بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
قهر با همسر و دعوا و جرو بحث در همه ازدواج ها دیده می شود. این مشکلات به دلایلی مختلفی رخ می دهد. البته تعدادی از اختلاف نظرها و بحث و جدل هایی است که در بین زن و مرد رخ می دهد، طبیعی است. چرا که به این معناست که زن و مرد دارند مسائل درونی شان را مطرح می کنند و همه چیز را درون خودشان نمی ریزند.

وقتی زنی با شوهرش قهر میکند و به خانه پدرش میرود، یعنی ازدواج و زندگی مشترک در خطر فروپاشی قرار دارد. چرا که ترک منزل از طرف زن نشان میدهد مشکلات رابطه تا حدی برای او جدی بوده است، که ادامه زندگی مشترک با شوهرش در یک خانه برای او غیرقابل تحمل شده است. قهر کردن زن و ترک خانه ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. اما مردی که همسرش خانه را ترک کرده است نیز مسلما دچار رنج، غم و شاید خشم زیادی خواهد شد. چرا که از طرفی از فکر اینکه همسر و خانواده اش را ناامید کرده، ناراحت است و از طرفی نمیتواند زندگی را بدون حضور زنی که دوستش دارد تصور کند. اگر همسرتان قهر کرده و از خانه رفته است و به دنبال راهکاری برای آشتی با او و بازگرداندنش به خانه و بازسازی دوباره زندگی مشترکتان هستید، در این مقاله از سوربان با ما همراه باشید.

اگر همسرمان قهر کرد چه کنیم؟ / راهکارهای طلایی آشتی دادن همسر

زنم قهر کرده چیکار کنم آشتی کنه!

مسلما شما همسرتان را دوست دارید و میخواهید او را به خانه برگردانید. پس برای برگرداندن او از هیچ تلاشی فرو گذار نکنید و نهایت تلاشتان را برای آشتی کردن با او، حل مشکلات پیش آمده و ترمیم رابطه انجام دهید. برای برگداندن زن به خانه، مسیر زیر را در پیش بگیرید:

دلیل قهر همسرتان را درک کنید

نخستین گام برای برگردان همسرتان این است که دلایلی را که باعث شده او قهر کند و از خانه برود، درک کنید. بحث‌ ها و کشمکش‌ های عشاق گرفتاری‌ هایی جزئی است که به راحتی می‌توان آنها را حل کرد. با این حال جدا ماندن زن و شوهر بعد از ازدواج به چندین دلیل سخت است. اگر زن‌تان قهر کرده و به نظر می‌رسد که خیال برگشتن هم ندارد، محرک این قهر باید جدی باشد. شاید زن‌تان به خاطر یک دعوای تمام‌ عیار، ناسازگاری ، بی‌ ملاحظگی، خیانت و .. شما را رها کرده است.

اگر می‌خواهید همسر قهر کرده و رنجیده‌ی خود را برگردانید، دلیل قهر کردنش هر چه که باشد، باید به گذشته و به زمانی برگردید که از او خواستگاری کردید. یادتان بیاید که چطور مانند یک ملکه با او رفتار می‌کردید تا مبادا او را از دست بدهید. مانند یک جنتلمن رفتار کنید تا او را به یاد مردی بیاندازید که زمانی عاشقش شده بود.

برای برگرداندن همسرتان صبر و قاطعیت به خرج دهید

اگر می‌خواهید زنتان را برگردانید، باید صبر و پشتکار داشته باشید تا عشقتان ببیند که شما به مرد جدید و بهتری تبدیل شده‌اید. ضمناً یادتان باشد که اگر زن‌تان عاشق شما نباشد، نمی‌توانید کاری کنید که عاشق‌‌تان شود. وقتی می‌خواهید ابراز عشق به همسرتان و برگرداندن او را تمرین کنید، مرزی را بین متقاعد کردن و مجبور کردن بکشید. غیرقابل تحمل نباشید. هر فردی حق دارد که هر جور دوست دارد، زندگی کند. اگر برای شما جایی در این زندگی جدید نیست، مانند یک مرد عاقل رفتار کنید و پا پس بکشید.

اگر همسرمان قهر کرد چه کنیم؟ / راهکارهای طلایی آشتی دادن همسر

زندگی خود را متوقف نکنید

سعی کنید از این فرصت تنها ماندن به روش مثبتی استفاده کنید. ظرف چند روز از افسردگی و ترشرویی دربیایید، چون کارهای زیادی هست که باید انجام بدهید. روی خودتان متمرکز شوید. در انجام وظایف شغلی تان کوتاهی نکنید، ورزش کنید و در یک کلام زندگی کنید. سعی کنید شاد و قانع باشید. به این ترتیب وقتی برای آشتی کردن با زن‌تان تماس می‌گیرید، او مردی با اعتماد به نفس و محکم را می‌بیند که امواج مثبت از او ساطع می‌شود.

عادت های اشتباه خود را کنار بگذارید!

اگر واقعاً برای برگرداندن همسرتان و ترمیم رابطه‌ی مشترک خود مصمم هستید، باید شخصیت و رفتارتان را تغییر بدهید. اگر می‌خواهید دوباره زن‌تان را دست بیاندازید و به او ثابت کنید که بدون شما زندگی بهتری خواهد داشت، هیچ فایده‌ای ندارد که الان او را به خانه برگردانید، چون چند روز دیگر دوباره آش همین آش است و کاسه همین کاسه.

پس کلاه خودتان را قاضی کنید که چه ویژگی شخصیتی، رفتار یا عادتی را باید تغییر بدهید. اگر سیگاری هستید، مشروب یا مواد مخدر مصرف می‌کنید، رفیق‌بازی، عادت به غر زدن و ایراد گرفتن دارید یا سلطه‌جو و انحصارطلب هستید، آیا واقعاً می‌توانید این خصوصیات را تغییر بدهید؟ اگر می‌توانید و عزم‌تان را برای این تحول جزم کرده‌اید، گفتن این که عوض شده‌اید، دردی را دوا نمی‌کند، صداقت گفتارتان را باید در عمل به او اثبات کنید.

اگر همسرمان قهر کرد چه کنیم؟ / راهکارهای طلایی آشتی دادن همسر

برای مثال اگر الکل بین شما فاصله انداخته است، با دهانی که بوی الکل می‌دهد، پیش او نروید و دم از تغییر نزنید. چند روزی طرف مشروبات الکلی نروید تا متوجه شوید که برای این اصلاح و پاک ماندن چقدر باید تلاش کنید و این کار چقدر برایتان سخت است. سپس به زن‌تان بگویید که آماده‌اید این عادت را ترک کنید، تا بتوانید او را به خانه برگردانید.

راهی برای آشتی و سازگاری پیدا کنید

ناسازگاری جنبه‌ای از رابطه‌ی زناشویی است که عموماً نادیده گرفته می‌شود. هنگامی که در جستجوی شریک آینده‌ی زندگی‌تان هستید، معیارهای متعددی مانند زیبایی، هوش، حس شوخ‌طبعی و … را در نظر می‌گیرید. حال آن که سازش و سازگاری مهم‌ترین عامل برای داشتن یک ازدواج موفق و زندگی پایدار است.

اکثر رابطه‌ ها و ازدواج‌ های جدید بحث‌ ها و دعوا های زیادی را به خود می‌بیند. اما بعد از مدتی آبها از آسیاب می‌افتد و اوضاع آرام می‌شود. این دوران آرامش فاز بلوغ است، مرحله‌ای که زن و شوهر متوجه می‌شوند که گفت و شنود و مصالحه برای داشتن یک رابطه‌ی بدون استرس ضروری است. اما وقتی همسران نتوانند به سازش برسند، دعواها روز به روز ترسناک‌ تر شود و آینده‌ی رابطه در هاله‌ای از ابهام فروبرود، باید قبول کرد که ناسازگاری ذاتی وجود دارد.

ساده‌ترین راه برای رفع ناسازگاری این است که به مشاور مراجعه کنید. توصیه‌ های حرفه‌ای مشاور کمک می‌کند تا رابطه‌تان را ترمیم کنید و آن را مستحکم‌ تر کنید. اما اگر هنوز تمایلی برای مراجعه به مشاور ندارید، خودتان مشاور خودتان باشید. فهرستی از محرک‌ های اکثر دعواهایتان تهیه کنید و سعی کنید، ریشه‌ی این مشکلات را در نیازهای عاطفی پیدا کنید.

اگر همسرمان قهر کرد چه کنیم؟ / راهکارهای طلایی آشتی دادن همسر

برای مثال دلیل دعوا کردن شما و همسرتان این است که او منظم است، اما شما اهمیتی به نظم و ترتیب نمی‌دهید. به جای این که زن‌تان را به دیوانه بودن و وسواسی بودن متهم کنید، بپرسید چرا اصرار دارد که همیشه همه چیز منظم باشد. اکثر افراد در فضای به هم ریخته نمی‌توانند فکر کنند. اگر حدس می‌زنید که همسرتان جزء این گروه باشد، سعی کنید با او به توافق برسید.

از همسرتان بپرسید که کدام فضاها باید کاملاً تمیز و مرتب باشد. سپس با توجه به جواب همسرتان ناحیه‌هایی، مانند پارکینگ، اتاق خودتان، کمد و شاید اتاق مطالعه را که می‌توانید در آنها خود شلخته و نامرتب‌تان باشید، پیدا کنید. با یکدیگر به توافق برسید و به آن پایبند بمانید.

راهی برای ارتباط با همسرتان پیدا کنید

راهی پیدا کنید تا بتوانید تماس با همسرتان را به روشی مصالحت‌ آمیز و غیر تهاجمی حفظ کنید. اگر دوستان مشترکی دارید، حال زن‌تان را مودبانه از آنها بپرسید. اگر از شبکه‌ های اجتماعی استفاده می‌کنید، پیامی خصوصی را هر چند وقت یک بار برای او بفرستید.

اگر همسرتان مشکلی ندارد، به او زنگ بزنید و با هم گفتگوی تلفنی داشته باشید. گفتگوی آنلاین روشی عالی برای گفتن مسائل ممنوعه و فاش کردن راز دل است. از هر رسانه‌ای که استفاده می‌کنید، به راحتی او اهمیت بدهید.

صبور و فروتن باشید و معذرت خواهی کنید

برخی مردان فکر می‌کنند که همه چیز را می‌دانند و همیشه حق به جانب آنها است. این مردان متکبر حتی وقتی می‌دانند که جواب سوالی را نمی‌دانند، باز هم می‌خواهند مردانگی‌ شان را اثبات کنند و وانمود کنند که دانای کل هستند.

اما فقط یک مرد واقعی می‌تواند غرورش را زیر پا بگذارد و قبول کند که آن شوهر ایده‌آلی که باید باشد، نیست. از خودتان بپرسید که آیا علائق خانواده‌ برایتان مقدم بر مسائل دیگر است؟

معذرت‌ خواهی کردن از زن‌تان نشان می‌دهد که به مرد متواضع‌ تری تبدیل شده‌اید. تواضع داشتن به معنای نداشتن اعتماد به نفس نیست. مردی که می‌تواند به خاطر اشتباهاتش عذرخواهی کند، از موهبت همدلی برخوردار است و می‌تواند متوجه شود که چه زمانی دیگران را ناراحت کرده است. اگر می‌خواهید به زن‌تان ثابت کنید که تغییر کرده‌اید، همدلی خودتان و حساس بودن به احساسات همسرتان را نشان دهید.

اگر همسرمان قهر کرد چه کنیم؟ / راهکارهای طلایی آشتی دادن همسر

در این میان عذرخواهی نکردن و افراط کردن در عذرخواهی دو روی سکه‌ است. ناحیه‌ی صلح و آرامش بین‌ خودتان را پیدا کنید و فقط در صورت لزوم معذرت‌ خواهی کنید. اگر بتوانید به همسرتان نشان بدهید که می‌دانید بعد از خطا کردن‌تان چه توقعاتی از شما دارد، او باور می‌کند که شما شنونده‌ی خوبی هستید و به حرف‌هایش گوش داده‌اید. به این ترتیب او دلیلی ندارد که به تغییر کردن شما شک کند و کافی است تا با چند استدلال متقاعدکننده او را مجاب کنید تا نزدتان برگردد.

همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید

بی‌احساس و بی‌توجه بودن قابل چشمپوشی نیست. رابطه‌تان دیگر آن شور و شوق اولیه را ندارد و آتش عشق‌تان رو به خاموشی گذاشته است؟ دوباره آن را روشن کنید. اگر به اندازه‌ی گذشته هیجان‌زده و عاشق نباشید، زن‌تان نیز متوجه این بی‌ توجهی می‌شود و او نیز پا پس می‌کشد.

حتی همسرتان بعد از مدتی به جایی می‌رسد که ناخودآگاه فکر می‌کند شما دیگر آن مرد جذاب و دوست‌داشتنی اول نیستید. چنانچه همسرتان شما را ترک کرده است، باید او را متقاعد کنید که آماده‌اید روی خودتان کار کنید.

رابطه‌ی جنسی برای زنان نیز به اندازه‌ی مردان مهم است. اما برای این که یک زن واقعاً احساس جذاب بودن و خواسته شدن بکند، شما باید جذب کردنش را از بیرون اتاق خواب شروع کنید. زن‌تان را با گل و شکلات غافلگیر کنید و محبت و توجهی را که شایسته‌اش است، به پایش بریزید.

برای حرف زدن با شریک زندگی‌تان وقت بگذارید. اکثر مردان متوجه نیستند که گاهی اوقات فقط نوازش و در آغوش گرفتن کافی است. یاد روزهایی بیفتید که تازه با هم آشنا شده بودید. یادتان بیاید که دلتان چطور برای همسرتان پر می‌زد و مشتاق دیدنش بودید.

وقتی زن‌ آزرده خاطرتان دعوت شما را به شام یا قهوه قبول کرد، آن شور و اشتیاق را دوباره زنده کنید. اگر ذاتاً مردی خجالتی و بی‌تفاوت باشید، این شوهر جدید همسرتان را شگفت‌زده خواهد کرد. هر زمان که دوباره فرصت پیدا کردید که به هم نزدیک شوید، شور و هیجان‌تان را به او نشان بدهید.

دوباره اعتماد همسر خود را جلب کنید

اگر بی‌ ملاحظگی و خیانت شما باعث شکستن قلب همسرتان شده و او را وادار به ترک کردن خانه کرده است، شرایط سخت و ناخوشایندی را به وجود آورده‌اید. از خودتان بپرسید که آیا واقعاً می‌توانید به همسرتان وفادار بمانید. اگر واقعاً نیاز دارید که با زن دیگری باشید، یک بار برای همیشه تصمیم خودتان را بگیرید.

اگر دوست دارید همسرتان را برگردانید، باید خودتان را برای سخت‌ ترین کار دنیا، یعنی جلب اعتماد دوباره‌ی یک زن آماده کنید. آمادگی روبرو شدن با چندین دعوا، بحث و اتهام‌ را داشته باشید. اگر از صمیم قلب عاشق همسرتان باشید، می‌توانید این سختی را با وقار مردانه تحمل کنید و دوباره به قلب همسرتان راه پیدا کنید.

به او یادآوری کنید که قدر او و زحماتش را میدانید

زن‌تان مستخدم شما نیست. درست است که او خانه را تمیز می‌کند و هر روز برایتان غذا می‌پزد، اما اگر رفتارتان به گونه‌ای است که او حس می‌کند، شما قدر زحماتش را نمی‌دانید، زحمت برگرداندن او را به خودتان ندهید. از زن‌تان قدردانی کنید تا او متوجه شود که شما به مرد بهتری تبدیل شده‌اید.

اگر همسرمان قهر کرد چه کنیم؟ / راهکارهای طلایی آشتی دادن همسر

اگر شریک زندگی‌تان مجبور باشد که خودش را از صبح تا شب در آشپزخانه حبس کند و یکسره کار کند، دلیل زیادی برای برگشتنش وجود ندارد. هر از گاه در خانه غذا بپزید و خودتان در کارهای خانه به او کمک کنید یا از فرزندان‌تان بخواهید که در کارهای خانه به مادرشان کمک کنند تا او متوجه بشود که تغییر کرده‌اید. هر زنی دوست دارد که شوهرش یک مرد خانواده‌دوست باشد، نه پسر کوچکی که هنوز بزرگ نشده است.

در آخر روی قول و قرارهایتان بمانید

خصلتی که خون یک زن را به جوش می‌آورد، این است که حرف مرد با عملش یکی نباشد و او سر قول و قرارش نماند. این که قول بدهید، تغییر خواهید کرد، اما رفتارهای گذشته را تکرار کنید تا همسرتان جانش به لبش برسد و دوباره رهایتان کند، هیچ فایده‌ای ندارد.

به زن‌تان ثابت کنید که تا پای جان سر حرف‌تان ایستاده‌اید. همسرتان با مردی که به او اعتماد داشته، ازدواج کرده و ترکتان کرده، چون اعتمادش را از بین برده‌اید. او می‌خواهد دوباره به شما اعتماد کند، پس به او ثابت کنید که قابل اعتماد هستید و ارزش فرصت دوباره را دارید. فقط در این حالت است که همسرتان آشتی می‌کند و به خانه برمی‌گردد.

برای اینک بتوانید زنی که قهر کرده است را مجددا به خانه و زندگی مشترک بازگردانید، ابتدا لازم است دلایل قهر و ناراحتی همسرتان را درک کنید. برای برگرداندن او صبر و قاطعیت داشته باشید اما زندگیتان را متوقف نکنید. تصمیم بگیرید عادت های نادرست را تغییر دهید و راهکاری برای مصالحه و سازگاری پیدا کنید.

در مرحله بعد تلاش کنید راهی برای ارتباط با او پیدا کنید و فروتن باشید و به خاطر سهم خودتان از اشتباهات معذرت خواهی کنید. همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید و اعتمادش را مجددا جلب کنید. به او بگویید قدر او و زحماتی که تا به حال برای زندگیتان کشیده است را میدانید. و در آخر وقتی همسرتان به خانه بازگشت روی قول و قرارهایی که گذاشته اید بمانید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و عمارت پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما: