بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در این مطلب قصد داریم درباره فاصله بین وان و استانبول حرف بزنیم تا در صورتی که قصد دارید تور وان از تهران یا سایر شهرستان‌ها را رزرو کنید و بعد از آن از شهر وان راهی استانبول شوید، بتوانید برای این کار یک برنامه‌ریزی صحیح داشته باشید. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

وان یکی از شهرهای ترکیه است که ایرانیان زیادی طرفدار سفر به آن هستند. زیرا این شهر با ایران مرز مشترک دارد و بنابراین هم هزینه سفر به آن کم‌تر از سایر مقاصد خارجی است و هم در زمان کمتری می‌توان سفر به آن را برنامه‌ریزی کرد. البته بسیاری از مسافران در طول سفرشان به ترکیه فقط به دیدن وان اکتفا نمی‌کنند و از این شهر راهی شهرهای دیگر ترکیه برای مثال استانبول نیز می‌شوند چراکه استانبول به‌عنوان محبوب‌ترین شهر ترکیه مقصد اول بسیاری مسافران این کشور است. در این مطلب قصد داریم درباره فاصله بین وان و استانبول حرف بزنیم تا در صورتی که قصد دارید تور وان از تهران یا سایر شهرستان‌ها را رزرو کنید و بعد از آن از شهر وان راهی استانبول شوید، بتوانید برای این کار یک برنامه‌ریزی صحیح داشته باشید. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

فاصله وان تا استانبول چقدر است؟ هوایی و زمینی

وان؛ شهر گربه‌های سفید پشمالو

وان بزرگ‌ترین شهر در شرق ترکیه است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد. مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی حرف می‌زنند اما برای کارهای رسمی خود از زبان ترکی استانبولی استفاده می‌کنند. در شهر وان یک دریاچه به نام وان وجود دارد که این شهر به‌خاطر وجود آن معروف شده است. البته وجود گربه‌های سفید پشمالو با چشم‌های آبی را نیز باید دلیل دیگر معروفیت وان دانست. در این شهر مراکز خرید متنوع و جاذبه‌های گردشگری فراوان از کلیسا گرفته تا اسکله وجود دارد که در طول سفرتان می‌توانید همه آنها را از نزدیک ببینید و بر لذت سفرتان بیافزایید. از دیگر جاذبه‌های موجود در شهر وان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جزیره آختامار (جزیره آکدامار)
  • خانه گربه های وان
  • مرکز خرید ای‌ وی‌ ام وان
  • دریاچه وان
  • آبشار مرادیه
  • قلعه وان
  • موزه وان
  • مسجد کایا چلبی
  • قلعه هوشاپ
  • مسجد جامع وان

استانبول؛ شهر کنستانتین و معماری‌ های خاص

استانبول یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که قبلا آن را با نام قسطنطنیه می‌شناختند. بسیاری گمان می‌کنند استانبول پایتخت ترکیه است درحالی که پایتخت این کشور را باید آنکارا دانست. استانبول هم از نظر جاذبه‌های گردشگری و هم از نظر فرهنگی بسیار برای مردم جهان جذاب است و تقریبا در لیست همه کسانی که به سفر و جهان‌گردی علاقه دارند؛ یک بار بازدید از این شهر وجود دارد. شهر استانبول در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد زیرا این شهر اروپایی آسیا یک تاریخ زنده از اتفاقاتی است که در چند هزار سال اخیر در این منطقه افتاده است.

فاصله وان تا استانبول چقدر است؟ هوایی و زمینی

فاصله وان تا استانبول چقدر است؟

همانطورکه بالاتر گفته شد، بسیاری از ایرانیان ترجیج می‌دهند به جای رزرو تور استانبول از تهران و سایر شهرستان‌ها، ابتدا خودشان به شهر وان بروند و پس از گشت و گذار در این شهر، راهی استانبول شوند. بنابراین دانستن فاصله بین وان و استانبول برای بسیاری از افراد اهمیت دارد. قبل از هر چیز باید بدانید که شما هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی می‌توانید از وان به استانبول سفر کنید.

اگر تصمیم دارید با هواپیما از وان به استانبول بروید، باید بدانید که حدود 2 ساعت در راه خواهید بود. این راه برای کسانی که می‌خواهند زمان کمتری را در مسیر باشند، بهترین انتخاب است. برای اینکه بتوانید با هواپیما از وان به استانبول بروید، باید خود را به فرودگاه فریت ملن برسانید. لازم است بدانید در طول روز حدود 6 پرواز از وان به استانبول وجود دارد که این پروازها از ساعت 9:15 آغاز می‌شود و تا ساعت 5:45 دقیقه ادامه دارد. هزینه این گرواز بین 60 تا 70 دلار است.

اگر تصمیم دارید فاصله بین وانتا استانبول را با اتوبوس طی کنید باید بدانید که قرار است بیشتر از 22 ساعت در راه باشید. اتوبوس‌های وان به استانبول هر روز از ساعت 10:30 صبح تا 4:45 دقیقه راه میافتند و تعدادشان 10 تا است. مسافران همچنین می‌توانند یا قطار مسافت بین این دو شهر را طی کنند. فاصله این دو شهر با قطار 1261 کیلومتر است و بنابراین مدت زمان زیادی در راه خواهید بود. البته اگر قطارتان سریع السیر باشد این زمان کمتر خواهد بود.

فاصله وان تا استانبول چقدر است؟ هوایی و زمینی

فاصله وان تا استانبول چقدر است؟

در این مطلب درباره فاصله دو شهر وان تا استانبول هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی (با قطار و اتوبوس) صحبت کردیم. معمولا تور ترکیبی وان و استانبول وجود ندارد و بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند تور وان را به صورت جداگانه از تور استانبول رزرو کنند تا بتوانند از زمان کمی که دارند بهتر استفاده کنند. اما برخی از مسافران هم ترجیح می‌دهند ابتدا خودشان به وان بروند و از آنجا راهی استانبول شوند. این مطلب می‌توانند برای این دسته از افراد مفید باشد. اگر قصد سفر به کشور ترکیه و یکی از این دو شهر را دارید همین حالا به وبسایت لحظه آخر مراجعه کرده و تور موردنظرتان را رزرو کنید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز