بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

درست کردن غذا با تن ماهی آن هم برای افرادی که عاشق غذاهای دریایی هستند، یک انتخاب هوشمندانه است. تن ماهی هم بسیار خوشمزه و پرطرفدار است و هم خیلی سریع و در عرض چند دقیقه آماده می‌شود. اما برای خوردن تن ماهی مجبور نیستید همیشه آن را به صورت ساده میل کنید. غذاهای زیادی هستند که می‌توانید با استفاده از تن ماهی در مدت زمانی کوتاه تهیه کنید. در این مقاله می‌توانید با دستورالعمل‌های جذاب برای تهیه غذا با تن ماهی و همچنین چند پیشنهاد نوشیدنی با انواع غذا با تن ماهی آشنا شوید.

غذاهایی که می‌توانید با تن ماهی تهیه کنید

برای خیلی از ما طعم تن ماهی در روغن زیتون و فلفل آنقدر جذاب است که شاید تابه‌حال به درست کردن غذا با آن فکر نکرده باشیم. اما اگر یک بار طعم غذاهایی که با تن ماهی تهیه می‌شوند را بچشید، قطعا ترجیح می‌دهید، از این پس از این ماهی لذیذ به شکل‌های مختلف در غذا استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با چند غذای جذاب با تن ماهی آشنا شوید.

سالاد تن ماهی

برای علاقه‌مندان به تن ماهی و انواع سالاد، سالاد تن ماهی یک انتخاب شگفت‌انگیز است. می‌توانید سالاد تن ماهی را به عنوان یک غذای سالم میل کنید و یا آن را به عنوان پیش غذا برای پذیرایی از مهمان‌ها آماده کنید. برای تهیه سالاد تن ماهی گزینه‌های زیادی پیش رویتان وجود دارد. می‌توانید مقداری کاهوی خرد شده، سیب‌زمینی آب پز خرد شده، تن ماهی، و ماکارونی آبکش شده را با هم ترکیب کنید با سس مورد علاقه‌تان میل کنید. برای درست کردن این سالاد هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه چیز باید طبق سلیقه شما باشد!

پاستا ایتالیایی با تن ماهی

راهنمای کامل تن ماهی: دستور العمل‌ها، ترکیب‌ها و پیشنهاد نوشیدنی

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه‌ای که می‌توانید با تن ماهی درست کنید، پاستا تن ماهی به روش ایتالیایی است. برای تهیه این غذا از سبزیجات مختلف، گوجه‌فرنگی، کنسرو تن ماهی، پنیر پارمزان رنده شده، سیر رنده شده و روغن زیتون فراوان استفاده می‌شود.

خوراک تن ماهی و لوبیا چیتی

خوراک تن ماهی و لوبیا چیتی برای خیلی از ما غذای آشنایی است. در واقع این دستورالعمل یکی از خوشمزه‌ترین ترکیباتی است که می‌توانید در عرض چند دقیقه با تن ماهی درست کنید. برای تهیه این غذا شما به یک کنسرو تن ماهی، یک کنسرو لوبیا چیتی، قارچ، فلفل دلمه، پیاز، رب گوجه‌فرنگی و کمی ادویه احتیاج دارید. اگر طعم این غذا را نچشیده‌اید، پیشنهاد می‌شود هر چه زودتر آن را امتحان کنید.

قلیه با تن ماهی

قلیه ماهی یکی از محبوب‌ترین غذاهای جنوبی است که از ترکیب سبزیجات معطر با ماهی تهیه می‌شود. شما می‌توانید برای تهیه این غذای خوشمزه به جای ماهی‌های دیگر از کنسرو تن ماهی استفاده کنید. در طرز تهیه این غذا از گشنیز و شنبلیله سرخ شده، کنسرو تن ماهی، تمر هندی، سیر، رب گوجه‌فرنگی و ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود.

ساندویچ تن ماهی یونانی

یکی دیگر غذاهای لذیذی که می‌توانید با تن ماهی درست کنید، ساندویچ تن ماهی یونانی است. برای تهیه این غذا باید از کنسرو تن ماهی، زیتون سیاه بدون هسته، پیاز، سس مایونز و فلفل سیاه استفاده کنید. همه مواد را خرد و با هم ترکیب کنید و از طعم این غذا با نان باگت لذت ببرید.

بهترین نوشیدنی‌ها همراه با تن ماهی

تن ماهی طبع سردی دارد و به خاطر بوی خاصی که در دهان ایجاد می‌کند، بهتر است همراه با نوشیدنی‌های معطر و نوشیدنی‌هایی که طبع متعادلی دارند، مصرف شود. در ادامه می‌توانید با لیستی از بهترین نوشیدنی‌ها همراه با تن ماهی آشنا شوید.

انواع نوشابه

راهنمای کامل تن ماهی: دستور العمل‌ها، ترکیب‌ها و پیشنهاد نوشیدنی

نوشابه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید همراه با غذا میل کنید. پیشنهاد می‌شود به جای نوشابه‌های معمولی از نوشابه انرژی زا، بدون قند یا زیرو و رژیمی استفاده کنید. این نوشیدنی‌ها قند و کالری کمتری دارند و از همین رو انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شوند.

لیموناد

لیموناد یک نوشیدنی سالم با عطر لیمو ترش تازه است که می‌توانید خودتان در خانه آن را درست کنید. نوشیدن یک لیوان لیموناد تازه بعد از غذایی که با تن ماهی درست شده، موجب می‌شود تا دهانتان خوشبو شود و احساس خنکی و تازگی را در دهان تجربه کنید. برای تهیه این نوشیدنی تنها باید مقداری آب سرد را با شکر و آب لیمو ترش تازه استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود در نوشیدنی‌تان چند تکه برش لیموی تازه نیز بریزید. اگر طبع سردی دارید، می‌توانید کمی پودر زنجبیل نیز به لیموناد خود اضافه کنید.

چطور تن ماهی را مزه دار کنیم؟

مزه دار کردن تن ماهی در هر غذایی متفاوت است. به‌طورکلی اضافه کردن ادویه به غذا طعم دلپذیرتری به آن می‌بخشد. از طرف دیگر برخی ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌ها مزه بهتری به تن ماهی می‌بخشد به خوشمزه‌تر شدن غذای شما کمک می‌کنند. در ادامه می‌توانید با چند مورد از بهترین طعم‌دهنده‌های تن ماهی آشنا شوید.

  • فلفل سیاه
  • پودر سیر یا سیر خرد شده
  • پاپریکا
  • زنجبیل
  • آویشن
  • پرک فلفل قرمز
  • ادویه کاری
  • پودر زیره
  • پودر پیاز
  • پودر موسیر

سخن نهایی

تن ماهی یکی از محبوب‌ترین غذاهایی است که هم سریع آماده می‌شود و هم به خاطر طعم لذیذی که دارد، بسیار پرطرفدار است. اضافه کردن ادویه‌های مختلف به تن ماهی و به کار بردن این ماهی خوش‌طعم در انواع غذا موجب می‌شود تا حسی متفاوت از طعم این غذا را تجربه کنید. اگر تابه‌حال طعم غذاهای مختلفی که با تن ماهی تهیه می‌شوند را نچشیده‌اید، پیشنهاد می‌شود حتما غذاهایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، را امتحان کنید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز