بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اکستنشن مژه روشی برای داشتن مژه های بلند و پرپشت می باشد در این مطلب در مورد اکستنشن مژه ، مزایا و معایب آن و انواع آن صحبت کرده ایم.

امروزه، روش‌های مختلفی برای افزایش زیبایی چشمان استفاده می‌شود که یکی از روش‌های پر طرفدار، اکستنشن مژه است. به کمک این روش، چشمان شما درشت و مژه‌ها نیز پرپشت و ضخیم ظاهر خواهند شد. در این مقاله از سوربان در مورد این روش از کاشت موقت مژه، اشاره خواهیم کرد تا با آگاهی کامل نسبت به این روش زیبایی، تصمیم‌گیری درست داشته باشید تا انتها با ما همراه شوید تا با مزایا ، عوارض و همه نکاتی که باید در مورد اکستنشن مژه بدانید آشنا شوید.

اگه تو فکر اکستنشن مژه هستی حتما بخون!

اکستنشن مژه چیست؟

یکی از جدید‌ترین ترفند‌ها در افزایش زیبایی چشم ها، اکستنشن مژه است. توجه به زیباتر نشان داده شدن مژه ها نقش مهمی در زیبایی دارد و همیشه خانمها به زیبایی مژه توجه خاصی داشته اند. به طور کل ، دو روش کاشت مژه داریم، کاشت مژه دائم که مانند کاشت مو، توسط پزشک انجام میشود و و کاشت مژه موقت که اکستنشن مژه نیز یکی از مدلهای کاشت مژه موقت است.

در پاسخ به این سوال که اکستنشن مژه چیست، میتوان گفت که اضافه کردن تار به تار مژه از موهایی شبیه به موهای طبیعی که تار به تار لابه لای مژه‌ها قرار می‌گیرند و مژه را پر پشت تر نشان میدهد، اکستنشن مژه نام دارند.مزیت اکستنشن مژه به دیگر روشهای زیبا کردن مژه این است که این روش طبیعی تر است.

در روش اکستنشن مژه ، مژه به صورت تک به تک لابلای مژه‌های پلک بالا با چسب اضافه می‌شود انجام کامل اکستنشن مژه ،حدود ۲ الی ۳ساعت زمان می‌برد برای هر چشم حدود 40 الی 60 مژه اضافه میشود که البته این زمان بستگی به انواع اکستنشن دارد.

اکستنشن مژه انواع مختلفی دارد، اما بهترین نتیجه را ازمژه‌های تک به تک (تار به تار)که‌ بین مژه‌های طبیعی قرار می گیرند، میگیرید وباید وقتی برس را درون مژه‌ها می‌کشید، احساس نکنید که مژه مصنوعی دارید.

قیمت اکستنشن مژه

چنانچه تصمیم شما برای اکستنشن مژه جدی است توجه داشته باشیدبر اساس قیمت اکستنشن مژه، مژه کار خود را انتخاب نکنید. اگر شخصی که این کار را انجام می‌دهد ماهر نباشد ممکن است مژه‌های پلک بالا و پایین را به هم بچسباند و در نتیجه مژه‌های طبیعی هم کنده شوند.

ورود چسب به چشم نیز می‌تواند باعث آلرژی و عفونت چشم شود پس کار را همیشه به کاردان بسپارید و بر اساس قیمت اکستنشن مژه پایین نباشید که هر ارزانی بی حکمت نیست و البته قیمت اکستنشن مژه، هم به سبک مژه بستگی دارد و هم به نوع جنس مژه های استفاده شده واز همه مهم تر تجربه و مهارت شخصی که برای شما این کار را انجام میدهد. پس قیمت اکستنشن مژه به عوامل زیادی ربط دارد و قیمت ثابتی ندارد و همیشه اول تحقیق کنید.

انواع روش های اکستنشن مژه

۱. روش کلاسیک

اگه تو فکر اکستنشن مژه هستی حتما بخون!

نوع خاصی از اکستنشن مژه که به منظور پر پشت کردن مژه ها به کار میرود. اگر به داشتن مژه با ظاهری طبیعی تمایل دارید بهترین انتخاب برای شما روش کلاسیک است. در این شیوه یک تارمژه از مژه مصنوعی روی یک تار از مژه طبیعی شما قرار میگیرد.

۲. شیوه اکستنشن مژه والیوم

اگه تو فکر اکستنشن مژه هستی حتما بخون!

والیوم به معنی حجم است و در روش اکستنشن مژه والیوم از شیوه ای بنام فن سازی استفاده می شود. زیرا قرار است در روش اکستنشن مژه والیوم، حجم مژه بیشتر به نظر برسد.در روش فن سازی انتهای چند تار مژه به وسیله چسب به هم متصل می گردد و محل اتصال یا همان فن ها روی یک تار مژه طبیعی شما قرار میگرد. بنابراین در روش اکستنشن مژه والیوم، حجم مژه های شما چند برابر و پرپشت تر به نظرمیرسد.

۳. شیوه مگا والیوم

اگه تو فکر اکستنشن مژه هستی حتما بخون!

روش انجام آن مشابه روش والیوم است ولی از نظر حجمی ، پرپشت تر از اکستنش والیوم می باشد.

۴. شیوه اسپایکی

اگه تو فکر اکستنشن مژه هستی حتما بخون!

اگر بخواهید به صورت ترکیبی از روش های اکستنشن مژه استفاده کنید(کلاسیک، والیوم، مگا والیوم) اکستنشن اسپایکی بهترین پیشنهاد به شماست. در این شیوه نحوه انجام و انحنا و نحوه قرار گیری مژه ها به حالت چشمان شما بستگی دارد و حتی در بعضی از موارد میتواند عیوب احتمالی پلک را پوشش دهد.

۵. شیوه هیبریدی

اگه تو فکر اکستنشن مژه هستی حتما بخون!

این روش ما بین دو روش والیوم و کلاسیک است اما، سبک تر از والیوم و سنگین تر از کلاسیک می باشد. مهمترین خصیصه در این سبک استفاده از فن های بسیار کم ، وزن سبک و همچنین چسب کم ترمیباشد. روشی بسیار ظریف و سبک است.

۶. اکستنشن مژه نچرال

اگه تو فکر اکستنشن مژه هستی حتما بخون!

در این نوع اکستنشن، از مژه های کلاسیک استفاده می شود؛ زیرا مژه های هیبریدی بیش از حد ضخیم بوده و باعث می شوند که چشمان شما از حالت طبیعی خارج شود. در کاشت مژه نچرال، با تکیه بر این که مژه ها از حالت طبیعی خود خارج نشوند، بیشتر آنها در قسمت وسط پلک قرار می گیرند. پس اگر به دنبال ظاهری طبیعی هستید اکستنشن یا کاشت مژه نچرال برای چشم شما بسیار مناسب است.

۷. اکستنشن مژه چشم گربه‌ای

اگه تو فکر اکستنشن مژه هستی حتما بخون!

تفاوت این نوع اکستنشن با انواع کاشت مژه عروسکی این است که مژه های بلند را در گوشه بیرونی چشم قرار می‌دهند و همین امر باعث می‌شود که چشمان شما ظاهری شبیه به چشم گربه داشته باشد. این نوع کاشت مژه برای افرادی که دارای چشمان گرد و نزدیک به هم هستند بسیار مناسب است. توصیه می‌کنیم افرادی که دارای چشم های بادومی هستند از این سبک برای پرپشت کردن مژه های خود استفاده نکنند.

۸. اکستنشن مژه عروسکی

اگه تو فکر اکستنشن مژه هستی حتما بخون!

اکستنشن مژه عروسکی یکی از پرطرفدارترین نوع کاشت مژه است. در این روش از مژه های والیوم و یا هیبریدی استفاده می شود؛ به این ترتیب که مژه های بلندتر به جای اینکه در گوشه پلک قرار گیرند، در وسط پلک قرار داده می شوند. این نوع کاشت مژه برای افرادی که پلک های افتاده دارند بسیار مناسب بوده و باعث می شود که چشمان آنها درشت تر به نظر برسد.

۹. اکستنشن مژه ابریشم

اگه تو فکر اکستنشن مژه هستی حتما بخون!

مژه های ابریشمی تنها الیافی شبیه به ابریشم دارند و در واقع مصنوعی محسوب می‌شوند. چراکه اگر مژه های ابریشمی از جنس ابریشم خالص ساخته شده باشند قادر به شکل گیری مژه را نخواهند داشت.بنابراین در هنگام خرید مژه های ابریشمی تحقیق کنید که برندی که از آن خرید می کنید از چه نوع الیافی در ساخت این مژه‌ها استفاده کرده است.

تنها تفاوتی که مژه های ابریشمی با دیگر مژه‌های مصنوعی دارند این است که مژه های ابریشمی دارای براقیت بیشتری نسبت به دیگر مژه‌ها هستند و به همین دلیل از نظر ظاهری کاملاً با یکدیگر متقاوت هستند. برای انواع کاشت مژه ابریشم از چسب های مخصوصی استفاده می شود که اگر خود فرد اقدام به جدا کردن آنها از پلک کند، باعث کنده شدن مژه های طبیعی خواهد شد.

عوارض اکستنشن مژه

انواع کاشت مژه در کنار همه زیبایی هایی که به چشم شما می بخشد ،اگر به صورت اصولی و توسط افراد متخصص انجام نشود می‌تواند عوارض اکشستنشن مژه را افزایش دهد.در ضمن، اگر شما به چسب مژه یا رایحه ی آن حساسیت داشته باشید، ممکن است عوارض اکستنشن مژه به شکل قرمزی یا آبریزش چشم خود را نشان دهند.

از جمله عوارض اکستنشن مژه نامرغوب و غیر اصولی میتوان موارد زیر را نام برد:

  • ورم چشم
  • از بین رفتن مژه های طبیعی فرد
  • عفونت پلک و یا قرنیه
  • اگزما در قسمتی از پوست چشم
  • خارش، درد و سوزش در چشم و پلک ها

استفاده از روش‌ های درست و صحیح در نگهداری و مراقبت از اکستنشن مژه بسیار مهم است. تمیز کردن اکستنشن مژه، کار آسانی است اما باید در هنگام انجام آن مراقبت سلامت چشم‌ها بوده تا از تحریک، عفونت و سایر عوارض اکستنشن مژه ، جلوگیری کرد. پس این کار را همیشه به یک آدم حرفه ای واگذار کنید و دنبال قیمت اکستنشن ارزان نباشید.

اگه تو فکر اکستنشن مژه هستی حتما بخون!

مراقبت های قبل از انجام اکستنشن مژه

قبل از اکستنشن صورتتان را چند ساعت نشویید تا مژه ها کاملا خشک باشد. از 24 ساعت قبل، انجام حرکت های ورزشی که باعث عرق کردن می شود و از 48 ساعت قبل از آن، انجام ورزش هایی مانند شنا یا رفتن به سونا ممنوع است.

سه روز قبل و سه روز اول عادت ماهیانه، برای کاشت و یا ترمیم اقدام نکنید. در دوران بارداری و یا شیر دهی و یا هر گونه قرص هورمونی حتما با متخصص مژه کار مشورت کنید

نحوه شستن چشم های دارای اکستنش مژه

مرحله اول : شستن صورت

برای شستن مژه اکستنشن بهتر است از شوینده‌های مخصوص مژه استفاده کنید اما در عین حال می‌توانید از شوینده یا صابون‌های مخصوص صورت یا حتی شامپو بچه استفاده کنید. در هنگام انتخاب شوینده مناسب توجه داشته باشید که شوینده فاقد الکل و روغن باشد چرا که روغن اضافی می‌تواند چسب اکستنشن‌های مژه را تجزیه کندو ماندگاری اکستنشن مژه را کاهش میدهد.

برای نگهداری و مراقبت او افزایش ماندگاری اکستنشن مژه ، باید در هنگام شستشو از آب گرم استفاده کنید. برای شستن مژه اکستنشن، مقداری شوینده بر روی نوک انگشت خود ریخته و آن را بر روی پلک و مژه‌هایتان قرار دهید و با حرکت دادن نوک انگشتتان به سمت بالا و پایین اکستنشن‌های مژه خود را تمیز کنید.

مرحله دوم : خشک کردن و شانه زدن مژه

صورت خود را به کمک یک حوله خشک کنید اما ازمالش حوله به چشم‌هایتان خودداری کنید، بهتر است که اجازه دهید مژه‌ها به صورت طبیعی خشک شوند اما برای زودتر خشک شدن آن‌ها می‌توانید یک دستمال کاغذی به دور انگشت خود بپیچید و به آرامی برای چند ثانیه روی مژه‌هایتان بگذارید تا خشک شود.

همچنین می‌توانید خشک شدن سریعتر از باد سرد سشوار نیز استفاده کنید، به این صورت که باد سرد ومتوسط سشوار را در فاصله دور به مدت 10 ثانیه نگه دارید، البته استفاده زیاد از این روش می‌تواند موجب شل شدن چسب اکستنشن‌هایتان و کاهش ماندگاری اکستنشن مژه شود.

پس از خشک شدن مژه‌ها، یک چشم خود را ببندید و به کمک یک براش تمیز و خشک ریمل، مژه‌ها را به سمت بالا شانه بزنید.

اگه تو فکر اکستنشن مژه هستی حتما بخون!

مرحله سوم : تمیز کردن اکستنشن مژه

بعد از انجام اکستنشن مژه باید به صورت دائم و مرتب آنان را تمیز کنید. این کار را می‌توانید با مرطوب کردن مژه با کمی آب و سپس شانه کردن آن‌ها انجام دهید. برای افزایش ماندگاری اکستنشن مژه از محصولات غنی از رطوبت و چربی استفاده نکنید، چشم‌های خود را نمالید و به دقت آرایش چشمتان را انجام دهید.

ماندگاری اکستنشن مژه

و در اخر و مهمتر از همه ماندگاری اکستنشن مژه است که به چند عامل مربوط است. نگهداری درست، ماندگاری اکستنشن مژه را بیشتر می کند.

اما عوامل دیگر چون مواد مرغوب، نصب صحیح مژه وانتخاب بهترین شیوه ی اجرای اکستنشن به روی مژه، بر ماندگاری اکستنشن مژه تاثیر گذار است. پس بهترین فرد را برای انجام این کار انتخاب کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(17 امتیاز , میانگین: 4.1 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز