بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

در این مقاله قصد داریم تا بر روی رفتار با شوهر تمرکز کنیم و به نکاتی اشاره کنیم که یک همسر خوب در رفتار با شوهرش آن‌ها را رعایت می‌کند. برای همه ما مهم است که بدانیم برای داشتن زندگی بهتر چگونه بد همسر خود رفتار کنیم. در هر موقعیت چه بگوییم و خواسنه های خود را چگونه بیان کنیم. در صورتی که شما هم جز آن دسته از زنانی هستید که داشتن زندگی شیرین و همسری مهربان و خوش‌اخلاق آرزوی شماست، با ادامه مطلب همراه سوربان باشید.

یک همسر خوب چگونه است؟ + 10 خصوصیت همسر نمونه

۱- استفاده از جملات عاشقانه معجزه می کند
شوهر شما به اندازه شما نیاز به محبت دارد. این فقط زنان نیستند که با جملات محبت‌آمیز و عاشقانه شاد می‌شوند و مردان نیز به همان اندازه به شنیدن چنین جملاتی نیاز دارند. آیا دوست دارید تا شوهرتان هر روز به شما یادآوری کند که چقدر عاشق شماست؟! حال اگر او احساسش را نسبت به شما بیان نکند، چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ قطعاً ممکن است فکر کنید که او نسبت به شما دلسرد شده است، به شما عادت کرده است و مانند اوایل شروع زندگی و آشنایی‌تان دوستتان ندارد! همسر شما نیز دقیقاً چنین حسی را خواهد داشت، اگر به او یادآوری نکنید که دوستش دارید! در نتیجه یکی از نکات مهم رفتار با شوهر، بیان عشق و علاقه‌تان به شوهرتان است. این نکته را دست‌ کم نگیرید.

۲- احترام گذاشتن به شوهر
همیشه چه در جمع دوستان و آشنایان و چه در خلوت، به شوهرتان احترام بگذارید. با او با احترام حرف بزنید و سعی کنید نام او را به ویژه در جمع با احترام صدا بزنید. این کار شما موجب می‌شود شوهر شما هم احترام شما را حفظ کند و عزت‌ نفس هر دوی شما در جمع حفظ شود. وقتی افراد دیگر ببینند شما برای شوهرتان احترام قائل هستید، آنان نیز به او احترام می‌گذارند و برای او و حرف‌هایش ارزش قائل می‌شوند.

۳- به ویژگی‌های مثبت شوهرتان بیشتر توجه کنید
هیچ فردی کامل نیست. همسر شما نیز از این امر مستثنا نیست. او ممکن است خلق‌وخوی خاصی داشته باشد، گاهی رفتارهای اشتباه از او سر بزند و گاهی موجب ناراحتی شما شود. ابتدا به یاد داشته باشید که یکی از بزرگ‌ترین کارهایی که انسان می‌تواند انجام دهد، بخشش است. سعی کنید به عیب و ایرادهای شوهرتان زیاد توجه نکنید. بیشتر به وجه مثبت همسر خود توجه کنید و سعی کنید همین ویژگی‌های مثبت او را مدام به او یادآوری کنید. این امر موجب می‌شود اعتماد به نفس او بالا رود. فردی که اعتماد به نفس بالاتری دارد، عزت‌نفس بیشتری هم دارد و در زندگی و روابطش موفق‌تر خواهد بود. یادآوری نکات مثبت شخصیت همسرتان به او، یکی از مؤثرترین روش‌های بهبود زندگی زناشویی و رفتار با شوهر است.

۴- شناختن دنیای مردانه
شوهر شما یک مرد است و دنیای او با شما متفاوت است. سعی کنید برای بهتر شدن رابطه‌تان با همسرتان، وارد دنیای مردان شوید و بیشتر در مورد آنان اطلاعات کسب کنید و تفاوت‌های دو جنس را بهتر بشناسید. گاهی زنان این تفاوت‌ ها را فراموش می‌کنند و این مسئله در رفتار با شوهر شان تأثیر منفی می‌گذارد.

۵- در رفتار با شوهر تان، مقایسه کردن را کنار بگذارید
بهترین روش برای اینکه بسنجید فردی از رفتار شما چه احساسی پیدا خواهد کرد، این است خودتان را جای آن فرد بگذارید. همه ما انسان‌ها دارای آگاهی عملی هستیم؛ به این معنا که با مرور زمان و کسب تجربه در موقعیت‌های مختلف، احساسات و واکنش‌ها را در ذهنمان ضبط می‌کنیم و در زمان‌های بعد در موقعیت‌های مشابه از آنان استفاده می‌کنیم.
رفتار با شوهر نیز این چنین است. هرگاه همسر خود را با کسی مقایسه می‌کنید، خودتان را جای او بگذارید. از خود بپرسید که آیا من هم از مقایسه شدن با زنان دیگر خوشحال می‌شوم؟ آیا مقایسه شخصیت من با فردی دیگر که زمین تا آسمان با من تفاوت دارد، خوشایند است؟ مسلماً هیچ کس از مقایسه شدن با دیگران خوشش نمی‌آید. شوهر شما هم این گونه است. غرور و شخصیت او را با مقایسه کردن از بین نبرید. مقایسه کردن چه در وجه منفی و چه مثبت آن، رفتار صحیحی نیست؛ اما اگر قصد مقایسه کردن شوهرتان با مردی دیگر را دارید، نقاط قوت و مثبت شخصیت او را پررنگ کنید. از نکات مهم در رفتار با شوهر این است که در مقایسه کردن همسرتان با دیگری، برتری‌های او را به او یادآوری کنید.

یک همسر خوب چگونه است؟ + 10 خصوصیت همسر نمونه

۶- با شوهرتان رو راست باشید
یکی از مسائلی که بسیاری از زنان در رفتار با شوهرشان به آن توجه نمی‌کنند، روراست بودن است. همسر شما از درون شما خبر ندارد. اگر چیزی می‌خواهید و به چیزی نیاز پیدا کرده‌اید، آن را با همسرتان در میان بگذارید. زندگی زناشویی مانند قصه‌ها نیست که افراد از نگاه هم خواسته‌های یکدیگر را متوجه شوند! زندگی شما یک زندگی واقعی است. همسرتان نمی‌داند در ذهن شما می‌گذرد. بهتر است حرف‌ها و خواسته‌های خود را رک و صریح به او بگویید.
این نکته در رفتار با شوهر، موجب افزایش اعتماد متقابل می‌شود. این گونه همسر شما درمیابد که انسان مطمئنی است و شما می‌توانید حرف‌ها و درد دل‌های خود را به او بگویید و به او اعتماد کنید. او با این نحوه رفتار متوجه این امر می‌شود که شما با او صادق هستید و در گفتن حرف‌هایتان با او ترسی ندارید و چیزی هم برای پنهان کردن وجود ندارد.
او نیز با این رفتار شما، به شما بیشتر اعتماد می‌کند و حرف‌هایش را با شما بهتر از قبل در میان می‌گذارد. حتماً در مدیریت رفتار با شوهرتان روراست و صادق بودن را در اولویت قرار دهید؛ زیرا بسیاری از مشکلات زندگی از عدم صداقت نشات می‌گیرد.

۷- منبع آرامشی برای همسرتان باشید
وقتی همسرتان از سرکار برمی‌گردد نیاز به ارامش دارد. اگر زنی خانه‌دار هستید این موقعیت بیشتر برای شما فراهم می‌شود تا محیطی آرام برای همسرتان فراهم کنید. همسر شما از محیطی خسته‌کننده و ساعت‌ها تلاش به خانه برمی‌گردد تا آرامش داشته باشد. سعی کنید در صورت نیاز داشتن به چیزی، داشتن مشکلاتی در طول روز و… ساعت اول ورود او به منزل را با مسائل و دشواری‌های دیگر خسته‌ کننده نکنید. اجازه دهید او نیز برای یافتن آرامش به شما پناه بیاورد.

۸- با او مشورت کنید
نکته مهم دیگری که باید در رفتار با شوهرتان به آن توجه کنید، مشورت کردن با او است. حتی اگر از انجام کاری مطمئن هستید و نتیجه کاری را می‌دانید، باز هم در مورد کارتان با او مشورت کنید.

۹- زنی قوی و با اعتماد به نفس باشید
برای این که بتوانید رفتار با شوهر تان را بهتر مدیریت کنید، خودتان را فراموش نکنید. فداکاری در روابط زناشویی موجب تقویت زندگی مشترک می‌شود؛ اما فراموش نکنید که شما دارای هویت مستقل هستید و مردان نیز عاشق زنان قوی هستند که اعتماد به نفسشان را حفظ می‌کنند. در رفتار با شوهر تان نیز اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. با این کار همسر شما بیشتر روی شما حساب می‌کند و می‌داند که همسری مقتدر دارد که می‌تواند در کارها با او مشورت کند و از نظرات او استفاده کند.

۱۰- قدردان زحمات او باشید
هر کدام از زوجین در زندگی مشترک وظایفی دارند. هم شما و هم شوهرتان مسئولیت‌هایی دارید که برای پیشبرد زندگی‌تان باید آن‌ها را با تمام تلاش انجام دهید. همسر شما نیز برای زندگی‌تان زحمت می‌کشد. برای زحماتش از او تشکر کنید. از این که سرکار می‌رود، در خرید کردن به شما کمک می‌کند، به حرف‌های‌تان گوش می‌دهد و… خرسند باشید و به او نشان دهید که قدردان زحماتش هستید.

یک همسر خوب چگونه است؟ + 10 خصوصیت همسر نمونه

سخن پایانی
در این مقاله به نکاتی کلیدی در مدیریت رفتار با شوهر پرداختیم، نکات ساده‌ای که رعایت آنان می‌تواند زندگی شما را سرشار از عشق و محبت کند و همسرتان را به شما نزدیک‌تر کند. البته باید بدانید که بهتر است تمام این نکات را برای خود نیز در نظر بگیرید:

به خودتان احترام بگذارید

برای خودتان وقت بگذارید

ویژگی‌های زنانه خود را بهتر بشناسید

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

به ویژگی‌های مثبت خودتان بیشتر توجه کنید و در راستای ارتقای آنان تلاش کنید

برای خودتان ارزش قائل شوید

تمام نکات ذکر شده در رفتار با شوهر تان منعکس می‌شود. بنابراین همیشه برای خودتان هم به اندازه‌ای که به شوهرتان توجه می‌کنید، وقت بگذارید و با شناخت بهتر خودتان در راستای بهتر شدن رفتارتان با شوهر تان قدم بردارید، زیرا زمانی یک انسان می‌تواند رفتاری درست با دیگران داشته باشد که در ابتدا درست رفتار کردن با خود را بشناسد.

 

منبع: مجموعه آموزشی تکامل من



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 2.5 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز