بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
داشتن دندان هایی سفید و سالم مستلزم رعایت نکاتی است که در این مطلب به آنها اشاره کردیم برای اینکه دندان هایی سالم و سفید و زیبا داشته باشید نکاتی که در این مطلب آمده را باید در روتین مراقبت از دهان و دندان هایتان قرار دهید.

یکی از نکات مهمی که باعث می‌شود در صورت زیبایی شما بیشتر بدرخشد داشتن دندان هایی سالم و سفید است. قطعا دندان هایی سالم و سفید باعث می‌شود که لبخند ما زیباتر شود و بیشتر به چشم بیاید. معمولا خانم ها و آقایان توجه بیشتری به پوست و یا هیکل شان دارند و گاها از دندان‌هایشان غافل میمانند.

اما قطعا هیچ کس نمی تواند تاثیری را که یک دست دندان سفید می تواند روی زیبایی و جذابیت چهره شما بگذارد را انکار کند. دندانهایی که سفید هستند و می درخشند باعث می‌شود که شما آدم سالم تری به نظر برسید و توجهات بیشتری را به خودتان جلب کنید. مسلما برای رسیدن به یک سری دندان سفید و بدون عیب و نقص شما نیاز دارید یک سری نکات مهم را رعایت و دنبال کنید.

در ادامه این مطلب از سوربان شما را با نکات مهم در رابطه با داشتن دندان هایی سفید و زیبا آشنا کنیم اگر داشتن دندان هایی سفید و زیبا برایتان اهمیت دارد تا انتها با ما همراه باشید.

با رعایت این نکات ساده همیشه دندان هایی سفید و بلوری داشته باش!

نکات مهم در جلوگیری از زرد و لک شدن دندان ها

۱. بلافاصله بعد از خوردن و نوشیدن مواد غذایی مستعد لک شدن دندان ها مسواک بزنید.

با رعایت این نکات ساده همیشه دندان هایی سفید و بلوری داشته باش!

اگر از اشخاصی هستید که از نوشیدنی های الکلی استفاده می کنید، به نوشیدن چای پررنگ عادت دارید و یا دخانیات استعمال می‌کنید و سیگار زیاد میکشید قطعا نباید از دندان‌ هایتان انتظار داشته باشید که سفید و مرواریدی باشند.

یکی از مهمترین ترکیباتی که باعث زردی و لک شدن دندان میشود تنباکو است، سیگار کشیدن و یا استفاده از تنباکو می‌تواند باعث زرد شدن یا ایجاد لکه‌های زرد و قهوه‌ای روی دندان‌ها شوند. محصولات تنباکو خطر ابتلا به انواع سرطان را نیز افزایش داده و همچنین باعث بروز بیماری‌های لثه و بیماری‌های تنفسی می‌شوند.

از دیگر مواد غذایی که می‌توانند باعث شوند دندان هایتان زرد و لکه دار شوند شامل نوشابه ، خوراکی های شیرین و همچنین نوشیدنی های تیره رنگ هستند. به طور کلی اگر یک ماده غذایی قبل از این که درون دهان تان قرار بگیرد تیره رنگ است.احتمالاً می‌تواند روی رنگ دندان هایتان هم تاثیر بگذارد و ان ها را هم تیره کند.

در نتیجه اگر دنبال این هستید که دندان های سفید و تمیز و سالمی داشته باشید، بلافاصله بعد از خوردن و نوشیدنی‌های غذاهایی که احتمال می دهید میتواند روی دندان‌ هایتان تاثیر منفی به جای بگذارند مسواک بزنید تا کاملاً اثر و آثار آنها را از روی سطح دندان تان پاک کنید.

با رعایت این نکات ساده همیشه دندان هایی سفید و بلوری داشته باش!

نوشیدنی‌های معمولی که سبب ایجاد لکه‌های دندان و تغییر رنگ دندان ها می‌شوند عبارت است از قهوه، چای، نوشابه‌های تیره رنگ و بسیاری از آب میوه‌ها، به خصوص آنهایی که رنگ‌های تیره‌تر دارند. یک قاعده کلی در این باره وجود دارد و آن هم این است که : اگر یک نوشیدنی یا غذا می‌تواند دچار تغییر رنگ یک تی شرت سفید شود، احتمالا باعث ایجاد لکه‌های دندانی هم خواهد شد.

برای یک رژیم غذایی سالم برای داشتن دندان هایی سفید و زیبا به طور کلی خوردن نوشیدنی ها و موادی که روی دندانهایتان تاثیر منفی می‌گذارد را به حداقل برسانید و بیشتر از خوراکی هایی که باعث سفیدتر شدن دندان های تان میشود استفاده کنید. همچنین میتوانید حتی روزانه بیشتر سیب بخورید تا دندان هایتان به طور طبیعی تمیز و لکه گیری شوند.

۲. مسواک خود را هر سه ماه یکبار عوض کنید

با رعایت این نکات ساده همیشه دندان هایی سفید و بلوری داشته باش!

از دیگر نکاتی که شاید از آن بی خبر هستید اما تاثیر فوق العاده زیادی روی تمیزی و سفیدی دندان هایتان دارد مسواک تان است. معمولاً افراد به این مسائل توجه نمی کنند اما مسواک شما نیاز است که زود به زود و حداقل هر سه ماه یکبار عوض شود. اگر مسواک تان را مدت طولانی است که نگه داشته اید باید به شما بگوییم که شما در واقع هنگام مسواک زدن دندان هایتان را تمیز نمی کنید، بلکه فقط باکتری ها را دوباره به دهان تان منتقل می کنید که اصلاً سالم نیست.

طبق گفته‌ های دندانپزشک معروف "هارولد کتز" در بورلی هیلز برای مسواک زدن بهترین روش این است که مسواک را با یک زاویه ۴۵ درجه در روی جهت مخالف لثه هایتان قرار دهید و سپس آن را آرام آرام با حالت دورانی روی دندان هایتان بکشید. این روش بهتر از بالا پایین کردن مسواک است. مسواک را به حالت یک مداد یا خودکار و با ظرافت در دستانتان بگیرید تا مطمئن شوید که زیادی محکم آن را به لثه ها و دندان هایتان نمی کشید.

همچنین از زیاده روی در مسواک کردن دندانهایتان نیز بپرهیزید زیرا که این مسئله باعث حساس شدن لثه هایتان می شود. مسواک زدن مسئله‌ای است که باید در آن تعادل به خرج داده و اصلاً زیاده‌روی نشود.

۳. زبان‌تان را هم تمیز کنید

با رعایت این نکات ساده همیشه دندان هایی سفید و بلوری داشته باش!

برای اینکه دهانی سالم و خوشبو و دندان هایی تمیز و سفید داشته باشید لازم است به زبان خود نیز توجه کنید هر روز صبح از یک پاک کننده زبان برای تمیز کردن زبانتان استفاده کنید چراکه اینکار باعث رفع بوی بد دهان هنگام اول صبح میشود و همچنین به سالم و زیبا ماندن دندان هایتان کمک شایانی میکند.

۴. برای سفیدی دندان هایتان این میوه ها را بخورید

با رعایت این نکات ساده همیشه دندان هایی سفید و بلوری داشته باش!

میوه هایی که سفت و کمی آبدار هستند هنگام خوردن میتوانند روی سفیدی دندان ها نیز تاثیر مثبت زیادی بگذارند و همانند یک مسواک عمل میکنند خوردن روزانه یک سیب مانند این است که هر روز از یک مسواک طبیعی استفاده میکنیم. مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان‌ها می‌گردد. مینای دندان با کمک سیب محکم تر میشود و مواد داخل سیب از جرم گرفتن دندان‌ها جلوگیری می‌کنند.

اسید های موجود در سیب اثرات ضدالتهابی و باکتری کشی روی دندان و لثه دارد از دیگر مواد غذایی که تاثیر مثبت روی سفیدی و تمیزی و سالم ماندن دندان ها دارند شامل : هویج، کرفس و ذرت است. برای اینکه بیشترین تاثیر را داشته باشند مطمئن شوید که آن ماده غذایی ضدعفونی کننده که انتخاب کرده اید آخرین چیزی است که می خورید درست مثل مسواک زدن که آخرین کاری است که بعد از غذا خوردن انجام میدهید.

۵. سرکه سیب قرقره کنید

با رعایت این نکات ساده همیشه دندان هایی سفید و بلوری داشته باش!

سرکه سیب نیز مانند خود سیب تاثیرات مثبت زیادی روی سفیدی و سلامت دندان ها دارد و از جرم گیری دندان ها پیشگیری میکند میتوانید برای تاثیر بیشتر هر روز صبح قبل از مسواک زدن سرکه سیب قرقره کنید و سپس مسواک بزنید سرکه سیب جرم روی دندان ها را پاک کرده و باکتری ها و جرم های درون دهان را نیز از بین میبرد.

۶. چشم بسته نخ دندان بکشید

با رعایت این نکات ساده همیشه دندان هایی سفید و بلوری داشته باش!

یکی از دلایلی که باعث میشود برخی ها از نخ دندان کشیدن فراری باشند شاید این مسئله است که فکر میکنند نخ دندان کشیدن نیاز به تمرکز بالا و زمان زیادی دارد اما باید بدانید نخ دندان کشیدن از واجبات است برای رسیدن به دهان و دندان هایی سالم و سفید و زیبا.

پس باید یاد بگیرید چشم بسته نخ دندان بکشید اوایل جلوی آیینه قرار میگیرید و نخ دندان میکشید در این هنگام چشمانتان را ببندید و تمرین کنید تا بدون آیینه نخ دندان استفاده کنید رفته رفته در این زمینه حرفه ای میشوید و میتوانید در هر شرایطی نخ دندان بکشید در ماشین، پشت میز یا حتی در رختخواب.

۷. مسواک زدن قبل و بعد از خواب را فراموش نکنید

با رعایت این نکات ساده همیشه دندان هایی سفید و بلوری داشته باش!

مهمترین و مستقیم ترین روش برای رسیدن به دندان هایی سفید و سالم مسواک زدن است قبل از رفتن به رختخواب مسواک بزنید تا دهان و دندان هایتان در طول شب تمیز و تازه بماند اگر شب قبل از خواب مسواک نزنید باکتری هایی که در طول شب در دهانتان باقی مانده اند تاثیر بسیار بدی روی دندان هایتان میگذارد.

صبح بعد از بیدار شدن نیز لازم است مسواک بزنید و تمام باکتری هارا از دهانتان خارج کنید.

کلام آخر

داشتن دندان های سفید و  سالم خیلی هم که به نظر می‌رسد سخت نیست. فقط نیاز به کمی نظم و اراده دارد و همچنین نیاز است برای رسیدن به آن‌ها کمی تلاش کنید. دندان ها از پایه‌ های مهم زیبایی و سلامت در بدن هر فردی هستند. داشتن دندان‌های خراب و آسیب دیده و لکه دار می‌توانند روی تمام جنبه‌های زندگی شما تاثیر منفی بگذارد و فقط زیبایتان نیست که از آنها تاثیر بد می گیرد.

اگر شما دندان هایی سالم نداشته باشید هنگام بلع و جویدن غذا دچار مشکل می شوید و در نتیجه معده و سیستم گوارش تان نیز اسیب می بیند. سعی کنید با دنبال کردن روتین های مناسبی که برای مراقبت از دندان هایتان تشکیل داده اید به خوبی از آنها مراقبت کنید. غذاهایی بخورید که آسیب کمتری به دندان هایتان می زنند و آنها را به زود به زود مسواک کنید. امیدواریم با روش‌های بالا توانسته باشیم شما را تا حدی در این مسئله راهنمایی کرده باشیم. تا بتوانید با کمک آنها به خودتان دندان های سالم و زیبا هدیه بدهید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 3.0 از 5)

نظرات شما: