بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

آنکارا، پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه، مکان‌های دیدنی متعددی همچون قلعه‌های برجای مانده از دوران عثمانی و جاذبه‌های طبیعی را در دل خود دارد. تمامی هتل های آنکارا نیز میزبان گردشگران و مهمانان این شهر هستند. آنکارا با حال‌وهوای ترکی و تعداد زیادی جاذبه طبیعی، تاریخی و فرهنگی، نظر گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. برای آشنایی با برجسته‌ترین نقاط توریستی پایتخت ترکیه، لطفاً تا انتهای این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

معرفی جاذبه های توریستی آنکارا

هفت جاذبه گردشگری آنکارا؛ پایتخت کشور ترکیه

مکان های تاریخی و طبیعی آنکارا علاقه‌مندان به تاریخ ترکیه و همچنین دوستداران طبیعت را به این شهر زیبا جذب می‌کند. شهر آنکارا مملو از تاریخ و فرهنگ است که به‌نظر می‌رسد نسبت‌به آن کم‌لطفی شده باشد. درواقع نمی‌توان وجود دو مورد از مهم ترین جاذبه های توریستی ترکیه؛ یعنی آنیت کابیر (آرامگاه مصطفی کمال آتاتورک) و موزه تمدن‌های آناتولی در این شهر را نادیده گرفت. قلعه‌های برجای مانده از دوران عثمانی با معماری شگفت‌انگیز و فوق‌العاده و همچنین منظره‌های دیدنی طبیعی ثابت می‌کنند که آنکارا واقعاً ارزش دیدن دارد.

۱. آکواریوم آکوا وگا آنکارا؛ بزرگ‌ترین آکواریوم اروپا

در سفر به آنکارا می‌توانید از جاهای دیدنی بسیاری بازدید کنید که بدون شک «آکواریوم آکوا وگا» یکی از این مکان‌ها خواهد بود. آکوا وگا که به‌عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم اروپا شناخته می‌شود، بیش از ۱۲ هزار موجود دریایی از انواع ماهی‌ها گرفته تا جانوران دریایی، اسب‌های دریایی، ستاره دریایی، هشت پا و حتی کوسه را در خود نگه می‌دارد. این مکان به‌صورت تونل‌هایی طراحی شده که بازدیدکنندگان احساس می‌کنند در زیر آب قرار دارند.

در این آکواریوم می‌توانید لحظات خوشی را سپری کنید. این مکان در طبقه دوم یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید ترکیه؛ یعنی مرکز خرید Nata Vega Outlet قرار دارد و با سازماندهی عالی و مدیریت حرفه‌ای خود، تجربه گردشگری خوبی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

۲. مقبره آتاتورک

دیدن مقبره انسان‌ها، به‌ویژه افراد سرشناس و بزرگ تاریخ، دید ما را به زندگی تغییر می‌دهد و به درک بهتری از خلقت می‌رساند. اگر شما نیز علاقه‌مند به بازدید از محل دفن افراد بزرگ یا معروف تاریخ هستید، در سفر به آنکارا حتماً به مکانی که مصطفی کمال آتاتورک، رهبر جنگ استقلال ترکیه، در آن به خاک سپرده شده‌است بروید. این مقبره یکی از جاذبه های توریستی آنکارا به‌شمار می‌رود و هرساله پذیرای میلیون‌ها نفر از سراسر ترکیه است.

«مقبره آتاتورک» را می‌توان مهم‌ترین مکان زیارتی مدرن ترکیه دانست. معماری این بنا که بسیار مجلل است و در پس‌زمینه‌ای به رنگ آبی طرحی شده‌است، یکی از شاهکارهای تاریخ و به‌نوعی شاخص‌ترین نمونه معماری در ترکیه به شمار می‌رود. در کنار مقبره، نمایشگاه‌هایی از جنگ استقلال و نمایش‌هایی با تمرکز بر زندگی آتاتورک برپا شده‌است.

۳. موزه تمدن‌های آناتولی ترکیه

یکی دیگر از جاهای دیدنی آنکارا، «موزه تمدن‌‌های آناتولی ترکیه» است که هزاران اثر مربوط به دوره‌های پارینه‌سنگی، نوسنگی، برنز، سلجوقی، بیزانس و عثمانی را در خود نگه می‌دارد. این موزه‌خانه بزرگ و کم‌نظیر در سال ۱۹۷۷، عنوان «موزه سال» را از طرف سوئیس دریافت کرد و  با نمایشگاه‌هایی از دوران پارینه‌سنگی تا عصر کنونی، تمامی جنبه‌های تاریخ بشری ترکیه را به تصویر می‌کشد. می‌توانید بقایای تمدن‌های آناتولی همچون ظروف سفالی، تمبرها و آثار باستانی از تمام دوره‌های تاریخ ترکیه را در این موزه ببینید.

۴. دریاچه ایمیر

در سفر به آنکارا، حتماً رفتن به «دریاچه ایمیر» را به برنامه گشت‌وگذارتان اضافه کنید. برای رفتن به این دریاچه، فقط ۱۷ کیلومتر از مرکز شهر دور می‌شوید و به محیط طبیعی آرام و دل‌نشینی در داخل یک پارک طبیعی محافظت‌‌شده می‌رسید.

در این مکان زیبا و چشم‌نواز، علاوه‌بر استراحت و ریلکس کردن، تفریحات متعددی ازجمله دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و پیک‌نیک انجام می‌شود. این دریاچه بهترین و محبوب‌ترین مکان گردشگری هم برای مردم ترکیه و هم گردشگران خارجی است.

۵. مسجد کوجاتپه آنکارا

«مسجد کوجاتپه (Kocatepe)» که میان ایرانیان به‌صورت کوکاتپه یا قوجاتپه نیز خوانده می‌شود، در سال ۱۹۸۷ ساخته شده‌است و به‌عنوان بزرگ ترین مسجد آنکارا شناخته می‌شود. در معماری این مسجد، از سبک نئوکلاسیک دوره عثمانی بهره گرفته شده‌است، ارتفاع آن ۸۸ متر است و در یک روز صاف، از همه نقاط شهر می‌توان آن را مشاهده کرد. مسجد کوجاتپه آنکارا بسیار بزرگ است؛ به‌طوری‌که ۲۴۰۰۰ نمازگزار را در خود جای می‌دهد.

از زیبایی‌های خیره‌کننده این هنر اسلامی‌ می‌توان به کنده‌کاری‌های پیچیده، تزیینات مجلل، پنجره‌های رنگی، فضای داخلی خیره‌کننده، لوسترهای کریستالی بزرگ، کاشی‌های تزیینی و نورپردازی زیبای آن در شب را نام برد. مسجد مذکور دارای چهار مناره و یک گنبد مرکزی بزرگ است. از تراس مسجد نیز می‌توانید منظره وسیعی از شهر را ببینید

۶. برج آتاکوله آنکارا

«آتا» در زبان ترکی به معنی جد و «کوله» به معنی برج است. «آتاکوله» یکی دیگر از جاذبه های توریستی آنکارا به‌شمار می‌رود. این برج ۱۲۵ متر ارتفاع دارد و از بالای آن می‌توان منظره تماشایی از شهر را تماشا کرد. برج آتاکوله آنکارا در سال ۱۹۸۹ توسط آتاتورک، اولین رئیس‌جمهور کشور، ساخته شده و به‌عنوان قدیمی ترین مرکز خرید آنکارا و دومین مرکز خرید ترکیه شناخته می‌شود.

از ویژگی‌های برجسته این مکان می‌توان به رستوران‌گردان ۳۶۰ درجه و تراس باز آن اشاره کرد. اگر دوست دارید منظره پانورامایی از شهر آنکارا پیش‌ِرویتان باشد، از تراس این مسجد چنین منظره‌ای قابل مشاهده است.

۷. میدان کیزیلای آنکارا

برای تجربه کردن شبگردی در آنکارا، خودتان را به شور و هیجان «میدان کیزیلای» این شهر دعوت کنید. این میدان مرکز اصلی شهر است و همیشه سرزندگی در آن جریان دارد. این مکان پاتوق گردهمایی جوانان و مرکز ملاقات‌هاست. برای رفتن به این میدان، اتوبوس و مترو در دسترس قرار دارد که باعث می‌شود به‌راحتی به سایر مناطق گردشگری آنکارا، مانند بلوار آتاتورک، پارک گوون و خیابان سلانیک رفت‌وآمد کنید.

سفر به آنکارا؛ هتل های آنکارا ارزان است یا گران؟

اکنون که با چند مورد از معروف ترین جاذبه های توریستی آنکارا آشنا شده‌اید، شاید بخواهید به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنید. درصورتی‌که هزینه‌های سفر برای‌تان اهمیت دارد، وارد «سایت فلای تودی» شوید و پس از بررسی نرخ هتل های آنکارا از ارزان‌ترین تا لوکس‌ترین، گزینه مناسب خود را رزرو کنید.
ترکیه یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می‌شود. برای ورود به این کشور، راه‌های هوایی، زمینی و دریایی وجود دارد. می‌توانید بلیط هواپیمای ترکیه را نیز از طریق فلای تودی تهیه کنید. فلای تودی بزرگ‌ترین سایت رزرو آنلاین بلیط هواپیما، بلیط قطار، قطار و رزرو هتل های داخلی و خارجی است.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز