بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
عوارض حرف زدن بعد عمل بینی شامل افزایش تورم و التهاب، افزایش خونریزی، کند شدن روند بهبود، تغییر ساختار و فرم بینی، جابجایی آتل روی بینی، خشک شدن گلو و دهان باشد. در ادامه به طور کامل در مورد عوارض حرف زدن بعد جراحی بینی آمده است.

عوارض حرف زدن بعد عمل بینی و رعایت نکات مراقبتی بعد جراحی اهمیت زیادی در روند بهبود و کسب نتیجه مطلوب از جراحی دارد. بنابراین باید با نکات مراقبتی و راهکارهای کنترل حرف زدن بعد عمل بینی گوشتی به طور کامل آشنایی داشته باشید. در ادامه به عوارض حرف زدن بعد عمل بینی، مدت زمان حرف زدن بعد جراحی بینی و راهکارهای کنترل کردن عوارض آن اشاره شده است. با ما همراه باشید:

عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی؛ مدت زمان حرف زدن بعد جراحی بینی

ایا حرف زدن بعد از عمل بینی ضرر دارد؟

حرف زدن زیاد بعد عمل بینی می‌تواند ضرر داشته باشد زیرا باعث حرکت بینی و غضروف می‌شود. در عمل بینی، جراح کل ساختار بینی را تغییر داده و در صورت نیاز از غضروف استفاده می‌کند. به همین دلیل تاثیر حرف زدن بعد از عمل بینی روی کند شدن روند بهبود و افزایش دوره نقاهت است.

 

علت حرف نزدن بعد از عمل بینی

تورم، التهاب و بی‌حسی بعد جراحی بینی از عوارض کوتاه‌مدت است که با حرف زدن ممکن است تشدید شود. حرف زدن زیاد بعد عمل بینی باعث شده که استخوان بینی حرکت کرده و فرم آن تغییر کند. بنابراین، بعد جراحی بینی به مدت 1 هفته از آتل استفاده شده که بینی بدون حرکت باقی بماند.

 

بلند حرف زدن بعد از عمل بینی

بلند حرف زدن بعد جراحی بینی از آرام حرف زدن خطرناک‌تر است. بلند حرف زدن باعث می‌شود عضلات بینی حرکت بیشتری داشته باشد و به بافت بینی بعد جراحی آسیب برساند. بنابراین بهتر است از حرف زدن زیاد بعد از عمل بینی تا چند روز خودداری کنید تا روند بهبود کامل شود.

بهتر است تا 2 روز بعد جراحی، از بلند حرف حرف زدن و خندیدن بعد عمل بینی پرهیز کنید. زیرا با حرف زدن و تحرک عضلات صورت، احتمال جابجایی غضروف بینی و آسیب رسیدن به آن وجود دارد.

 

عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی

حرف زدن بعد عمل بینی می‌تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد که عبارتند از:

  • افزایش تورم و التهاب بینی
  • افزایش درد
  • احتمال خونریزی
  • کند شدن روند بهبود
  • افزایش کبودی
  • تغییر ساختار بینی
  • جابجایی آتل روی بینی
  • خشک شدن دهان و گلو درد
  • جابجایی بخیه
  • آسیب رسیدن به غضروف بینی

عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی؛ مدت زمان حرف زدن بعد جراحی بینی

علت تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی

تغییر صدا و تو دماغی حرف زدن بعد عمل بینی به دلایلی مانند کوچک شدن بیش از حد سوراخ‌های بینی، التهاب و تورم بینی، مسدود شدن مجرای تنفسی و ورم بینی است که با رعایت مراقبت‌های بعد عمل بینی به مرور رفع خواهد شد.

 

تا چند روز بعد از عمل بینی حرف نزنیم؟

برخی از جراحان معتقدند که حرف زدن بعد عمل بینی محدودیتی ندارد. ولی به طور کلی مدت زمان حرف زدن بعد عمل بینی به عوامل مختلفی از جمله نوع جراحی بینی، مهارت جراح، شرایط عمومی زیباجو بستگی دارد. معمولا پزشکان تا 48 ساعت بعد جراحی بینی توصیه می‌کنند که از حرف زدن زیاد خودداری کنید.

  • هفته اول: در هفته اول بعد عمل بینی که تورم و التهاب زیاد است از حرف زدن زیاد خودداری کنید. در صورت نیاز به حرف زدن بهتر است با دهان بسته و خیلی آرام صحبت کنید.
  • هفته دوم و سوم: در هفته‌های بعدی تورم و التهاب ناشی از جراحی بینی کاهش پیدا می‌کند. در این مدت می‌توانید به آرامی صحبت کنید ولی نباید به بینی فشار زیادی وارد شود.
  • هفته چهارم تا ششم: تورم و التهاب بینی معمولا پس از 1 ماه برطرف خواهد شد ولی بهتر است تا 1 ماه بعد عمل بینی، از زیاد حرف زدن پرهیز کنید.

عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی؛ مدت زمان حرف زدن بعد جراحی بینی

چگونه عوارض حرف زدن بعد عمل بینی را کنترل کنیم؟

برای کنترل عوارض حرف زدن بعد عمل بینی می‌توانید موارد زیر را رعایت کنید:

  • از تخته یا یادداشت برای نوشتن و صحبت کردن استفاده کنید.
  • در صورت نیاز، با دهان بسته و به آرامی صحبت کنید.
  • از خندیدن و صحبت کردن با صدا بلند پرهیز کنید.
  • هنگام حرف زدن دقت کنید که بخیه‌ها کشیده نشود.
  • اگر نیاز به صحبت کردن داشتید بهتر است اینکار را با فاصله و مدت زمان کم انجام دهید.

به مرور زمان و رعایت مراقبت‌های بعد عمل بینی، ساختار آن ثابت شده و می‌توانید صحبت کردن و خندیدن را شروع کنید.

 

ایا حرف زدن بعد عمل بینی باعث درد می شود؟

به دلیل اینکه حرف زدن بعد جراحی باعث حرکت بینی می‌شود، احتمال ایجاد درد وجود دارد. در عمل بینی، جراح تغییراتی در بافت و ساختار آن ایجاد کرده که این تغییرات باید به آرامی بهبود یابد. حرف زدن زیاد و بلند خندیدن می‌تواند روند بهبود را کاهش داده و عوارضی را به دنبال داشته باشد.

 

سخن نهایی

در این مقاله به طور کامل در مورد عوارض حرف زدن بعد عمل بینی و راهکارهای آن صحبت شده است. عدم رعایت مراقبت‌ها و حرف زدن زیاد منجر به جابجایی غضروف بینی و باز شدن بخیه‌ها می‌شود. بنابراین، نیاز است که در ساعات اولیه و تا 2 روز بعد جراحی بینی از حرف زدن زیاد و بلند خندیدن پرهیز کنید. در جراحی بینی رعایت مراقبت‌های بعد عمل اهمیت زیادی در نتیجه نهایی و تسریع روند بهبود دارد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز