بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

آمار مهاجرت به ترکیه نشان می‌دهد که طی سال‌های اخیر تمایل مهاجرت به این کشور در بین ایرانیان افزایش زیادی پیدا کرده است و سالانه افراد زیادی برای تحصیل، کار و زندگی به کشور ترکیه سفر می‌کنند. همسایه بودن ایران و ترکیه، شباهت‌های فرهنگی، موقعیت جغرافیایی بسیار خوب، امکان اخذ تابعیت ترکیه، هزینه‌های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی و آینده روشن ترکیه به دلیل احتمال پیوستن به اتحادیه اروپا، این کشور را به یکی از مقصدهای مهاجرتی محبوب برای ایرانیان تبدیل کرده است.

بررسی روش های مهاجرت به ترکیه با دفتر مهاجرتی میرداماد

در این مقاله به بررسی روش های مهاجرت به ترکیه با دفتر مهاجرتی میرداماد می‌پردازیم. موسسه مهاجرتی میرداماد با بهره‌گیری از بهترین کارشناسان و وکلای مهاجرتی به ترکیه با کمترین هزینه و در اسرع وقت، شما را به اهداف مهاجرتی خود از قبیل تحصیل در ترکیه، مهاجرت کاری به ترکیه و یا سرمایه‌ گذاری در ترکیه می‌رساند.

رایج‌ ترین روش های مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت به کشور ترکیه مسیرها و روش‌های گوناگونی وجود دارد که هرکدام از آنها شرایط و مزایای مخصوص به خود را دارند. اطلاع از این روش‌ها برای افرادی که قصد دریافت اقامت یا تابعیت ترکیه را دارند، بسیار مفید است. به طور کلی پرطرفدارترین و معمول‌ترین روش‌های مهاجرتی به ترکیه شامل موارد زیر است:

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

دریافت ویزای تحصیلی ترکیه یکی از کم‌ریسک‌ترین مسیرها برای اخذ اقامت در ترکیه است. وجود دانشگاه‌های بسیار خوب و هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی در ترکیه هر ساله دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا جذب خود می‌کند. علاوه بر این سیستم آموزشی در دانشگاه‌های این کشور بر اساس متد اروپا و طبق معاهده بولونیا است؛ به همین خاطر مدارک تحصیلی دریافت شده از دانشگاه‌های ترکیه معتبر است و در تمام اروپا برای ادامه تحصیل و کار پذیرفته می‌شود. در ترکیه تحصیل به زبان ترکی یا انگلیسی انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند از دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی ترکیه پذیرش دریافت کنند.

از پرطرفدارترین رشته‌‌های تحصیلی ترکیه می‌توان به رشته پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی و رشته‌های مهندسی اشاره کرد. دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود می‌توانند در ترکیه کار کنند و بعد از 5 سال زندگی در این کشور امکان دریافت تابعیت ترکیه را خواهند داشت.

تحصیل پزشکی در کشور ترکیه

تحصیل پزشکی در ترکیه یکی از گزینه‌های جذاب برای طرفداران این رشته است. طول دوره پزشکی در ترکیه 6 سال است و برای پذیرش در این رشته، متقاضیان باید در آزمون SAT یا YOS شرکت کنند. نوع آزمون ورودی بر اساس دانشگاه متفاوت خواهد بود؛ بنابراین باید سایت دانشگاه مورد نظرتان را چک کنید. در کشور ترکیه تحصیل پزشکی به زبان ترکی و انگلیسی امکان‌پذیر است. دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی هستند باید مدرک آیلتس، تافل یا PTE ارائه کنند و افرادی که زبان ترکی را برای تحصیل انتخاب می‌کنند باید مدرک زبان ترکی TOMER را دریافت کنند. مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در این کشور عبارت است از:

  • فرم درخواست پذیرش
  • مدرک 12 ساله دیپلم
  • مدرک زبان
  • گواهی تمکن مالی برای تحصیل و زندگی در ترکیه
  • مدرک قبولی در آزمون پزشکی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک توسط دانشگاه

بررسی روش های مهاجرت به ترکیه با دفتر مهاجرتی میرداماد

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کشور ترکیه از طریق پیدا کردن کار در این کشور است که نیاز به یک جاب آفر یا دعوت‌نامه کاری از یک کارفرما در ترکیه دارد. برای پیدا کردن کار می‌توانید سایت‌های کاریابی ترکیه را بررسی کنید یا به صورت حضوری در ترکیه به دنبال کار بروید. بعد از پیدا کردن شغل مورد نظرتان در ترکیه، کارفرما باید طی 10 روز دعوت‌نامه و مدارک لازم را به وزارت کار ترکیه ارائه دهد و پس از تأیید مدارک، شما می‌توانید با مراجعه به کنسولگری ترکیه و تحویل دادن مدارک لازم اقامت کاری ترکیه را به دست بیاورید. پس از 1 سال کار و زندگی در ترکیه در صورت تمدید قرارداد کاری اقامت شما تمدید خواهد شد و بعد از 5 سال می‌توانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

ترکیه برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی قوانین جدیدی وضع کرده و طبق آن با سرمایه‌گذاران خارجی و ترکیه‌ای مانند هم رفتار می‌شود و هر دو امتیازات برابری دریافت می‌کنند. بنابراین شرایط سرمایه‌گذاری در ترکیه برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برابر است. از جمله امتیازاتی که به سرمایه‌گذاران بین‌المللی در ترکیه داده می‌شود، امکان اخذ تابعیت ترکیه است. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه وجود دارد از جمله: سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت، کارآفرینی خرید سهام و اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری از طریق سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه.

میزان سرمایه لازم در هر یک از روش‌های فوق متفاوت است؛ به عنوان مثال برای سپرده‌گذاری در بانک ترکیه، خرید سهام و اوراق قرضه حداقل به 500 هزار دلار آمریکا یا معادل آن لیر ترکیه نیاز دارید و برای ثبت شرکت بر اساس نوع شرکت حداقل 2,600 دلار آمریکا نیاز است. در این بین خرید ملک در ترکیه راحت‌ترین روش سرمایه‌گذاری است که ظرف مدت 3 تا 6 ماه منجر به دریافت تابعیت ترکیه برای شما، همسر و فرزندان زیر 18 سالتان می‌شود و نیاز به 400 هزار دلار آمریکا دارد. در سایر روش‌ها حدود 5 تا 8 سال زمان می‌برد تا بتوان پاسپورت ترکیه را دریافت کرد.

سایر روش‌های مهاجرت به ترکیه

یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت ترکیه، ازدواج با یک شهروند ترکیه‌ای است. در این روش شما پس از 3 سال زندگی مشترک با فردی که تابعیت ترکیه را دارد می‌توانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. همچنین دریافت تابعیت ترکیه از طریق پناهندگی هم ممکن است که روشی غیرقانونی و بسیار خطرناک است و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید روش‌های گوناگونی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد. راحت‌ترین روش اخذ اقامت ترکیه تحصیل و یا خرید ملک است. در این بین تحصیل و یا کار روشی کم هزینه برای مهاجرت به کشور ترکیه است. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل و سایر روش‌های مهاجرتی به کشور ترکیه از وکلا و کارشناسان مجرب دفتر مهاجرتی میرداماد مشاوره دریافت نمایید تا با سال‌ها سابقه در زمینه اخذ اقامت ترکیه بر اساس شرایطتان بهترین روش مهاجرتی به ترکیه را به شما پیشنهاد داده و در طول این مسیر همراه شما باشند.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز