بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
چهار نکته مهم که در هنگام خرید مکمل بدنسازی به آن توجه کرد.

 

با توجه به محبوبیت و علاقه شدید جوانان و نوجوانان به رشته های ورزشی مانند بدنسازی استفاده از مکمل های بدنسازی برای تقویت قوای جسمی و رسیدن به اندام دلخواه و ایده آل بسیار رایج شده است.بسیاری از افراد، چه ورزشکاران حرفه ای و چه افراد مبتدی که تازه ورزش حرفه ای را آغاز کرده اند به دلیل ناآگاهی و خرید مکمل های ورزشی اشتباه که حتی برای بدن و نوع فعالیت ورزشی آن ها مناسب نیست آسیب های جبران ناپذیری به سلامت خود وارد می کنند. ما در این مقاله سعی کرده ایم به تمام نکاتی که برای خرید مکمل بدنسازی مناسب با نیاز بدن خود نیاز دارید، به طور جامع و کامل بپردازیم.

نکات مهم در خرید مکمل های بدنسازی چیست

چهار نکته مهم که در هنگام خرید مکمل بدنسازی به آن توجه کرد

توجه به نیاز بدن و شناخت کاربرد مکمل ها

هر ورزشکاری اهداف مختلفی دارد و و نیاز بدن هر ورزشکار با ورزشکار دیگر متفاوت است،بعضی از افراد اهدافی مانند کاهش وزن و بعضی دیگر عضله سازی و افزایش توده عضلانی مد نظرشان است.بنابراین هر کدام از این افراد باید ابتدا نیاز بدن خود را بشناسند سپس با توجه به هدف و شرایط بدنی خود و با مشورت مربی و تحقیق و مطالعه درباره کاربرد هر مکمل بهترین و مناسب ترین انتخاب را برای خود داشته باشند.

توجه به فرمولاسیون و ترکیبات موجود در مکمل

مکمل های بدنسازی متفاوتی با فرمولاسیون یکسان ولی با نام های متفاوت و از برندهای متفاوت در بازار وجود دارد. برای داشتن بهترین انتخاب بهتر است هنگام خرید به جدول ارزش غذایی و ترکیبات به کار رفته و

درصد و مقدار هر کدام از مواد موجود در مکمل های ورزشی مانند گینر و خرید کراتین بدنسازی و ... دقت کنید.

بررسی به برچسب اصالت کالا و مجوزها و گواهینامه های موجود روی محصول

نکات مهم در خرید مکمل های بدنسازی چیست

مکملی که خریداری می کنید حتما باید برچسب و کد اصالت کالا داشته باشد چون سازمان غذا و دارو تمام شرکت هایی که مکمل بدنسازی و ورزشی تولید می کنند را ملزم کرده است روی محصولات خود برچسب اصالت کالا را روی محصولات خود درج کنند، شما پس از خریداری محصول مورد نظر خود با وارد کردن uid یا همان کد اصالت کالا در سایت سازمان غذا و دارو می توانید اطلاعات کامل مکمل خود را که شامل شرکت سازنده یا وارد کننده، شماره سری ساخت و تاریخ انقضا آن است مشاهده کنید و اینگونه از اصالت و اعتبار مکملی که خریداری کرده اید، اطمینان حاصل کنید.

خرید مکمل های ورزشی از مکانی معتبر

بسیاری از افراد با فرض اینک در داروخانه ها مکمل های ورزی و بدنسازی با کیفیت پیدا می شود برای خرید مکمل های ورزشی از فروشگاه هایی که هیچگونه مجوزی برای این کار ندارند و یا حتی به صورت اینترنتی و از پیج ها و سایت های نامعتبر خرید خود را انجام می دهند.

مصرف مکمل های ورزشی ارتباط مستقیمی با سلامتی بدن دارد پس بهتر است هنگام خرید محصولاتی که تا این اندازه با سلامت جسمانی در ارتباط است وسواس بیشتری به خرج داد و برای خرید آن ها به داروخانه های معتبر و یا داروخانه های آنلاین که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و مجوزهای لازم هستند مراجعه کرد.

مزایا و معایب استفاده از مکمل های بدنسازی

نکات مهم در خرید مکمل های بدنسازی چیست

معمولا افراد با داشتن رژیم غذایی مناسب و تمرینات کافی و با یک برنامه ورزشی مناسب نیازی به مصرف مکمل های ورزشی های پیدا نمی کنند اما مصرف مکمل های ورزشی مسیر رسیدن به اهدافی را که هر فرد دارد کوتاه تر و سریعتر می کند به عنوان مثال باعث افزایش توده عضلانی، افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد ورزشی و کاهش وزن وچربی سوزی و هم چنین حفظ سلامت عمومی بدن نیز می شود.

به طور کلی اگر هنگام خرید و انتخاب مکمل بدنسازی با یک متخصص مشورت کنید و به نکاتی که برای خرید مکمل بدنسازی باید توجه کنید، مکمل های بدنسازی معمولا بدون عوارض هستند مگر اینکه در افرادی که دارای حساسیت خاصی نسبت به یک ماده هستند عوارض گوارشی به همراه داشته باشد.

استفاده از مکل های بدنسازی امروزه جهت ارتقای سلامت و بازدهی توان ورزشی میان ورزشکاران بسیار رایج شده است. مکمل های بدنسازی هم مانند هر مکمل دیگری مزایا و معایبی برای فرد مصرف کننده دارند که با رعایت چهار نکته مهمی که این مقاله برای خرید مکمل بدنسازی ذکر کردیم می توانید با خرید یک مکمل مناسب به هدف خود نزدیک تر شده و عوارض مصرف مکمل های بدنسازی را به حداقل برسانید. ما به شما داروخانه آنلاین داروما کرج را معرفی می کنیم که جزو برترین داروخانه های آنلاین در سطح کشور می باشد و دارای ارسال رایگان نیز هستند.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:
  • محمد رزکانی يكشنبه, 28 آبان 1402

    سلام چطور می تونیم برای خرید مکمل بدنسازی اقدام کنیم ؟


عناوین جذاب امروز