بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
آرایش کردن یک کار اختیاری است که هر بانویی هر زمان که خواست آن را انجام می دهد. ولی نیاز است که بدانید چه زمان هایی آرایش کردن می تواند به پوستتان صدمه بزند در این مطلب به شما خواهیم گفت که چه زمان هایی نباید آرایش کنید.

تمایل به زیبایی، افزایش اعتماد به نفس و ... سبب شده که آرایش کردن جزء جدایی ناپذیر زندگی برخی خانم‌ها شده و کمتر خانمی پیش می‌آید که از خانه بیرون بیاید و آرایشی نداشته باشد. باید بدانید همیشه آرایش داشتن خوب نیست و تبدیل شدن آرایش به عادات روزانه خطرات و عوارض زیادی برای بدن خواهد داشت. در این مقاله از سایت سوربان به شما می‌گوییم که چه زمان‌هایی و در چه مکان هایی نباید آرایش نمایید.

7 جایی که اصلا نباید آرایش کرد.

چه جاهایی نباید آرایش کنیم؟

۱. هنگام خواب نباید آرایش داشته باشید.

7 جایی که اصلا نباید آرایش کرد.

توصیه ما به همه خانم‌ها این است که زمان خواب حتما آرایش خود را پاک کرده و پوستشان را تمیز کنند، زیرا در طول روز آرایش و پوستتان، آلودگی زیادی را از هوا جذب کرده و ماندن تمام این آلودگی‌ها در طول شب روی پوستتان می‌تواند باعث رشد باکتری ها، ایجاد عفونت، جوش، حساسیت، اگزما و دیگر مشکلات پوستی در آن قسمت شود.

اما متاسفانه برخی خانم‌ها به دلیل ندانستن عوارض پوستی با آرایش خوابیدن و یا تنبلی مواد آرایشی را از روی پوست خود پاک نمی‌کنند. اگر زمان خوابیدن مواد آرایشی روی پوست تان را پوشانده باشند اجازه تبادل حرارتی و عرق کردن در موقع خواب به پوست شما داده نمی‌شود و در نتیجه پوست شما دچار اختلال شده و منافذ پوست تان بسته می‌شوند و پوست جوش می‌زند. پوست شما هنگام خواب به اکسیژن نیاز داشته تا خود را ترمیم کند.

۲. وقتی جوش دارید آرایش نکنید

7 جایی که اصلا نباید آرایش کرد.

یکی از بزرگترین اشتباه خانم‌ها پوشاندن جوش صورت با آرایش و کرم زدن است. زدن کرم پودر و آرایش کردن زمانی که جوش دارید، سبب می‌شود که پیشرفت التیام به تاخیر افتاده و پوست شما با مشکلات و آسیب‌های فراوانی روبرو شود پس آرایش برای پوشاندن آکنه و آسیب‌های پوستی مناسب نیست.

اگر این اشتباه را انجام دادید و در زمان جوش زدن آرایش نمودید، حتما برس آرایشی خود را بشویید، زیرا اگر شما به شستن برس خود عادت نداشته باشید، آکنه با ایجاد باکتری می‌تواند در مو‌های برس آرایش شما جمع شود.

۳. هنگام لیزر موهای زائد صورت آرایش نکنید.

7 جایی که اصلا نباید آرایش کرد.

آرایش مانع از ریختن فولیکول‌های مو به راحتی می‌شود پس اگر نمی‌خواهید دفع مو‌های زائد خود به روش لیزری و یا روش میکرو نیدلینگ را دچار مشکل کنید، بدون آرایش به سراغ چنین درمان‌هایی بروید. همچنین بعد از انجام این روش‌ها تا دو یا سه روز آرایش نکنید، زیرا پوست شما پس از درمان حساس است و منافذ آن می‌توانند به سادگی مسدود شوند.

۴. آرایش بیش از ۵ ساعت ممنوع!

7 جایی که اصلا نباید آرایش کرد.

بیشتر از ۵ ساعت پوست خود را با آرایش نپوشانید، زیرا پوست نیاز به تنفس دارد و مسدود شدن طولانی مدت آن سبب آسیب به پوست می‌شود. پیشنهاد می‌شود حداقل یک روز در هفته را آرایش نکنید و از اعمال هر چیز سنگینی بر روی پوست صورت خود مانند یک کرم کامل فونداسیون و یا پودر اجتناب کنید و تنها به زدن مرطوب کننده و ضد آفتاب اکتفا کنید.

۵. در حین انجام فعالیت های ورزشی آرایش نکنید.

7 جایی که اصلا نباید آرایش کرد.

داشتن آرایش زیاد و استفاده از کرم‌های آرایشی زمان ورزش کردن اشتباه است، زیرا وقتی عرق و کرم و آرایش مخلوط می‌شوند، منافذ پوست مسدود می‌شود و پوست دچار آسیب‌های فراوانی می‌گردد.

۶. بعد از شنا آرایش نکن.

7 جایی که اصلا نباید آرایش کرد.

متخصصان پوست و زیبایی توصیه می‌کنند، زمان شنا بهتر است آرایش نکنید و یا اگر آرایش کرده اید و به استخر رفته اید، حتما پس از شنا کردن پوست خود را پاکسازی کنید، زیرا آلودگی‌هایی که از آب استخر به پوست صورتتان جذب می‌شود و با آرایشتان مخلوط می‌شود، در صورت عدم شستشو می‌تواند سبب التهاب، جوش زدن و مشکلات جدی‌تر پوستی می‌شود. باید بدانید داشتن آرایش پس از شنا خیلی مضر‌تر از قبل از شنا است.

۷. زیر ماسک اصلا آرایش نکن.

7 جایی که اصلا نباید آرایش کرد.

زیر ماسک از آرایش سنگین و زدن کرم پودر بپرهیزید، زیرا رطوبت و هوای محدودی که وجود دارد، موجب عرق کردن، جوش و بسته شدن منافذ پوست می‌شود. همچنین هر ماده آرایشی که با ماسک تماس داشته باشد، ظرفیت ماسک برای ایستادگی در برابر ریز قطرات را ضعیف می‌کند.

آرایش باعث کثیف شدن ماسک‌ها می‌شود و قابلیت تصفیه هوای ماسک‌ها را تخریب می‌کند. در صورت ماسک زدن استفاده از محصولات مراقبت از پوست و محصولات آرایشی برای ناحیه بالاتر از بینی و چشم و ابرو ایرادی ندارد.

کلام آخر

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم توصیه های لازم در این زمینه را به شما کرده باشیم و از این به بعد با آگاهی بیشتری آرایش کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(275 امتیاز , میانگین: 4.4 از 5)

نظرات شما:
  • Haleh پنجشنبه, 29 دی 1401

    مطالبتون واقعا مفید بود دَمتون گرم

    پاسخ مدیر:

    خیلی ممنونم از شما همراه عزیز سوربان.

  • فریده حسن زاده پنجشنبه, 29 دی 1401

    کاش قسطی بود هزینه عمل جراحی

  • ن پنجشنبه, 29 دی 1401

    ممنون از شما بسیار آموزنده و مفید بود

    پاسخ مدیر:

    خیلی ممنونم از شما همراه عزیز سوربان.

  • ناشناس پنجشنبه, 29 دی 1401

    خیلی عالی .....مدتیه من جوش میزنم علتشو نمیدونم بر این تفاسیر بعلت اینکه زیر ماسک کرم میزنم

  • دلوین پنجشنبه, 29 دی 1401

    عالی بود

    پاسخ مدیر:

    خیلی ممنونم از شما همراه عزیز سوربان.


عناوین جذاب امروز