بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

یکی از مهم ترین دغدغه ها در مجالس مهم و عروسی های ایرانی خرید برنج می‌باشد. برنج با انواع کباب ها و خورشت های ایرانی، مرغ و گوشت سرو می‌شود. بنابراین ظاهر و قد دانه ها، پخت مناسب، عطر و طعم برنج مصرفی بسیار مهم بوده و در شام عقد و عروسی تاثیرگذار است. برنج خریداری شده باید به درستی قد کشیده و به اصطلاح ری مناسب داشته باشد. همچنین دانه های آن نیز نرم، یکدست و بدون شکستگی پخت شوند.

از معروف ترین برنج های ایرانی که در مجالس مهمی مانند عقد، عروسی و یا مهمانی های بزرگ سرو می‌شوند، می‌توان به برنج هاشمی، برنج طارم محلی و برنج صدری دم سیاه اشاره نمود. این برنج ها با توجه به کیفیت فوق العاده‌ی خود، مقداری گران تر از سایر برنج های ایرانی پر محصول می‌باشند. در صورتی که بخواهیم برنج با هزینه کمتر برای مراسم انتخاب کنیم بهترین انتخاب برنج های شیرودی، فجر و ندا می باشد. در ادامه به ویژگی ها و مزیت های هر کدام از این برنج های ایرانی می‌پردازیم.

برای مشاهده قیمت و خرید برنج از فروشگاه معتبر کاویش با نشانی www.cavishfood.com دیدن نمایید و براحتی خرید آنلاین خود را انجام دهید.

 برنج مناسب برای عقد و عروسی چیست؟

برنج ایرانی ارزان

در مراسم های عقد و عروسی و به طور کل مهمانی های بزرگ هزینه برنج بسیار زیاد خواهد شد. در نتیجه بسیاری از افراد خرید برنج پر محصول ایرانی با قیمت مناسب تر را ترجیح می‌دهند. برنج شیرودی یکی از برنج های ایرانی ارزان اما با کیفیت کشت شده در شالیزار های شمال می‌باشد. این برنج به نسبت برنج های هاشمی و طارم عطر و طعمی کمتر داشته اما کیفیت آن از برنج های خارجی بسیار بالاتر است. قیمت پایین در کنار کیفیت مناسب موجب شده تا برای مراسم‌های بزرگ و نذری‌ گزینه خوبی باشد.

برنج فجر و ندا نیز از دیگر برنج های پر محصول ایرانی می‌باشند. برنج های محلی هر چند بسیار مرغوب بوده و در عطر و طعم بی‌نظیر، اما کم‌بازده بوده و به همین علت قیمت بسیار بالایی دارند. ندا از نظر کیفی بسیار شبیه به برنج طارم محلی بوده و پس از پخت نیز تا چند ساعت نرم می‌ماند. و همچنین ری در حال پخت آن موجب شده تا برای عقد و عروسی یک گزینه عالی با قیمت مناسب باشد.

بهترین برنج دانه بلند ایرانی

قد دانه های برنج و ظاهر یکدست آن یکی از مهم ترین ویژگی ها برای مصرف کننده می‌باشد. هر چند بسیاری از برنج های خارجی دانه بلند بوده اما از نظر کیفی به برنج های ایرانی و شمالی نخواهند رسید. برنج های ایرانی در کنار کیفیت بی نظیر و طعم فوق العاده‌ی خود دانه های کشیده و پری نیز دارند. علاوه بر این‌ها از نظر سلامت و بهداشت نیز در رتبه‌های بسیار بالاتری از برنج‌های خارجی قرار می‌گیرند. درنتیجه گزینه اصلی برای مصارف خانگی و مجالس مهم خواهند بود.

ویژگی های برنج هاشمی ایرانی

برنج هاشمی اولین بار در استان گیلان کشت شده و سپس به شهر های استان مازندران نیز راه یافت. قیمت این برنج در بازار شمال به نسبت کیفیت بی نظیری که دارد، معقول بوده و در رده برنج طارم محلی قرار می‌گیرد. قد دانه ها به نسبت سایر برنج های ایرانی بسیار بلند و تو پر می‌باشند ورنگ دانه ها سفید مایل به کرم و استخوانی است. برنج های هاشمی کشت شده در فریدونکنار از مازندران و آستانه اشرفیه‌ی گیلان جزو مرغوب ترین برنج ها و بالا ترین قیمت می‌باشند.

عطر و طعم این برنج ایرانی حتی پیش از پخت نیز زبانزد بوده و شما را مدهوش خود خواهد نمود. همچنین پس از پخت این عطر بسیار بیشتر شده و دانه ها ری مناسبی نیز در هنگام پخت دارند. از مزیت های خرید برنج شمال و به خصوص برنج هاشمی کیفیت عالی تا چندین ساعت پس از پخت آن می‌باشد. خرید برنج هاشمی برای مراسم و عروسی ها یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

خصوصیات برنج طارم محلی فریدونکنار

برنج‌های شمال به مرغوبیت، بهداشتی و سالم بودن معروف می‌باشند. یکی از خوش‌عطر و طعم ترین آن‌ها برنج طارم محلی فریدونکنار می‌باشد. این برنج بسیار مناسب برای مهمانی های کوچک و بزرگ خواهد بود. مصارف شخصی، دورهمی‌های دوستانه و مناسبت های بزرگی مانند عقد و عروسی را می‌توان با برنج طارم محلی پیش برد. زیرا طعم این برنج شما را خوشنود و سرحال کرده و عطر آن نیز عالی است. طارم محلی به نسبت ویژگی های بی‌نظیر خود از قیمت مناسبی برخوردار بوده و حتی خوش قیمت می‌باشد.

برنج طارم بسیار متنوع بوده و انواع گوناگونی چون دم سیاه و عطری نیز دارد. کیفیت ها همگی در سطح بسیار خوبی بوده و انتخاب نهایی با توجه به ذائقه هر فرد می‌باشد. این برنج شکل و رنگی استخوانی داشته و دانه های آن پر می‌باشند. یکی از نکات در مورد کشت برنج طارم، کم بازده بودن آن می‌باشد. و این ویژگی قاعدتا در خرید برنج و قیمت نهایی آن تاثیرگذار است.

 برنج مناسب برای عقد و عروسی چیست؟

بهترین برنج کشت دوم شمال

برنج های معرفی شده تا به این جا همگی از برنج های کشت اول بوده‌اند. و اما برنج کشت دوم چه تفاوتی با کشت اول دارد؟ می‌توان گفت در بذر دانه ها و نحوه کشت و برداشت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. و اما فرق اصلی در زمان کاشت بذر ها و برداشت محصول نهایی خواهد بود. بذر کشت دوم در اواسط تابستان و پس از برداشت محصول کشت اول وارد زمین های کشاورزی می‌شود. و زمان رشد اصلی خوشه های آن در آفتاب گرم تابستان و برداشت آن در اوایل فصل پاییز می‌باشد. به همین علت کیفیت نهایی بسیار جذاب و پر طرفدار است.

نحوه پخت برنج مجلسی برای عقد و عروسی

مدل های مرغوب و مناسب از برنج ایرانی را با یکدیگر مرور کرده‌ایم. و اما پس از انتخاب برنج ایرانی، کهنه و نو بودن آن نیز حائز اهمیت می‌باشد. برای مراسم های مهم و عروسی بهتر است از برنج های کهنه، سفید و یکدست استفاده نمود. زیرا برنج های قدیمی تر پس از پخت ری بیشتری داشته و پخت پلو خوش طعم تر خواهد شد. برنج باید به صورت چلو و آبکشی تهیه شده و به هیچ عنوان شفته یا خمیری نشود. با برنج های سالم و بهداشتی ایرانی از مراسم های خود لذت برده و عطر و طعم یک غذای برنجی عالی را خواهید چشید.

 برنج مناسب برای عقد و عروسی چیست؟



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز