بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

ترفندهای ساده و سریع تمیز کردن لوازم آرایش

زیبایی و تمیزی یک میکاپ زیبا، جدایی از مهارت آرایشگر و کیفیت لوازم آرایشی به تمیزی و مرتب بودن ابزار آرایشی هم مربوط می‌شود. کار کردن روزانه با ابزاری مثل اسفنج و براش‌های آرایشی کثیف، جدایی از این که حس ناخوشایندی را در شما ایجاد خواهد کرد می‌تواند برای سلامت بدن و پوست شما خطرناک باشد. به همین دلیل باید هر چند وقت یک بار لوازم آرایش و ابزار آرایشی خود را به شیوه‌ای درست، تمیز و استریل کنید. اگر دوست دارید که با روش‌های ساده تمیز کردن ابزار آرایشی آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید.

لوازم آرایشی خود را هر چند وقت یک بار تمیز کنیم؟

استفاده روزانه از لوازم آرایش و نگهداری نادرست از آن‌ها در شرایط غیر بهداشتی، لوازم و ابزار آرایشی را تبدیل به مکانی مناسب برای رشد انواع قارچ و باکتری می‌کند. فاصله زمانی برای شستن لوازم آرایش بر اساس ماهیت لوازم آرایش، میزان استفاده و حساسیت آن برای پوست و بدن تعیین می‌شود.

برای مثال لوازم آرایشی که مایع هستند یا در هنگام آرایش کردن تر می‌شوند، باید در فواصل زمانی کوتاه‌تری شسته و استریل شوند. پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام خرید اینترنتی لوازم آرایشی، همراه با آن‌ها الکل طبی یا ضدعفونی کننده‌هایی مخصوص تهیه کنید تا با استریل کردن لوازم و ابزار آرایشی مانع از آسیب به بدن خود شوید.

چگونه براش آرایشی را تمیز کنیم؟ نحوه شستن پر کاربردترین ابزار آرایشی

براش‌های آرایشی ابزاری هستند که برای کشیدن، پخش و محو کردن لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لا به ‌لای الیاف براش‌های آرایشی به خصوص آن‌هایی که برای لوازم آرایشی مایع استفاده می‌شوند، فضای مناسبی برای رشد باکتری و قارچ‌ها‌ وجود دارد. اگر براش‌های آرایشی شما با آب یا لوازم آرایش خیس می‌شوند، پس از هر بار استفاده آن‌ها را شست و شو دهید تا از بابت کثیف نبودن آن‌ها برای استفاده بعدی مطمئن شوید.

برای شستن براش‌های آرایشی، ظرفی پر از الکل یا شامپو بچه را بردارید و براش‌های خود را داخل آن فرو کنید. براش‌ها را تکان دهید تا همه مواد آرایشی از آن‌ها جدا شود. براش‌ها را بشویید و آن‌ها را بر عکس از جایی آویزان کنید و اجازه دهید کاملا خشک شوند.

ترفندهای ساده و سریع تمیز کردن لوازم آرایش

تمیز کردن لوازم آرایشی چشم؛ از سلامت چشمان خود مراقبت کنید

عده‌ای فکر می‌کنند که مراقبت از صورت فقط به خرید لوازم آرایش اصل، ضد چروک صورت، ضد آفتاب و وسایل مراقبتی مانند آن‌ها خلاصه می‌شود. در حالی که هر کدام از این وسایل اگر با ابزاری آلوده به پوست زده شوند، می‌توانند به راحتی باعث بروز حساسیت و بیماری برای شما به خصوص عضو مهمی مثل چشم شوند.

بهتر است قبل از استفاده، لوازم آرایشی چشم را با الکل ضد عفونی کنید. زمان استفاده از مداد چشم روی آن الکل اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود. برای استریل کردن خط چشم مویی و ریمل نیز سر تیوب و برس‌آن‌ها را بشویید یا با الکل ضد عفونی کنید. بهتر است وسایلی که برای میکاپ چشم مورد استفاده قرار می‌دهید را در فاصله‌های زمانی کوتاه، تمیز و مرتب کنید.

با تمیز کردن پد آرایشی و بیوتی بلندر؛ آرایشی تمیز و زیبا داشته باشید

شاید دقت کرده باشید زمانی که می‌خواهید از بیوتی بلندر برای زدن کرم پودر استفاده کنید کثیفی آن، صورت و آرایش شما را هم کثیف می‌کند. پد پنکک؛ انواع پودر و سایه نیز به همین شکل با آلودگی خود باعث کثیف شدن آرایش شما خواهند شد.

شستن بیوتی بلندر و پدهای آرایشی اصلا کار سختی نیست ولی باید برای خشک کردن آن‌ها دقت زیادی به خرج دهید. ظرفی را از آب، شامپو بچه یا شوینده صورت پر کنید؛ بیوتی بلندر و پد آرایشی را داخل آن قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه در آن باقی بماند. پس از چند دقیقه، آن‌ها را خارج و آبکشی کنید. پس از آن، بیوتی بلندر را زیر نور آفتاب یا با سشوار به خوبی خشک نمایید و برای جلوگیری از کثیف شدن، آن‌ها را در کاور یا مکانی تمیز قرار دهید.

استریل کردن رژ لب فقط در چند ثانیه

رژ لب یکی از کاربردی‌ترین لوازم آرایشی است که تمیزی و استریل بودن آن اهمیت زیادی دارد. معمولا رژ لبی که روی لب‌ها زده شده است همراه با غذا بلعیده می‌شود. رژ لب به تنهایی باعث ایجاد مشکلات گوارشی خواهد شد و اگر همراه با آن میکروب هم وارد بدن شود آسیب جدی‌تری به بدن وارد خواهد کرد.

برای استریل کردن رژ لب‌های جامد از فاصله 15 سانتی‌متری روی آن‌ها الکل اسپری کنید. قسمت داخلی در رژ لب و بدنه آن را به خوبی با الکل ضدعفونی کنید تا کاملا تمیز و قابل استفاده شود. تمیز کردن زیاد رژ لب با الکل، امکان شکسته شدن آن را افزایش می‌دهد. بنابر این بهتر است که برای استفاده از رژ لب دقت کنید و به ماده آن در هنگام استفاده فشار نیاورید.

تمیز کردن کرم پودر و لوازم آرایشی پمپی در چند حرکت ساده

لوازم آرایش پمپی از نظر تمیزی و استریل بودن در بهترین وضعیت قرار دارند. باز نشدن در این وسایل مانع از ورود میکروب به داخل آن‌ها می‌شود و به همین دلیل با چند حرکت ساده می‌توان آن‌ها را به سادگی، تمیز و ضدعفونی کرد. برای تمیز کردن لوازم آرایشی پمپی کافی است دستمالی را آغشته به الکل کنید و محل خروج موارد را به خوبی تمیز کنید. داخل در این محصولات می‌تواند فضای خوبی برای رشد انواع باکتری باشد. بهتر است هفته‌ای دو الی سه بار به داخل در محصول، الکل اسپری کنید و اجازه دهید کاملا خشک شوند.

ترفندهای ساده و سریع تمیز کردن لوازم آرایش

کیف لوازم آرایش؛ خانه امنی برای رشد قارچ و میکروب‌ها

کیف لوازم آرایش، فضایی است که به راحتی کثیف می‌شود و کم‌تر خانمی را پیدا می‌کنید که آن را به صورت منظم شست و شو دهد. آلودگی روی بدنه تمام محصولاتی که در درون کیف آرایشی قرار دارند به کیف لوازم آرایش منتقل می‌شوند و در آن، جا خوش می‌کنند. اگر در یکی از لوازم آرایشی درون کیف باز باشد میکروب‌های داخل کیف به راحتی به آن منتقل خواهد شد. بهتر است هفته‌ای یک بار کیف لوازم آرایشی خود را در لباسشویی یا به صورت دستی بشویید و آن را به خوبی خشک کنید. شستن کیف لوازم آرایش هم نمای زیباتری به آن خواهد داد و هم از بروز میکروب به خوبی جلوگیری خواهد کرد.

خرید بهترین لوازم آرایشی با کیفیت بالا و قیمت مناسب از زیبابست

تمیزی لوازم و ابزارهای آرایشی علاوه‌بر کیفیت و تمیزی میکاپ صورت، بر سلامت پوست و بدن ما هم تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل باید لوازم آرایشی و ابزار آن را به شیوه‌ای درست در بازه‌های زمانی مناسب و مشخص تمیز کرد.

فروشگاه اینترنتی زیبابست با ارائه محصولات مراقبتی و زیبایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب سعی در برطرف کردن نیاز مشتریان خود دارد. می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی www.zibabest.com از تنوع محصولات، قیمت و تخفیف ویژه‌ای که در نظر گرفته‌اند باخبر شوید. هدف زیبابست ارائه محصولات در سریع‌ترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت است به مشتریان عزیز و گرامی است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز