشهود و اصلی را نباید مد نظر قرار دهید بلکه برخی گزینه‌ های ریز که ممکن است از چشم شما پنهان بماند می‌تواند بخش قابل توجهی از بودجه شما را به خود اختصاص دهد که در صورت فراموشی و بی اهمیت شمردن آن‌ها می‌تواند برگزاری مراسم شما را با چالش مواجه سازد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان