بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

 5 راهکار ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش

سر خوردن فرش در فضای خانه یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی است که هر کدبانویی در منزل خود با آن مواجه خواهد شد. راهکار های متنوع و زیادی برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سطوح سرامیکی وجود دارد. در این مطلب ما قصد داریم 5 تا از بهترین ترفند ها برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سطوح سرامیکی را به شما آموزش دهیم. ترفند هایی که در هیچ مطلب دیگری پیدا نخواهید کرد، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چیکار کنیم فرش روی سرامیک سر نخورد؟

این سوالی است که خیلی از شما از ما پرسیدید. اگر هنوز فرش خریداری نکرده اید راحت ترین کاری که میتوانید بکنید این است که فرش ضد لغزش خریداری کنید! اما اگر فرش خریدید و با مشکل جابجا شدن و سر خوردن فرش روی سطوح سرامیکی مواجه شده اید راهکار هایی که در ادامه توضیح میدهیم شاید در نگاه اول خنده دار بنظر برسد اما میتوانید آنرا امتحان کنید و اگر به نتیجه رسیدید در قسمت نظرات، نظر خود را با بقیه به اشتراک بگذارید.

 5 راهکار ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش

ترفند اول

استفاده از کش پول

شاید خنده دار باشد اما میتوانید با قرار دادن چند کش پول زیر فرش در هر چهار گوشه از سر خوردن آن در سطوح سرامیکی جلوگیری کنید. فقط کافیست چند کش پول را زیر فرش در قسمت های مختلف قرار بدهید و بعد آنرا تست کنید، خواهید دید که فرش روی سطح سر نمیخورد. البته این راه حل موقتی است و اگر به دنبال راه حل دائمی میگردید این روش خیلی به شما کمک نخواهد کرد، ولی ارزش امتحان کردن را دارد.

این مطلب را از دست ندهید: 5 ایده برای طراحی دکوراسیون راهرو

ترفند دوم

استفاده از سلفون

شاید برایتان جالب باشد که میتوانید با استفاده از سلفون مشکل سر خوردن فرشتان را برطرف کنید. کافیست زیر فرش در هر چهار گوشه آن ابتدا لبه فرش را کنار بزنید و یک تکه سلفون 30 در 30 سانتی متر جدا کرده و روی زمین بگذارید و سپس لبه فرش را برگردانید. خواهید دید که سلفون از جابجا شدن فرش شما جلوگیری خواهد کرد و مشکل سر خوردن فرش شما تا حدی برطرف خواهد شد.

ترفند سوم

استفاده از چسب دولایه

احتمالا بتوانید مقداری چسب دولایه در خانه تان پیدا کنید. شما میتوانید با استفاده از چسب های دولایه تا حدی مشکل سر خوردن فرش را برطرف کنید. فقط کافیست در اطراف فرش مقداری چسب نواری دولایه بزنید و آنرا به سطح زمین بچسبانید. تا حدی این روش میتواند مشکل سر خوردن فرش را برطرف کند.

 5 راهکار ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش

ترفند چهارم

استفاده از ترمز فرش

استفاده از ترمز فرش نسبت به سایر روش های دیگر که تا اینجا بیان کردیم کمی بهتر و راه حلی دائمی تر محسوب میشود. ترمز فرش در اندازه های کوناگون و با جنس های متفاوتی تولید میشود که برای سطوح مختلف قابل استفاده است. ترمز فرش های متری، ترمز فرش های دندانه ای و ترمز فرش های کوچک ازجمله رایج ترین مدل های ترمز فرش یا استپ فرش محسوب میشود. شما میتوانید با توجه به سطحی که فرش روی آن قرار دارد ترمز فرش مناسب خود را خریداری کنید.

ترفند پنجم

استفاده از پد ضد لغزش

پد های ضد لغزش قیمت کمتری نسبت به ترمز فرش دارند و در چهارگوشه فرش نصب میشوند و به واسطه آن فرش روی سطوح مختلف سرامیکی سر نخواهد خورد. البته که باید گفت تمام این روش ها موقتی است و پس از گذشت مدتی این پد ها و همچنین ترمز فرش و سایر روش هایی که برای مهار کردن فرش استفاده میکنید خاصیت خود را ازدست خواهند داد و نیاز است تا آنها را مجددا خریداری و استفاده کنید.

 5 راهکار ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش

راه حل دائمی: حرید فرش 100% ضد لغزش

همانطورکه در ابتدای این مطلب گفتیم، اگر قصد خرید فرش دارید و نمیخواهید مشکل سر خوردن فرش در سطوح مختلف را تجربه کنید بهتر است فرش ضد لغزش خریداری کنید. فرش مدما از دولایه کاملا مجزا تشکیل شده که لایه رویی طرح فرش و لایه زیرین بعنوان پد نگهدارنده فرش محسوب میشود. این دولایه روی هم قرار میگیرند و تشکیل یک فرش کامل خواهند داد.

دولایه بودن فرش های مدما به شما این امکان را خواهد داد تا هرزمان که فرش کثیف شد لایه رویی آنرا جدا کرده و به راحتی در ماشین لباسشویی قرار دهید و بشویید. همچنین لایه زیرین فرش مدما از مواد اولیه ای تولید میشود که روی تمامی سطوح 100% ضد لغزش خواهد بود و فرش پس از پهن شدن حتی یک سانتی متر هم تکان نخواهد خورد.

ضدلغزش بودن و قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی فرش های مدما را به بهترین انتخاب برای فرش آشپزخانه تبدیل میکنند. همانطور که میدانید در فضای آشپزخانه دائما احتمال کثیف شدن فرش هنگام همچنین هنگام پختن غذا وجود دارد. همچنین هنگام شستن ظرف در آشپزخانه احتمال خیس شدن سطح زمین و در نتیجه سر خوردن فرش وجود دارد که این مشکلات خرید فرش آشپزخانه ضد لغزش و قابل شستشو در ماشین لباسشویی برطرف خواهد شد.

از دیگر ویژگی های فرش مدما میتوان به قابلیت تغییر لایه رویی (طرح فرش) با قیمت بسیار کمتر اشاره کرد. همچنین فرش های مدما آنتی باکتریال و ضد حساسیت هستند و برای افرادی که حساسیت دارند مشکلی ایجاد نخواهند کرد. لایه رویی فرش های مدما بدون پرز است و برای افرادی که حیوان خانگی دارند نیز مناسب خواهد بود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز