بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

شرکت اسرام، یکی از تولید کنندگان برتر محصولات روشنایی و نور در کشور آلمان می‌باشد. انواع لامپ کم مصرف اسرام و دیگر محصولات روشنایی در این شرکت ساخته و تولید می‌شود. این شرکت، نمایندگی‌های فراوانی در سراسر دنیا مانند ایران، فرانسه، روسیه و غیره دارد. در این نمایندگی‌ها، تمام محصولات اسرام در اختیار مشتریان و خریداران قرار می‌گیرد. در این محتوا قصد داریم تا در ابتدا شما عزیزان را با مفهوم لامپ کم مصرف و مزایای آن آشنا کنیم. سپس در ادامه و بخش‌های بعد، اطلاعات لازم و کافی در مورد انواع لامپ کم مصرف اسرام و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم. لطفا تا انتهای محتوا ما را همراهی کنید.

لامپ کم مصرف چه نوع لامپی است و دارای چه ویژگی‌هایی است؟

جهت آشنایی با انواع لامپ کم مصرف اسرام، در ابتدا باید با مفهوم لامپ کم مصرف آشنا شویم. به طور کلی یکی از نیازهای ضروری و طبیعی انسان‌ها، نور و روشنایی می‌باشد. جهت برطرف کردن این نیاز، باید از تجهیزات و ابزاری استفاده کرد. لامپ کم مصرف یکی از انواع تجهیزاتی است که نور و روشنایی لازم را تامین می‌کند. لامپ کم مصرف به طور کلی به لامپی گفته می‌شود که دارای کم‌ترین مصرف انرژی باشد. درون این نوع لامپ‎‌ها، گاز الکتریکی به کار رفته است. به طور کلی نور و روشنایی مورد نیاز از طریق لامپ کم مصرف، زمانی ایجاد می‌شود که درون لامپ واکنش‌های مختلفی رخ دهد. گاز موجود درون این لامپ‌ها، گاز آرگون می‌باشد. درون این گاز، بخار جیوه وجود دارد. طی واکنش‌های انجام شده و با استفاده از ماده فلورسنت، نور مورد نیاز ایجاد می‌شود. لامپ کم مصرف در حقیقت، از مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است.

لامپ‌های کم مصرف دارای کارایی و کیفیت بسیار زیادی می‌باشند و به همین منظور بسیار پرطرفدار هستند. کارایی این نوع لامپ‌ها در مقابل لامپ‌های رشته‌ای، 4 برابر می‌باشد و جایگزین مناسبی برای لامپ‌های رشته‌ای قدیمی و پرمصرف هستند. این کارایی به این معنا است که یک لامپ کم مصرف می‌تواند به طور تقریبی 80 درصد انرژی کمتری مصرف کند. ماندگاری و طول عمر زیاد از مزایای دیگر این نوع لامپ‌های کم مصرف است. به طور کلی می‌توان بیان کرد لامپ‌های کم مصرف به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، تنها از یک سوم برق بهره می‌برند و دوام بیشتری نیز دارند. از مزیت و ویژگی‌های دیگر این نوع لامپ‌ها، نور یکنواخت و حرارت کم است. لامپ کم مصرف، نور را بدون حرارت و گرمای زیاد، به صورت یکنواخت پخش می‌کند. این گونه لامپ‌ها، تنوع بسیار بالایی دارند و در اشکال و سایزهای گوناگون تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

انواع لامپ کم مصرف اسرام

انواع لامپ کم مصرف اسرام شامل چند نوع می‌باشند؟

اکنون پس از آشنایی با مفهوم لامپ کم مصرف و مزایای آن، به راحتی می‌توانیم انواع لامپ کم مصرف اسرام را نام ببریم و به بررسی هر یک از آن‌ها بپردازیم. به طور کلی در صنعت روشنایی، لامپ‌ها را به دو دسته عمومی و تخصصی دسته بندی می‌کنند. لامپ‌های کم مصرف در دسته لامپ‌های عمومی قرار دارند و از آن‌ها استفاده‌های فراوانی می‌شود. در واقع از انواع لامپ کم مصرف اسرام می‌توان به لامپ‌های ال ای دی و فلورسنت فشرده شده اشاره کرد. هر یک از این نوع لامپ‌ها دارای انواع و اشکال متفاوتی می‌باشند. در ادامه محتوا قصد داریم به معرفی این نوع لامپ‌های کم مصرف بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

لامپ‌های ال ای دی از انواع لامپ کم مصرف اسرام

لامپ ال ای دی یکی از مهم‌ترین و ضروری ترین انواع لامپ کم مصرف اسرام به حساب می‌آید. این نوع لامپ، از انواع لامپ‌های جدید در صنعت روشنایی است. لامپ کم مصرف ال ای دی، دارای ساختار و قطعات مختلفی است. از جمله قطعات این نوع لامپ سرپیچ، حباب، درایور، خنک کننده، سرامیک و در نهایت برد ال ای دی می‌باشد. تمامی این قطعات، دارای وظایف و عملکردهایی هستند و باعث روشن شدن لامپ شده و نور و روشنایی مورد نیاز را تامین می‌کنند. به طور کلی برق با استفاده از سرپیچ به قطعه درایور منتقل می‌شود. درایور موجود در لامپ‌های ال ای دی نیز، به نوعی عمل می‌کنند که جریان برق کاهش پیدا کند.

لامپ کم مصرف ال ای دی از مزیت و ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. یکی از این ویژگی‌های مهم، صرفه جویی در انرژی و کاهش مصرف برق است. در عین حال که این نوع لامپ‌ها باعث کاهش مصرف انرژی می‌شوند، نور بسیار مناسب و خوبی را تولید می‌کنند. طول عمر بسیار زیاد و ماندگاری بالای این نوع لامپ‌ها، از ویژگی و مزیت دیگر آن‌ها می‌باشد. در واقع حباب، خنک کننده و سرامیک به کار رفته در لامپ‌های کم مصرف ال ای دی، باعث می‌شوند عمر و دوام لامپ افزایش یابد. به طور کلی این قطعات وظیفه محافظت از لامپ را برعهده دارند. این لامپ‌ها در انواع و اندازه‌های گوناگون تولید شده و کاربرد و کارایی آن‌ها بسیار زیاد است.

انواع لامپ کم مصرف اسرام

لامپ‌های کم مصرف فلورسنت فشرده

لامپ فلورسنت فشرده از دیگر انواع لامپ کم مصرف محسوب می‌شود که در نمایندگی اسرام توزیع می شود. این گونه لامپ‌ها در واقع جایگزین لامپ‌های مهتابی قدیمی شده‌اند. به این گونه لامپ‌ها، سی اف ال نیز گفته می‌شود. سرپیچ استفاده شده در لامپ فلورسنت مانند لامپ‌های معمولی می‌باشد ولی میزان انرژی و نوری که تولید می‌کند با لامپ‌های معمولی متفاوت است. در واقع در لامپ‌های فلورسنت، مواد شیمیایی وجود دارد. این مواد شیمیایی با استفاده از تغییرات و واکنش‌های مختلف به نور تبدیل شده و روشنایی محیط را تامین می‌کنند. این نوع لامپ‌های کم مصرف مانند لامپ‌های ال ای دی از مزایای بسیاری برخوردارند.

از مهم‌ترین مزیت‌ها و ویژگی‌های لامپ فلورسنت، می‌توان به کم مصرف بودن آن اشاره کرد. تامین و تولید نور زیاد از دیگر ویژگی‌های مهم این نوع لامپ‌ها محسوب می‌شود. حجم کم و اندازه کوچک لامپ‌های فلورسنت فشرده، یکی دیگر از ویژگی‌های آن‌ها می‌باشد. به منظور همین ویژگی‌ها، از لامپ‌های کم مصرف فلورسنت فشرده شده به فراوانی استفاده می‌شود. البته نکته‌ای در این گونه لامپ‌ها وجود دارد. در واقع درون لامپ‌های کم مصرف مقداری جیوه موجود است. جیوه، وظیفه تولید نور و روشنایی را بر عهده دارد ولی یک ماده شیمیایی و سمی می‌باشد. در صورتی که این گونه لامپ‌ها شکسته شوند، باید پنجره‌ها باز شده تا هوای محیط سالم شود.

انواع لامپ کم مصرف اسرام

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز