بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
راهکارهای خانگی سفید کردن دندان ها. همه ما دوست داریم دندان‌هایی سفید و زیبا داشته باشیم. به همین دلیل هم همواره به دنبال روش‌هایی هستیم تا بتوانیم دندان‌هایمان را سفید کنیم در این مقاله به معرفی انواع روش‌های خانگی سفید کردن دندان ها پرداخته ایم.

داشتن دندان سفید آرزوی هر فردی است و قطعاً شما هم دوست ندارید که دندان های زرد داشته باشید. برای سفید کردن دندان روش های خانگی وجود دارد که با هزینه بسیار کم می توانید دندان های سفید داشته باشید. در ادامه این مطلب از سایت سوربان روش هایی مناسب و ارزان را به شما معرفی میکنیم که با استفاده از آنها دندان های سفیدی داشته باشید.

سفید کردن دندان ها با 12 راهکار شگفت انگیز خانگی و کم هزینه
راهکارهای خانگی سفید کردن دندان ها

درست است که ساده ترین و سریع ترین راه برای از بین بردن لکه های دندان یا سفید کردن دندان، مراجعه به دندانپزشک زیبایی است. آنها با استفاده از ابزارهای سفید کننده دندان ها می توانند لکه های دندان را به سرعت از بین ببرند. با این حال، این روش ها در دراز مدت برای سلامت دندان های شما مناسب نیست.

بسیاری از روش های ارزانتر و موثرتر سفید کردن دندان ها وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید. این روش های هزینه زیادی ندارند و عوارض جانبی کمتری نیز دارند. علاوه بر این، این روش ها می توانند نتایج سریع را نیز ارائه دهند.

راهکار های خانگی سریع و ارزان برای سفید کردن دندان ها

1. سرکه سیب برای سفید کردن دندان

سرکه سیب حاوی اسیدهای خفیف است که می تواند لکه های زرد را از دندان های شما برداشته و با استفاده از آنها دندان های شما را سفید کند. 1/2 قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و قبل از مسواک زدن دندان ها را با این آب بشویید ، این روش را 2-3 بار در یک هفته در صبح انجام دهید.

۲. جوش شیرین و آب لیمو برای سفید کردن دندان

یک قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری آبلیمو را باهم مخلوط کنید با استفاده از مسواک، این خمیر را روی دندان های خود قرار دهید بعد از گذشت 2-3 دقیقه، دهان خود را با آب بشویید.

ابتدا این کار را دو بار در هفته تکرار کنید و سپس آن را یک بار در 7-10 روز استفاده کنید.

سفید کردن دندان ها با 12 راهکار شگفت انگیز خانگی و کم هزینه

بی کربنات سدیم، معمولا به عنوان جوش شیرین شناخته شده است، یک عنصر رایج در تقریبا در هر آشپزخانه است. در طبیعت آن به طرز ماهرانه ای ساینده و ریشه کن کردن لکه های سطحی روی دندان ها است. همچنین قلیایی در طبیعت است و باعث کاهش اسیدیته در داخل دهان می شود. آب لیمو به طور طبیعی اسیدی است و به حذف رنگ پوست دندان کمک می کند. این یک عامل ضد عفونی طبیعی است.

۳. پوست موز برای سفید کردن دندان

پوست موز حاوی مواد معدنی مانند منگنز و پتاسیم است که در سفید کردن دندان ها کمک می کند.

پوست موز را به قطعات کوچک برش دهید یک قطعه را بشویید و از داخل آن را بر روی دندان ها مالش دهید یک یا دو دقیقه به آرامی روی دندان هایتان بکشید سپس دهان خود را با آب شستشو دهید.

این کار را میتوانید هرروز انجام دهید تا به نتیجه دلخواه دست یابید.

۴. روغن نارگیل برای سفید کردن دندان ها

انگشتان دست خود را با روغن نارگیل بر روی دندان خود بکشید. (میتوانید از مسواک هم استفاده کنید) یک یا دو دقیقه به آرامی روی دندان هایتان بکشید و سپس دهان خود را با آب شستشو دهید.

این کار را هر روز صبح تا رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهید.

اسید لاوریک موجود در روغن نارگیل، باکتری باعث ایجاد پلاک در دندان ها می شود.

۵. مسواک زدن با خمیر پودر زردچوبه برای سفیدی دندان

سفید کردن دندان ها با 12 راهکار شگفت انگیز خانگی و کم هزینه

برای سفیدی دندان‌ها می‌توانید از خمیر پودر زردچوبه استفاده کنید. برای این کار،‌روش زیر را دنبال کنید

یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با مقداری آب مخلوط کنید؛ خمیر به دست آمده را روی مسواک بمالید، به‌مدت دو دقیقه با خمیر مسواک بزنید دهان را با آب بشویید و با خمیر دندان مسواک بزنید.

۶. سفید کردن دندان با زغال سنگ فعال

یک روش مؤثر دیگر برای سفید شدن رنگ دندان‌ها، مسواک زدن با ذغال سنگ فعال است. این روش به ترتیب زیر است که به‌مدت دو دقیقه دندان‌های خود را با مسواک آغشته به ذغال سنگ فعال، مسواک بزنید سپس دهان را با آب بشویید و با خمیر دندان مسواک بزنید.

۷. خمیر دندان سفیدکننده خانگی با زردچوبه

با استفاده از روغن نارگیل، پودر زردچوبه، اسانس نعناع یا روغن چوب دارچین می‌توانید دندان‌هایتان را سفید کنید. برای این کار، به روش زیر عمل کنید:

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و چند قطره اسانس نعناع یا روغن چوب دارچین مخلوط کنید خمیر به دست آمده را به‌مدت دو دقیقه روی دندان‌ها مسواک کنید دهان را با آب بشویید و با خمیر دندان مسواک بزنید.

۸. سفید کردن دندان با توت فرنگی و جوش شیرین

سفید کردن دندان ها با 12 راهکار شگفت انگیز خانگی و کم هزینه

با استفاده توت فرنگی می‌توانید دندان‌های سفید رنگ داشته باشید. برای این کار باید یک توت فرنگی را برش دهید و له کنید و با نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین مخلوط کنید، مخلوط به دست آمده را روی دندان‌ها بمالید و پنج دقیقه صبر کنید؛ دهان را با آب بشویید و با خمیر دندان یا جوش شیرین مسواک بزنید.

۹. سفید شدن دندانهای زرد با نمک و پوست پرتقال

برای سفید کردن دندان‌ها می‌توانید بخش سفید پوست پرتقال را با نمک دریا بپوشانید و آن را روی دندان‌های خود به‌مدت دو دقیقه بمالید. سپس آن را بشویید و با خمیر دندان مسواک بزنید.

به یاد داشته باشید برای تمامی روش‌های نام برده‌شده، محدودیتی وجود دارد و بهتر است روزی یکبار انجام شوند.

۱۰. روغن پرتقال برای سفید شدن دندان ها

۲ الی ۳ قطره روغن پرتقال را بر روی مسواک خود قرار دهید و بعد خمیر دندان را روی آن قرار دهید و دندانهایتان را به طور معمول بشویید اینکار را هر روز صبح برای یک یا دو هفته تکرار کنید.

۱۱. روغن کنجد برای سفیدی دندان ها

1 قاشق غذاخوری روغن کنجد را در دهان خود به مدت 15 تا 20 دقیقه نگهدارید پس از 20 دقیقه، روغن را بیرون بریزید و دهان خود را به طور کامل با آب بشویید سپس طبق معمول مسواک بزنید.

سفید کردن دندان ها با 12 راهکار شگفت انگیز خانگی و کم هزینه

۱۲. نمک و آبلیمو برای سفید کردن دندان ها

1 قاشق چای خوری نمک دریا و 2 قاشق چای خوری آبلیمو را باهم مخلوط کنید از این مخلوط به عنوان یک خمیر دندان استفاده کنید و با این مخلوط مسواک بزنید. اینکار را ۲ بار در هفته تا رسیدن به نتیجه مطلوب تکرار کنید.

پیشگیری از زردی و لک شدن دندان ها

بهترین راه برای داشتن دندان‌هایی سفید، جلوگیری از زرد شدن آن‌ها است. همیشه گفته شده که پیشگیری بهتر از درمان است! یکی از مهم‌ترین عوامل در سفید ماندن رنگ دندان‌ها، رعایت بهداشت دهان و دندان است. بدین ترتیب که روزانه حداقل دو الی سه بار باید مسواک بزنید و بهتر است پس از هر وعده غذایی این کار را انجام دهید. همچنین هر روز از نخ دندان هم استفاده کنید. استفاده از نخ دندان هم پس از هر وعده غذایی توصیه می‌شود.

 

سایر روش‌های پیشگیری از زرد شدن رنگ دندان عبارت‌اند از:

  • ترک سیگار
  • کاهش نوشیدن قهوه، چای و نوشیدنی‌های الکلی
  • نوشیدن مقدار زیادی آب
  • رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از راهکارهای طبیعی داشتن دندان‌هایی سفید رنگ

کلام آخر

در این مقاله از سوربان سعی کردیم هر آنچه باید بدانید را در مورد زرد شدن دندان‌ها و روش‌های خانگی سفید کردن دندان‌ها را برای شما بازگو کنیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از این راهکارها، دندان‌های خود را سفید و زیبا کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که سفید کردن دندان‌ها با استفاده از روش‌های طبیعی و خانگی می‌تواند بهترین راهکار برای شما باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز