بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

استانبول کشوری‌ زیبا و مقصد گردشگری زیبایی است که در تمام فصل‌های سال به مسافران دلیلی برای سفرکردن می‌دهد، اگر قصد دارید با بودجه کمتری به این شهر زیبا سفر کنید، می‌توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی در مورد این راهکارها بخوانید تا بتوانید بهترین بلیط هواپیما شیراز استانبول را تهیه کنید.

خرید بلیط ارزان شیراز استانبول

سفرهای لحظه آخری با قیمتی مناسب

یکی از راهکارهای تهیه بلیط ارزان هواپیما، استفاده از بلیط‌های لحظه آخری است. این بلیط‌ها معمولا مربوط به آژانس‌های هواپیمایی هستند که کل یا قسمتی از بلیط‌های یک هواپیما را به صورت عمده خریداری کرده‌اند تا به صورت چارتر با قیمت مناسب‌تر بفروشند؛ اما اگر هواپیما کامل پر نشود، ضرر خواهند کرد. در نتیجه بلیط‌های باقی‌مانده را در لحظه آخر، به عنوان مثال شب قبل یا حتی چند ساعت باقی‌مانده به پرواز به فروش می‌رسانند. این نوع از پرواز برای افرادی که آمادگی سفر در هر زمان را داشته باشند، مناسب است. برای تهیه این بلیط‌ها باید به‌طور مداوم سایت‌های فروش پرواز را بررسی کنید تا بهترین گزینه را برگزینید.

بلیط چارتری با قیمت مناسب

بلیط‌های چارتر به‌صورت رفت و برگشت با تاریخ مشخص‌شده به فروش می‌رساند. این بلیط‌ها معمولا در یک مسیر مشخص هستند به عنوان مثال بلیط شیراز استانبول یکی از این بلیط‌های چارتر است که شما می‌توانید با قیمت مناسب‌تری نسبت به بلیط‌های عادی تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که قیمت این نوع از بلیط در فصل‌های پرطرفدار ممکن است تفاوت چندانی با بلیط عادی نداشته باشد، اما در فصل‌های کم تردد، مانند زمستان، قیمت این بلیط‌ها بسیار مناسب خواهد بود. پس اگر قصد یک سفر اقتصای به استانبول را دارید، سفر در فصول سرد سال برای شما مناسب خواهد بود.

تهیه بلیط در فصل‌های آف سیزن

هر کشوری با توجه به آب ‌و هوا، جشنواره‌ها و اتفاقات گردشگری فصل‌های پرطرفدار و کم‌طرفدار دارد. فصل پرطرفدار استانبول یا به اصطلاح های سیزن، فصل بهار و تابستان است. در نتیجه بلیط‌های پرواز و هتل‌ها و هر جاذبه گردشگری دیگری نیز، قیمت بالاتری خواهد داشت. اگر بخواهید بلیط شیراز استانبول را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید، باید برای فصل آف سیزن ترکیه، که زمستان است این بلیط را بخرید. البته نگران نباشید در این فصل‌ها هم استانبول دیدنی‌ها و جاذبه‌های بسیاری دارد که می‌تواند سلیقه‌های مختلف گردشگران را پوشش بدهد.

روی دیگر استانبول

این کشور در فصل پاییز روی دیگری از خود را به نمایش می‌گذارد و با رویدادهای فرهنگی، موسیقایی با دعوت به بازدید از موزه‌هایی همچون موزه مجسمه و نقاشی، موزه ایاصوفیه در کنار بنای ایاصوفیه و موزه هنر مدرن و معاصر از گردشگران پذیرایی می‌کند. همچنین تجربه صبحانه‌های مفصل و لذیذ به سبک ترک‌های استانبولی در کافه‌های شهر در هوای دل‌پذیر پاییزی و بعد قدم‌زدن و کشف و تماشای هنر‌های خیابانی و گرفتن عکس‌هایی ماندگار در کوچه پس کوچه‌های رنگارنگ این کشور سفری متفاوت را برایتان رقم خواهد زد. اگر برای سفر به این شهر بودجه کمتری در نظر داشته باشید، می‌توانید از بلیط‌های چارتری استفاده کنید. بلیط شیراز استانبول یکی از این گزینه‌هاست. البته فراموش نکنید که هوا در این فصل‌ها سرد و بارانی یا برفی خواهد بود پس حتما لباس و کفش مناسب همراه خود داشته باشید تا بهترین استفاده را از سفرتان ببرید.

خرید بلیط ارزان شیراز استانبول

تهیه بلیط از مدتی قبل

اگر سفر در فصل‌های سرد در سلیقه شما نیست و ترجیح می‌دهید در فصل بهار و تابستان به این شهر سفر کنید اما همچنان می‌خواهید سفر اقتصادی‌تری داشته باشید، باید از حداقل چند ماه قبل بلیط خود را تهیه کنید. معمولا این نوع بلیط‌ها که از مدت‌ها قبل رزرو می‌شوند، مانند بلیط‌های لحظه آخری، قیمت کمتری دارند. از زمانی که تصمیم برنامه‌ریزی سفر گرفتید می‌توانید سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را به‌طور مرتب بررسی کنید؛ زیرا گاهی آژانس‌های هواپیمایی تخفیف‌های ویژه‌ای روی تورها و بلیط‌ها یا هتل‌ها می‌گذارند، پس با بررسی مداوم می‌توانید از مدتی قبل بلیط و بقیه موارد لازم را تهیه کرده و بودجه سفر خود را کاهش دهید.

روزها و فرودگاه‌های متفاوت

یکی از نکات جالب در مورد بلیط‌های هواپیما این است که گاهی قیمت بلیط در روزهای وسط هفته، از روزهای آخر هفته کمتر است. پس اگر می‌توانید برای روزهای وسط هفته برنامه‌ریزی کنید، با انتخاب این روزها هزینه کمتری برای بلیط می‌پردازید. همچنین برای رسیدن به شهر مورد نظر گاهی چند فرودگاه وجود دارد که بعضی از آن‌ها گران‌تر و بعضی ارزان‌تر هستند. به عنوان مثال در استانبول، دو فرودگاه اصلی وجود دارد. یکی فرودگاه اصلی و بزرگ استانبول، به نام IST که جایگزین فرودگاه آتاتورک قبلی شده است و یکی فرودگاه کوچک‌تری به نام صبیحه گوکچن SAW که در سمت آسیایی این شهر قرار دارد. فرودگاه اصلی استانبول بسیار بزرگ است و حتی یکی با معماری خاص خود از جاذبه‌های دیدنی این شهر به‌حساب می‌آید. اما پروازهایی که به مقصد فرودگاه SAW باشند، معمولا ارزان‌تر هستند. البته در نظر داشته باشید که هر دو این فرودگاه‌ها خارج از شهر قرار دارند. وسایل حمل‌ و نقل مختلفی برای رسیدن به مرکز شهر وجود دارد. در نتیجه بدون نگرانی می‌توانید پرواز شیراز استانبول خود را به مقصد فرودگاه صبیحه گوکچن تهیه کرده تا کمی در هزینه‌های سفر خود، صرفه‌جویی کنید.

غذاهای خیابانی، یار سفرهای اقتصادی

اگر علاوه‌بر قیمت بلیط، بودجه کل سفرتان نیز برایتان مهم است، می‌توانید از راهکارهای مختلفی برای کاهش هزینه‌های روزمره خود در سفر استفاده کنید. یکی از این راهکارها، ماجراجویی در غذاها و امتحان‌کردن غذاهای متنوع خیابانی استانبول است. اگر اهل قدم‌زدن در شهر باشید، مخصوصا در محله‌های شلوغ‌تر و توریستی‌تر مانند تکسیم یا بشیکتاش، می‌توانید انواع این غذاها را پیدا و امتحان کنید.

خرید بلیط ارزان شیراز استانبول

سفری ارزان به استانبول، با فلای تودی

اگر برای سفر به استانبول بودجه محدودی را در نظر گرفته‌اید، نگران نباشید، می‌توانید با استفاده از خدمات سایت فلای تودی بین انواع بلیط‌ها و هواپیمایی‌های موجود بگردید و بهترین و ارزان‌ترین بلیط چارتر را برای خودتان انتخاب کنید. همچنین برای تهیه بیمه مسافرتی و رزرو هتل نیز، از خدمات فلای تودی استفاده کنید. فلای تودی سفر خوشی را برایتان آرزو می‌کند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز