بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در بین بازیگران و هنرمندان مطرح کشورمان هستند دخترانی که راه مادرشان را ادامه داده و افراد موفقی در عرصه هنر شده اند. در ادامه بیوگرافی و تصاویری جالبی از مادر و دختران بازیگر را با هم میبینیم.

در بین بازیگران کشورمان، ایران بسیار دیده شده است که هنر در دل خانواده فراگرفته میشود و گسترش پیدا میکند. در سینمای ایران نیز خانواده های زیادی وجود دارند که هنر در میان آنها موروثی است و از پدر و مادر به فرزندان هم رسیده است.

شاید برایتان جالب باشد که با دختر و مادرهای سینمای ایران بیشتر آشنا شوید و بدانید کدام یک از دختران سینمای ایران راه مادرشان را در وادی بازیگری ادامه دادند.

در ادامه این مطلب از سوربان به معرفی مادران و دختران بازیگر تلویزیون و سینمای ایران پرداخته ایم برای دیدن تصاویر و  شناخت این مادر و دختران بازیگر تا انتها با ما همراه باشید.

title

بنر

مادران و دخترانی که بازیگرند

۱. آزیتا حاجیان و دخترانش مهراوه و ملیکا شریفی نیا

title

آزیتا حاجیان یکی از بانوان هنرمند کشورمان است که هر دو دخترش ، مهراوه و ملیکا شریفی نیا راه او را در بازیگری پیش گرفتند.

آزیتا حاجیان متولد ۲۱ دی ماه ۱۳۳۶ و همسر سابق محمدرضا شریفی نیا است. مهراوه و ملیکا شریفی نیا هر دو دختران خانم حاجیان هستند که در عرصه بازیگری فعال هستند مهراوه شریفی نیا متولد ۲۹ فروردین ۱۳۶۰ و ملیکا شریفی نیا متولد ۲۱ آبان ۱۳۶۵ است.

۲. گلاب آدینه و دخترش نورا هاشمی

title

گلاب آدینه دیگر بانوی هنرمند کشورمان است که حرفه بازیگری را از سال ۵۴ آغاز کرده و یکی از زنان موفق این عرصه بوده که دخترش نورا هاشمی نیز راه مادرش را ادامه داده است و در حرفه بازیگری مشغول است.

نورا هاشمی دختر گلاب آدینه و مهدی هاشمی است و از سال ۸۱ فعالیت خود را در عرصه هنو آغاز کرده و متولد ۳۱ شهریور ۱۳۶۹ می‌باشد.

۳. منیژه حکمت و دخترش پگاه آهنگرانی

title

منیژه حکمت کارگردان و تهیه کننده سینما است که فیلم زندان زنان، سه زن و جاده قدیم را کارگردانی کرده است و در بسیاری از آثار به عنوان تهیه کننده حضور داشته است.

پگاه آهنگرانی زاده ۲ مرداد ۱۳۶۳ در اراک، دختر منیژه حکمت است که از دوران کودکی در کنار مادر حضور داشت و همین موضوع سبب علاقه مندی او به حرفه  بازیگری شد و اولین بار در سن ۶ سالگی در فیلم گربه آوازه خوان مقابل دوربین رفت.

۴. فهیمه رحیم نیا و دخترانش گلشیفته و شقایق فراهانی

title

فهیمه رحیم نیا بازیگر کشورمان همسر بهزاد فراهانی است که سالهاست در دنیای بازیگری مشغول است و فرزندان این زوج شقایق فراهانی و گلشیفته فراهانی نیز راه پدر و مادرشان را در وادی هنر پیش گرفتند.

گلشیفته فراهانی متولد ۱۹ تیر ۱۳۶۲ و شقایق فراهانی متولد ۲ مرداد ۱۳۵۱ است که در عرصه بازیگری مشغول هستند.

۵. غزل شاکری و مادرش فرشته طائرپور

title

یکی دیگر از مادران هنرمند کشورمان که دخترش راه او را در عرصه هنر ادامه داد خانم فرشته طائرپور است فرشته طائر پور تهیه کننده و فیلمنامه نویس برجسته کشورمان است که دخترش غزل شاکری بازیگر جوان کشورمان متولد ۲۲ اسفند ۱۳۵۷ است که بازیگری را از کودکی آغاز کرده است.

۶. زنده یاد حمیده خیرآبادی و دخترش ثریا قاسمی

title

زنده یاد حمیده خیرآبادی مادر مهربان سینمای ایران بود که بازیگری را از اوایل دهه ۳۰ آغاز کرد و در فیلم و سریال های زیادی نقش آفرینی کرد و یکی از ماندگارترین و محبوب ترین مادران سینمای ایران است که هنرمندی در سریال هایی چون پدرسالار، یادداشت های کودکی، سمندون، دردسر والدین، خانه سبز و… را در کارنامه هنری اش دارد و این بانوی هنرمند ۳۱ فروردین ماه سال ۸۹ درگذشت.

ثریا قاسمی دختر حمیده خیرآبادی هنرمند فقید سینمای ایران است که هنر را از مادرش آموخت و از سال ۴۹ به وادی هنر قدم گذاشت و توانست به مانند مادرش به یکی از چهره های محبوب سینمای ایران تبدیل شد.

۷. ناهید مسلمی و دخترش شیدا خلیق

title

ناهید مسلمی متولد ۱۳۵۳ بانوی هنرمند کشورمان است وی از سال ۱۳۷۵ تا کنون مشغول به فعالیت بوده است. از او در جشنواره های متعددی تقدیر شده است. شیدا خلیق دختر ناهید مسلمی می باشد و از بازیگران مطرح سینما است.

۸. هانیه غلامی و مادرش لادن سلیمانی

title

مادر و دختر هنرمندی که کمتر کسی از این نسبت خبر دارد ، لادن سلیمانی هنرمند و بازیگر موفق کشورمان و متولد ۲۰ آبان ۱۳۵۶ مادر هانیه غلامی است که از سال ۸۱ بازیگری را آغاز کرد.

هانیه غلامی متولد ۱۳۷۳ نیز در حرفه هنر و بازیگری راه مادرش را پیش گرفت و بازیگری را با حمایت مادرش در سال ۱۳۹۰ با فیلمی از منوچهر هادی آغاز کرد.

۹. گوهر خیراندیش و دخترش آزاده اسماعیل خانی

title

گوهر خیراندیش بانوی پیشکسوت دنیای بازیگری است که از حدود سال ۴۹ بازیگری را آغاز کرد و همسرش زنده یاد جمشید اسماعیل خانی از مشوقین او در دنیای هنر بود.

آزاده اسماعیل خانی دختر گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی است که در رشته بازیگری تحصیل کرده است و در سریال معمای شاه هم به ایفای نقش پرداخته است.

۱۰. لیلا حاتمی و مادرش زری خوشکام

title

زری خوش کام یا همان زهرا حاتمی یکی از بازیگران قدیمی سینمای ایران است که بازیگری را از دوران قبل از انقلاب آغاز کرد و در سالهای اخیر در فیلم هایی چون شعله ور، در دنیای تو ساعت چند است، سیمای زنی در دوردست و… ایفای نقش کرد.

لیلاحاتمی دختر زنده یاد علی حاتمی و زری خوش کام است که راه پدر و مادر را در عرصه هنر ادامه داد و همسرش علی مصفا هم از بازیگران و کارگردان های سینما است.

۱۱. رویا تیموریان و دخترش دنیا مدنی

title

رویا تیموریان دیگر بانوی موفق عرصه بازیگری است که دخترش دنیا مدنی نیز راه او را در عرصه هنر پیش گرفت.

دنیا مدنی متولد ۱۳ تیر ۱۳۶۹ در تهران دختر کوچک رویا تیموریان می باشد ، دنیا مدنی علاوه بر طراحی لباس مدتی است که به بازیگری نیز مشغول شده است ، او حاصل ازدواج اول رویا تیموریان از ولی الله مدنی می باشد.

۱۲. بهاره رهنما و مادرش پروین قائم مقامی

title

پروین قائم مقامی بانوی هنرمند و پیشکسوت دنیای سینما و تلویزیون است که بازیگری را از حدود سال ۸۵ آغاز کرد اما تفاوت او با دیگر مادران سینمای ایران این است که دخترش باعث بازیگر شدن او شد.

بهاره رهنما بانوی بازیگر سینما و تلویزیون دختر پروین قائم مقامی است که از سال ۷۱ تاکنون در عرصه هنر فعالیت دارد و در سریال هایی چون بچه مهندس، خوب بد زشت، پژمان، خداحافظ بچه، چک برگشتی، زیر زمین، من یک مستاجرم و… به ایفای نقش پرداخته است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(270 امتیاز , میانگین: 4.4 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز
بهترین ایده ها