بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

زمانی که صحبت از شکایت علیه سازمان ‌های دولتی باشد، معرفی وکیل دیوان عدالت اداری برای پیگیری شکایات، اهمیت زیادی پیدا می‌ کند. با توجه به پیچیدگی قوانین سازمان ‌های دولتی، کمک گرفتن از یک فرد متخصص برای پیگیری پرونده، می ‌تواند روند پرونده را تغییر دهد.

معرفی وکیل دیوان عدالت اداری برای پیگیری شکایات

وکیل دیوان عدالت اداری کیست؟

بر اساس قانون تشکیلات و آیین دادرسی، افراد جامعه می ‌توانند نسبت به اقدامات و تصمیمات مراجع دولتی شکایت کنند. به دلیل اینکه قوانین ارگان ‌ها و سازمان‌ های مختلف پیچیده و دشوار است، افراد عادی نمی ‌توانند به راحتی پرونده ‌های مربوط به شهرداری ‌ها و سازمان ‌های وابسته به دولت را پیگیری نمایند. در این مواقع است که برای ثبت غیرحضوری شکایت در دیوان عدالت اداری، کمک گرفتن از یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری ضروری است. وکیل دیوان عدالت اداری می ‌تواند به شکایات این افراد جهت بدهد و هرچه سریع‌تر مستندات لازم و مدارک محکمه پسندی را برای رسیدگی به پرونده جمع آوری کند. همچنین ثبت شکایت، تکمیل فرم شکایت و ارائه آن به مقامات ذی‌صلاح و مراجع مربوطه، اگر توسط وکیل دیوان عدالت انجام شود، پیگیری پرونده سریع تر انجام می ‌شود. زیرا امکان حضور افراد عادی در دیوان عدالت اداری وجود ندارد و تنها وکلای پایه یک دادگستری می ‌توانند به این مراجع به صورت حضوری مراجعه نمایند.

 

وظایف وکیل دیوان عدالت اداری چیست؟

پرونده‌ هایی که در دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار می ‌گیرند، دارای پیچیدگی‌ های حقوقی هستند. به همین خاطر اگر این پرونده ‌ها مربوط به تخلفات انجام شده در شهرداری ‌ها باشند، می‌ توان از کمک وکیل متخصص کمیسیون ماده ۱۰۰ استفاده کرد. در صورتی که تخلفات انجام شده مربوط به استانداری ‌ها و شهرداری ‌ها باشد، وکیل کمیسیون ماده ۹۹ می ‌تواند در این مواقع به افراد کمک کند، اما وظایف تمام وکلای دیوان عدالت اداری و صلاحیت های آن ها شامل موارد زیر می ‌شود.

  • رسیدگی به اعتراض ‌ها و شکایت ‌های اشخاص حقیقی و حقوقی علیه تصمیم‌ های قوه قضاییه، قوه مجریه و قوه مقننه، هیئت‌ های دولتی، شهرداری ‌ها، نیروی انتظامی، موسسات عمومی غیردولتی و ...
  • رسیدگی به اعتراض ‌ها و شکایت ‌های اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به آراء قطعی صادر شده از هیئت ‌های حل اختلاف، شورا ها، کمیسیون ‌های مالیاتی، دادگاه‌ های انتظامی و اداری
  • رسیدگی به تخلفات و اعتراضات اعضای هیئت علمی، دانشگاه‌ ها، قضات، مشمولان استخدام کشوری
  • رسیدگی به اعتراضات افراد حقیقی و حقوقی علیه تصمیمات موسسات دولتی یا ماموران این واحد ها
  • رسیدگی به شکایت افراد حقیقی و حقوقی به موسسات دولتی، واحد ها یا ماموران آن ها به خاطر تضییع حقوق افراد عادی
  • رسیدگی به شکایاتی که درباره آرای قطعی دانشگاه آزاد اسلامی، مصوبات سایر دانشگاه ‌ها و موسسات تحقیقاتی غیرانتفاعی هستند.

به طور کلی وظایف وکیل دیوان عدالت اداری بسیار گسترده است. زیرا پرونده ‌هایی که قابل بررسی توسط این وکلا هستند، مربوط به تخلفات اداری، اعتراض به آرای هیئت ‌های مختلف و ... می‌شوند. به عنوان مثال سازمان‌های بیمه مانند تامین اجتماعی، سازمان سنجش، هیئت ‌های گزینش و سایر ارگان‌ ها اگر تخلفات انضباطی داشته باشند، افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند از آن ها شکایت کنند. تخلفات انجام شده در ساخت و ساز نیز پرونده‌هایی هستند که در دیوان عدالت اداری توسط وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد بررسی و پیگیری قرار می ‌گیرند.

با توجه به صلاحیت‌هایی که وکیل دیوان عدالت اداری دارد، می ‌تواند تمام مراحل مربوط به ثبت شکایت در دیوان عدالت را از ثبت درخواست، پیگیری پرونده، اعاده دادرسی، اعتراض به رای صادر شده در دادگاه بدوی و پیگیری پرونده را به صورت کلی انجام دهد.

 

بهترین وکیل دیوانه عدالت اداری کیست؟

با توجه به اینکه رفع اختلافات و طرح دعوا در دیوان عدالت اداری بسیار دشوار است، بنابراین اثبات ادعای فرد شاکی به این راحتی ‌ها امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر اگر یک وکیل متخصص دیوان عدالت را انتخاب می‌کنید، باید ابتدا مطمئن باشید که تجربه و سابقه کافی در این زمینه را دارد.

  • بهترین وکیل دیوان عدالت اداری باید بتواند برای اثبات ادعای شاکی به دادگاه ‌های کیفری و حقوقی رفت و آمد داشته باشد و درباره قوانین و مقررات اطلاعات به روزی داشته باشد.
  • دارا بودن آگاهی نسبت به قوانین و بررسی تمام جنبه های پرونده برای طرح دعوا ضروری است. بنابراین بهترین وکیل دیوان عدالت کسی است که بتواند طبق اصول حقوقی، مستندات و ادله محکمی را جمع آوری نماید.
  • به خاطر طولانی بودن دادرسی و رسیدگی به پرونده‌ ها در دیوان عدالت اداری، کوچکترین عمل نسنجیده‌ای می ‌تواند هم زمان زیادی را هدر بدهد و هم باعث جلوگیری از پیشرفت پرونده شود. با توجه به اینکه هر وکیلی توانایی و تخصص کافی برای رسیدگی به این پرونده‌ ها را ندارد، انتخاب بهترین وکیل باعث می‌شود تا پیچیدگی ‌های پرونده در مدت زمان کوتاهی مورد بررسی قرار بگیرد و نتیجه مورد نظر شاکیان محقق شود.
  • بهترین وکیل دیوان عدالت با در نظر گرفتن تمام شرایط و مصلحت فرد موکل، اقدام به طرح دعوا می‌نماید و پیگیری پرونده را با انجام تشریفات اداری انجام می‌ دهد. همچنین مشاوره ‌های حقوقی به موکل خود ارائه می‌ کند تا در صورت لزوم بتواند پاسخگوی سوالات باشد.

در نهایت برای پیدا کردن بهترین وکیل دیوان عدالت اداری می‌توانید به وب سایت وکیل دیوان عدالت مراجعه نمایید و از کمک وکلای مجرب و با تجربه این مجموعه بهره‌مند گردید.

 

کلام آخر

ثبت غیرحضوری شکایت در دیوان عدالت اداری، نیازمند طی مراحلی به صورت اینترنتی و حضوری است که کمی پیچیده و دشوار به نظر می ‌رسد. به همین خاطر در این مواقع یک وکیل دیوان عدالت می ‌تواند به شاکیان کمک کند تا تمامی این مراحل را به سادگی طی کنند برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با بهترین وکیل دیوان عدالت می ‌توانید به سایت وکیل دیوان عدالت مراجعه نمایید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز