بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

خرید فرش جهیزیه با کیفیت بالا و قیمت مناسب

شروع زندگی مشترک و خرید جهیزیه یکی از جذاب‌ترین روزهای زندگی می‌باشد که حتی با وجود بالا رفتن قیمت اجناس باز هم برای زوجین روزهای خاطره سازی خواهد بود. خرید فرش جهیزیه یکی از واجبات است که جزء جدایی‌ناپذیر از دکوراسیون‌های زیبای ایرانی است. وجود طرح و انواع مختلف فرش ماشینی ممکن است، شما را به دردسر بیندازد.

فرش شاهکار مشهد دارای طرح‌ها و انواع مختلفی است که با قیمتی مناسب و باتوجه‌به شرایط زوجین انتخاب مناسبی برای خرید فرش ماشینی به شمار ‌می‌رود. برای آنکه یکی از بهترین فرش‌های موجود در بازار را خریداری نمایید، تا پایان ما را همراهی کنید.

مزیت‌های فرش ماشینی

قبل از خرید فرش جهیزیه می‌دانیم که در بازار هم فرش دستبافت موجود است و هم فرش ماشینی. اما اینکه کدام یک از آن ها برای زوجین و اکثر خانه‌های ایرانی مناسب است، باید گفت فرش ماشینی نسبت به فرش دستبافت طرفداران بیشتری دارد. هیچ‌کس نمی‌تواند زیبایی فرش دستبافت را منکر شود، اما همه خوب می‌دانیم که قیمت آن بسیار بالاست و برای همه، خرید چنین فرشی مقدور نیست. همچنین تنوع در طرح‌های آن کمتر می‌باشد.

در مقابل فرش ماشینی دارای قیمتی مناسب و اقتصادی است که خرید آن برای نوعروسان بسیار مناسب است. همچنین شما می‌توانید با مشاهده انواع طرح‌های فرش شاهکار مشهد یکی را متناسب باسلیقه خود انتخاب نمایید و یقیناً در میان آن‌همه نقش‌ونگار زیبا، فرش ماشینی زیبایی را انتخاب می‌کنید.

در فرش‌های ماشینی امکان شست‌وشوی راحت وجود دارد و شما هیچ نگرانی بابت رنگ پس دادن فرش نخواهید داشت، اما در فرش‌های دستبافت کاملاً قضیه فرق می‌کند زیرا الیاف طبیعی آن ها در هنگام شست‌وشو رنگ می‌دهند و نمی‌توان آن ها را در جاهای پر رفت‌وآمد استفاده کرد.

پس با این اوصاف می‌توانید یک فرش ماشینی را باکیفیت بالا و طرح زیبا خریداری نمایید که سال‌ها دوام و زیبایی آن حفظ شود. خرید فرش ماشینی 700، 100، 1200 و ... با تراکم بالا زیبایی و لطافت فرش‌های دستبافت را نیز دارا می‌باشند.

جنس فرش ماشینی

حال که خرید فرش ماشینی جهیزیه را به‌جای فرش دستبافت انتخاب کرده‌اید، باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید که جنس فرش یکی از مهم‌ترین‌های آن می‌باشد. جنس فرش دوام و کیفیت آن را تضمین می‌کند. فرش ماشینی از نخ‌های با جنس آکرولیک، پلی‌استر و مرینوس بافته می‌شود که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

خرید فرش جهیزیه با کیفیت بالا و قیمت مناسب

فرش ماشینی پلی‌استر

اگر به دنبال خرید فرش ماشینی ارزان هستید، فرش‌هایی که از جنس پلی‌استر می‌باشند، دارای قیمت پایین‌تری هستند. شاید نام فرش‌های پلاستیکی را شنیده باشید که به همین نوع فرش اطلاق می‌شود. خرید فرش ماشینی پلی‌استر اگرچه شاید اقتصادی باشد، اما در مقابل دوام، کیفیت و طول عمر آن ها چندان نخواهد بود.

زیبایی و رنگ‌پذیری بسیار بالای این نوع فرش شاید در ابتدا شما را جذب خود کند، اما قطعاً نسبت به فرش آکرولیک و مرینوس از مقاومت کمتری برخوردار خواهد بود. در ادامه برخی از مزایا و معایب فرش ماشینی پلی‌استر را لیست کرده‌ایم:

  • عدم پرز دهی: یکی از مزیت‌های قابل‌توجه فرش پلی‌استر عدم پرز دهی آن است که از بروز حساسیت و بیماری‌های دیگر جلوگیری می‌کند.
  • تنوع رنگ: اگر قصد خرید فرش پلی‌استر را دارید، بدانید که تنوع رنگ و طرح در آن زیاد است و انتخاب مطابق باسلیقه شما خواهد بود.
  • قیمت ارزان: صرفه‌جویی در روزهای ابتدایی زندگی در این شرایط سخت اقتصادی یکی از مواردی است که نوعروسان را به سمت خرید فرش ماشینی پلی‌استر سوق خواهد داد.
  • عدم مقاومت در برابر حرارت: پس اگر به هر طریقی حرارت زیادی به این فرش برسد، آسیب می‌بیند و سریعاً تغییر شکل خواهد داد.
  • عدم داشتن دوام بالا: فرش پلی‌استر از الیاف نازکی ساخته می‌شود که آن را در برابر رفت‌وآمد و پاخور بودن فرش ضعیف می‌کند و پس از مدتی الیاف و ساختار فرش کوبیده می‌شوند و زیبایی خود را از دست خواهد داد.
  • عدم مقاومت در برابر فشار وسایل: مبل و میز و صندلی تقریباً به یکی از ملزومات زندگی‌های امروزی تبدیل شده‌اند که اگر پایه‌های آن ها بر روی فرش پلی‌استر قرار بگیرد، امکان آسیب به فرش وجود دارد زیرا فرش نازک است و مقاومت از خود نشان نمی‌دهد.

این موارد را در زمان خرید فرش ماشینی جهیزیه در نظر داشته باشید تا بهترین تصمیم را برای خرید اتخاذ کنید.

فرش آکرولیک

یکی از بهترین نخ‌هایی که در فرش ماشینی به کار برده می‌شود، فرش آکرولیک می‌باشد. فرش ماشینی آکرولیک شباهت بسیار زیادی به فرش‌های دستبافت دارد و از قیمت بالاتری نسبت به فرش پلی‌استر برخوردار است.

وجود تنوع و طرح و نقشه در این نوع فرش انتخاب را برایتان دشوار خواهد کرد، اما باید بدانید که با خرید آن کیفیت و ماندگاری را نیز برای مدت طولانی خریداری کرده‌اید. در ادامه به برخی از مزایای فرش آکرولیک اشاره کرده‌ایم:

  • دوام بالا: این نوع فرش اگرچه قیمت بالاتری نسبت به فرش‌های پلی‌استر دارد، اما دوام و طول عمر آن زیاد است و سال‌ها با همان زیبایی روزهای اولیه مهمان‌خانه‌های شما خواهد بود.
  • بدون بو: اگر فرش آکرولیک کیفیت بالایی داشته باشد و آن را از فروشگاه معتبری خریداری کرده باشید، حتماً فاقد هرگونه بو خواهد بود. معمولاً در دیگر فرش‌ها بوی مواد نفتی و پلاستیکی به مشام می‌رسد.
  • لطافت و نرمی: خرید فرش ماشینی آکرولیک به دلیل لطافت و نرمی بالای آن بسیار توصیه می‌شود.

هرکدام از این ویژگی‌ها در زمان خرید فرش ماشینی جهیزیه بسیار مهم هستند زیرا هزینه‌ای که می‌کنید، باید کاملاً اقتصادی باشد پس جنس خریداری شده باید ارزش هزینه‌کردن را داشته باشد.

فرش ماشینی مرینوس

نوع دیگری از فرش‌های باکیفیت موجود در بازار فرش مرینوس می‌باشد که کیفیت و زیبایی آن خیره‌کننده است. این نوع فرش از نخ مرینوس که یک الیاف حیوانی به شمار می‌آید، ساخته شده است. این نخ بسیار گران‌قیمت است و فرش‌های ساخته شده با آن بسیار باکیفیت هستند و از نرمی و لطافت بالایی برخوردار می‌باشند.

با مراجعه به فروشگاه‌های فرش شما تنوع در طرح و نقش‌های این فرش را خواهید دید که آنچه آن را موردپسندتر می‌کند، وجود ویژگی‌های زیر است:

  • ضد حساسیت: آلرژی و حساسیت یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها می‌باشد که باید بدانید پرزهای فرش مرینوس ضد حساسیت هستند و نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید. معمولاً نوعروسان در روزهای اولیه زندگی به دلیل پرز فرش‌ها دچار آلرژی می‌شوند که باید گفت، این مورد در فرش‌های مرینوس وجود نخواهد داشت.
  • مقاومت در برابر حرارت: یکی از بهترین مزیت‌های فرش ماشینی مرینوس که باید به آن توجه کنید، تحمل حرارت در بین لایه‌های خود است که آن را در برابر حرارت نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی مقاوم می‌کند.
  • دوام و طول عمر بالا: خرید فرش ماشینی جهیزیه از این نوع فرش سال‌ها زیبایی و کیفیت را به همراه دارد زیرا بسیار انعطاف‌پذیر است و در برابر پا خوردن مداوم شکل خود را از دست نمی‌دهد و همان لطافت خود را حفظ خواهد کرد.
  • مقاوم در برابر آب: نخ مرینوس از آن به‌عنوان یک عایق آب یاد می‌کنند زیرا می‌تواند رطوبت را تا مقدار زیادی در خود نگه دارد.

خرید فرش جهیزیه با کیفیت بالا و قیمت مناسب

در این قسمت جنس‌های مختلف را که در زمان خرید فرش ماشینی باید به آن ها توجه کنید، ذکر کردیم. اما مهم‌ترین موردی که سبب انتخاب نهایی می‌شود، هزینه و سلیقه شما خواهد بود که یقیناً بهترین انتخاب را برای شما به همراه دارد.

انواع طرح‌های فرش ماشینی

تنوع در طرح و مدل‌های فرش ماشینی زیاد است و خریدار متناسب با دکوراسیون و فضای داخلی منزل باید یکی از بهترین‌ها را خریداری نماید. در این مقاله ذکر انواع طرح‌های امری نشدنی است، اما برخی از طرح‌ها را به صورت کلی در ادامه لیست کرده‌ایم:

فرش ماشینی سنتی

نقش و نگارهای به‌کاررفته در فرش ماشینی سنتی آن را به یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار تبدیل کرده است که با هر رنگ و طرحی ساخته می‌شوند تا بهترین‌ها برای شما رقم بخورد . خرید فرش ماشینی سنتی جهیزیه که دارای نقش‌های زیباست، محیط خانه شما را دلنشین می‌کند.

این نوع فرش دارای طرح‌های اصیل و سنتی است که زیبایی قومیت‌های مختلف را با طرح‌های زیبا به نمایش می‌گذارد.

فرش ماشینی لاکچری

فرش ماشینی لاکچری که از طرح‌ها و رنگ‌های جذابی برخوردار است، در تراکم و ابعاد مختلف تولید می‌گردد. وجود یک فرش لوکس و جذاب در کنار دیگر وسایل منزل زیبایی خاصی را به همراه دارد. این نوع فرش را با بهترین دستگاه‌های بافندگی تولید و عرضه می‌کنند.

فرش لاکچری تمام خاصیت‌های ضدآب، ضد حساسیت، مقاومت در برابر حرارت و ... را در کنار زیبایی و دوام بالا دارا می‌باشد. شما با خرید فرش ماشینی لاکچری زیبایی بی‌چون‌وچرا را به خانه‌های خود هدیه خواهید داد.

خرید فرش جهیزیه با کیفیت بالا و قیمت مناسب

فرش مدرن و فانتزی

صنعت فرش روزبه‌روز پیشرفت می‌کند و مدل‌ها و طرح‌های جدیدتری را به بازار عرضه می‌کند. طرح‌های مدرن و فانتزی این روزها بیشتر از هر نوع طرح دیگری به فروش می‌رسند که این فروش بالا، تنها نشانه زیبایی بی حد و اندازه این نوع فرش است. خرید فرش ماشینی جهیزیه با طرح‌های فانتزی را به شما توصیه خواهیم کرد.

فرش کودک

اتاق کودک باید از هر نظر متناسب با روحیات و تفکر او باشد که فرش‌های با طراحی‌های کودکانه و خاص که برای سنین مختلف دارای طرح‌های مختلفی است، یک انتخاب دقیق و هوشیارانه خواهد بود. با خرید فرش کودک و زیبا کردن اتاق او شادی و لذت را به فرزند خود هدیه بدهید.

به یاد داشته باشید، به دلیل نظافت همیشگی اتاق کودک، فرش ماشینی کودک باید در برابر شست‌وشو مقاوم باشد و نخ‌های به‌کاررفته در آن ضد حساسیت باشد که خوشبختانه فرش شاهکار مشهد بهترین مدل‌های فرش کودک را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد.

این لیست مطالب را به صورت کلی ارائه داد که شما برای مشاهده دقیق‌تر مدل فرش ماشینی می‌توانید به فروشگاه فرش شاهکار مشهد مراجعه کنید و بهترین‌ها را در این فروشگاه خریداری نمایید.

ابعاد فرش ماشینی برای خرید جهیزیه

فرش‌های ماشینی مستطیل یا گردی هستند که از ابعاد مختلفی برخوردار می‌باشند و هر شخصی متناسب با قضای خانه خود هر نوع فرش با طرح و اندازه مختلف را می‌تواند نسبت به خرید فرش ماشینی اقدام نماید.

فرش‌های ماشینی در ابعاد مختلف 1.5، 2، 3، 4، 6، 9 و 12 متری طراحی می‌شوند که در صورت نیاز به ابعاد دیگر می‌توانید آن را به صورت اختصاصی سفارش دهید و آن را تحویل بگیرید.

از تراکم و شانه فرش غافل نشوید.

تراکم و شانه فرش از نکات مهم در زمان خرید فرش ماشینی جهیزیه می‌باشد که باید حتماً به آن ها توجه نمایید. تراکم و شانه فرش بیانگر تعداد گره‌هایی است که در طول و عرض فرش به‌کاررفته است. تراکم یک فرش نشان می‌دهند که در یک متر از طول فرش خریداری شده چه تعداد گره وجود دارد.

شانه فرش نیز نشان می‌دهد که در یک متر از عرض فرش ماشینی چه تعداد گره به‌کاررفته است. هر چه تعداد تراکم و شانه فرش بالا برود، میزان لطافت و نرمی فرش نیز افزایش می‌یابد. در واقع یک فرش که از تراکم طولی و عرضی بالایی برخوردار است، در برابر رفت‌وآمد و پاخور بودن دوام و مقاومت بالایی دارد و شکل ظاهری آن نیز تغییر نمی‌کنند یا به‌اصطلاح دارای برگشت‌پذیری ایده آلی می‌باشد.

فرش‌های ماشینی به صورت 700، 1000، 1050، 1200، 1250 و 1500 در بازار موجود هستند که تراکم‌های آن ها نیز می‌تواند 2250، 300، 3100، 3600، 4200 و 4500 باشد. پس‌خرید فرش ماشینی جهیزیه اگر با تعداد تراکم و شانه بالا باشد، قطعاً در کنار نرمی و زیبایی، عمر و دوام بالایی خواهد داشت پس طبیعتاً قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

کلام پایانی در رابطه با خرید فرش جهیزیه

وجود فرش زیبایی را برای هر نوع دکوراسیونی را به همراه دارد و فضای خانه‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. خرید فرش ماشینی جهیزیه انتخابی اقتصادی است که زیبایی را بدون هیچ حد و مرزی به همراه دارد. در انتخاب فرش ماشینی طرح‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام متناسب باسلیقه‌ای خاص است.

خرید فرش ماشینی کودک، سنتی، فانتزی و لاکچری با ابعاد مختلف و شانه و تراکم متنوع از سایت شاهکار مشهد با قیمتی مناسب انجام می‌شود. در این مقاله فرش ماشینی را به طور کامل بررسی کردیم که امیدواریم، راهنمای مناسبی برای شما در زمان خرید فرش ماشینی جهیزیه باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز