بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

نکات لباس پوشاندن نوزاد در زمستان – مادران بخوانند!

با فرا رسیدن فصل سرما و زمستان تهیه انتخاب لباس مناسب و گرم برای نوزادان واجب و ضروری است. سرمای زمستان برای کودکان و نوزادان سخت و طاقت فرساست. با توجه به اینکه در سنین نوزادی سیستم ایمنی بدن توانایی کمتری برای تنظیم دما دارد، پوشاندن کودک با لباس گرم و مناسب با وضعیت آب و هوا در زمستان الزامی است. خرید لباس نوزادی دخترانه و پسرانه و ست لباس نوزادی از دغدغه‌های اصلی مادران با آغاز شدن فصل سرماست.

نوزادان بیشتر از سایر افراد در مقابل سرما آسیب پذیر هستند. پوشش نوزادان در زمستان تنها به یک کت یا کاپشن محدود نخواهد شد. در این رابطه مادران می‌بایست برنامه ریزی درستی تنظیم کنند. پوشش درست، پوششی است که از تمامی نقاط بدن یعنی دست‌ها، پاها و سایر قسمت‌های بدن نوزاد محافظت کند. یکی از ایده‌های مناسب برای مراقبت از نوزادان در فصل زمستان، استفاده از لباس‌هایی است که از کودک شما در شرایط مختلف مانند هنگامی که او را به پیاده روی می‌برید، درون ماشین و حتی زمانی که برای خرید به فروشگاه مراجعه می‌کنید، در برابر سرما محافظت کند.

نکات مهم لباس پوشاندن نوزادان در زمستان

  • اگر نوزاد شما کمتر از شش ماه دارد؛ هنگام بیرون رفتن او را حتما قنداق کنید و با پتو بپوشانید.
  • برای نوزادان 6 تا 12 ماهه می‌بایست از لباس‌هایی استفاده کنید که پنبه دار هستند و مخصوص زمستان دوخته شده‌اند.
  • در صورتی که هنگام بیرون رفتن با اتومبیل قصد دارید کودک را در صندلی عقب ماشین قرار دهید، برای او کت نپوشانید. بهتر است دمای ماشین را متعادل کرده و از لباس‌هایی استفاده کنید که برای کودک دست و پا گیر نباشد.
  • حتما از کلاه برای پوشاندن سر و گوش کودک استفاده کنید.
  • دست‌های کودک را با دستکش نرم بپوشانید.
  • استفاده از جوراب و چکمه در زمستان، پاهای کودک را گرم نگه خواهد داشت.

 

خرید لباس نوزادی در زمستان

نکات لباس پوشاندن نوزاد در زمستان – مادران بخوانند!

لباس‌ نوزادی نقش زیادی در مراقبت از کودک در مقابل سرمای زمستان دارد. اگر شما هم از مادرانی هستید که به تازگی صاحب فرزندی شده‌اید، باید بدانید خرید لباس نوزادی مانند ست نوزادی در فصل زمستان بسیار مهم است. بنابراین سعی کنید اطلاعات لازم در این خصوص را کسب کرده و بهترین لباس را در این فصل بر تن کودک خود بپوشانید. در ادامه تعدادی از لباس‌های مناسب و مخصوص به فصل زمستان را به شما معرفی خواهیم کرد:

کلاه زمستانی

معمولا کودکان علاقه‌ای به پوشیدن کلاه ندارند و در بسیاری از مواقع سعی دارند کلاه را از سر خود جدا کنند. برای جلوگیری از این عمل کودکان از کلاهای بند دار استفاده کنید، تا امکان بستن آن در زیر چانه وجود داشته باشد. نکته دیگر در هنگام خرید کلاه این است که، کلاه مناسب، گوش‌های کودک را به درستی می‌پوشاند و مانع از نفوذ سرما به این ناحیه خواهد شد.

دستکش

استفاده از دستکش، انگشت‌های کودک را از سرما حفظ خواهد کرد. دستکش‌هایی که به وسیله یک بند به یکدیگر متصل‌اند برای کودکان مناسب‌تر هستند زیرا امکان گم شدن آن‌ها کمتر است.

لباس‌های پنبه دار مخصوص زمستان

لباس‌های‌ نوزادی مخصوص فصل سرما، معمولا از جنس پنبه‌ هستند و از مقاومت خوبی در برابر سرما برخوردار‌ند. مناسب‌ترین لباس برای کودک شما لباسی است که بتوان به راحتی آن را برای کودک پوشاند یا از تن او درآورد. بهتر است لباس‌های زمستانه نوزاد و کودکان را کلاه دار انتخاب کنید تا تمامی نقاط بدن از سرما حفظ شود.

ست لباس نوزادی

ست لباس نوزادی، بیشتر برای نوزادان ایده‌آل و مورد استفاده است. از این نوع لباس می‌توان به عنوان لباس خانگی و همینطور در زمستان به عنوان لباسی راحت، زیر لباس‌های گرم دیگر استفاده کرد که در انواع مختلف لباس زمستانی دخترانه ، لباس زمستانی پسرانه و در رنگ و طرح‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در زمستان باید چقدر لباس برای نوزادان بپوشانید؟

اگر به دنبال لباس نوزادی زمستانی برای نوزاد دختر یا نوزاد پسر هستید، لازم است بدانید کودک شما در فصل زمستان برای محیط خانه و بیرون از خانه نیازمند پوشش‌ متفاوت است. اگر هوای خانه در فصل زمستان متعادل است از لباس‌هایی برای پوشاندن کودکان استفاده کنید، که دمای بدن او را متعادل نگه دارد. به عنوان مثال در خانه می‌توان از سرهمی، شلوار راحتی و جوراب استفاده کرد. اگر قصد دارید کودک را بیرون از خانه ببرید تعداد لایه‌های لباس کودک را افزایش دهید. در صورتی که دمای هوا کاهش پیدا کند، این اقدام را زمانی که در خانه هستید هم انجام دهید. لایه دوم لباس کودک می‌تواند یک ژاکت، کت یا لباس پنبه‌ای زمستانه باشد.

فراموش نکنید پاهای کودک هم مانند سایر نقاط بدن او در زمستان نیازمند گرم نگه داشتن است. برای گرم کردن این قسمت از بدن کودک استفاده از لباس‌های زیر بلند راهکار مناسبی است.

اضافه کردن لباس‌های کودک در زمستان نیاز است، اما می‌بایست تعادل را رعایت کرد تا کودک شما دچار گرما زدگی نشود.

 

وضعیت آب و هوا در فصل زمستان شما را ملزم به مراقبت بیشتر از کودک خواهد کرد. با خرید لباس نوزادی مناسب از سایت nili.co، از سلامت کودک خود در برابر سرما محافظت کنید. به خاطر داشته باشید کودکان در دوران نوزادی به مراقبت بسیار زیادی نیاز دارند.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز