بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

معرفی ۱۰ تا بهترین سریال ها در زمینه سرمایه گذاری

نخستین راه برای کسب اطلاعات درباره انواع بازارهای مالی و شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری اعم از خرید اقساطی کالا، ایجاد سبد بورس و غیره، خواندن کتاب است؛ اما، متأسفانه، اغلب کتاب‌های چاپ‌شده در این حوزه، بسیار کسل‌کننده و تخصصی هستند. از آن جایی که تماشای سریال همراه با سرگرمی است، می‌تواند جایگزین خوبی برای کتاب به حساب آید.

پس، آیا به‌دنبال سریالی می‌گردید که برگرفته از رویدادهای مالی واقعی یا داستان‌های الهام‌گرفته از آن‌ها باشد؟

تماشای سریال‌های تولیدشده در زمینه سرمایه‌گذاری، راهی عالی برای کسب دانش در این حوزه است و می‌تواند به شما کمک کند تا تبدیل به سرمایه‌گذار بهتری شوید؛ چرا که موجب ایجاد بینشی عمیق نسبت‌به تودیع سرمایه در بازارهای مالی می‌شوند.

به‌این‌ترتیب، شما یاد می‌گیرید که فرصت‌های خرید و فروش پرسود را شناخته و در موقعیت مناسب نسبت به خرید کالا اقساطی در تهران اقدام کرده و از شرایط فروش قسطی پلی استیشن بهره‌مند شوید.

در این مقاله، به معرفی ده تا از بهترین سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بر اساس اعتبار و روایت‌های منحصربه‌فرد در دنیای مالی خواهیم پرداخت.

10 مورد از برترین سریال‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی

در ادامه مقاله، 10 مورد از برترین سریال‌هایی که منجربه شکل‌گیری تفکری جدید نسبت‌به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی می‌شوند را فهرست خواهیم کرد؛ برخی بر اساس داستان‌های واقعی، برخی ساختگی و برخی مستند هستند.

1. سریال میلیاردها (2016 – )

میلیاردها (Billions)، یک سریال تلویزیونی است که چگونگی به قدرت و ثروت رسیدن بابی اکسلرود در بازارهای مالی را روایت می‌کند. اکسلرود با به‌کارگیری استراتژی سرمایه‌گذاری تهاجمی به سود‌های کلان دست یافته و با این پول‌ها، دست به تجارت‌های غیرقانونی می‌زند. چاک رودز، وکیل دادگستری ایالات متحده است که تلاش می‌کند تا اکسلرود را دستگیر کرده و او را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

2. سریال جعل آنا (2022)

جعل آنا (Inventing Anna) با بازی جولیا گارنر، یک سریال کوتاه برمبنای زندگی واقعی آنا دلوی یا آنا سوروکین است. آنا، در واقع، کلاهبرداری است که به‌عنوان یک وارث آلمانی ظاهر شده و در حین زندگی در شهر نیویورک از بانک‌ها، هتل‌ها و شهروندان، کلاهبرداری می‌کند.

داستان از زاویه دید ویویان کنت با هنرنمایی آنا کلامسکی که روزنامه‌نگاری در همان شهر است، روایت می‌شود.

3. سریال اوزارک (2017 - 2022)

شخصیت اصلی سریال اوزارک (Ozark)، یک مشاور مالی به نام مارتی بیرد است که درگیر یک طرح بزرگ پولشویی می‌شود. پس از آن که این طرح، شکست می‌خورد، وی همراه با خانواده خود از شیکاگو به میسوری نقل مکان می‌کند. در این شهر، شاهد کشمکش‌های او با کارتل هستیم.

4. سریال Eat the Rich: The GameStop Saga (2022)

به یاد دارید که در سال 2021، چگونه همه در مورد GameStop صحبت می‌کردند؟ در این مجموعه کوتاه می‌توانید همه چیز را در مورد آن‌چه واقعاً اتفاق افتاده است، بفهمید!

در سریال Eat the Rich: The GameStop Saga، بینندگان با سیاست‌های انجمن Reddit که سعی در خراب کردن بازارهای مالی وال‌استریت از طریق فشردگی در پرایس‌اکشن (RTM) سهام GameStop داشتند، آشنا خواهند شد.

5. سریال پیشرفت متوقف‌شده (2003-2019)

سریال پیشرفت متوقف‌شده (Arrested Development)، کاراکتری به‌نام مایکل بلوث را دنبال می‌کند که پس از زندانی شدن پدرش به‌دلیل کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران و استفاده از سرمایه‌های شرکت برای مقاصد شخصی، تلاش می‌کند تا امور خانواده را مدیریت کند.

این سریال، ابتدا در حد فاصل سال‌های 2003 تا 2006 پخش و سپس، برای مدتی متوقف شد. با صدور مجوز ساخت قسمت‌های جدید، پخش سریال در بازه زمانی 2013 تا 2019 ازسر گرفته شد.

در این سریال، جیسون بیتمن، ویل آرنت، مایکل سرا و بسیاری دیگر، بازی می‌کنند. اگر به‌دنبال یک سریال کمدی در زمینه امور مالی و سرمایه‌گذاری هستید، تماشای Arrested Development را از دست ندهید!

معرفی ۱۰ تا بهترین سریال ها در زمینه سرمایه گذاری

6. سریال دوشنبه سیاه؛ زمان نمایش (2019 - 2021)

کسانی که مصادف با تاریخ 19 اکتبر 1987 در وال‌استریت بوده باشند، محال ممکن است که آن روز به‌خصوص را از خاطر ببرند؛ روزی که به دوشنبه سیاه معروف شد و یکی از بدترین سقوط‌های بین‌المللی بورس در تاریخ وال‌استریت را به خود دید.

سریال دوشنبه سیاه (Black Monday, Showtime) در دهه 1980 اتفاق می‌افتد. این سریال در متن اصلی خود، کارمندان شرکت تجاری Jammer Group را به‌عنوان سوژه مرکزی قرار داده و به درگیری‌های شخصی مختلف آن‌ها، معاملات تجاری مشکوک و اتفاقات منتهی به آن روز سرنوشت‌ساز می‌پردازد.

7. سریال صنعت (2020 – )

این سریال‌ تلویزیونی، برخلاف بسیاری دیگر از سریال‌هایی که در زمینه سرمایه‌گذاری ساخته می‌شوند، در دنیای پرتنش وال‌استریت اتفاق نمی‌افتد؛ اما، داستان بسیار جذابی داشته و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

این نمایش در دنیای مالی بی‌رحم لندن اتفاق می‌افتد و روایت‌گر گروهی از فارغ‌التحصیلان جاه‌طلب است که برای یک موقعیت شغلی دائمی در بانک سرمایه‌گذاری معتبری به نام Pierpoint & Co رقابت می‌کنند.

هریک از این فارغ‌التحصیلان جوان باید شایستگی‌های خود را به کارفرمایان ثابت کنند و در عین حال، با مسائل شخصی و معضلات اخلاقی نیز سروکار داشته باشند.

سریال صنعت (Industry)، یک درام جذاب است که نگاهی به پشت پرده دنیای مالی و چالش‌های پیش روی متخصصان جوان در این صنعت دارد.

8. سریال پادشاه سنگ‌ها (2022)

پادشاه سنگ‌ها (King of Stonks) که از تولیدات سال پیشین کمپانی نتفلیکس به‌شمار می‌رود، با نام «گرگ آلمانی وال‌استریت» نیز شناخته می‌شود.

این سریال شش قسمتی نتفلیکس، داستان مردی را روایت می‌کند که خود را ناتوان از رقابت در دنیای مالی می‌یابد.

این مجموعه به روابط بین مدیران شرکت فین‌تک و همچنین، دروغ‌ها و فریب‌هایی که در میان کارمندان جاه‌طلب می‌گذرد، می‌پردازد.

9. سریال جانشینی (2018- )

سریال جانشینی (Succession)، یک درام کمدی سیاه درباره تصاحب قدرت در دنیای رسانه و سرگرمی است. این سریال بر خانواده لوگان که آن را با خانواده مرداک و ترامپ مقایسه می‌کنند، متمرکز است.

جانشینی، سریالی است که به شما ابعاد مختلف قدرت، ثروت و تجارت در رده‌های بالا را نشان می‌دهد. این سریال، به‌طور کلی، بر بی‌کفایتی چهره‌هایی متمرکز است که تأثیر زیادی بر جوامع سراسر جهان دارند.

10. سریال تنگ کوسه (2009- )

تنگ کوسه (Shark Tank)، سریالی در مورد کارآفرینان مشتاقی است که تلاش می‌کنند تا با ارائه مدل‌های کسب‌وکار خود به هیئتی از سرمایه‌گذاران باتجربه و پیشرو، رویاهای خود را محقق سازند. آن‌ها باید اعضای میزگردی را متقاعد کنند که شامل مارک کوبان، باربارا کورکوران و رابرت هرجاوک هستند.

این یک سریال عالی برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند نخستین قدم‌های ایجاد کسب و کاری جدید را برداشته و ایده‌های خود را به چیزی واقعی تبدیل کنند.

جمع‌بندی

هرساله، سریال‌های تلویزیونی متعددی در شبکه‌های پخش سریال، عرضه می‌شوند که اطلاعات مفیدی در مورد سرمایه‌گذاری ارائه می‌کنند.

اگر به‌دنبال راه و روش سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هستید، تماشای سریال‌های معرفی‌شده می‌تواند بسیار مفید و آموزنده باشد. این سریال‌ها، معمولاً سنگ بنای داستانی خود را پیرامون اتفاقات واقعی صاحبان مشاغل یا افراد عادی می‌نهند.

سرمایه‌گذاری اشکال گوناگونی اعم از دریافت وام کالا، طلا، نفت و یا ایجاد سبد سهام دارد. سرمایه‌گذاری برای شما می‌تواند در ابعاد بسیار بزرگی که در سریال‌ها نمایش داده می‌شوند، نبوده و در حد خرید کالا اقساطی یا بهره‌مندی از شرایط فروش قسطی پلی‌استیشن باقی بماند. مهم این است که با بهترین استراتژی ممکن نسبت به خرید یا فروش کالا یا سهام، اقدام کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز