بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

مرتب کردن کمد لباس؛ صرفه جویی در زمان و فضا

آیا تا‌به‌حال صبح‌ها زمان طولانی را صرف یافتن لباس مناسب از کمد شلوغتان کرده‌اید؟ مرتب‌سازی کمد لباس به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت لباس‌های خود را سر‌و‌سامان دهید. همچنین فضا بیشتری در کمد به وجود می‌آورد. این فرایند به شما در صرفه‌جویی زمان و بهره‌وری بیشتر در زندگی روزمره کمک می‌کند. با دنبال کردن این مطلب شما قدم‌های موثری برای دستیابی به یک کمد منظم و کارآمد برخواهید داشت. بیایید با هم این سفر سازمان‌دهی را آغاز کنیم.

دسته‌بندی لباس‌ها؛ اولین قدم برای مرتب‌سازی

دسته‌بندی لباس‌ها اولین و مهم‌ترین قدم در مرتب‌سازی کمد است. این فرایند به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت لباس مورد‌نظرتان را بیابید. این کار را با جدا کردن لباس بر‌اساس فصل، مناسبت یا رنگ آغاز کنید. علاوه‌بر این، استفاده از برچسب‌ها برای دسته‌بندی‌های مختلف این فرایند را ساده‌تر خواهد کرد. همچنین شما می‌توانید بر‌اساس فضا و امکاناتی که نیاز دارید، کمد لباس را شخصی‌سازی کنید. خوشبختانه به دلیل تنوع در قیمت کمد لباس به‌راحتی می‌توان بهترین گزینه را تهیه کرد.

استفاده از جعبه‌ها و سبدها؛ سازمان‌دهی بهتر فضا

استفاده از سبدها و جعبه‌‌ها یکی از موثرترین روش‌های سازمان‌دهی فضا کمد به‌شمار می‌رود. این روش علاوه‌بر مدیریت فضا، نظم بیشتری به همراه دارد. سبد یا جعبه‌ها برای نگهداری وسایل یا اکسسوری‌هایی همچون جوراب، لباس‌های زیر، کراوات یا کلاه، انتخاب مناسبی به‌شمار می‌روند. همچنین این وسایل به شما امکان می‌دهند تا از هر گوشه‌و‌کنار کمد یا دراور به بهترین روش استفاده کنید.

مرتب کردن کمد لباس؛ صرفه جویی در زمان و فضا

آویزان کردن یا تا کردن؛ کدامیک بهتر است؟

تصمیم‌گیری بین آویزان یا تا کردن لباس‌ها تاثیر قابل‌توجهی بر نظم و دسترسی به کمد می‌گذارد. در واقع آویزان کردن برای لباس‌هایی که چروک می‌شوند ایده‌آل است. پیراهن، کت و لباس مجلسی جزو آویزان کردنی‌ها هستند. در سمت دیگر لباس‌هایی همچون تیشرت، شلوار کژوال و لباس ورزشی وجود دارند که با تا کردن نظم خواهند گرفت. برای نظم بیشتر باید از هر دو روش تا و آویزان کردن استفاده کنید.

اهمیت نورپردازی در کمد لباس؛ روشنایی، بیشتر از یک نیاز

نورپردازی علاوه‌بر زیبایی، باعث افزایش کارایی کمد لباس می‌شود. نورپردازی مناسب به شما کمک می‌کند تا رنگ‌ها و جزئیات لباس‌ها را به‌سادگی تشخیص دهید. استفاده از این المان باعث بهبود دید در کمد می‌شود. همچنین فضا کمد را دلبازتر نشان می‌دهد. استفاده از نورهای LED کم مصرف داخل کمد یا نصب نورهای حساس به حرکت می‌تواند راه‌حلی عالی برای بهبود دید در کمد باشد. علاوه‌بر این، نورپردازی فضا کمد شما را بزرگ‌تر نشان خواهد داد. شما می‌توانید از نوارهای ال ای دی داخل کشوها یا کنار لولاها استفاده کنید. بدین شکل نورپردازی به صورت توکار خواهد بود.

لباس‌هایی که دیگر نمی‌پوشید؛ وقت خداحافظی است!

بعضی از لباس‌ها مدت‌هاست که در گوشه کمد خاک می‌خورند. همه ما لباس‌هایی داریم که آن‌ها را نمی‌پوشیم. خارج کردن و خداحافظی با این لباس‌ها تاثیر قابل‌توجهی در مرتب کردن فضا داخل کمد می‌گذارد. برای شروع ابتدا در کمد را باز کنید. لباس‌هایی که بیش از یک سال استفاده نکرده‌اید را بیرون آورید؛ البته توجه داشته باشید که بعضی موارد مثل کراوات، کلاه و لباس مجلسی کمی متفاوت هستند. 

اگر با لباسی مواجه شدید که اندازه نیست یا با سلیقه شما همخوانی ندارد، آن را خارج کنید. اگر لباس‌ها تمیز و قابل‌استفاده هستند، آن‌ها را به خیریه اهدا کنید. حتی شما می‌توانید این لباس‌ها را به فروش برسانید. بعضی از لباس‌ها را به خانواده یا دوستانتان بدهید. این کار علاوه‌بر تمیز شدن کمد، به شما امکان می‌دهد تا با دقت بیشتری لباس‌هایتان را انتخاب کنید.

مرتب کردن کمد لباس؛ صرفه جویی در زمان و فضا

برای مرتب کردن کمد لباس، از نگهدارنده‌ها کمک بگیرید

در آخر باید گفت که نگهدارنده‌ها در مرتب کردن کمد لباس، یک المان موثر است که کارایی فضا را بالا می‌برد. همچنین باعث بهینه‌سازی آن می‌شود. نگهدارنده‌هایی مثل سبدها، آویزها و جداکننده‌های کشو این امکان را فراهم می‌کنند که هر بخش به وسیله‌ای خاص اختصاص یابد. با این ابزار می‌توان به‌راحتی لباس‌ها را از هم تفکیک کرد.

همچنین نگهدارنده‌ها کمک می‌کنند تا لباس‌ها را بر‌اساس رنگ، فصل یا مناسبت دسته‌بندی کرد. همین موضوع باعث صرفه‌جویی در انتخاب لباس می‌شود. شما می‌توانید با خرید کمد لباس مناسب بر‌اساس نیاز و سبک زندگیتان، نگران محدودیت فضا نباشید. خوشبختانه کمدها قابلیت سفارشی‌سازی دارند؛ بنابراین به‌راحتی می‌توان گزینه‌ای را انتخاب کرد که به همه نیاز‌ها پاسخ دهد



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز