بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
چگونه زندگی شاد داشته باشیم؟ چگونه خوشحال باشیم؟ داشتن یک زندگی شاد و سالم چندان سخت و به دور از انتظار نیست و حتما لازم نیست برای شاد زیستن پول و زمان زیادی صرف کنید با انجام چند کار ساده اما بسیار موثر می‌توانید زندگی خود را به سمت شادی و نشاط سوق دهید.

چگونه یک زندگی شاد داشته باشیم؟

می‌توان گفت شاد بودن و شاد زیستن هدف همه انسان هاست همه ما گاهی آنقدر درگیر مشکلات و سختی های زندگی می‌شویم که فراموش می‌کنیم کمی هم باید شاد بود.

شاد زندگی کردن کار سختی نیست ولی کار چندان راحتی هم نیست اگر این مسئله را باور داشته باشیم که روحیه خوب داشتن و نگاه خوب و مثبت به زندگی به ما انرژی مقابله با مشکلات زندگی را می‌دهد آنگاه همه تلاش خود را برای شاد زندگی کردن به کار می‌گیریم در این مقاله از سوربان ۱۵ روش ساده ولی کارآمد برای شاد بودن و شاد زندگی کردن را باهم مرور می‌کنیم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چگونه خوشحال باشیم؟ ( 15 روش ساده اما موثر برای داشتن یک زندگی شاد )

چگونه شاد زندگی کنیم؟

در ادامه به معرفی ۱۵ روش برای شاد زیستن می‌پردازیم که عمل به آنها باعث افزایش حس شادی و نشاط در زندگی تان خواهد شد.

۱۵ روش برای شاد زندگی کردن

۱. همیشه سعی کنید بخندید و لبخند بر لب داشته باشید.

هنگامی که میخندیم احساس بهتری داریم و حس فوق العاده ای به ما دست می‌دهد خندیدن باعث تولید مواد شیمیایی خاص در مغز مثل اندروفین می‌شود که این حس خوب و فوق العاده به دلیل ترشح همین مواد است.

خندیدن باعث نشاط مغز می‌شود و باعث می‌شود ایده های بهتر و جذابتری به ذهن خطور کند و باعث پیشرفت و موفقیت بیشتر می‌شود یکی از ساده ترین راه ها برای خندیدن بیشتر تماشای یک فیلم یا برنامه طنز است.

۲. روی اتفاقات مثبت دور و اطراف خود تمرکز کنید.

گوش دادن به آهنگ های غم انگیز و دنبال کردن اخبار حوادث بد باعث بروز احساس ناخوش آیندی در ما می‌شود می‌توان به جای تمرکز و دقت روی حوادث و اخبار بد و ناگوار روی اتفاقات شیرین ، دلپذیر و زیبا تمرکز کرد. با کسانی که دوستشان دارید رفت و آمد کنید و از بودن کنار آنها لذت ببرید برای داشتن یک زندگی شادتر لازم است افکار منفی و بد را از ذهن خود دور و به جای آنها افکار مثبت و انرژی بخش را جایگزین کنید.

۳. داشتن تغذیه سالم

هیچ وقت خود را درگیر رژیم های سخت لاغری یا چاقی نکنید این رژیم ها باعث خستگی ، کسالت و بی حوصلگی می‌شوند. یکی از بزرگترین دلایل شادی تولید اندروفین در بدن است که خوردن غذای خوب و سالم باعث تولید اندروفین هم می‌شود پس خیلی به خودتان گرسنگی ندهید و همچنین از پرخوری هم بپرهیزید و یک رژیم سالم متعادل و مقوی داشته باشید.

۴. خلاق باشید

داشتن سرگرمی های سالم اثرات درمانی موثری دارد خود را سرگدم کاری کنید که به آن علاقه دارید برای اوقات فراغت خود می‌توانید رقص، ورزش
، موسیقی، مطالعه، نقاشی و هر کار دیگری که به آن علاقه دارید را انجام دهید.

هنگامی که برای اوقات فراغت خود یک سرگرمی دارید اعتماد به نفستان افزایش می‌یابد کمتر دچار استرس می‌شوید و همچنین تاثیرات مثبت آن بر سلامت جسم خود را نیز خواهید دید افراد خلاق زندگی شادتری دارند و این بخاطر میزان بالای اندروفینی است که در خون آنها ترشح می‌شود در واقع افراد خلاق بسیار بیشتر از سایر افراد از زندگی خود رضایت دارند.

چگونه خوشحال باشیم؟ ( 15 روش ساده اما موثر برای داشتن یک زندگی شاد )

۵. دنبال چیزهای جدید و نو باشید

خود را به استفادا دز چیزهای قدیمی محدود نکنید زمان در حال گذر و زندگی در حال تغییر است پس بدانید امتحان کردن چیزهای جدید می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مهمی در زندگی شما شود منتظر آمدن فرصت های جدید نباشید بلکه خودتان آنها را برای خود خلق کنید می‌توانید برای ایجاد یک تغییر اساسی یک مهارت جدید را دنبال کنید و یاد بگیرید بدانید که موفقیت ازآن کسانی است که اهل ریسک کردن هستند.

۶. به خود سخت نگیرید

اگر اشتباه کردید معذرت خواهی کنید، اگر بدهی دارید آن را پرداخت کنید، ابزار و لوازمی که استفاده نمی‌کنید را دور بیاندازید، وظایف خود را درست و به موقع انجام دهید و هرچیزی را در جای درست خود قرار دهید این کار شما را برای شروع یک زندگی جدید آماده می‌کند و احساس لذت و سرخوشی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

۷. اجتماعی باشید.

یکی از کلید های شاد بودن و رسیدن به موفقیت داشتن روابط خوب و سالم با سایر افراد است مواجهه با هر شخص ممکن است باعث بروز یک ایده جدید در ذهن شما شود و این در حالی است که گاهی شما با افراد و موارد استثنایی و خاص روبرو می‌شوید.

همچنین همه افرادی که با آنها روبرو می‌شوید دوست شما نیستند مهم این است که ارتباط خود را با دیگران قطع نکنید هرچه با افراد بیشتری ارتباط داشته باشید در هنگام بروز مشکلات می‌توانید روی کمک آدم های بیشتری حساب کنید البته شما نیز باید در صورت نیاز در مشکلات و گرفتاری هایشان به آنها کمک کنید.

۸. بیش از حد متواضع نباشید.

در انجام کارهای خود شجاعت و جسارت داشته باشید تا کم کم به فردی گوشه گیر و منزوی تبدیل نشوید اگر به دنبال کسب موفقیت های بزرگ در زندگی خود هستید باید در جهت رشد توانایی ها و استعدادهای خود گام بردارید شکوفا کردن توانایی ها و استعدادها یک مهارت است توجه و تمرکز دیگران بر توانایی‌ها و مهارت‌های شما، نباید شما را شرمنده و خجالت‌زده کند. وقتی مردم با موفقیت‌های شما آشنا شوند، در واقع متوجه می‌شوند که شما در چه زمینه‌هایی توانمند هستید؛ البته توانایی‌ها و مهارت‌های شما نباید باعث غرور و تکبر شود.

چگونه خوشحال باشیم؟ ( 15 روش ساده اما موثر برای داشتن یک زندگی شاد )

۹. کارهایی را انجام بدهید که از آن ها لذت می‌برید.

شاید گفتنش ساده باشد اما واقعیتی است که نمی‌توان از آن گذشت وقتی کارهایی را که از انجام آن لذت میبرید را انجام دهید احساس شادی بیشتری دارید هیچگاه سعی نکنید کارهایی را انجام بدهید که دیگران دوست دارند و باب میل خودتان نیستند به ندای درونی و احساسات خود گوش کنید و کارهایی را انجام دهید که خودتان دوست دارید و فشار و توقعات بیجای دیگران و جامعه را نادیده بگیرید، خودتان باشید و از زندگی خود لذت ببرید.

۱۰. با اشخاص خوش‌بین معاشرت کنید.

دوستی و معاشرت با افراد خوش‌بین می‌تواند الهام‌بخش ایده‌های زیادی در زندگی‌تان باشد. این افراد هم ممکن است مانند همه‌ی انسان‌ها نقص‌ها و اشتباهاتی داشته باشند، اما افراد خوش‌بین از توانایی‌های درونی خود برای مقابله با چالش‌های زندگی استفاده می‌کنند. این افراد اهل غر زدن نیستند و با خوش‌رویی به استقبال چالش‌ها و دشواری‌های زندگی می‌روند. همان‌طور که می‌دانید خصوصیات اخلاقی و رفتاری دیگران تأثیر زیادی بر ما می‌گذارد. اگر با افراد بدبین معاشرت داشته باشید معمولا خیلی زود از زندگی دلسرد می‌شوید. پس پیشنهاد ما به شما معاشرت بیشتر با دوستان خوش‌بین و مثبت‌اندیش است. این یک واقعیت است که افراد مثبت‌اندیش معمولا در زندگی کاری و روابط اجتماعی خود موفق‌تر هستند. پیداکردن دوستان خوش‌بین شادی شما را در زندگی بیشتر می‌کند.

۱۱. زندگی را مثل یک بازی ببینید.

نگاه جدی به زندگی باعث استرس نگرانی و در نهایت شکست می‌شود باید زندگی را مثل یک بازی دید که گاهی برنده می‌شوی و گاهی بازنده، انسان های خوشحال زندگی را مثل یک شانس میبینند که باید از آن لذت ببرند. تغییر نگاه شما به زندگی و مشکلات موجود می‌تواند زندگی شادتری را برایتان رقم بزند.

۱۲. مثبت فکر کنید

افکار منفی به مرور رفتار شمارا تغییر می‌دهد و باعث  نگرش منفی شما به زندگی می‌شود افرادی که اغلب دچار منفی بافی هستند حتی خودشان هم افتادن در این گرداب را باور نمی‌کنند گردابی که زندگی را تا مرز نابودی میبرد راه حل این مشکل تفکر مثبت است شکست ها ناکامی های گذشته را فراموش کنید روی موارد مثبت زندگی خود تمرکز کنید.

۱۳. برای خود ارزش قائل شوید.

از موفقیت های خودتان هرچند کوچک خوشحال باشید برای خود و موفقیتی ک کسب کرده اید ارزش قائل شوید و حتی گاهی اوقات برای خودتان جایزه بگیرید روانشناسان پیشنهاد میکنند برای هر موفقیتی برای خود جایزه بگیرید و آن را جلوی چشم خود بگذارید این کار به شما انگیزه میدهد.

چگونه خوشحال باشیم؟ ( 15 روش ساده اما موثر برای داشتن یک زندگی شاد )

۱۴. لبخند بزنید

بعضی معتقدند حتی لبخند اجباری هم می‌تواند مانند لبخند واقعی حس خوبی را منتقل کند انقباض ماهیچه‌های صورت در حین لبخند زدن موجب باز شدن رگ‌های خونی و افزایش اکسیژن‌ رسانی به مغز، سلول‌های بدن و سیستم عصبی می‌شود.

لبخند زدن همچنین موجب افزایش تولید اندروفین در بدن می‌شود که این خود موجب افزایش خوشبینی شما می‌شود البته نباید این واقعیت را انکار کرد که صحبت کردن با یک فرد بشاش و خنده‌رو حس شادی بیشتری را به فرد منتقل می‌کند تا صحبت کردن با یک فرد عبوس و غمگین.

۱۵. از زندگی یکنواخت و بی روح دوری کنید.

بعضی از افراد حتی حاضر نیستند کوچکترین ناراحتی ها و شکست های خود در زندگی را فراموش کنند این دقیقا همان قسمت از زندگی‌تان است که بهتر است با آن مقابله کنید. باید یاد بگیرید چگونه افکار و احساسات منفی خود را به سمت افکار و احساسات مثبت سوق داده و رفتار خود را تغییر بدهید. خود را درگیر مشکلات و ناکامی‌های گذشته نکنید. برای خود فرصت‌های جدید خلق کنید تا شانس داشتن یک زندگی شادتر را افزایش بدهید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: