بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
گاهی وقتها تشخیص اینکه آیا با فرد مناسبی در رابطه هستید یا نه کمی دشوار است ، فرد مورد علاقه شما آیا عشق و محبت واقعی نسبت به شما دارد یا تمام محبت های او ظاهری و دروغ است بنابریتن همه ما دنبال این هستیم که چگونه میتوان عشق حقیقی و عشق دروغین را از هم تشخیص داد؟

برای یافتن یک عاشق واقعی که بتواند عشق حقیقی را به شما بدهد، ابتدا باید عشق حقیقی را بشناسید. برای جذب و نگه داشتن او باید عشقی واقعی به او بدهید. دانستن اینکه چگونه عشق خالص را از عشق تقلبی تشخیص دهید، به شما این آگاهی را می‌دهد که چگونه یک رابطه‌ عاشقانه بلند مدت ساخته و از چیزهای خطرناک اجتناب کنید.

در این مقاله از سوربان سعی کردیم تفاوت های اصلی عشق واقعی و حقیقی در مقابل عشق دروغین و غیر واقعی را بین کنیم با مطالعه این مقاله به راحتی عشق حقیقی را از عشق دروغین تشخیص دهید.

20 تفاوت اصلی عشق حقیقی و عشق دروغی و تقلبی را بدانید!

عشق حقیقی را از عشق دروغین تشخیص دهید

۱. عشق واقعی فداکاری دارد، در مقابل عشق دروغین پر از خودخواهی است

عشق حقیقی فارغ از خود است. گرچه از خود غافل نیست ولی برای فداکاری همیشه آماده است. در مقابل، عشق ظاهری خودخواه است و شخص فقط به خود اهمیت می‌دهد.

۲. عشق واقعی با حقیقت شادی میکند ، عشق تقلبی در دروغ پنهان است

عشق واقعی از اینکه زندگی‌ای کاملا همراه با حقیقت دارد، لذت می‌برد. با دروغ نمی‌تواند احساس راحتی کند. همیشه شک و ناامنی را دور می‌کند و درستی و شفافیت را نشان می‌دهد. در مقابل عشق تقلبی از دروغ لذت می‌برد. از نزدیک شدن به راستی و روشنایی ترس دارد. در تاریکی و ناامنی زندگی می‌کند.

۳. عشق حقیقی مهربان است

عشق واقعی قلبی بزرگ دارد. بخشنده و دلسوز است. به شما عشق می‌ورزد و بیش از حد مراقب و مواظب شماست. در مقابل عشق دروغین بی قلب است. به شما درد می‌دهد و رفتار زننده‌ای که حتی لیاقت آن را ندارید خواهد داشت.

۴. عشق واقعی صبر و شکیبایی دارد ، عشق دروغین زودرنج است

عشق حقیقی می‌تواند اشتباهات و کمبودهای‌تان را تحمل کرده و ببخشد. به شما شانس‌های زیادی می‌دهد و صبر می‌کند تا برای بهتر شدن تغییر کنید. در مقابل عشق تقلبی خیلی زود از اشتباهات عصبانی می‌شود. به سرعت بدون شنیدن توضیحات‌تان شما را قضاوت و تنبیه می‌کند.

20 تفاوت اصلی عشق حقیقی و عشق دروغی و تقلبی را بدانید!

۵. عشق غیرواقعی مغرور است ، عشق واقعی فروتن و متواضع است

عشق قلبی با فروتنی عمل می‌کند. علاقه‌ای به اعتبار زیادی بدست آوردن برای خود ندارد. مسئولیت اشتباهات خود و حتی دیگران را می‌پذیرد. برای بالا بردن دیگران حاضر است خود را پایین بکشد. در مقابل عشق تقلبی متظاهر است. خودستاست. همیشه به دنبال اعتبار بیشتر برای خود می‌باشد. بیش از اندازه مغرور است. اشتباهات خود را قبول نمی‌کند و حتی دیگران را مقصر می‌داند.

۶. عشق حقیقی به دنبال رشد و تکامل است ، عشق دروغین احساس پوچی میکند

عشق واقعی کامل است. احساس می‌کند که چیزی نیست که آرزویش را داشته باشد. همیشه از لحظات با تو بودن لذت می‌برد و حس می‌کند که رویاهایش به واقعیت تبدیل شده است. در مقابل عشق تظاهری در کنارت احساس شادی نمی‌کند. همیشه غر می‌زند. همیشه ناراضی‌ست. همیشه چیزی بیشتر می‌خواهد، چیزی متفاوت می‌خواهد.

۷. عشق واقعی همیشه سپاسگذار و قدردان است عشق ظاهری حسادت می‌ورزد

عشق واقعی برای چیزهایی که دارد ارزش قائل است. از داشتن تو قدردان و سپاسگزار است. برای هر آنچه از جانت تو می‌گیرد ممنون است و چه بزرگ، چه کوچک، برای او ارزشمند است. در مقابل عشق تقلبی با حسادت پر شده است. هدایای تو را بی ارزش می‌شمارد. به بودنت اهمیتی نمی‌دهد. همیشه از بودن در کنار تو احساس بدشانسی می‌کند. همیشه احساس می‌کند که دیگران بیشتر از او دارند و عمیقاً به آنها حسادت می‌ورزد.

۸. عشق واقعی شاد است ، عشق ظاهری تلخ و زننده

عشق واقعی قلبی شاد دارد. ذهنش مثبت می‌اندیشد و منفی‌گرا نیست. از اینکه دیگران را خوشحال ببیند خوشحال می‌شود. در مقابل قلب عشق دروغین از تلخی پر شده است. ذهنش منفی گراست و هیچ چیز مثبتی را نمی‌بیند. همیشه فکر می‌کند که دنیا منصفانه نیست. همیشه کینه‌ای از تو و اشخاص نزدیک به تو در دل دارد.

20 تفاوت اصلی عشق حقیقی و عشق دروغی و تقلبی را بدانید!

۹. عشق واقعی محترم و با عزت است ، عشق دروغین گستاخ است

عشق واقعی برای عقاید، نظرات، تصمیمات و حتی جاه‌طلبی تو احترام قائل است. تو را به عنوان یک انسان محترم می‌شمارد. در مقابل عشق تظاهری گستاخ و متکبر است. هیچ اهمیتی به تفکرات و احساسات تو نمی‌دهد. تو را به عنوان یه شخص درجه دوم می‌داند که ارزش هیچ چیزی را نداری.

۱۰. عشق واقعی مراقب توست اما عشق ظاهری اذیت و آزار می‌دهد

عشق واقعی ممکن است باعث درد و رنج شود ولی از تو در برابر سختی‌ها و مشکلات مراقبت می‌کند. از چیزهایی که باعث تخریب شما شود محافظت می‌کند. از هر چیزی که ارزش رابطه‌یتان را پایین می‌آورد جلوگیری می‌کند. در مقابل عشق تظاهری به شما رضایت ظاهری می‌دهد که طولی نمی‌کشد که از بین می‌رود. سرانجام رابطه‌ای سمی خواهد ساخت و تو را به عنوان یک شخصیت و انسان تخریب می‌کند.

۱۱. عشق حقیقی نیکوکار و درست است اما عشق ظاهری اینگونه نیست

عشق واقعی کامل، عاقل و بالغ است. در تصمیم‌گیری و عمل محتاط است. در مقابل عشق ظاهری یک احمق است و احمقانه رفتار می‌کند. رفتارش بچه‌گانه و کوتاه‌فکر است. رفتار و اعمالش با بی‌فکری و سهل‌انگاری است و تنها بر پایه‌ی خودخواهی‌اش است.

۱۲. عشق واقعی تو را کامل میشناسد و درک میکند اما عشق ظاهری اصلا متوجه تو نیست

عشق واقعی سعی بر این دارد که تو را بهتر و بیشتر بشناسد تا اینگونه بهتر به تو عشق بورزد و درکت کند. قبل از اینکه حرفی بزنی حس می‌کند که چه می‌خواهی به زبان بیاوری و انگار که او فکر تو را می‌خواند و احساساتت را قویاً درک می‌کند. در مقابل عشق ظاهری اصلاً تفکرات و احساسات تو را نمی‌فهمد و حتی اهمیتی هم به آن نمی‌دهد. او حتی نمی‌داند که تو چه حس و حالی داری و چه در ذهنت و در قلبت می‌گذرد.

20 تفاوت اصلی عشق حقیقی و عشق دروغی و تقلبی را بدانید!

۱۳. عشق حقیقی بر پایه اعتماد است اما عشق دروغی همیشه بیش از حد مشکوک است

عشق واقعی به تو اطمینان دارد. به تصمیمات و اعمال تو اعتماد دارد. نسبت به تو مثبت است. در مقابل عشق فیک و غیرواقعی به تو هیچ اعتمادی ندارد. قلب و ذهن او با شک و تردید نسبت به تو پر شده است. برای تفکرات و اعمال و رفتار و حتی حرف‌هایت هیچ اطمینان و اعتباری قائل نیست.

۱۴. عشق واقعی وفادار است در مقابل ، عشق دروغین خیانتکار است

عشق واقعی تعهد قوی‌ای به تو دارد. از اغوا و وسوسه جلوگیری می‌کند و هرگز سعی بر خیانت به تو نمی‌کند. در مقابل عشق فیک وفادار نبوده و همیشه به فکر خیانت به هر شکلی به تو می‌باشد.

۱۵. عشق حقیقی با ایمان است اما عشق ظاهری باورت ندارد

عشق واقعی به تو و اعمالت با وجود تمام ضعف‌هایت باور دارد. در مقابل عشق غیرواقعی برای اینکه تو را باور کند نیاز به مدرک و اصمینان صد در صد دارد.

۱۶. عشق واقعی امیدوار است اما عشق دروغین به راحتی تسلیم میشود

عشق واقعی تو را در آینده خود می‌بیند و تو را به عنوان کسی که می‌خواهد مابقی عمر خود را با او باشد، در نظر می‌گیرد. به این دلیل است که هرگز از تلاش و جنگیدن برای تو و با تو بودن دست نمی‌کشد. در مقابل عشق غیرواقعی هیچ برنامه خاص و دائمی‌ای حتی برای آینده با تو ندارد. به همین دلیل است که تو را نهم نمی‌داند و به راحتی تسلیم شده و کنار می‌کشد.

20 تفاوت اصلی عشق حقیقی و عشق دروغی و تقلبی را بدانید!

۱۷. عشق واقعی با احتیاط رفتار میکند اما عشق غیر واقعی اصلا به فکر تو نیست و به تو اهمیت نمیدهد

عشق واقعی فقط حرف و قول دادن نیست. حتی فقط کارهای عاشقانه نیست. عشق واقعی با عشق، احساس، شور و نشاط و انرژی عمل میکند. همیشه بهترین را برای تو می‌خواهد. از اینکه تو را برنجاند ناراحت می‌شود. در مقابل عشق تظاهری نسبت به تو بی‌علاقه و بی‌خیال است. بجای اینکه وظیفه و تعهد خود را نسبت به انجام دهد، همیشه تو را مقصر می‌داند.

۱۸. عشق حقیقی به خود عشق می‌ورزد اما عشق ظاهری از خودش هم متنفر است

عشق واقعی عاشق توست اما هرگز فراموش نمی‌کند که خود را نیز دوست داشته باشد. همیشه تلاش می‌کند تا ذهن، بدن و روح سالمی داشته باشد و بدین گونه سعی می‌کند رابطه‌اش را با تو سالم‌تر و قوی‌تر نگه دارد. در مقابل عشق غیرواقعی به سلامت و آسایش خود اهمیتی نمی‌دهد. خودخواهانه به خود آسیب می‌زند تا باعث رنجش تو شود و مشکلاتی در این رابطه ایجاد کند.

۱۹. عشق واقعی رابطه را رشد میدهد اما عشق دروغین در پی تضعیف رابطه است

عشق واقعی همیشه سعی در بهبود شخصی و رشد در رابطه است. او همیشه به تو الهام می‌بخشد و تو را تشویق و ترغیب می‌کند تا شخصی بهتر شوی. در مقابل عشق غیرواقعی عاشق بحث و دعواست. نمی‌داند چگونه اوضاع را آرام کند و آرامش را به رابطه بیاورد. او زندگی خوب تو را از بین می‌برد.

۲۰. عشق واقعی جاودانه است اما عشق ظاهری میمیرد

عشق حقیقی برای همیشه پایدار می‌ماند. چیزی بیش از جسم و عمل است. حتی بعد از مرگ هم این عشق مثل همیشه قوی باقی می‌ماند. قصه عشق واقعی همیشه بوسیله عاشقان ساخته می‌شود و به الهام بخشیدن به مردم، نسل به نسل ادامه می‌دهد. در مقابل عشق غیرواقعی و تظاهری به زودی می‌میرد و داستانش به سادگی به فراموشی سپرده می‌شود.

20 تفاوت اصلی عشق حقیقی و عشق دروغی و تقلبی را بدانید!

کلام آخر

در این مقاله سعی کنیم با معرفی تفاوت های عشق حقیقی و عشق دروغین ، عشق واقعی را بشناسیم‌. این عشق به انسان قدرت می‌بخشد. موجب سلامت روح و جان می‌شود. هرگز از بین نمی‌رود. زیباترین چیز در دنیاست. هرگز تظاهر به عاشق بودن نکنیم. عشق غیرواقعی باعث رنجش جسم و روان انسان است. هیچ زیبایی و جذابیتی ندارد. و خیلی زود از بین می‌رود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(7 امتیاز , میانگین: 3.9 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز