بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر قصد انجام تاتوی خط چشم دائم را دارید توصیه میکنیم ابتدا این مقاله را بخوانید و سپس اقدام به انجام دادن تاتوی خط چشم دائم کنید.

اگر از انجام آرایش روزانه کلافه هستید، یا کشیدن خط چشم برای شما سخت است، اگر دوست دارید که هر روز صبح با ظاهری زیبا و شاداب، بدون داشتن دلهره از وضع صورت خود بیدار شوید،آرایش دائم یا تاتو خط چشم دائم، که به آن کاشت خط چشم نیز گفته می شود برای شما بهترین گزینه است. اما قبل از اقدام به انجام تاتوی خط چشم دائم ، این مطلب از سوربان را حتما مطالعه کنید چراکه صفر تا صد خط چشم دائم و بایدها و نباید های این کار را در این مقاله بررسی کرده ایم پس اگر تصمیم به انجام تاتوی خط چشم دائم دارید حتما تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

title

در این روش  از ابزارهای تخصصی برای همگام سازی رنگ و شکل مژه، با حالت چشمان شما انجام می شود.  بنابراین نیازی نیست که در مورد تطابق مدل تاتو خط چشم با صورت خود نگران باشید.

خط چشم دائم چیست و چگونه انجام میشود؟

تاتو خط چشم نوعی خالکوبی زیبایی است که اغلب از آن به عنوان آرایش نیمه دائمی یاد می شود که در مرکز آرایشی معتبر انجام می شود.

بنر

رنگدانه مورد استفاده با جوهر تاتو بدن بسیار متفاوت است و به وسیله دستگاههای میکروپیگمنتیشن فقط روی لایه اول پوست قرار می گیرد. رنگدانه برای همیشه در پوست باقی می ماند ، اما رنگ آن طوری طراحی شده است که با گذشت زمان محو شود ، از این رو “آرایش نیمه دائمی” نامیده می شود.

تاتو روی خط چشم یا مژه ها اعمال می شود و می تواند به عنوان خط چشم ظریف، نازک یا متوسط تا ضخیم استفاده شود.

انواع تاتو خط چشم دائم

چهار مدل مختلف خط چشم دائم وجود دارد که می توانید بین آنها یکی را انتخاب کنید:

title

۱. تاتو بن مژه: خط چشم فوق العاده ظریف

این مدل یک تاتو بسیار ظریف است و می توان آن را به دو روش مختلف انجام داد. به عنوان یک خط باریک که از ناحیه مژه خارج نمی شود یا به عنوان یک نقطه در کنار هر مژه. این باعث می شود مژه های شما بلندتر و ضخیم تر به نظر برسند.

۲. تاتو خط چشم نازک

استفاده از خط چشمی نازک همچنان می تواند چشم های شما را باز کند، در حالی که ظاهری طبیعی تر دارد. این یک گزینه عالی برای کسانی است که خط چشم باریک می خواهند، با این گزینه که آن را بیشتر با آرایش تقویت کنند. این روش بهترین مدل تاتو خط چشم برای چشمهای ریز است.

۳. تاتو خط چشم متوسط : خط چشمی تقریبا پررنگ

این مدل تاتو با عرض متوسط   برای زنانی که هر روز آرایش می کنند و ظاهری می خواهند که بدهی آنها را زیاد کند اما هنوز هم نسبتاً طبیعی است مناسب است.

title

۴. تاتو خط چشم پهن : خط چشمی فوق العاده پررنگ

تاتو پهن برای همه مناسب نیست. برای کسانی که روزانه از آرایش و خط چشم پهن غلیظ استفاده می کنند ، این یک تاتوی خط چشم پهن پررنگ به شما می دهد.

رنگ خط چشم دائم

شما می توانید از رنگهای سنتی قهوه ای و مشکی ، تا رنگهای پرماجرا مانند سبز ، آبی و بنفش را انتخاب کنید. اگر رنگ پررنگ تری را در نظر دارید ، فراموش نکنید که باید در ۱-۲ سال آینده هر روز از این رنگ خط چشم راضی و خوشحال باشید!

اکثر مردم از رنگ مشکی یا قهوه ای استفاده می کنند و تکنسین شما می تواند به شما توصیه های تخصصی را در مورد بهترین رنگ خط چشم دائمی و رنگ پوست شما ارائه دهد.

روش انجام تاتو خط چشم دائم

کاشت خط چشم دائم  یک امر کاملاً سفارشی است که مدل و رنگ آن بنا بر سلیقه مشتری انجام می شود.  البته به خاطر داشته باشید که  تاتو شما  باید توسط یک تکنسین متخصص انجام شود.

تکنسین طرح و ظاهری را که قبلاً در مورد آن توافق کرده اید طراحی می کند. این روش با پاکسازی چشم با سواب پنبه و پاک کننده آرایش شروع می شود. سپس از کرم بی حسی برای اطمینان از یک روش راحت و بدون درد استفاده می شود.

title

تکنسین شما از دستکش و عینک های ذره بین برای رعایت بهداشت و دقت استفاده می کند.

تکنسین رنگدانه را به آرامی با سوزن تاتو به پوست شما تزریق می کند. دستگاه خال کوبی دیجیتال و سوزن های سنج کوچک برای ایجاد خطوط ریز و سایه زدن توسط اکثر خالکوبی های متخصص استفاده می شود.

تکنسین شما به منظور قرار دادن رنگدانه در قسمت های کوچکی از خط مژه شما به جلو و عقب حرکت می کند.

بعد از تاتو خط چشم دائم خود،  لازم نیست که نگران انجام کارهای روزانه خود باشید. شما می توانید به تمام کارهای خود رسیدگی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آرایش کردن بخصوص  ریمل مژه ابرو اجتناب کنید.

همچنین  تا زمان بهبودی کامل، از رفتن به سونا و  شنا کردن خودداری کنید.

مراقبت های لازم قبل از انجام تاتو خط چشم دائم

اگر قصد کاشت خط چشم دائمی دارید، برای مراقبت ازپوست خود همچنین  داشتن چشم هایی خیره کننده و صورتی جذاب باید یکسری روتین های مراقبتی را انجام دهید. ضمناً این  روتین های مراقبتی فقط برای زمان قبل از کاشت خط چشم دائم نیست، بلکه پس از انجام تاتو نیز برای  مدتی باید ادامه داشته باشد.

title

  • شما باید حداقل یک تا دو روز – یا به طور ایده آل یک هفته – قبل از عمل اکستنشن مژه را بردارید تا زمان ناپدید شدن چسب اکستنشن مژه به شما داده شود. حتی مقادیر کمی چسب مژه می تواند مانع استفاده از جوهر شود.
  • حداقل سه روز قبل از عمل مصرف آسپرین ، روغن ماهی و سایر محصولات طبیعی که خون را رقیق می کنند را متوقف کنید.
  • اگر از داروهای تجویزی استفاده می کنید ، قبل از عمل با پزشک مشورت کنید.
  • اگر از لنز استفاده می کنید،  آنها را از چشم خود بردارید.
  • ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از انجام تاتو از نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • قبل از کاشت خط چشم دائمی از نوشیدن مواد کافئین دار از جمله قهوه پرهیز کنید.
  • برای تسکین درد از مصرف هرگونه آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید. زیرا این قبیل داروها خون را رقیق می کنند.
  • سه روز قبل از انجام تاتوی خط چشم دائم  از مواد آرایشی دوری کنید.
  • از برنزه کردن و آفتاب گرفتن پوست صورت به مدت دو هفته قبل از  تاتو اجتناب کنید.
  • دو هفته قبل از انجام تاتو هیچ‌گونه لکه پوستی روی صورت خود ایجاد نکنید.
  • هر ماه از ویتامین A و رتینول استفاده کنید.
  • حداقل سه هفته قبل از انجام تاتو خط چشم دائمی هیچ گونه عمل بوتاکس و تزریق چربی نداشته باشید.
  • قبل از برگزاری جلسه تاتو به خوبی استراحت کنید و آب کافی بنوشید.

title

مراقبت های بعد از انجام تاتو خط چشم دائم

  • محل انجام تاتو را به مدت سه روز خیس نکنید.
  • از مواد مراقبتی بعد از تاتو که به شما ارائه داده می شود، هر سه ساعت به مدت سه روز استفاده کنید.
  • به مدت دو هفته از محصولات آرایشی شیمیایی(کرم دور چشم )  استفاده نکنید.
  • مدت دو هفته بعد از کاشت خط چشم دائمی در معرض تابش مستقیم آفتاب،  سولار کردن پوست  و همچنین رفتن به استخر خودداری کنید.

تاتو خط چشم در دوران بارداری

زنان باردار باید از فرآیند تاتو در دوران بارداری خودداری کنند تا خطر عوارض تاتو خط چشم را از بین ببرند. تاتو های آرایشی شامل استفاده از رنگ در عمق بالاترین لایه های پوست است. در دوران بارداری، بافت های صورت ممکن است به دلیل تورم و احتباس مایعات دچار انحراف و کشیدگی شوند. این بدان معناست که اگر تاتو خط چشم در دوران بارداری انجام شود ممکن است پس از تولد نوزاد و کاهش تورم، تغییر شکل دهد.

دلیل آبی شدن رنگ تاتو خط چشم دائمی

انتخاب صحیح رنگدانه برای تاتو بسیار مهم است. دلیل اصلی آبی شدن خط چشم دائمی، انتخاب اشتباه ترکیب رنگ است. حتی بهترین رنگدانه دائمی با کیفیت و گران قیمت، اگر با نوع پوست و رنگ آن مطابقت نداشته باشد، پس از بهبودی می تواند آبی شود. بنابراین بسیار مهم است که بهترین مرکز تاتو خط چشم را انتخاب نمایید.

رنگدانه با کیفیت بالا در نتیجه نهایی بسیار تاثیرگذار است،  اما نتیجه موفقیت آمیز را تضمین نمی کند. دانش و تجربه تکنسین نقش بسزایی در این امر دارد. بنتبر این در انتخاب مرکز تاتو خط چشم دقت کنید.

title

آیا تاتوی خط چشم دائمی درد دارد؟

یکی از مهمترین سوالاتی که اکثر افراد با آن مواجه می شوند این است که  آیا تاتو خط چشم درد دارد؟ قبل از کاشت خط چشم دائمی، یک کرم بی‌حس کننده روی ناحیه مورد نظر اعمال می‌شود، که کل فرآیند را نسبتاً بدون درد می‌کند. با این وجود ممکن است برخی از افراد با حساسیت یا آستانه درد پایین‌تر این روش را کمی ناراحت‌کننده بدانند، اما عموماً اکثر مراجعان درد کمی دارند یا اصلاً درد ندارند.

قیمت تاتو خط چشم دائم

آرایش دائمی ارزان نیست. اما اگر هزینه آرایش روزانه را در طول سال در نظر بگیرید از لحاظ اقتصادی به صرفه است. البته بیشتر افراد برای پس انداز این کار را انجام نمی دهند. اکثرا این کار را برای راحتی انجام می دهند. و می دانند که همیشه بهترین ظاهر را دارند.

اگر تاتو های آرایشی را با سایر روشهای غیر جراحی مانند بوتاکس یا پرکننده چین و چروک مقایسه کنید، پی به ارزش آن می برید. زیرا تقریباً با همان هزینه برخی بوتاکس ها یا پرکننده ها، که ممکن است فقط ۳-۴ ماه دوام داشته باشد، آرایش دائمی خواهید داشت که سالها طول می کشد. و هر روز در وقت شما صرفه جویی می کند. قیمت تاتو خط چشم به مرکز مورد نظر و تجربه تکنسین دارد.

title

ماندگاری تاتو خط چشم دائم

برخی از افراد ممکن است در طی یک تا پنج سال پس از آرایش دائمی به تمدید آن نیاز داشته باشند. به طور معمول ماندگاری تاتو خط چشم حداقل یکسال است. و ترمیم آن نیز معمولاً هزینه زیادی ندارد، زیرا صرفاً رنگ آمیزی مجدد هر منطقه ای است که ممکن است شدت رنگ خود را از دست داده باشد.

چه عواملی روی ماندگاری تاتو خط چشم تاثیر می گذارد؟

  • مهارت تکنسین
  • کیفیت رنگدانه های مورد استفاده
  • نوع پوست فرد
  • رنگ اصلی بدن
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب
  • استفاده از محصولات مراقبت از پوست لایه بردار

ابتدا باید رنگ را در لایه درم پوست قرار داد، در غیر این صورت به محض اینکه اپیدرم از چرخه ریزش طبیعی عبور می کند از بین می رود.

آفتاب، محصولات لایه بردار و شنای منظم در محو شدن زودرس نقش دارند. استفاده منظم از ضد آفتاب به جلوگیری از محو شدن زودرس رنگ کمک می کند. رنگ تاتو خط چشم قهوه ای ملایم چندین ماه سریعتر از رنگ خط چشم مشکی محو می شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(42 امتیاز , میانگین: 4.2 از 5)

نظرات شما:
  • Baran Sharafei شنبه, 15 بهمن 1401

    جز پشیمونی هیچی نداره میزنی بعد رنگ عوض میشه بعد چهارتا خط میوفته پا میذاری تو سن نمای زشت فقط اونم کار ابرو برا اونایی که ندارن یادکم پشت هستن هر کی زده بعد فکر پاک کردنش بود خط چشم راحت هر وقت خواستی بزن بلند کوتاه بدون دردسر


بهترین ایده ها