بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
رستوران های تهران از مهم‌ترین مراکز گردشگری پایتخت هستند. انواع مختلفی از رستوران‌های سنتی و بین‌المللی در شهر تهران فعالیت می‌کنند.

هنگامی که برای صرف یک وعده‌ی غذایی در کنار خانواده، دوستان و همکاران به رستوران‌ می‌رویم، انتظار داریم که کیفیت مناسبی را تجربه کنیم. منظور از کیفیت، هم کیفیت غذاها و هم سرویس دهی و محیط رستوران است تا بتوانیم از غذاها لذت برده و با رضایت کامل از آنجا خارج شویم.

شاید انتخاب یک رستوران عالی در تهران، که در هر کوچه و خیابان آن رستوران و غذاخوری وجود دارد کار بسیار سختی باشد. چنانچه ساکن تهران هستید، یا از شهرهای دیگر برای گردش و تفریح به تهران آمده‌اید و قصد رفتن به یک رستوران مناسب را دارید با ما در این مقاله از سوربان همراه شوید تا با بهترین رستوران های تهران آشنا شده و یک وعده غذای عالی و لذیذ را در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

title
بهترين رستوران هاي تهران

در مرحله اول باید خیال شما را از این بابت راحت کنیم که در این مقاله هیچ اسپانسری وجود ندارد و تنها معیار انتخاب بهترین رستوران های تهران، رأی و نظر مشتریان عزیزی است که در این رستوران‌ها حضور داشته‌اند.

از طرف دیگر همه ما می‌دانیم که رستوران‌های مختلفی در تهران وجود دارند. برخی رستوران‌ها سنتی، برخی دیگر مدرن، یک رستوران لوکس و دیگری اقتصادی است. به همین خاطر برای آنکه بهتر بتوانید رستوران مدنظر خود را بیابید، دسته‌بندی نسبتاً جامعی را برای شما عزیزان همراه انجام داده‌ایم.

بنر

بهترین رستوران های سنتی تهران

1. رستوران سنتی عالی قاپو

رستوران سنتی عالی قاپو یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود. این رستوران که در خیابان گاندی و در نزدیکی میدان ونک قرار دارد، بسیار معروف است. برای حضور در این رستوران، حتماً باید وقت قبلی رزرو کنید. رستوران عالی قاپو تهران ظاهری بسیار سنتی و زیبا دارد. البته علاوه بر تخت‌های سنتی که انتظار دیدن آن‌ها را دارید، برای راحتی شما، انواع میز و صندلی نیز در این رستوران وجود دارد. منوی غذاهای این رستوران نیز همان طور که حدس می‌زنید کاملاً سنتی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً طعم کباب بره آن را بچشید. رستوران عالی قاپو علاوه بر فضایی بسیار دلنشین و آرامش‌بخش و غذایی خوشمزه، اجرای زنده بسیار هیجان‌انگیزی نیز دارد.

2. رستوران شهربانو

رستوران شهربانو یکی از بهترین رستوران های تهران محسوب می‌شود که در غرب پایتخت واقع شده است. این رستوران شهرت بسیار زیادی دارد و فضای آن به‌خوبی یادآور روزهای زیبای گذشته است.

title

محیط این رستوران بسیار دلنشین است و البته که موسیقی زنده نیز آرامش شما را دو چندان می‌کند. منوی رستوران شهربانو به‌صورت سلف سرویس یا همان بوفه ارائه می‌شود و شما فقط باید مبلغی بابت ورودی پرداخت کنید. کیفیت غذاهای رستوران شهربانو بسیار مناسب است و همچنین فضای خانوادگی دارد.

3. رستوران درویش

رستوران درویش یکی دیگر از بهترین رستوران‌های سنتی تهران به حساب می‌آید که ظاهری لوکس و دلنشین دارد. طراحی دکوراسیون این رستوران به دقت انجام شده است و در آن از اشیای قدیمی همانند چرخ خیاطی سنتی و تلویزیون‌های کابینت‌دار استفاده کرده‌اند.

نکته جالب توجه درباره رستوران درویش این است که در فضای بیرونی آن، از حیوانات اهلی همانند مرغابی و قو نگهداری می‌شود. در این رستوران همان‌طور که انتظار می‌رود، انواع غذاهای سنتی سرو می‌شود که کیفیت خوبی هم دارند. قیمت غذاهای رستوران درویش متوسط رو به گران است و با این وجود به‌عنوان یکی از شیک ترین و بهترین رستوران های تهران، خدماتی درخور شخصیت مهمانان خود ارائه می‌دهد.

بهترین رستوران های لوکس تهران

1. رستوران دیوان

رستوران دیوان را به جرئت می‌توان یکی از لوکس ترین رستوران های تهران دانست. این رستوران که در محله فرشته و منطقه یک تهران قرار دارد، فضایی بسیار شیک و لوکس را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. اگر برای مراسم خاص یا جلسه کاری به دنبال فضایی چشمگیر هستید، بهترین گزینه برای شما رستوران دیوان خواهد بود.

در این رستوران انواع غذاهای سنتی و فرنگی ارائه می‌شود و همه غذاهای این منو کیفیتی بی‌نظیر دارند. فضای داخلی رستوران دیوان به‌صورت مدرن طراحی شده است و در گوشه و ‌کنار آن، انواع تابلوهای هنری کوچک و بزرگ به چشم می‌خورد. چنان‌که متوجه شدید رستوران دیوان از هنری‌ترین رستوران های تهران است.

title

2. رستوران شاندیز جردن

نام «شاندیز» برای همه کسانی که اهل رستوران‌گردی هستند، نام آشنایی است. شاندیز همواره نماد غذاهای سنتی خوشمزه و فضایی لوکس و زیباست و همین‌طور نیز خواهد بود. در میان بهترین رستوران های لوکس تهران، قطعاً باید یادی از رستوران شاندیز جردن کنیم.

در این رستوران حتماً باید طعم شیشلیک‌های خوشمزه و آبدار و ماهیچه‌های مخصوص را بچشید. محیط این رستوران به‌خوبی دیزاین شده است. در بدو ورود احساس می‌کنید که وارد یک عمارت بسیار مجلل شده‌اید. با وجود آنکه رستوران شاندیز بسیار گران‌قیمت و لوکس است؛ اما در اکثر مواقع تمامی میزها از قبل رزرو شده‌اند؛ پس حتماً پیش از مراجعه، به‌صورت تلفنی وقت بگیرید.

3. رستوران مانسون لانژ

رستوران مانسون لانژ را قطعاً باید در زمره بهترین رستوران های تهران قرار دهیم که خدماتی بسیار درخور و لوکس را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اگر قصد دارید مراسم خاصی را در رستوران برگزار کنید یا جلسه کاری مهمی دارید، بهترین گزینه برای شما رستوران مانسون لانژ خواهد بود.

این رستوران ظاهری بسیار شیک و لوکس دارد و برخورد پرسنل آن بسیار محترمانه است. در این رستوران انواع غذاهای سنتی و بین‌المللی سرو می‌شود. باید طعم واقعی سوشی مخصوص آن را بچشید. البته نیازی نیست اضافه کنیم که قیمت منوی این رستوران بسیار زیاد است و فقط افرادی خاص در آن حضور دارند.

title

4. رستوران گردان برج میلاد

چه حسی بهتر از اینکه در ارتفاع 276متری و با منظره‌ای خیره‌کننده از پایتخت، غذای خود را میل کنید؟ رستوران گردان برج میلاد نیز جزء بهترین رستوران های تهران محسوب می‌شود. این رستوران بسیار لوکس است و با وجود آنکه دیزاین خاصی ندارد؛ اما منظره‌ای که مشاهده می‌کنید، آن را به یکی از بهترین‌ها تبدیل کرده است.

رستوران گردان برج میلاد در سه وعده صبحانه، نهار و شام به مشتریان خود خدمات مختلفی ارائه می‌دهد. منوی این رستوران کلاً سلف سرویس است و با پرداخت مبلغ ورودی، می‌توانید از تمامی غذاهای متنوع آن استفاده کنید.

بهترین رستوران های قیمت مناسب تهران

1. رستوران رفتاری

رستوران رفتاری، واقع در منطقه بازار تهران، به جرئت یکی از بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب محسوب می‌شود. منظور از قیمت مناسب برای ما تناسب بین قیمت، کیفیت و خدماتی است که یک رستوران ارائه می‌دهد. در این رستوران کیفیت را فدای قیمت مقرون‌به‌صرفه نکرده‌اند و می‌توانید از طعم لذیذ کباب‌های آن لذت ببرید.

title

رستوران رفتاری شهرت دیرینه دارد و سالیان سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند. ظاهر داخل رستوران آنچنان لوکس نیست؛ اما با این وجود محیطی آراسته، پاکیزه و پرسنلی آموزش‌دیده و مؤدب دارد.

2. کبابی رضا لقمه

اگر اهل رستوران‌گردی و چشیدن طعم غذاهای مختلف باشید، حتماً حداقل یک بار نام کبابی رضا لقمه را شنیده‌اید. رضا لقمه نه تنها غذاهای بسیار خوشمزه و باکیفیتی را ارائه می‌دهد، بلکه نوعی ابداع را در این صنعت پایه‌گذاری کرده است. در این کبابی قدیمی، کباب‌های کوچک با نان لواش تازه، پیاز و جعفری و ادویه مخصوص لقمه می‌شوند و دقیقاً دلیل نام‌گذاری «رضا لقمه» هم همین هست!

این رستوران برای میل‌کردن وعده‌ای مقرون‌به‌صرفه، اقتصادی و درعینِ‌حال خوشمزه بسیار مناسب است. کبابی رضا لقمه ظاهری لوکس ندارد و فضای داخلی آن نسبتاً کوچک است. البته اکثر کسانی که به این رستوران می‌آیند، غذا را سفارش می‌دهند و آن را در منزل یا حتی وسیله نقلیه شخصی خود میل می‌کنند. رضا لقمه از دسته بهترین رستوران های ارزان تهران است.

3. رستوران مسلم

رستوران مسلم بازار یکی از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های پایتخت محسوب می‌شود که در خیابان پانزده خرداد و نزدیکی سبزه میدان قرار دارد. این رستوران را باید جزء شلوغ‌ترین رستوران‌های تهران در تمامی ایام دانست. رستوران مسلم ظاهر لوکس و امروزی ندارد و غذا را به همان سبک قدیمی سرو می‌کند.

این رستوران آنقدر شلوغ است که باید در صفی که صدها نفر داخل آن هستند، منتظر بمانید. البته این رستوران به قدر کافی پرسنل دارد و در کمتر از 30 دقیقه وارد محوطه رستوران خواهید شد. غذای شما نیز به سرعت سرو می‌شود؛ اما باید همانند عقاب تیز‌بین باشید و به محض آنکه مشتریان میز را ترک کردند، روی آن بنشینید.

title

کیفیت غذای رستوران مسلم بسیار مناسب است و البته قیمت مقرون‌به‌صرفه و معقولی نیز دارد. فقط به یاد داشته باشید که رستوران مسلم فقط در وعده نهار غذا سرو می‌کند؛ پس باید گوش‌ به‌ زنگ باشید و در اولین مناسبت خانوادگی، خودتان را به ساده‌ترین و بهترین رستوران تهران دعوت کنید.

4. رستوران تیلیت

نام این رستوران همانند غذاهای آن بسیار بامزه است. تیلیت! چه واژه‌ آشنایی برای کسانی که عاشق خردکردن نان داخل غذاهای آبکی هستند. در این رستوران انواع غذاهای سنتی سرو می‌شوند که طعمی همانند غذاهای مادربزرگ‌ها را دارند. ظاهر رستوران بسیار خودمانی طراحی شده است و داخل آن احساس راحتی می‌کنید.

البته درباره فضای داخلی رستوران باید گفت که این رستوران کمی کوچک است و شاید در ساعات شلوغی مثل زمان نهار، چند دقیقه‌ای باید منتظر بمانید تا میز خالی پیدا کنید. قیمت منوی این رستوران نسبت‌به کیفیت آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است از اين رو در دسته رستوران هاي قمت مناسب تهران قرار مي گيرد و می‌توانید انواع غذاهای نوستالژیک را در آن سفارش دهید.

البته همانند مسلم، رستوران تیلیت نیز فقط در وعده نهار میزبان شما عزیزان خواهد بود؛ اما مطمئن باشید در همین زمان کوتاه باصفاترین رستوران تهران را خواهید دید.

بهترین رستوران های تهران همراه با موسیقی زنده

1. رستوران سنتی ترمه

رستوران سنتی ترمه در مرکز شهر و داخل هتل فردوسی قرار دارد. این رستوران مدتی است که سروصدای زیادی کرده و همین مسئله باعث شد تا ما آن را در لیست بهترین رستوران های تهران قرار دهیم. این رستوران به‌صورت سلف سرویس خدمات ارائه می‌دهد و کیفیت غذاهای آن بی‌نظیر است.

فضای داخلی رستوران به شکل سنتی طراحی شده و داخل آن نهر آب با کاشی‌های لاجوردی دل‌نوازی می‌کند. از همه این‌ها که بگذریم، باید به موسیقی زنده آن اشاره کنیم. در رستوران سنتی ترمه، هر شب گروه موسیقی زنده برنامه‌های شاد و متنوعی اجرا می‌کنند تا غم و غصه‌های خود را به آسانی فراموش کنید.

title

2. رستوران دف

از نام این رستوران مشخص است که باید آن را در لیست بهترین رستوران های تهران با موسیقی زنده قرار دهیم. نام رستوران دف سال‌ها است که در لیست بهترین رستوران‌های پایتخت به چشم می‌خورد.

فضای رستوران به خوبی دیزاین شده و شما را به یاد دوران گذشته می‌اندازد. کیفیت غذاهای رستوران دف بی‌نظیر است و مهم‌تر از هر چیز اینکه شما می‌توانید حین میل‌کردن غذای خوشمزه خود، از صدای گوش‌نواز موسیقی سنتی زنده لذت ببرید. بهتر است این موضوع را به یاد داشته باشید که قیمت منوی رستوران دف نسبت‌به سایر رستوران‌ها کمی ببشتر است.

3. رستوران نایب

آوازه رستوران نایب حتی به خارج از ایران نیز رسیده و در برخی کشورهای خارجی نیز شعبه دارد و اصلاً نیازی نیست که درباره بهترین‌ بودن رستوران نایب صحبت کنیم. این رستوران دارای شعب زنجیره‌ای و متعددی در سطح تهران است و همه مردم پایتخت با نام آن آشنا هستند.

title

در رستوران نایب سعادت آباد و ساعی، علاوه بر لذت‌بردن از کیفیت عالی غذا، می‌توانید از صدای موسیقی زنده نیز لذت ببرید. کیفیت غذاهای رستوران‌های نایب در سطح اعلا هستند و کارکنان بسیار مؤدبی به شما خدمت‌رسانی می‌کنند. در نتیجه برای تجربه یک شب رؤیایی در کنار اعضای خانواده خود می‌توانید این رستوران را به‌عنوان بهترین رستوران خانوادگی تهران انتخاب کنید.

بهترین رستوران های سلف سرویس تهران

1. رستوران سلف سرویس دیس

رستوران سلف سرویس دیس را می‌توان یک مبتکر در ارائه غذا به‌صورت سلف سرویس دانست. این رستوران که در غرب تهران واقع شده است، انواع غذاهای سنتی، سالاد و پیش غذا را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

title

شما همانطور که در رستوران قدم برمی‌دارید، انواع غذاها را مشاهده می‌کنید. می‌توانید هر آنچه به چشمتان خوشمزه بیاید، سفارش دهید. کیفیت غذاهای این رستوران از سال 91 تا به امروز ثابت بوده و به همین خاطر رستوران سلف سرویس دیس هنوز هم مشتریان ثابت خود را دارد و جزء بهترين رستوران هاي سلف سرويس تهران محسوب ميشود.

2. رستوران اردک آبی

رستوران اردک آبی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های سلف سرویس تهران محسوب می‌شود. این رستوران که در ضلع شمالی میدان تجریش و داخل پاساژ تندیس قرار دارد، انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی را به‌صورت کاملاً تخصصی ارائه می‌دهد. بوفه این رستوران دارای بخش‌های مختلفی است و در هر بخش می‌توانید غذای مدنظر خود را بیابید.

درباره تنوع غذاهای رستوران اردک آبی فقط همین بس که در بوفه نان آن حدود 30 مدل مختلف نان وجود دارد! با وجود اینکه رستوران اردک آبی یک رستوران بین‌المللی است، اما با همین خدمات منحصربه‌فرد، جای پای خود را در میان بهترین رستوران های تهران محکم کرده است.

title

3. رستوران 133 تهرانپارس

رستوران 133 تهرانپارس را نه می‌توان یک رستوران با سرو معمولی غذا و نه یک رستوران با منوی سلف سرویس دانست! در این رستوران یک نوع ابتکار عمل بسیار جالب به چشم می‌خورد. با ورود به رستوران، شما وارد یک مسیر خطی می‌شوید. در این مسیر انواع غذاهای رستوران داخل ویترین قرار داده شده‌اند.

هر کدام از غذاها را که به چشم شما بهتر بیاید، می‌توانید سفارش دهید. پرسنل رستوران دقیقاً همان غذا را برای شما سرو می‌کنند. مسیر را تا انتها می‌روید، سینی غذای خود را به پذیرش ارائه می‌دهید و هزینه آن را می‌پردازید. در حقیقت داخل این رستوران از مجموعه بهترین رستوران های تهران، دیگر لازم نیست که با نگاه‌کردن و رصد‌کردن میزهای دیگر متوجه کیفیت غذا شوید. اینجا همه چیز برای شما آماده شده است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(6 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز
بهترین ایده ها