بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
خندیدن بعد عمل بینی اگر به صورت طولانی و با صدای بلند باشد ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد. از عوارض خندیدن بعد از عمل بینی می‌توان به پاره شدن بخیه، کج شدن بینی، خونریزی، التهاب، جابجایی غضروف بینی، احساس درد و گرفتگی بینی اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید:

خندیدن بعد عمل بینی اگر به صورت کوتاه و ملایم باشد مشکلی ایجاد نمی‌کند. ولی خندیدن طولانی‌مدت و با صدای بلند بعد جراحی بینی می‌تواند مشکلاتی مانند جایجایی غضروف بینی، پاره شدن بخیه‌ها، کج شدن بینی، خونریزی و التهاب بیشتر، احساس درد در ناحیه بینی، گرفتگی داخلی بینی را به وجود بیاورد.

در این مقاله به طور کامل در مورد خندیدن بعد عمل از بینی، حد مجاز خنده بعد جراحی بینی و راهکارهای جلوگیری از خندیدن بعد عمل بینی صحبت شده است. با ما همراه باشید:

 

خندیدن هفته اول بعد جراحی بینی

خندیدن در هفته اول بعد عمل بینی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. پس از گذشت 1 هفته به مرور ساختار بینی ثابت شده و امکان خندیدن وجود دارد ولی بهتر است تا پایان دوره نقاهت با احتیاط بخندید.

 

حد مجاز خندیدن بعد عمل بینی چقدر است؟

تا 2 ماه بعد عمل بینی بهتر است از خندیدن و گریه کردن بیش از حد خودداری کنید. زیرا پیوند بخیه و جوش خوردن استخوانی بینی بعد جراحی به حداقل 2 ماه زمان نیاز دارد، پس باید در این مدت رعایت کرده تا از نتیجه عمل بینی خود رضایت داشته باشید. به طور کلی هر زمان با خندیدن احساس درد داشتید می‌توانید خندیدن را متوقف کنید و با دست خود دو طرف بینی را به آرامی بگیرید. به طور کلی استراحت بعد از عمل بینی اهمیت زیادی در نتیجه مطلوب نهایی دارد.

عوارض خندیدن بعد از عمل بینی؛ نحوه خندیدن بعد عمل بینی چگونه است؟

تا چند وقت بعد عمل بینی نباید خندید؟

تا زمانی که ساختار بینی امکان تغییر دارد و بخیه‌ها به خوبی جذب نشدند باید از بلند خندیدن پرهیز کنید. به طور کلی بهتر است تا 2 ماه بعد عمل بینی از خندیدن پرهیز کرده تا ساختار بینی ثابت شود. این موضوع علاوه بر خندیدن برای گریه کردن بعد جراحی بینی نیز صدق می‌کند. یکی از نکات هشدار در زمان خندیدن، احساس درد و فشار است که در ناحیه بینی احساس می‌شود. به محض خندیدن و احساس درد باید آن را کنترل کرده و استراحت کنید.

 

عوارض خندیدن بعد عمل بینی

ایا خندیدن بعد از عمل بینی ضرر دارد؟ خندیدن بعد عمل بینی می‌تواند عوارض غیرقابل جبران به همراه داشته باشد که عبارتند از:

  • طولانی شدن دوره نقاهت بعد عمل بینی
  • کج شدن بینی
  • احساس درد در ناحیه بینی
  • ایجاد ظاهر مناسب برای بینی
  • گرفتگی داخل بینی
  • التهاب و تورم بیشتر
  • جابجایی غضروف و استخوان
  • خونریزی
  • ایجاد فاصله بین پره‌های بینی
  • پاره شده بخیه‌های داخل بینی

عوارض خندیدن بعد از عمل بینی؛ نحوه خندیدن بعد عمل بینی چگونه است؟

ایا بعد عمل بینی حالت خنده تغییر می کند؟

برخی از افراد نگران تغییر لبخند خود بعد عمل بینی هستند ولی باید بدانید که عمل بینی حالت لبخند شام را تغییر نمی‌دهد. اگر در عمل بینی از غضروف استفاده شود و تغییراتی روی نوک بینی انجام گیرد، ممکن است لب بالا را تحت تاثیر قرار دهد. ولی اگر بلافاصله بعد عمل بینی احساس می‌کنید لبخند شما تغییر کرده است، دلیل آن بی‌حسی بینی و لب بالا می‌باشد. این موضوع بعد گذشته 1 هفته از جراحی بینی کمرنگ شده و لبخند شما به حالت اولیه باز خواهد گشت.

 

ایا خنده بعد جراحی باعث پهن شدن بینی می شود؟

خندیدن پس از عمل بینی می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد ولی پهن شدن بینی بعد خندیدن امکان ندارد. ولی باید دقت داشته باشید تا 2 ماه اول بعد عمل بینی از خندیدن با صدای بلند پرهیز کنید که فرم بینی شما تغییر نکند.

 

ایا خندیدن بعد عمل بینی باعث افتادگی نوک بینی می شود؟

تاثیر خندیدن بعد از عمل بینی روی نوک بینی چقدر است؟ خندیدن ملایم و کوتاه بعد عمل بینی مجاز است و مشکلی ایجاد نمی‌کند. ولی خندیدن زیاد بعد عمل بینی و طولانی‌مدت می‌تواند باعث افتادگی نوک بینی و پاره شدن بخیه‌ها شود.

 

راه های جلوگیری از خندیدن بعد عمل جراحی بینی

راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با انجام آن از خندیدن جلوگیری کنید. از جمله:

  • از خندیدن طولانی‌مدت خودداری کنید.
  • در زمان خندیدن با دست بینی خود را نگه دارید.
  • در هفته‌های اول بعد جراحی بینی از خندیدن شدید و با صدای بلند پرهیز کنید.
  • در صورت درد در ناحیه بینی، از داروهای مسکن تجویز شده پزشک استفاده کنید.
  • از مشاهده سریال و فیلم کمدی خودداری کنید.
  • در محیط دوستانه شلوغ قرار نگیرید.

 

سخن نهایی

در این مقاله به طور کامل در مورد خندیدن بعد عمل بینی صحبت شده است. همچنین با زمان مجاز برای خندیدن بعد جراحی بینی و راه‌های جلوگیری از خنده شدید بعد از عمل بینی آشنا شدید. دقت داشته باشید که یکی از نکات مهم برای عمل بینی موفقیت‌آمیز، انتخاب بهترین جراح بینی است تا از نتیجه عمل بینی رضایت داشته باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 3.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز