بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بعضی رفتارهای ما مهم‌ترین دلیل عدم رضایت از خود و زندگی‌‌ است که تأثیرات زیان‌باری بر سلامتی‌ روح و جسم انسان دارند. اما می‌توان رفتارهایی را که مانع لذت بردن‌ از زندگی هستند را بشناسید و از همین امروز برای ترک آنها تلاش کنید.

چه کسی دوست ندارد واقعا فردی شاد با زندگی خوبی باشد؟ همه ما روزهای خوب و بد خود را داریم، بنابراین چه خواسته و یا ناخواسته در زندگی هر کسی چالش و مشکلات وجود دارد و این ممکن است رضایت افراد از زندگی را کمتر کند. افرادی که شادی کمی در زندگی دارند ممکن است از لحاظ‌‌های مختلف چون روحی، عاطفی و حتی جسمی در خطر باشند، بنابراین این افراد باید بیشتر از سایرین از عاداتی که باعث از بین رفتن خوشحالی می‌شوند به دور باشند.

اما، اگر می‌دانید که منفی بودن شما به یک امر ثابت تبدیل شده است که در روابط شما تاثیر بگذارد، بهتر است در برخی از موارد در زندگی تغییراتی را انجام دهید و با تغییر نگرش برای رسیدن به خوشبختی در زندگی تلاش کنید تا مثبت‌های زندگی بیشتر شوند و از آن لذت ببرید. اگر شما شاد باشید و احساس عشق و خوشبختی را در زندگی داشته باشید می‌توانید کسب و کار و آینده خود را پیشرفته و گسترش دهید. بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا به یک فرد شادتر و کمتر سمی تبدیل شوید؟

در ادامه این مطلب از سوربان ۱۵ رفتار و عادت که جلوی شاد بودن و شاد زیستن شما را در زندگی میگیرد باهم بررسی میکنیم ، با دوری و حذف این رفتارها میتوانید به فردی شاد تر و خوشحال تر در زندگی تبدیل شوید پس اگر داشتن زندگی شاد و خوشحال برایتان مهم است این ۱۵ رفتار را کنار بگذارید.

این 15 عمل رو رها کن تا شاد باشی.

رفتارهایی که جلوی شاد زندگی کردن را میگیرند

رفتارهای سمی بسیار مضر هستند و می‌توانند تاثیر زیادی در سلامت شما داشته باشد و در صورت وجود می‌توانند منجر به احساس نارضایتی از خود و زندگی شوند. با این حال، شما می‌توانید این رفتارها را که مانع از زندگی سالم می‌شود شناسایی و از بین ببرید و تغییر دهید. البته درست است که رفتارهای سمی دارای طیف گسترده و تمام نشدنی هستند. اما، از مهمترین آنها برخی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

پس با توجه به اینکه آنها این قدرت را دارند که شادی و خوشبختی را از درون شما بکشند و آن را با استرس، عصبانیت، اندوه و سایر احساسات ناخواسته جایگزین کنند، خود را از این موارد آزاد کنید و متوجه تغییر باورنکردنی در شیوه مشاهده و تعامل با دنیای اطراف خود شوید.

15 عمل که باعث نارضایتی و ناراحتی دائم شما در زندگی میشود

این 15 عمل رو رها کن تا شاد باشی.

۱. همیشه حق با تو بودن را رها کن

سعی نکنید در زندگی همیشه دنبال این باشید که به دیگران و اطرافیان ثابت کنید که حق با شماست.

۲. نیاز به کنترل کردن را رها کن

اگر همسر ، نامزد یا پارتنر دارید هیچگاه به دنبال کنترل کردن او نباشید و هیچ رفتاری از خود نشان ندهید که او فکر کند دائم تحت نظر و کنترل شماست چراکه در این باره خودتان بیشتر اذیت و حساس میشوید.

۳. سرزنش کردن را رها کن

در پی اشتباه دیگران دنبال سرزنش کردن و سرکوفت زدن نباشید.

۴. افکار مبارزه گرانه خود را رها کن

در همه مسائل و اتفاقات وسواس به خرج ندهید و افکار مبارزه گرانه نداشته باشید.

این 15 عمل رو رها کن تا شاد باشی.

۵. باورهای محدود کننده خود را رها کن

هر فکر و باوری که شما را محدود میکند و جلو خوشحال بودن شما را میگیرد و درگیری فکری برایتان ایجاد میکند را حذف کنید.

۶. شکوه و شکایت را رها کن

وقتی سر هر مسئله کوچکی شروع به غر زدن و شکایت کردن میکنید هم دیگران را کلافه و عصبی میکنید هم خودرا.

۷. قضاوت کردن دیگران را رها کن

هیچگاه از روی یک رفتار یا یک عمل شروع به قضاوت کردن در مورد کسی نکنید.

این 15 عمل رو رها کن تا شاد باشی.

۸. نیاز به تحت تاثیر قرار دادن دیگران را رها کن

به دنبال تحت تاثیر قراردادن دیگران نباشید نظر دیگران و جلب رضایت آن ها را هدف اصلی خود قرار ندهید چراکه در این مسیر فقط این خود شما هستید که عصبی و پرخاشگر میشوید.

۹. مقاومت در مقابل تغییر را رها کن

گاهی برای شاد بودن و شاد زندگی کردن لازم تاست تغییراتی در خود و زندگی خود ایجاد کنیم، از تغییر کردن نترسید ریسک پذیر باشید.

۱۰. ترسهایت را رها کن

اگر در زندگی از چیزی ترس دارید و فکر میکنید این ترس تاثیری هرچند کوچک روی شاد زندگی کردن شما دارد باید بتوانید بر این ترس غلبه کنید.

این 15 عمل رو رها کن تا شاد باشی.

۱۱. بهانه هایت را رها کن

برای رسیدن به موفقیت و شادی و اهداف خود ، بهانه تراشی نکنید بهانه ها را کنار بگذار و راه موفقیت و شاد زیستن را پیش بگیر.

۱۲. گذشته را رها کن

در زمان حال زندگی کنید فکر و خیال گذشته نه سودی برای شما دارد و نه آن گذشته را تغییر میدهد پس هر روز سعی کنید کمتر به خاطرات و اشتباهات گذشته خود فکر کنید حال را زندگی کنید هیچوقت حسرت گذشته را نخورید و به فکر آینده و حال باشید.

۱۳. وابستگی هایت را رها کن

وابستگی بدترین چیزی است که هر شخص میتواند تجربه کند وابستگی به هر چیزی یا هر شخصی میتواند انسان را نابود کند.

این 15 عمل رو رها کن تا شاد باشی.

۱۴. زندگی کردن بر طبق خواسته های دیگران را رها کن

طبق خواسته و سلیقه خودتان زندگی کنید، لباس بپوشید ، رفتار کنید ، تفریح کنید و زندگی کردن برای خوش آمد دیگران را کنار بگذارید.

۱۵. معاشرت با آدم های منفی نگر را رها کن

آدم‌های منفی و همیشه شاکی، غرق در مشکلات می‌شوند و فراموش می‌کنند بر راه‌حل تمرکز کنند. این آدم‌ها دوست دارند دیگران هم در مصیب‌خوانی آنها شریک شوند چون باعث می‌شود حس بهتری داشته باشند برای شاد زندگی کردن از این آدم ها دوری کنید.

کلام آخر

در این مطلب از سوربان سعی کردیم مهم ترین رفتارها و کارهایی که باعث میشوند در زندگی همیشه نارحت و عصبی باشیم و جلوی شاد زیستن را میگیرند ، را باهم بررسی کنیم شما چه فکری در این‌باره دارید؟ قبول دارید که این مسائل خوشحالی را از ما می‌گیرند؟ چه چیزهای دیگری را می‌توانید به این فهرست اضافه کنید؟ اگر مورد دیگری در نظر دارید که فکر میکنید خوشحالی را از زندگی انسان میگیرد در قسمت نظرات آن را با ما و مراجعه کنندگان عزیز به اشتراک بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(74 امتیاز , میانگین: 4.2 از 5)

نظرات شما: