بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

نکات مهم در خرید فرش ماشینی

به گزارش خبرگزاری فارس، ایران با تولید سالانه بیش از 80 میلیون متر مربع فرش ماشینی قطب تولید فرش ماشینی جهان بوده؛ این حجم از تولید فرش ماشینی نشان دهنده اهمیت و جایگاه این صنعت در اقتصاد کشور است. بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط ماهورمارکت، میانگین عمر فرش ماشینی در ایران حدود 5 سال است و بیشتر مردم هر 5 تا 10 سال یک‌بار فرش‌های خود را عوض می‌کنند.

فرش، نه‌تنها یک پوشش زیبا برای فضاهای داخلی، بلکه نمایانگر تاریخ و فرهنگ یک ملت است. هر فرش الگویی خاص برای گفتن دارد و هر گره شما را به لحظه‌ای خاص می‌برد. در بازار گسترده‌ای از فرش‌های ماشینی، چگونه فرش مناسب را انتخاب کنیم؟ به‌نظر شما باید چه فاکتورهایی در انتخاب فرش ماشینی مهم هستند؟ در ادامه مقاله به نکات مهم برای خرید فرش ماشینی خواهیم پرداخت. با خواندن کامل این مقاله از این‌پس خرید مطمئنی خواهید داشت. با ما همراه باشید

هنگام خرید به تعداد شانه‌های فرش ماشینی توجه کنید

شانه فرش به تعداد ریشه‌های یک متر مربع از عرض فرش، اشاره دارد. این تعداد نخ‌ها یا گره‌ها، تراکم عرضی یا شانه را تشکیل می‌دهند. هرچه یک فرش تعداد شانه بالاتری داشته باشد، به معنای ظرافت بیشتر و ریزتر بودن بافت فرش است. به عبارت دیگر، فرش با تعداد شانه بیشتر، بافت ریزتری دارد. این ویژگی تاثیر مستقیمی بر کیفیت و ظاهر فرش می‌گذارد.

بنابراین در انتخاب فرش ماشینی، توجه به تعداد شانه آن از اهمیت بالایی برخوردار است. فرش طلاکوب 1500شانه نقشه شمس سیلور، فرش افشان ساقی 1200شانه کوروش و فرش بهاران 1500شانه صدفی از محبوب‌ترین فرش‌ها با کیفیت و تراکم شانه بالا هستند.

به جنس نخ‌های به‌کار رفته در فرش دقت کنید

فرش‌های ماشینی از نخ‌های مختلفی بافته می‌شوند که هر کدام خصوصیات و مزایای خود را دارند. برای انتخاب بهترین فرش ماشینی برای خانه خود، باید به جنس نخ آن توجه کنید. نخ‌های ماشینی معمولاً از دو نوع طبیعی و مصنوعی هستند. نخ‌های طبیعی مانند پشم، ابریشم و پنبه الیاف با کیفیت، مقام و نرم دارند و به محیط خانه حس گرما بیشتری می‌دهد. این نخ‌ها معمولاً از نخ‌های مصنوعی گران‌تر بوده و نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

نخ‌های مصنوعی هم‌چون پلی‌استر، نایلون و پلی‌پروپیلن از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و زیبا برخوردارند که به فرش ظاهر و جذابیت بیشتری می‌بخشند. فرش‌هایی که با نخ‌های مصنوعی بافته می‌شوند عموما ارزان‌تر هستند. یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین نوع فرش ماشینی، فرش طلاکوب جدید است که از نخ‌های مصنوعی با کیفیت بالا و الیاف نانو ساخته می‌شود. این فرش مقاومت و دوام بالایی دارد و به پرز نمی‌دهد. فرش طلاکوب خاصیت ضدآلرژی و ضدباکتریایی دارد که سلامتی خانواده شما را تضمین می‌کند. این فرش با طرح و رنگ‌ مدرن و شیک، به زیبایی و شکوه هر فضایی می‌افزاید.

نکات مهم در خرید فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی با تراکم بالا را برای هال و پذیرایی تهیه کنید

یکی از مهمترین عوامل در خرید فرش ماشینی، تراکم بافت آن است. تراکم فرش ماشینی به دو نوع عرضی و طولی تقسیم می‌شود. تراکم عرضی معمولاً برحسب تعداد گره‌ها در هر متر محاسبه می‌شود. به‌عنوان مثال، فرش ماشینی با ۱۲۰۰ شانه در هر ۱۰ سانتی‌متر باید ۱۲۰ گره داشته باشد. همچنین، تراکم طولی نیز مهم است و باید در نصف فرش محاسبه شود. انتخاب شانه مناسب، تأثیر چشمگیری بر قیمت و ظرافت فرش دارد. تراکم فرش ماشینی به تعداد ریشه‌ها و گره‌هایی گفته می‌شود که در هر متر مربع از فرش وجود دارند.

تراکم فرش تاثیر بسزایی در کیفیت، دوام، زیبایی و ظرافت فرش دارد. هرچه تراکم فرش بالاتر باشد، فرش مقاوم‌تر، بافت ریزتر، طرح زیباتر و لطیف‌تر خواهد بود. برای انتخاب بهترین فرش ماشینی برای خانه خود، باید به تراکم و شانه فرش توجه کنید. هرچه تراکم بیشتر باشد، فرش ریز نقش‌تر و شبیه به فرش دستباف خواهد بود. رنج تراکم فرش‌های ماشینی معمولاً از ۷۰۰ تا ۵۰۴۰ است. فرش‌های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ و ۴۵۰۰ بهترین انتخاب برای فضای هال و پذیرایی هستند.

از هماهنگی طرح و رنگ فرش با اجزای دیگر خانه غافل نشوید

فرش ماشینی یکی از عناصر مهم دکوراسیون منزل است که موجب افزایش زیبایی و جذابیت فضا می‌شود. انتخاب طرح و رنگ مناسب برای فرش ماشینی بستگی به سلیقه، نوع مبلمان، رنگ دیوار و کف، سبک دکوراسیون و میزان روشنایی اتاق دارد.

برای این‌که بگوییم کدام رنگ فرش همیشه مد است، باید به رنگ‌های خاکستری، طوسی، نوک مدادی، نسکافه‌ای و نقره‌ای که با اکثر رنگ‌ها و سبک‌ها ست می‌شوند، اشاره کنیم. پرفروش‌ترین رنگ و طرح فرش در طول تاریخ ایران، رنگ آبی و طرح‌های گل و بوته سنتی بوده‌اند که نشان‌دهنده شگفتی‌های طبیعت و فرهنگ ایرانی هستند.

نکات مهم در خرید فرش ماشینی

چگونه فرش مناسب برای هر قسمت از فضای خانه پیدا کنیم؟

انتخاب نوع فرش برای هر بخش از خانه به کاربرد، میزان تردد، رنگ، سبک دکوراسیون و بودجه بستگی دارد. به‌طور مثال: برای اتاق خواب، فرش‌های نرم و گرم مانند فرش‌های پشمی یا اکریلیک مناسب هستند. فرش‌های رنگین و شاد از جنس پلی‌استر یا پلی‌پروپیلن با طرح‌های کارتونی و حیوانی به اتاق کودک می‌آید.

برای هال و پذیرایی، بهتر است فرش‌های با کیفیت و زیبا مانند فرش‌های طلاکوب یا فرش‌هایی افشان با طرح گل و بوته تهیه کنید. برای آشپزخانه و حمام، فرش‌های ضدآب و ضدلکه پلاستیکی یا فرش‌های چوبی بامبو انتخاب مناسبی است.

به تناسب با بودجه‌ مالی‌تان فرش ماشینی انتخاب کنید

فرش یکی از عناصر مهم تزئینی خانه است که باید با‌توجه‌به نیاز، سلیقه و بودجه شما انتخاب شود. اگر بیش از توان خود برای خرید فرش هزینه کنید، ممکن است با مشکلات مالی روبه‌رو شوید. اما اگر فرش ارزان و بی‌کیفیت بخرید، پس‌ازمدت کوتاهی فرش قوام و زیبایی خود را از دست می‌دهد. پس به‌عنوان خریدار، باید تعادلی بین قیمت و کیفیت فرش ایجاد کنید.

برای این کار، می‌توانید از راهنمای خرید فرش در قسمت جزئیات محصول سایت مراجعه کرده و به معیارهایی مانند جنس، بافت، طرح، رنگ، ابعاد، محل بافت و کارشناسی فرش دقت کنید. همچنین با خرید از فروشگاه‌های آنلاین از تخفیف‌ها، اقساط، ضمانت بازگشت و ارسال رایگان بهره‌مند شوید.

فرش‌ ماشینی با شانه و تراکم بالا و قیمت مناسب را از فرش کوروش بخرید

در این مقاله 5 نکته مهم در انتخاب و خرید فرش‌های ماشینی را به شما گفتیم. شانه و تراکم بالا نشان از کیفیت برتر فرش است. همچنین بهتر است با توجه به بودجه مالی‌تان بهترین فرش‌ها را برای بخش‌های مختلف خانه در نظر بگیرید. به جنس نخ‌های به‌کار رفته در فرش دقت کنید. فرش‌های طلاکوب جدید از الیاف مصنوعی مانند اکریلیک، پلی‌استر یا پلی‌پروپیلن بافته می‌شوند که مزایایی مانند رنگ‌پذیری بالا، شستشوی آسان، مقاومت در برابر سایش و حرارت دارند و ضدآلرژی و ضدباکتری هستند. برای خرید انواع فرش مدرن و سنتی با طرح و رنگ‌های متفاوت با قیمت درب کارخانه به فروشگاه فرش کوروش مراجعه کنید. خدمات پس‌ازفروش، گارانتی کالا و ارسال به سراسر ایران از سایر خدمات این مجموعه است. برای خرید کافی است به سایت فرش کوروش به آدرس اینترنتی bfarsh.com مراجعه کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز