بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
نکات مهمی که هر دختری باید برای حفظ سلامت و زیبایی پوست و موی خود بداند را در این مطلب بخوانید.

در این مطلب از سوربان به نکات مهمی اشاره میکنیم که هر دختری برای داشتن یک زندگی سالم و همچنین حفظ سلامت و زیبایی خود باید آن ها را بداند.

8 نکته فوق مهم که هر دختری باید بدونه!

۱. نرم کننده را به ساقه مو و شامپو را کف سر بزنید.

نرم کننده ها حاوی روغن ها، مرطوب کننده ها و موم هستند که سبب نرمی و لطافت مو می شوند. استفاده از نرم کننده سبب انعطاف پذیری، رفع کدری مو و حالت پذیری راحت تر مو می شود. برخی از نرم کننده ها حاوی پروتئین برای اتصال موقتی شکاف ایجاد شده در بافت مو هستند و برخی دارای ترکیبات ضخیم کننده برای رفع نازکی و پرحجم شدن موها هستند.

8 نکته فوق مهم که هر دختری باید بدونه!

نرم کننده بیشتر برای قسمت های آسیب دیده و انتهای ساقه مو مناسب است. استفاده از نرم کننده نزدیک ریشه مو می تواند موجب مسدود شدن فولیکول مو و جلوگیری از رشد مو شود.

پس همیشه این نکته مهم را رعایت کنید که شامپو را روی کف سر و نرم کننده را روی ساقه موها استفاده کنید، مقدار کمی از نرم کننده روی دست خود بریزید و به آرامی به ساقه موهایتان بزنید.

۲. برای سم زدایی بدن و داشتن پوست خوب هر روز در لیوان آب چند تکه خیار و لیمو بندازید.

8 نکته فوق مهم که هر دختری باید بدونه!

آب، کاری فراتر از رفع تشنگی برای بدن شما انجام می‌دهد. آب، دمای بدن را تنظیم می‌کند، مفاصل را روان می‌کند، به هضم و جذب مواد مغذی کمک می‌کند و با حذف مواد زائد، بدن را سم‌زدایی می‌کند.

سلول‌های بدن باید به طور مداوم ترمیم شوند تا عملکرد مطلوبی داشته باشند و مواد مغذی را تجزیه کنند تا بدن از آن به عنوان انرژی استفاده کند. با این حال، این فرآیندها مواد زائد آزاد می‌کنند که به‌شکل اوره و دی‌اکسید‌کربن است. این مواد اگر در خون تجمع پیدا کنند باعث آسیب به عملکردهای مختلف بدن می‌شوند.

آب این مواد زائد را حمل می‌کند و به طور موثر، آن‌ها را از طریق ادرار، تنفس یا تعریق دفع می‌کند. بنابراین آب‌رسانی مناسب به بدن، مهم‌ترین راهکار برای سم‌زدایی بدن است.

شما میتوانید برای سم زدایی بهتر و سلامت پوست خود به لیوان آب خود چند تکه خیار و لیمو اضافه کنید و از خواص بینظیر این دو ماده برای سلامت بدن و پوست بهره ببرید، لیمو با انتقال صفرا از کبد به روده کوچک، به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند. خیار نیز ، به دفع سموم و بازپس گیری آب توسط سلول‌ها کمک می کند.

۳. قبل از شروع به آرایش کردن حتما دست هایتان را بشویید.

8 نکته فوق مهم که هر دختری باید بدونه!

قبل از دست به کار شدن برای آرایش کردن، حالا چه گریم و آرایش غلیظ و چه آرایش ملایم و روزانه و سبک، حتما یادتان باشد که پوست خود را از هرگونه آلودگی پاک کنید؛ چرا که یک پوست پاک و پاکیزه به راحتی می‌تواند هر ماده ای را بر روی خود به راحتی جذب کند پس بهتر است از انواع ژل های شستشو و یا فوم شستشو برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید و سپس شروع به آرایش کنید.

۴. شانه و برس خود را حداقل ماهی یکبار بشویید.

8 نکته فوق مهم که هر دختری باید بدونه!

علی رغم آنکه شانه و برس یکی از پر مصرف ترین وسایل شخصی محسوب می شود، اغلب افراد هنگام شستن وسایل آرایشی و بهداشتی آن را فراموش می کنند. این در حالی است که عبور از کنار همین مورد به ظاهر ساده می تواند شروعی بر یک ویرانی باشد.

واقعیت این است که برس های ما پر هستند از بافت موی مرده که به سادگی قابل مشاهده و تمیز کردن هستند؛ ولی آنچه از چشم ما دور می ماند سلول های پوستی مرده ای است که در شانه ما می نشینند. این سلول های مرده در صورت پاک نشدن از سطح برس به تدریج در مکان خود رشد می کنند و تبدیل باکتری می شوند.

این باکتری ها به وسیله تماس مستقیم برس با پوست سر دوباره به بدن وارد می شوند و بدین طریق احتمال ابتلا به عفونت ها را افزایش می دهند.

ممکن است شما ماهیانه هزینه های قابل توجهی را صرف مراقبت از پوست و موی خود کنید و اما همین یک مورد ساده را فراموش کنید؛ موردی که باعث بی اثر شدن تمامی تمهیدات شما می شود. علاوه بر این، بی اهمیتی نسبت به شستن برس مو موجب چرب شدن سریع آنها می شود و اثر شامپو کردن موها را کاملاً از بین می برد.

بنابراین، برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های پوستی، عفونی و هم چنین تمیز ماندن موها بهتر آن است که حداقل ماهی یک الی دو بار برس موی خود را بشویید.

۵. از ریشه مو شروع به شانه زدن موهایتان نکنید.

8 نکته فوق مهم که هر دختری باید بدونه!

برخی افراد از ریشه مو شروع به شانه زدن می‌کنند که این عمل بسیار اشتباه است زیرا باعث می‌شود فولیکولهای مو آسیب ببینند و ریشه در معرض خطر قرار بگیرد. با موهایتان با مطلاطفت برخورد کنید. بجای این کار از چند سانتیمتری ریشه موها شروع به شانه‌زدن‌ کنید. آرام آرام موها را شانه بزنید. شانه زدن را از بخش پایین شروع کرده و کم کم به بخشهای بالاتر بروید.

۶. از یک پارچه نخی برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید.

8 نکته فوق مهم که هر دختری باید بدونه!

بجای خشک کردن موها پس از حمام با حوله، آنرا با یک تی‌شرت یا پارچه نخی جایگزین کنید. وقتی موهای ما نمناک است، ضعیف‌تر و نرم‌تر می‌شود. اگر ما از یک حوله‌ی ساده برای خشک کردن آن استفاده کنیم، شیارهای حوله باعث آسیب رساندن به کوتیکول‌های مو می‌شوند.

کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم، این است که آب اضافی مو را بدون گرفتن رطوبتی که مانع از ایجاد وز می‌شود جذب کنیم، اما حوله‌ها همه‌ی رطوبت را از موهای ما جذب می‌کنند.

۷. برای خشک شدن سریع لاک دست خود را در کاسه آب و یخ قرار دهید.

8 نکته فوق مهم که هر دختری باید بدونه!

اگر عجله دارید و میخواهید هرچه زودتر لاک هایتان خشک شود باید بدانید که بهترین روش برای خشک شدن سریع لاک ناخن ها استفاده از آب یخ است، سرما کمک میکند لاک هایتان سریعتر خشک شوند پس باید بعد از لاک زدن ناخن ها دستان تان را داخل کاسه ای که پر از آب و یخ است قرار دهید.

۸. روبالشتی ساتن استفاده کنید.

8 نکته فوق مهم که هر دختری باید بدونه!

استفاده از روبالشتی ساتن برای پوست و مو فواید زیادی دارد چرا که سطح آن صاف، لطیف و لغزنده است که اصطکاک را کاهش می دهد. اما این اصطکاک کمتر چه فایده ای دارد؟ در ادامه به معرفی مزایای روبالشتی ساتن برای پوست و مو خواهیم پرداخت.

  • جلوگیری از وز شدن مو
  • کمتر گره خوردن موها
  • کاهش احتمال شکستگی ساقه موها
  • دوام بیشتر حالت موها
  • هیدراته ماندن موها
  • محافظت از مژه ها
  • کاهش چین و چروک های پوستی
  • کمک به حفظ رطوبت پوست
  • کاهش جوش و آکنه


به این مطلب امتیاز دهید:
(81 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:
  • نازی جمعه, 19 اسفند 1401

    عاللللی مختصر مفید


عناوین جذاب امروز