بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
پارتیشن اداری مدولار چیست؟ + مزایای آن
پارتیشن اداری مدولار

 

پارتیشن اداری یکی از بهترین تجهیزات در محیط‌های کاری است که در کم‌ترین زمان فضای کار را به چند بخش مجزا تقسیم می‌کند. این پارتیشن‌ها به شما اجازه می‌دهند تا فضای اداری را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم و از آن‌ها برای اهداف مختلفی ازجمله ایجاد اتاق‌های کاری، اتاق جلسات، فضاهای خصوصی و عمومی و غیره استفاده کنید. این سازه‌ها مانند دیوار عمل می‌کنند و جنسشان اغلب چوب و شیشه است. نصب و اجرای پارتیشن اداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به مصالح ساختمانی انجام می‌شود و قابل جا‌به‌جایی است.
در این مقاله به بررسی انواع پارتیشن اداری مدولار، مزایا و معایب آن، نحوه استفاده و نصب و نگهداری آن‌ها می‌پردازیم. همچنین، تأثیر پارتیشن اداری را بر طراحی داخلی و مدیریت صدا بررسی می‌کنیم. اگر دوست دارید با جدیدترین پارتیشن‌های اداری 2023 آشنا شوید، خواندن ادامه‌ی این متن را از دست ندهید.

پارتیشن اداری مدولار چیست؟

در فضاهای کاری نبود اتاق برای مجزا کردن گروه‌های کاری از یکدیگر و ایجاد حریم برای آن‌ها مشکلات بسیاری را به همراه دارد. علاوه‌براین، امکان ساخت دیوار با مصالح ساختمانی در زمان کوتاه وجود ندارد و اجرای آن نیاز به مجوز، رعایت استانداردها و هزینه دارد. خوشبختانه پارتیشن اداری به‌عنوان راهکاری مؤثر برای تقسیم‌بندی فضا در محیط کار به کمک کارفرمایان آمده است.

پارتیشن اداری مدولار یا ماژولار به دیوارهای جداکننده‌ای گفته می‌شود که از چند بخش مجزا از هم تشکیل می‌‌شوند. این بخش‌ها که اغلب پانل‌های مستطیلی هستند، به یکدیگر متصل می‌شوند و مانند دیوار، بخش‌های مختلف محیط کار را از هم جدا می‌کنند.

مهم‌ترین مزایای پارتیشن اداری مدولار

پارتیشن‌های اداری مدولار از مزایای بسیاری برخوردارند. یکی از مزایای اصلی این پارتیشن‌ها، امکان تعویض و تغییر شکل آن‌ها است. در ادامه، مهم‌ترین مزایای پارتیشن اداری مدولار را برای شما لیست کرده‌ایم.

  • نصب سریع و آسان به‌دلیل پیش‌ساخته بودن تمام بخش‌های پارتیشن
  • تنوع فراوان در طرح و مدل‌
  • هزینه‌ی مناسب
  • عایق صوتی و حرارتی بودن متریال‌های به‌کاررفته در این پارتیشن‌ها
  • امکان جا‌به‌جایی این سازه‌ها برای تغییر مکان شرکت
  • طراحی زیبا و جذاب
  • انعطاف‌پذیری بالا برای هر محیط اداری و حتی خانگی

بسیاری از کارفرمایان تمایل دارند برای تنوع بیشتر، دکوراسیون محیط کار را تغییر دهند. اگر شما کارفرمای دلسوز به‌دنبال مبلمان اداری می‌گردید، حتماً به استاندارد بودن، کیفیت و جنس آن‌ها توجه کنید. خوشبختانه قیمت مبلمان اداری در بازار متنوع است و شما می‌توانید با توجه به بودجه موردنظر بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع پارتیشنهای اداری مدولار 2023

این پارتیشن‌ها تنوع بالایی دارند و متناسب با شرایط محیط یا پویا بودن فضای کار، میزان بودجه و موارد دیگر انتخاب می‌شوند. در ادامه، رایج‌ترین انواع پارتیشن اداری مدولار را به شما معرفی می‌کنیم.

پارتیشن اداری مدولار شیشه ای

یکی از لوکس‌ترین انتخاب‌ها برای فضاهای کاری مدرن، پارتیشن اداری شیشه‌ای است. این پارتیشن‌ها بخش‌های مختلف محیط کار را از یکدیگر جدا می‌کنند و عایق صوتی خوبی نیز به‌شمار می‌آیند. پارتیشن‌های شیشه‌ای مدولار تنوع بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را در گروه‌های زیر دسته‌بندی کرد:

پارتیشن مدولار شیشه‌ای تک جداره

در این پارتیشن‌ها فقط از یک لایه شیشه با ضخامت مناسب استفاده می‌شود. به‌دلیل تک‌جداره بودن پارتیشن، ضریب نفوذ صوت و حرارت در آن‌ها بیشتر از مدل‌های دوجداره است. یکی از مزایای این پارتیشن‌ها قیمت مناسب آن‌هاست.

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره مدولار

از بهترین و مقاوم‌ترین انواع پارتیشن اداری مدولار می‌توان به پارتیشن دوجداره اشاره کرد. این پارتیشن‌ها از دولایه‌ی شیشه‌ای تشکیل شده‌اند و در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی دارند. محیط‌های کاری‌ای که از این مدل پارتیشن استفاده می‌کنند فضای آرام‌تری را برای کارمندان خود فراهم خواهند کرد.

پارتیشن اداری مدولار چیست؟ + مزایای آن
پارتیشن شیشه‌ای دوجداره و تک‌جداره

 

پارتیشن شیشه ای سکوریت و لمینت

پارتیشن‌های شیشه‌ای از نظر نوع شیشه نیز با یکدیگر تفاوت دارند. برای زیباتر شدن دکوراسیون اداری 2023 می‌توانید یکی از مدل‌های پیش‌رو را انتخاب کنید.

  • پارتیشن اداری مدولار سکوریت: در این نوع پارتیشن‌ها شیشه‌های سکوریت با ضخامت‌های متنوع به‌کار می‌رود. سکوریت نوسان‌های دمایی و ضربه را تا حد بالایی تحمل می‌کند.
  • پارتیشن اداری مدولار لمینت: از مقاوم‌ترین شیشه‌هایی که می‌توان در این پارتیشن‌ها استفاده کرد، شیشه لمینت است. این شیشه‌ها از دو لایه سکوریت و یک لایه pvb تشکیل می‌شوند. علاوه‌بر استحکام بسیار بالا، پرتاب نشدن قطعه‌‌های آن در صورت شکستگی از مزایای این پارتیشن‌هاست.

پارتیشن‌های سکوریت و لمینت را می‌توان با شیشه‌های شفاف، رنگی، مات و طرح‌دار تهیه کرد. مدل‌های مات اغلب از نوع سندبلاست هستند و برای محیط‌های کاری و اداری با طرح‌های دلخواه قابل اجرا هستند.

پارتیشن اداری مدولار چوبی

پارتیشن‌های مدولار چوبی به‌خوبی با دکوراسیون‌های اداری ست می‌شوند. این پارتیشن‌ها اغلب از ورق‌های ام دی اف تولید می‌شوند و امکان رنگ‌آمیزی و روکش شدن نیز دارند. برای جلوه‌ی بهتر می‌توان این مدل پارتیشن را با شیشه ترکیب کرد.

پارتیشن اداری مدولار فریم لس

پارتیشن اداری مدولار فریم لس یا بدون قاب گزینه‌ی فوق‌العاده جذابی برای محیط‌های مدرن است و نظم و زیبایی خاصی به محیط اداری می‌دهد. در اجرای این پارتیشن‌ها هیچ قاب فلزی یا چوبی‌ای استفاده نمی‌شوند، به همین دلیل سطح شیشه یا چوب بیشتر نشان داده می‌شود.

پارتیشن‌های اداری مدولار فایبرگلاس

پارتیشن‌های فایبرگلاس از مواد خاصی ساخته می‌شوند که به آن‌ها خاصیت عایق حرارتی و عایق صوتی می‌دهد. این پارتیشن‌ها به فضا حس آرامش و خلوتی می‌بخشند و عایق صوتی‌اند.

پارتیشن‌های اداری ماژولار فلزی

پارتیشن‌های اداری فلزی ازجمله مقاوم‌ترین انواع پارتیشن‌های اداری مدولار هستند. این پارتیشن‌ها با استفاده از فلزهای مقاوم، ایمنی و استحکام بالایی دارند.

پارتیشن مدولار قاب دار

برای افزایش استحکام و مقاومت پارتیشن‌ها از قاب‌های فلزی استفاده می‌شود.
علاوه‌بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، از نظر باز و بسته شدن اسلایدهای به‌کاررفته در پارتیشن نیز این سازه‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از مدل‌های پرکاربرد که می‌توانید برای فضاهای اداری مدرن و کلاسیک آن‌ها را انتخاب کنید عبارت‌اند از:

پارتیشن اداری مدولار کشویی

پارتیشن مدولار ریلی یا کشویی، مانند کشو بازوبسته می‌شود. این پارتیشن‌ها فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و بازوبسته شدن آن‌ها به‌دلیل ریل‌های به‌کاررفته در بالا و پایین اسلایدها به‌آسانی امکان‌پذیر خواهد بود.

پارتیشن ماژولار لولایی

در پارتیشن اداری مدولار لولایی اسلایدهای متحرک که نقش در را برعهده دارند به لولا متصل می‌شوند. با توجه به اینکه اسلاید متحرک این پارتیشن‌ها به داخل یا خارج حرکت می‌کند، فضای زیادی را اشغال خواهد کرد. اگر فضای اداری کوچک باشد، این مدل کاربرد کم‌تری دارد.

پارتیشن اداری مدولار چیست؟ + مزایای آن
انواع پارتیشن اداری برای محیط‌های کاری

 

خرید پارتیشن اداری مدولار شیشه‌ای و چوبی  از شرکت فضاگویا

در این مقاله به‌طور مفصل درباره پارتیشن اداری مدولار یا ماژولار، مزایا و انواع آن برای تقسیم‌بندی فضای محیط کاری صحبت کردیم. پارتیشن‌های اداری به فضای کاری نظم می‌دهند و برخی از آن‌ها ازجمله پارتیشن‌های چوبی و شیشه‌ای به زیبایی هرچه بیشتر محیط کار کمک شایانی می‌کنند. از مزایای دیگر پارتیشن‌های مدولار می‌توان به نصب سریع و آسان آن و تنوع فراوان در طرح و مدل اشاره کرد.

اگر شما کارفرمای گرامی تمایل دارید مبلمان اداری یا پارتیشن خریداری کنید، شرکت فضاگویا یکی از معتبرترین شرکت‌هاست. ما در شرکت فضاگویا انواع پارتیشن اداری شیشهای و چوبی را در ابعاد، طرح و رنگ‌های متنوع به فروش می‌رسانیم. در صورتی که هرگونه سؤالی برای خرید مبلمان اداری یا پارتیشن دارید، با پشتیبان‌های شرکت فضاگویا با شماره تلفن 02189387تماس بگیرید. همچنین برای دیدن انواع نمونه‌کارها و قیمت محصولات به سایت www.fazagooya.com مراجعه کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز