بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در این مقاله سعی شده است تا تعریفی از جواهرات لوکس ارائه و در ادامه نحوه خرید یک جواهر بیان شده است . در قسمت پایانی سایت زر که سایتی برای خرید جواهرات لوکس می باشد معرفی شده است

طلا و جواهرات لوکس سرمایه‌ای بسیار ارزشمند به شمار می‌آیند؛ این اکسسوری‌های گران‌بها علاوه بر این که به لحاظ متریال دارای ارزش بسیار بالایی هستند می‌توانند به لحاظ هنری هم بسیار ارزشمند باشند اگر طراحی منحصربه‌فرد و ظریف داشته باشند و ساخت آنها هم به صورت حرفه‌ای انجام‌گرفته باشد. در این مطلب به نکات مهمی پرداخته‌ایم که هنگام خرید و انتخاب طلا و جواهرات لوکس باید به آنها توجه کنید؛ اگر شما هم جزو طرف‌دارهای این اکسسوری‌های ارزشمند و خاص هستید همراه ما باشید.

به چه نوع جواهراتی جواهرات لوکس گفته می‌شود؟

طلا و جواهرت لوکس قیمت بیشتری نسبت به جواهرات معمولی دارند؛ در ساخت این نوع جواهرات از سنگ‌های قیمتی و بسیار ارزشمند استفاده می‌شود. طراحی جواهرات لوکس هم به نحوی است که ظرافت بیشتری نسبت به طلا و جواهرات معمولی دارد. برای ساخت جواهرات لوکس برای مثال ساخت انگشتر طلا زنانه جدید از فلزهای ارزشمندی مانند طلا با عیار بالا و پلاتین استفاده می‌شود. برندهای متعددی در جهان طلا و جواهرات لوکس تولید می‌کنند؛ هری وینستون، کارتیه، ون کلیف آرپلز، بوچلاتی و بولگاری چند نمونه از لوکس‌ترین برندهای طلا و جواهرات در جهان هستند.

 نکاتی پیرامون خرید طلا و جواهرات لوکس و ترند

نکات مهم در خرید طلا و جواهرات لوکس

برای خرید طلا و جواهرات لوکس همچون خرید انگشتر طلا مردانه به این نکات توجه کنید تا بتوانید بهترین محصولات را برای خودتان خریداری کنید و در عین حال خریدی کاملاً امن داشته باشید.

سنگ‌های قیمتی را به‌خوبی بشناسید

برای این که بهترین طلا و جواهرات لوکس را خریداری کنید ابتدا لازم است سنگ‌های قیمتی را به‌خوبی بشناسید؛ با مطالعه مشخصات سنگ‌های قیمتی و لوکس می‌توانید بفهمید کدام سنگ باسلیقهٔ شما بیشتر جور است و با کسب آگاهی در خصوص حدود قیمت جواهرات، نحوه تشخیص سنگ‌های قیمتی فیک را از سنگ‌های ارزشمند و اصل خرید امن‌تر و بهتری داشته باشید.

عیار طلا را بشناسید

برای خرید طلا و جواهرات لوکس باید عیار طلا را بشناسید و آگاه شوید که این عیار چه تأثیری در قیمت جواهر و دوام و سختی آن می‌گذارد. طلای خالص ۱۰۰% طلا است و با هیچ عنصر دیگری مخلوط نشده است. طلای خالص معمولاً به‌عنوان طلای ۲۴ عیار (یا طلای ۲۴ عیار) نیز شناخته می‌شود. طلای خالص زیبا و کمیاب است. همچنین نسبتاً نرم است. برای ساخت جواهرات سخت و بادوام باید طلا را با فلزات دیگری مانند نقره و مس مخلوط کنیم. عیار بالاتر به معنای درصد بیشتر طلا است و عیار ۱۸ بهترین عیار برای خرید طلا و جواهرات لوکس محسوب می‌شود چرا که هم عیار بالایی دارد و هم این به‌سختی لازم برای ساخت و طراحی جواهر را دارا است.

 نکاتی پیرامون خرید طلا و جواهرات لوکس و ترند

به وزن طلا و جواهر توجه کنید

در هنگام خرید طلا و جواهرات لوکس باید به وزن طلا و تأثیر آن روی قیمت توجه کنید. معمولاً طلا بر اساس گرم طلا خریدوفروش می‌شود و می‌توان گفت هرچه وزن یکی از مصنوعات طلا بیشتر باشد طبیعتاً از قیمت بالاتری نیز برخوردار می‌شود. برای استفاده روزمره باید طلای ضخیم‌تری و سنگین‌تری خریداری کنید تا مقاومت بیشتری داشته باشد، بنابراین باید هزینه بیشتری پرداخت کنید؛ اما اگر می‌خواهید طلا و جواهرات لوکس خریداری کنید تا در مواقع خاص از آن  استفاده کنید می‌توانید طلا با ضخامت کمتر را انتخاب کنید و به جای آن وزن نگین و جواهرات استفاده شده در زیورآلات را بالاتر ببرید.

به رنگ طلا توجه کنید

برای خرید طلا و جواهرات لوکس به رنگ طلا توجه کنید؛ مرسوم‌ترین رنگ طلا و جواهرات همان رنگ طلایی یا طلای زرد ۱۸ عیار است. اما در بازار، جواهرات با پایهٔ طلای سفید و رز گلد نیز وجود دارد. اما می‌توانید طلاهایی به رنگ قهوه‌ای، سبز و آبی نیز پیدا کنید که با تکنیک‌های خاص آبکاری و طلاسازی به این رنگ‌ها درآمده‌اند؛ به خصوص اگر قصد خرید جواهرات لوکس منحصربه‌فرد و بسیار خاص را داشته باشید.

در خرید عجله نکنید

اگر می‌خواهید طلا و جواهرات لوکس خریداری کنید به‌هیچ‌عنوان در خرید عجله نکنید؛ سعی کنید برای یافتن مدل‌هایی خاص و منحصربه‌فرد از گالری‌های متعددی بازدید کنید؛ البته مجبور نیستید حتماً به صورت حضوری به گالری‌های طلا و جواهرات سر بزنید؛ امروزه خرید آنلاین طلا و جواهر انتخاب و خرید طلا و جواهرات را راحت کرده است. شما می‌توانید با جستجوی آنلاین در فروشگاه‌ها و گالری‌های آنلاین طلا و جواهرات از مدل‌های جدید و متنوع بازدید کنید و علاوه‌برآن می‌توانید برای  پیداکردن طرح‌های خاص جواهرات لوکس از سایت برندهای مشهور و لوکس جهانی هم بازدید کنید.

از جواهرفروشی‌های خاص، معتبر و تخصصی خرید کنید

در هنگام خرید طلا و جواهرات لوکس حتماً به سراغ جواهرفروشی‌های خاص و تخصصی بروید که دارای اعتبار کافی هم باشند؛ شما قرار است مبلغ زیادی را برای خرید طلا و جواهرات لوکس هزینه کنید؛ بنابراین جواهراتی که خریداری می‌کنید باید به صورت حرفه‌ای و تخصصی طراحی و ساخته شده باشند و از طرف دیگر خیالتان بابت اصالت محصول و امکان فروش مناسب آن هم راحت باشد؛ بنابراین فروشگاهی که به آن مراجعه می‌کنید حتماً باید مجوزهای لازم را نیز از اتحادیه فروشگاه‌های طلا و جواهر داشته باشند و اگر آنلاین خرید می‌کنید نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه هم یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. هنگام خرید بهتر است از نرخ آنلاین طلا حتما اطلاع داشته باشید تا در بهترین زمان خرید خود را انجام دهید

 نکاتی پیرامون خرید طلا و جواهرات لوکس و ترند

 همراه  با محصول خریداری شده باید فاکتور معتبر و مهروموم شده همراه با مهر فروشگاه را دریافت کنید و از بابت ضمانت اصالت کالا و امکان مرجوعی کالا هم‌خیالتان راحت باشد. اگر جواهراتی که می‌خرید با سنگ‌های قیمتی تزیین شده است حتماً از فروشنده بخواهید شناسنامه سنگ را نیز در اختیار شما قرار دهد.

لوکس‌ترین سنگ‌های قیمتی در جهان

پیش از خرید طلا و جواهرات لوکس ابتدا بهتر است لوکس‌ترین و ارزشمندترین سنگ‌های قیمتی در جهان را بشناسید.

الماس

الماس یکی از لوکس‌ترین و محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی در جهان است. باید بدانید که الماس در جهان سخت‌ترین کانی محسوب می‌شود و به همین دلیل‌تراش آن با وجود پیوندهای کربنی بسیار قوی کار دشواری است. اصولاً برای تراش الماس به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین سنگ‌های قیمتی دنیا، از دستگاه‌ها و ابزارهای برش دقیق و فوق حرفه‌ای استفاده می‌شود؛ بنابراین اگر قصد دارید طلا و جواهرات لوکس الماس بخرید باید به سراغ تولیدکنندگان متخصص و حرفه‌ای بروید تا خیالتان از برش حرفه‌ای و ظریف جواهراتتان راحت باشد.

الماس بی‌رنگ باارزش هر قیراط ۱۵۰۰۰ دلار ارزش کمتری نسبت به دیگر انواع الماس مانند الماس‌های صورتی، آبی و قرمز دارد. الماس آبی گران‌ترین و کمیاب‌ترین سنگ موجود در جهان است که قیمتی در حدود ۳.۹۳ میلیون دلار در هر قیراط دارد. پس از آن الماس صورتی باارزش ۱.۲ میلیون دلار در هر قیراط و الماس قرمز باارزش ۱ میلیون دلار در قیراط جزو باارزش‌ترین انواع الماس در جهان محسوب می‌شوند.

زمرد

زمرد به دلیل رنگ سبز بسیار مسحورکننده و خاصش جزو ارزشمندترین سنگ‌های قیمتی در جهان محسوب می‌شود؛ استخراج این سنگ زیبا در کشورهای برزیل، کلمبیا، زیمبابوه و زامبیا انجام می‌شود و هر قیراط آن 305000 دلار قیمت دارد با این حال قیمت این کانی زیبا با توجه به نحوه استخراجش ممکن است بالا تر برود. هر چند زمرد رنگی بی نظیر دارد با این حال سختی کمتری نسبت به دیگر کانی ها دارد. این سنگ جواهر در میان ایرانیان، یونانیان و چین از ارزش زیاد مادی و معنوی برخوردار بوده است.

یاقوت

یاقوت یکی از لوکس‌ترین و اشرافی‌ترین سنگ‌ها در جهان است که عناوینی همچون پادشاه سنگ‌ها را به خود اختصاص داده است. یاقوت پس از الماس سخت‌ترین کانی در جهان محسوب می‌شود. یاقوت سرخ و کبود جزو محبوب‌ترین جواهرات لوکس در جهان به شمار می‌روند. این گوهر آتشین نمادی از شور و اشتیاق به زندگی است؛ چراکه در دوران باستان معتقد بودند رنگ آن نشان‌دهنده جریان پرحرارت خون در بدن است.

تورمالین

تورمالین یکی از دیگر سنگ‌های لوکس و گران‌قیمت است که در ایران هم استخراج می‌شود. تورمالین طبیعت کریستالی متعلق به خانواده سیکلوسیلیکات است و به رنگ‌های سیاه، سبز، صورتی و حتی به‌صورت بی‌رنگ وجود دارد. سایه‌های زیاد و شکل خاص سنگ تورمالین امکان تراش جواهرات زیادی را فراهم می‌کند و در ساخت انگشتر طلا زنانه، گردن‌بند طلا زنانه، دستبند طلا زنانه و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می‌شود.

مروارید

مروارید یکی از دیگر کانی‌های لوکس و خیره‌کننده است که در ساخت جواهرات لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. مروارید گوهری است که در اعماق اقیانوس‌ها رشد کرده و بدون نیاز به تراش و صیقل از زیبایی منحصربه‌فردی در میان جواهرات برخوردار است. مروارید به رنگ‌های سفید، صورتی، نقره‌ای، کرم، طلایی، آبی، سیاه  است.

جالب است بدانید که مروارید خلیج‌فارس جزو بهترین نمونه‌های مروارید اصل و طبیعی در سراسر جهان است. البته مروارید ارزان‌قیمت هم وجود دارد و قیراط و فرم ظاهری مروارید می‌تواند در زمینهٔ قیمت‌گذاری بسیار تعیین‌کننده باشد. بااین‌حال قیمت نمونه‌های پرورشی اغلب بسیار ارزان‌تر است و مرواریدهای طبیعی  به عنوان سنگ‌های قیمتی و لوکس برای ساخت جواهرات ارزشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید طلا و جواهرات لوکس سفارشی

اگر می‌خواهید برای خرید طلا و جواهرات لوکس اقدام کنید خرید سفارشی این زیورآلات گران‌بها یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در اختیار دارید؛ همان‌طور که گفتیم طلا و جواهرات لوکس علاوه بر ارزش جواهرات به لحاظ طراحی و تراش جواهر هم دارای ارزش هنری هستند و هر چه طراحی آنها خاص‌تر و منحصربه‌فردتر باشد ارزش هنری آنها هم بیشتر خواهد شد؛ در نظر بگیرید خرید طلا و جواهراتی که طراحی آنها بر اساس ایده‌ها و سلایق خودتان انجام‌گرفته باشد چقدر می‌تواند خاص و منحصربه‌فرد باشد.

 نکاتی پیرامون خرید طلا و جواهرات لوکس و ترند

در حال حاضر فروشگاه‌های متعددی جواهرات سفارشی می‌سازند و به مشتریان عرضه می‌کنند. اما چه فروشگاه‌هایی برای سفارشی‌سازی جواهرات مناسب‌اند؟ سفارشی‌سازی جواهرات مبحثی بسیار تخصصی است، در ساخت جواهرات سفارشی نباید کیفیت و زیبایی ظاهری محصول آسیب ببیند؛ بنابراین توانایی و مهارت جواهرسازان در ساخت جواهرات سفارشی اهمیت بسیاری دارد و اگر می‌خواهید جواهرات شخصی‌سازی‌شده سفارش بدهید باید به سراغ مراجع حرفه‌ای و معتبر بروید.

یکی از فروشگاه‌های معتبری که به ساخت جواهرات و طلای سفارشی می‌پردازد سایت طلا و جواهر زر است. در پنل فروشگاهی این سایت اطلاعات بسیار کامل و جامعی در خصوص مشخصات جواهرات ارائه شده است و شما می‌توانید با توجه به نرخ آنلاین طلا و جواهر محدودة قیمت مدل‌های مورد پسندتان را طبق سلیقه‌تان کاهش دهید. برای این منظور کافی است تا به دنیای بسیار متنوع سایت طلا و جواهرات زر به آدرس zar.ir مراجعه کنید.

 یکی از دیگر ویژگی‌های جذاب این سایت این است که شما می‌توانید نگین جواهرات لوکس مد نظرتان را با توجه به نوع سنگ و جواهر محبوبتان تغییر دهید و رنگ طلا را هم عوض کنید. چنانچه قصد خرید و سفارش جواهرات خاص و منحصربه‌فرد شخصی‌سازی شده را هم داشته باشید می‌توانید ایده‌های شخصی‌سازی دیزاین را با طراحان این فروشگاه در میان بگذارید و پس از کسب راهنمایی‌های لازم در خصوص مشخصات و قیمت اقدام به سفارش جواهر موردنظرتان نمایید. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید نگین یک انگشتر طلا مردانه لوکس یا انگشتر طلا زنانه جدید را با توجه به سلیقه و بازه قیمتی که مد نظر دارید انتخاب کنید و با انتخاب نوع طراحی جواهر و رنگ آن جواهراتی کاملاً شخصی‌سازی‌شده را خریداری کنید.

ما طیفی از حرفه‌ای‌ترین امکانات تغییر ظاهر و ابعاد جواهر به‌علاوه‌ی نوع و شکل برش سنگ‌های قیمتی را برای تک‌تک جواهرات پیشنهادی فراهم کرده‌ایم. علاوه بر امکان خرید اینترنتی و ارسال رایگان به تمام نقاط کشور، شما می‌توانید به‌صورت حضوری نیز جهت سفارش و خرید جواهرات نفیس زر اقدام کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به سایت این فروشگاه مراجعه و یا از طریق شماره 09121598419 و شماره تلفن‌های 02188641503 و 02188641504 با کارشناسان فروشگاه آنلاین طلا و جواهر زر ارتباط برقرار کنید و سفارش خود را ثبت نمایید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز