بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

5 نکته که قبل از خرید اینترنتی جواهرات عروس باید به آن توجه کنید

تقریباً همه‌ی ما وقتی اسم سرویس عروس به میان می‌آید به جواهرات پر زرق‌وبرق و پر نگینی فکر می‌کنیم که سنگ‌های آن در طول مراسم به درخشان‌ترین حالت می‌درخشند. اما واقعیت این است که همیشه هم لازم نیست طلای عروسی پر نگین و مملو از سنگ‌های قیمتی و الماس باشد. زنجیرهای ساده، انگشترهای تک نگین، گوشواره‌های آویز مرواریدی، دستبندهای زنجیری را هم می‌توان برای جشن عروسی انتخاب و استفاده کرد.

 بنابراین شما می‌توانید به جای خرید سرویس‌های درشت و سنگین، سراغ طلا و جواهرات ساده اما شیک بروید که در بعدها هم بتوانید از آنها در هر موقعیتی استفاده کنید.

برای این منظور شاید بهترین ایده این باشد که در فروشگاه‌های آنلاین طلا و جواهرات به دنبال سرویسی باشید که با سلیقه، بودجه، رنگ پوست، لباس عروس و نوع مراسم شما همخوانی کامل دارد. برای اینکه بدانید چطور این کار را انجام دهید، ما در ادامه‌ی این مطلب 5 نکته‌ی عمومی را برایتان توضیح داده‌ایم.  

1- انتخاب طلا و جواهرات بر اساس لباس عروس

لباس عروس تنوع بسیار زیادی دارد؛ از لباس‌های کاملاً پوشیده و اسلامی گرفته تا لباس‌های یقه باز، دکلته، عروسکی، ساتن، توری و ده‌ها مدل دیگر. بنابراین، جواهراتی که قرار است با هر کدام از این لباس‌ها ست شود هم تنوع بسیار زیادی دارد. چون مثلا مهم است که گردنبند بر اساس فرم یقه انتخاب شود. یا مثلا دستبند را باید بر اساس بی‌آستین یا با آستین بودن لباس انتخاب کرد. اگر لباس شما بسیار ساده و ظریف است آن را با جواهرات بزرگ شلوغ نکنید.

همچنین بهتر است به دنبال فلزی باشید که مکمل رنگ لباس عروس است. به عنوان مثال اگر لباس شما به رنگ سفید براق یا شامپاینی است، فلزات گرم مانند طلای زرد و رزگلد انتخاب مناسبی است. اگر لباس شما سفید یکدست است با طلای سفید، پلاتین و نقره زیباتر به نظر می‌رسد.

2- انتخاب سرویس طلا بر اساس یقه لباس عروس

یکی از مهم‌ترین مواردی که حتماً هنگام خرید سرویس طلای عروس باید به آن توجه کرد مدل یقه‌ی لباس عروس است. یعنی باید بر اساس مدل یقه‌ی لباس عروس خود میزان کوتاهی یا بلندی گردنبند را انتخاب کنید. اگر لباس شما یقه‌ی ایستاده و پوشیده دارد بهتر است گردنبند استفاده نکنید. یا اگر لباس عروس دارای یقه‌ی باز یا دکلته است، بهتر است از چوکر یا گردنبندهای خیلی کوتاه و چسبیده به گردن استفاده کنید.

برای ست گردنبند طلا با لباس عروس که یقه‌ی دراپه دارد بهتر است سراغ گردنبندهای ظریف با آویز کوچک بروید. اما درست برعکس، اگر لباس عروس یقه‌ی قایقی داشت، اصلاً به گردنبندهای کوتاه فکر نکنید و سراغ زنجیرهای بلند بروید. گردنبند مناسب برای لباس عروس با یقه هفتی نیز مدل‌های زنجیری با آویزهای بلند و کشیده است.
اگر به دنبال گردنبندی هستید که همیشه بپوشید و به راحتی با اکثر لباس‌ها در موقعیت‌های متفاوت سِت شود، بهتر است گردنبند مروارید را برای شب عروسی خود انتخاب کنید.

5 نکته که قبل از خرید اینترنتی جواهرات عروس باید به آن توجه کنید

3- انتخاب طلا بر اساس رنگ پوست عروسی

از دیگر نکاتی که باید پیش از خرید جواهرات عروس به آن توجه داشته باشید، رنگ پوست عروس است. چون هارمونی میان رنگ پوست عروس و طلا و جواهرات باعث جذابیت هر چه بیشتر او در مراسم  می‌شود. به طور مثال، سرویس طلای زرد برای عروس‌خانم‌هایی مناسب‌تر است که تناژ پوست آنها گرم است. یا مثلاً دستبند طلا سفید برای عروس‌هایی با زمینه رنگ پوست سرد مناسب‌تر است.

برای اینکه بدانید رنگ پوست شما چه تناژی دارد فقط کافی است در فضای باز و زیر نور خورشید بایستید. کف دستتان را رو به بالا بگیرید و رگ‌های قسمت مچ دست را نگاه کنید. اگر رگ‌های دست شما:

  • آبی و بنفش است، یعنی تن رنگ پوست سرد دارید.
  • اگر سبز است، یعنی تن رنگ پوست گرم دارید.
  • اگر رگ‌های دست شما آبی و در بخش‌هایی سبز است، یعنی پوست با تناژ خنثی دارید.
  • پس از اینکه مشخص کردید رنگ پوستتان سرد، گرم یا خنثی است، نوبت آن است که فلز متناسب با آن را تعیین کنید.
  • اگر پوست با تن سرد دارید، طلای سفید، پلاتین و نقره انتخاب خوبی برای شماست.
  • اگر پوست با تن گرم دارید، طلا و جواهرات زرد و رزگلد برای شما مناسب‌تر است.
  • اگر پوست با تن خنثی دارید، هر رنگی از طلا و جواهرات عروس برای شما مناسب است.

5 نکته که قبل از خرید اینترنتی جواهرات عروس باید به آن توجه کنید

4- انتخاب جواهرات و سنگ‌های قیمتی بر اساس رنگ پوست عروسی

هارمون رنگ دستبند طلا، گردنبند طلا و ... با تن پوست در مورد جواهرات قیمتی هم صدق می‌کند. اگر سنگ‌های جواهر مطابق با رنگ تن پوست انتخاب شوند، جواهر عروس هم بسیار جذاب‌تر دیده می‌شود.

برای پوست با تناژ سرد، سنگ‌های قرمز، سبز یا بنفش گزینه‌های بهتری هستند و باعث می‌شوند تا سرویس  طلا زنده‌ و جذاب‌تر دیده شوند. نگین و سنگ قیمتی با رنگ‌های خاکی همچون قهوه‌ای، زرد، نارنجی یا حتی رنگ فیروزه‌ای برای رنگ پوست‌های با تناژ گرم مناسب‌تر هستند.  

5- خرید اینترنتی طلا و جواهرات عروس

برای خرید اینترنتی جواهرات باید حتماً سایز درست دستبند، گردنبند و انگشتر را بدانید. چون وقتی به صورت اینترنتی خرید می‌کنید، امکان تست زیورآلات روی بدن شما وجود ندارد. بنابراین بسیار مهم است که از قبل اندازه‌های دقیق زیورآلات خود را مشخص و یادداشت کنید تا در زمان سفارش اینترنتی طلا خیالتان از بابت سایز آنها راحت باشد. چگونه می‌توانید این سایزها را پیدا کنید؟ دو روش برای این منظور وجود دارد. یک اینکه به طلافروشی بروید و بخواهید با ابزار تخصصی این کار سایز انگشتر و دستبند شما را مشخص کند. دومین راه این است که خودتان در خانه این کار را انجام دهید.
روش اندازه‌گیری انگشتر طلا بسیار ساده است. قطر انگشتری که اندازه انگشت حلقه‌ی شماست را اندازه‌گیری کنید. سپس نمودار سایز انگشتر را از اینترنت دانلود کنید. بر اساس قطری که به دست آورده‌اید، شماره‌ی سایز انگشتر خود را پیدا کنید.

برای اندازه‌گیری دستبند فقط کافی است یک نخ را دور مچ دست خود بپیچید. محلی که دو سر نخ به هم می‌رسد را علامت بزنید. سپس نخ را روی سطح صاف بگذارید و اندازه‌ی آن را یادداشت کنید. همانند مورد بالا، سپس نمودار سایز دستبند و النگوی را از اینترنت دانلود کنید. بر اساس اندازه‌ای که به دست آورده‌اید، شماره‌ی سایز دستبند طلا را پیدا کنید.

تعیین اندازه‌ی گردنبند به فرم لباس و یقه‌ی لباس عروس بستگی دارد که در بالا برایتان توضیح دادیم. اگر لباس عروس یقه‌ی پوشیده دارد به هیچ عنوان از گردنبند استفاده نکنید و در عوض از گوشواره‌ی بزرگ و آویزدار استفاده کنید. اما اگر یقه‌ی لباس عروس باز است می‌توانید از میان اندازه‌های مختلف گردنبند مثل چوکر، پرنسسی، نمایشی یا حتی سایز گلوبند، اندازه‌ی که متناسب فرم یقه‌ی لباس است را انتخاب کنید.

برای خرید اینترنتی جواهرات توصیه می‌کنیم حتماً به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. گالری پرسته از جمله خوشنام‌ترین طلافروشی‌های آنلاین است که انواع سرویس طلا، نیم‌ست طلا و حلقه‌های ازدواج و نامزدی عرضه می‌کند. شما می‌توانید اطلاعات کامل در مورد جنس، سنگ‌های استفاده شده، وزن و قیمت مدل‌های دلخواه خود را در صفحه‌ی هر یک از محصولات این فروشگاه ببینید. سپس با بررسی دقیق و کامل، جواهرات عروسی خود را سفارش دهید تا در کوتاه‌ترین زمان به دستتان برسد.

مزیت خرید اینترنتی طلای عروسی در این است که می‌توانید وقتی که قرار بود برای از این مغازه به آن مغازه رفتن از دست دهید را صرف کارهای مهم‌تر مراسم عروسی کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: