بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
با انجام برخی راهکارهای ساده در خانه می‌توان روند پیری پوست دست را تا سال‌ها به تعویق انداخت و لطافت و زیبایی آن را حفظ نمود.

دست‌، عضوی حیاتی از بدن ماست. تصور کنید دست‌ها فقط چندساعت به مرخصی بروند. آیا اصلا می‌توان کاری انجام داد؟ دست‌های ما به‌طور روزمره مشکلات زیادی را پشت‌سر گذاشته و نیاز به مراقبت ویژه دارند. آنها روزانه در معرض مواد شیمیایی و عناصر مختلف قرار گرفته و آسیب می‌بینند. ما ادامه این مقاله از سایت سوربان به فکر سلامت پوست دست شما بوده و امروز به بررسی اصول مراقبت از پوست دست خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اصول بسیار مهم و روتین مراقبت از سلامت و زیبایی دست ها + روش صحیح شستشو و محصولات لازم

اصول مهم مراقبت از دست ها

۱. شست و شوی ملایم دست ها

شست‌وشوی دست‌ها با مایع ملایم به پوست‌های حساس کمک کرده و از تحریک آنها جلوگیری می‌کند. اگر گرمای زیادی در دست خود احساس کرده می‌توانید از مایع دست‌شویی فاقد پارابن استفاده نمایید.

۲. لایه برداری از پوست دست

اصول بسیار مهم و روتین مراقبت از سلامت و زیبایی دست ها + روش صحیح شستشو و محصولات لازم

اصل بعدی برای مراقبت از پوست دست، لایه‌برداری است. لایه‌برداری با مرطوب‌کردن دست متفاوت بوده و این دو را اشتباه نگیرید.

لایه‌بردارها به‌طور طبیعی قدرت بیشتری نسبت به کرم‌های دست داشته و سلول‌های مرده یا بقایای پوست از تعامل با سایر عناصر را استخراج می‌کنند. پوست دست ما به‌طور طبیعی، روزانه 30 سلول پوستی را از دست داده و یک‌بار استفاده از لایه‌بردارها در هر هفته به بهبود سلامت پوست کمک شایانی می‌کند.

۳. کرم ضدآفتاب فراموش نشود

اشعه فرابنفش خورشید برای پوست مضر بوده و قادر به سوزاندن پوست است. همچنین اشعه فرابنفش خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش داده و به لایه خارجی ملانین آن آسیب می‌رساند.

قرار گرفتن بیش ‌از حد در معرض نور خورشید منجر به نفوذ اشعه فرابنفش به لایه‌های زیرین پوست شده و همین موضوع در طولانی‌مدت آسیبی جدی به پوست وارد می‌کند می‌توان با استفاده از کرم ضدآفتاب حاوی SPF 50 از پوست دست در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت نمود.

همچنین می‌توان برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی دست از دستکش‌های نخی استفاده نمود. همچنین استفاده از کرم ضدآفتاب، از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌نماید.

۴. مرطوب نگه داشتن دست ها

اصول بسیار مهم و روتین مراقبت از سلامت و زیبایی دست ها + روش صحیح شستشو و محصولات لازم

می‌توان برای مرطوب‌کردن دست از لوسیون‌ و کرم‌های دست استفاده نمود. کرم‌های دست به‌دلیل درصد روغن بالا، بافت غلیظ‌تری داشته و از طرف دیگر لوسیون‌ها به علت وجود آب بیشتر، رقیق‌تر هستند.

۵. از شست دست ها با آب داغ خودداری کنید

اصول بسیار مهم و روتین مراقبت از سلامت و زیبایی دست ها + روش صحیح شستشو و محصولات لازم

همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، آب گرم دشمن اصلی چربی پوست دست و بدن است. بهتر است برای حفظ سلامتی پوست از آب ولرم و سرد استفاده کرده چرا که آب سرد به‌حفظ رطوبت پوست کمک می‌نماید.

۶. استفاده از خشک کن دست ممنوع

خشک‌کن های دستی با تولید باد گرم، خشکی را برای پوست رقم می‌زنند. هوای گرم مصنوعی، رطوبت دست‌ها را کاهش داده و به‌نوعی قاتلِ چربی پوست دست است. بهتر است برای خشک کردن دست‌ها از یک حوله استفاده کرده و به‌آرامی دست خود را خشک کنید.

۷. بعد از حمام به دست ها کرم بزنید

پس از یک حمام طولانی یا یک دوش دل‌چسب، استفاده از کرم دست به بهبود سلامت پوست کمک می‌نماید. بهتر است از محصولی با فرمولاسیون مناسب و کیفیت مطلوب استفاده نمایید.

۸. در صورت لزوم از دستکش استفاده کنید

اگر مشغول به فعالیتی بوده که به پوست دست آسیب می‌رساند الزامی است که از دستکش استفاده نمایید. استفاده از دستکش، سپر مستحکمی برای محافظت از پوست دست در برابر عوامل خشن بیرونی ایجاد می‌کند.

کرم دست چیست؟

اصول بسیار مهم و روتین مراقبت از سلامت و زیبایی دست ها + روش صحیح شستشو و محصولات لازم

کرم‌های دست محصولی با ویسکوزیته بالا بوده که به‌طور خاص برای استفاده روی دست‌ها تعریف و تولید شده‌اند. این محصولات به‌نرم و مرطوب‌کردن دست‌های خشک می‌پردازند. ویسکوزیته بالای کرم دست بدان معناست که درصد روغن بیشتری نسبت به آب در آنها وجود دارد. در نتیجه کرم‌های دست محصولاتی با غلظت بالا بوده و همین موضوع منجر می‌شود آنها پوشش بهتری برای دست ایجاد کنند.

کرم‌های دست بیش‌تر در فصل زمستان یعنی زمانی که امکان خشکی دست بیش‌تر است مورد استفاده قرار گرفته و در طیف قیمتی مختلفی در بازار موجود هستند.

همچنین توجه داشته باشید افراد با پوست چرب نیز قادر به بهره‌گیری از کرم مرطوب‌کننده هستند. استفاده از کرم دست منجر به توقف تولید چربی اضافی پوست می‌شود. مرطوب‌کننده‌های سبک، بدون چربی و فاقد کومدوژن مناسب انواع پوست چرب هستند.

لوسیون دست چیست؟

اصول بسیار مهم و روتین مراقبت از سلامت و زیبایی دست ها + روش صحیح شستشو و محصولات لازم

لوسیون دست محصولی با ویسکوزیته کم بوده و همچون کرم دست، رطوبت پوست دست را افزایش می‌دهد. لوسیون دست گزینه سبک‌تری نسبت به کرم دست بوده و معمولا در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌خاطر داشتن آب زیاد، این محصول اغلب به‌صورت مایع تولید و روانه بازار می‌گردد.

همچنین لوسیون دست در رفع خشکی پوست تاثیر بسزایی داشته و راه‌های تنفسی پوست را باز می‌‌کند.

لوسیون دست برای کسانی که پوست معمولی دارند مناسب بوده ولی افراد با پوست چرب و خشک نیز قادر به استفاده از آن هس

تند. لوسیون با قدرت نفوذ بالا به تغذیه لایه‌های مختلف پوست پرداخته و تاثیر خوبی در سطح سلامت پوست و شفافیت آن دارد.

برخی سوالات متداول

محصولات مراقبت از پوست دست چه‌محصولاتی هستند؟
لوسیون و کرم پوست دست محصولات مناسبی برای مراقبت از پوست دست بوده و فواید سرشاری برای پوست دارند.

استفاده از الکل و آب گرم چه تاثیری بر پوست دارد؟
استفاده از الکل و آب گرم چربی پوست را از بین برده و خشکی شدید را برای پوست رقم می‌زنند.

چه راهی برای خشک‌نشدن پوست دست در زمستان وجود دارد؟
برای دچار نشدن به‌خشکی پوست در فصل زمستان می‌توان از محصولات مرطوب‌کننده و دستکش استفاده نمود.

چه افرادی قادر به استفاده از لوسیون و کرم دست هستند؟
تمامی افراد با پوست خشک، چرب و معمولی می‌توانند از لوسیون و کرم دست استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز